Waar kan ik online kaarten kopen?

Alles met betrekking tot Ford navigatie
bhermes
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 feb 2007 00:30

Waar kan ik online kaarten kopen?

Bericht door bhermes »

Hallo,
Ik heb een ford mondeo met travelpilot EX navigatie systeem uit 2007. Kunnen hierin alleen kaarten van teleatlas (die zat er van Benelux bij) of ook navteq kaarten?
Weet iemand verder een goede en betrouwbare online shop waar ik deze kaarten kan kopen?
Tot slot; is het mogelijk om met de benelux cd (waar ook de hoofdwegen van europa op staan) vanuit Nederland te navigeren naar bijv. Zuid-Frankrijk (hoofdwegen dan wel) zonder cd te wisselen?

Bedankt vast voor de antwoorden,

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

On line zijn die kaarten te koop bij TeleAtlas http://www.navshop.com/nl/category/trav ... -e/102/0/0 en voor aantrekkelijke prijzen bij http://www.caraudio24.de/navigationssof ... /index.htm

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bhermes
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 feb 2007 00:30

Bericht door bhermes »

thanks, zal eens gaan kijken.

Iemand nog ervaring met navigeren van vanuit Nederland naar bijv. parijs zonder cd wissel? Kan dit uberhaupt als je op de hoofdwegen blijft uiteraard?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

In een ander draadje heb je een Citroen C5 met RT3 met dezelfde navigatievraag

????
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jclcm
Junior Member
Junior Member
Berichten: 37
Lid geworden op: 16 jan 2007 17:18

Bericht door jclcm »

Nog een mogelijke tip voor online kaarten.

http://www.navicd24.de/shop/catalog/ind ... 23_249_593

Groet,
jclcm

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Goed idee, daar kost de Europaset TravelPilot E ruim € 100 meer dan bij caraudio24. Maar het is een mogelijkheid!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bhermes
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 feb 2007 00:30

Bericht door bhermes »

Klopt Gerritje, Schoonvader heeft een C5 met zelfde probleem als ik.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jclcm
Junior Member
Junior Member
Berichten: 37
Lid geworden op: 16 jan 2007 17:18

Bericht door jclcm »

Die europa set van Caraudio24 is inderdaad veruit het goedkoopst, maar helaas blijkt (ik heb hen gemaild en gevraagd) dat de set uitsluitend geschikt is voor de Blaupunkt Rome NAV56E. (staat er in rode letters ook bij vermeld)
Dus dan kan de Europaset van de Navishop24 van 400 euro voor bepaalde systemen wellicht toch een interessante optie zijn, bijvoorbeeld voor de RNS 300 van VW.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Hoewel je bijdrage op prijs wordt gesteld denk ik dat je, wellicht op gezag van caraudio24, iets vertelt dat niet juist is.
Alle E cd's zijn volgens Blaupunkt hetzelfde! En alle E-cd.s zijn volgens de comptabiliteislijst ook geschikt voor de Rome terwijl de Europaset uitsluitend voor de Rome geschikt zou zijn? Lijkt me onwaarschijnlijk.
Noch bij TeleAtlas, noch bij Blaupunkt weet men van een set afwijkende kaart CD's die alleen voor de Rome bedoeld zou zijn.
De kennis bij het genoemde bedrijf is bedroevend slecht. Caraudio24 vertelt ook dat je voor de MS5200 een C-IQ contract af moet sluiten, zo slecht zijn ze op de hoogte van de mogelijkheden van de software.(zie schermafdruk)
Het lijkt er veel op dat ze bij de beantwoording van hun emails gewoon bevestigen wat je vraag en wat er reeds op de site staat en niets meer.
Ze zijn het enige bedrijf op internet dat een afwijkende set kaarten voor de Rome in de aanbieding heeft.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jclcm
Junior Member
Junior Member
Berichten: 37
Lid geworden op: 16 jan 2007 17:18

Bericht door jclcm »

Tja, Gerritje daar heb je ook wel weer gelijk in denk ik. Een E cd is een E cd, europaset of niet.
Wat moet je dan als er op je vraag of de cd's geschikt zijn voor je systeem er een 'nee' als antwoord komt?
Moet je het dan toch voor 250 euro proberen ??
Wellicht zijn er door anderen ervaringen opgedaan met de E cd europaset van Caraudio24.
Ik hoor er graag van ...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Bel zelf eens met de hotline van Blaupunkt en leg je dilemma voor!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jclcm
Junior Member
Junior Member
Berichten: 37
Lid geworden op: 16 jan 2007 17:18

Bericht door jclcm »

Goede tip!!
Direct maar even gedaan.
Door de deskundige (naar ik aanneem) van de Blaupunkt Hotline werd zojuist bevestigd dat die E cd's europaset van Blaupunkt echt alleen maar op de Blaupunkt Rome nav56E werkt en op geen enkel ander apparaat.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

En toen was ik, net als Gerritje vol met :?: :?: :?:

Hopelijk komen we er nog eens achter hoe dat dan in elkaar zit.....

