Voeding Mondeo 2001

Alles met betrekking tot Ford navigatie
eyben
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 mar 2004 20:39

Voeding Mondeo 2001

Bericht door eyben »

Hoi,

Ik heb sinds kort een MS 5500 geplaatst in mijn Mondeo 2001 maar ik heb nog een aantal vraagjes hierover.
- Kan iemand mij vertellen waar hij de, tijdens het starten niet onderbroken schakelvoeding haalt.
- Is het normaal dat als ik tijdens het rijden ga kijken in mij diagnose menu het tacho signaal op "nul" blijft staan terwijl de snelheidsmeter in de boordcomputer een vrijwel juiste waarde aangeeft?
Alvast bedankt voor enige reactie!!

Eyben

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
huibert
Starting Member
Starting Member
Berichten: 22
Lid geworden op: 15 dec 2003 20:45

hallo

Bericht door huibert »

Voor een andere schakel voeding zul je naar et contactslot moeten want tijdens het starten wordt de voedingvan de radio uitgeschakeld.

en het lijkt mij niet juist dat je geen puls heb als je rijdt .Op welke draad heb je de puls aangesloten

Groeten Huibert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
eyben
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 mar 2004 20:39

Bericht door eyben »

Hoi,

Bedankt voor de reactie!
Het tacho signaal heb ik aangesloten op de zwart-groene draad achteraan op de radio, wat volgens de "links" op deze site toch de juiste zou moeten zijn! Zou het kunnen dat ik een versterkertje nodig heb?

Groeten,
Eyben

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
huibert
Starting Member
Starting Member
Berichten: 22
Lid geworden op: 15 dec 2003 20:45

hallo

Bericht door huibert »

Is dit een een grote stekker of zijn het meerdere stekkers want volgens mij moet je een dunne wit groene draad hebben voor het snelheids signaal.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
eyben
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 mar 2004 20:39

Bericht door eyben »

Achteraan de radio bevinden zich drie verschillende stekkers en op dezelfde stekker als waar de voeding op toe komt heb ik de zwart-groen draad aangesloten als zijnde tacho signaal.
Op de middelste van de drie stekkers bevind zich inderdaad een wit-groen draadje, dat eens proberen?
Eyben

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
eyben
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 mar 2004 20:39

Bericht door eyben »

Ondertussen toch maar eens geprobeerd, draadjes omgewisseld (wit-groen genomen) , testrit gemaakt en....pulssignaal komt perfect binnen!
Heel vriendelijk bedankt huibert!!!!

(Een zeer tevreden) Eyben

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
eyben
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 mar 2004 20:39

Bericht door eyben »

Hoi,

Ondertussen heb ik ook ergens een voeding gevonden die niet afvalt als ik start. Maar nog steeds merk ik dat de display uitvalt tijdens het starten. Hetzelfde merk ik op indien ik de geschakelde voeding aansluit op de constante voeding (systeem start op als ik de aansluiting maak, maar valt toch eventjes weg tijdens het starten). Betekent dit dat m'n voeding te laag zakt tijdens het starten? Als ik er een meter aanhang zakt deze niet onder de 10V, voor zover m'n meter snel genoeg is om dit te meten.

Eyben

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
huibert
Starting Member