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jclcm
Junior Member
Junior Member
Berichten: 37
Lid geworden op: 16 jan 2007 17:18

Bericht door jclcm »

JW, Ik sluit me bij deze woorden volledig aan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

En nu je toch zo'n innige band aan het ontwikkelen bent met BP, vraag dan ook even of ze in het belang van hun afnemers willen verklappen waarom dit zo is.
Ik wed er op dat degene die jou te woord heeft gestaan hetzelfde foldertje er bij heeft gepakt en daaruit destilleert dat etc.
Ik ben eigenwijs en trek de feitelijke juistheid in twijfel.
Daarom heb ik de vraag bij een zeer goed ingewijde duitse collega neergelegd die absoluut uitsluitsel hierover kan geven.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Volgens mijn duitse bron is er uitsluitend het ons bekende probleem met de eerste CD's voor de Freestyler die uitsluitend daarin bruikbaar waren.
Met betrekking tot de Rome is hem niets bekend.
Verder nog deze duitse draad:
http://www.navi-forum.net/board/travelp ... +rome.html
Uit de laatste bijdragen aan dit onderwerp blijkt dat alle E-CD's vanaf editie 2006 gewoon ook voor de Rome geschikt zijn.
JW schreef:Wenn ich das so anschaue im TeleAtlas Shop http://www.navshop.com/nl/product/benel ... -e/135/9/1 sollte der 2006 Kompatibel sein zum Rome NAV55E.
Ob das auch für den 2005/2006 zutrifft weiß ich nicht. Am besten fragst du mal bei Blaupunkt oder TeleAtlas.
Die Rome Navi hat eine eigene "Navi-Software", welche erstmalig auf der 2006 CD vorhanden ist. Die 2005/2006 wird im Rome nicht laufen.
Ergo: deze Cd's moeten wel gewone E-CD's zijn die zowel in de Rome als alle andere E navi's te gebruken zijn.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jclcm
Junior Member
Junior Member
Berichten: 37
Lid geworden op: 16 jan 2007 17:18

Bericht door jclcm »

Ik houd ook mijn bedenkingen maar goed 250 euro om even uit te proberen gaat me wat ver.
Bovendien is het vreemd dat de Blaupunkt informant ook wist te melden dat er echt geen andere Europa set van Blaupunkt E-cd's leverbaar is.

Toch zie ik een Europa set van Blaupunkt E-cd's op: http://www.navicd24.de/shop/catalog/pro ... cts_id/709.
Zou dat een andere zijn dan die van Caraudio24??
De prijs is in ieder geval anders: 399,99 euro voor de set.

Ik probeer ook via een duits forum (http://www.navi-forum.net) wat meer info te bemachtigen.
Ben benieuwd.
Good night.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Inderdaad, dat was al eerder geconstateerd dat deze set verdacht veel gelijkenis vertoont met de "exclusieve Rome-set".
Het wonderlijke is dat deze set alleen wordt getoond als je kaarten zoekt voor de "nieuwere" VAG-apparatuur, en dat is toch echt gewoon het E-platform van Blaupunkt.
Ik heb je duitse post gezien en ben benieuwd naar de eventuele reacties daar vandaan.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jclcm
Junior Member
Junior Member
Berichten: 37
Lid geworden op: 16 jan 2007 17:18

Bericht door jclcm »

Even nog weer terugkoppelen.
Op dat duitse forum tot op heden nog geen enkele reactie ontvangen.

Zojuist wel de Europaset voor (oa) de RNS 300 van Navishop24.de ontvangen.
Keurige officiële Blaupunkt-set inclusief Licentieovereenkomst en Registratiekaart.
En wat staat er op de achterkant van dat Blaupunkt-doosje ????
Compatible with Blaupunkt Travelpilot Rome NAV 56E en Blaupunkt Travelpilot Rome Europe NAV56E.
En er wordt verder geen enkel ander systeem genoemd dan deze ...

Ik concludeer hieruit dat het inderdaad om één en dezelfde set gaat als die van Caraudio24.de. (Zoals Gerritje al verwacht had.) Waarbij er expliciet op de site vermeld werd dat de set uitsluitend compatible was met de NAV56E.
Ja, werd en was, want inmiddels is de set niet meer te vinden op hun site ....

Volgens Caraudio24.de en Blaupunkt (ned) is deze set dus echt alleen geschikt voor de NAV56E, volgens Navishop24.de is de set echter geschikt voor de RNS 300, Audi BNS 5 en de Skoda Cruise. Bij het gewone aanbod Blaupunkt E CD's krijg je de set niet op de site vermeld, alleen maar de lossen landen CD's .......
Morgen even checken of de CD's inderdaad ook werken in de RNS 300.

Het blijft een vreemde onduidelijke toestand vind ik. Waarom wel aanbieden alleen voor die drie genoemde automerkspecifieke Blaupunkt E systemen en niet gewoon voor alle E-systemen ???
Waarop baseren Caraudio24.de en Blaupunkt (ned) de stellingname dat de enige Blaupunkt E- Europaset echt alleen in de NAV56E werkt ??? Of zit Navishop24.de ernaast en zal toch blijken dat de set niet werkt in de RNS 300 ???

Ik ben benieuwd ....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Ik ben benieuwd ....
Da's wel de understatement van de dag :wink:

Dat wordt dus spannend. En het wordt dan de vraag, als het onverhoopt toch niet blijkt te werken in de RNS300, wie hier voor opdraait :oops:

Met jou zijn wij dus zeeeeer benieuwd.
Wordt vervolgd, ongetwijfeld.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jclcm
Junior Member
Junior Member
Berichten: 37
Lid geworden op: 16 jan 2007 17:18

Bericht door jclcm »

Nu dan de uitslag van de test.
Hoewel de eerste meldingen op de RNS 300 ( "andere navigatie-database" en "verkeerde CD, navigatie-gegevensdrager plaatsen") me niet bepaald hoopvol stemden, lijkt het toch wel te werken.
Het lijkt erop dat de RNS 300 even tijd nodig heeft om over te schakelen naar die andere navigatie-database, die blijkbaar op die Europa-CD's gebruikt wordt. In ieder geval duurde het even waardoor ik eerst dacht dat hij hem toch niet pakte. Gelukkig lijkt dat dus toch wel in orde.
Die melding van de verkeerde CD komt steeds als ik een eerder al opgeslagen adres uit het geheugen van de RNS 300 oproep als eindbestemming. Op zich kan ik me daar nog iets bij voorstellen omdat (denk ik) de gegevens van dat einddoel dan corresponderen met de navigatie-database van de eerder gebruikte CD (meegeleverd door VW).
Als ik gewoon een nieuwe bestemming invoer met bijvoorbeeld land-plaats-straat-huisnummer dan pakt hij hem volgens mij goed. (volgens mij, zeker weten doe ik dat nog niet want ik heb Frankrijk, Lyon-centrum en Duitsland-Munchen-centrum nog niet even volledig uit kunnen testen vanavond. Hij berekent de route wel dus ....).

Ik hou toch nog wel een slag om de arm omdat de TMC voorziening op de Benelux CD steeds weg lijkt te vallen.
Kan dat met die andere navigatie-database te maken hebben?
Is dan die navigatie-database iets pseciaals voor die Travelpilot Rome?
(Trouwens ook op iedere CD uit de set staat nadrukkelijk vermeld: "Only compatible with Travelpilot Rome NAV56E and Travelpilot Rome Europe NAV56E")

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Waar kan ik zien welke kaarten en firmware ik heb ?
    door Ray Bos » 06 jul 2017 17:48 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 781
  • frontje gezocht Becker Online Pro
    door fransoos » 11 mei 2014 15:15 » in Vaste Becker systemen
    Reacties: 7
    Weergaves: 1133
  • Nav 100 1 cd beschadigd ( benelux) hierop hele nieuwe set kopen?
    door bassie » 23 apr 2015 15:41 » in Opel
    Reacties: 0
    Weergaves: 538
  • Waar is mijn POI gebleven ?
    door scriba2 » 05 jan 2021 23:24 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 472
  • 2de unit (blackbox) waar het beste te plaatsen Audi A3
    door Michel64 » 15 nov 2014 20:30 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 398
  • kaarten.
    door japie57 » 08 jun 2018 15:58 » in TomTom
    Reacties: 3
    Weergaves: 925
  • kaarten
    door japie57 » 24 aug 2014 02:21 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 690

Terug naar “Ford”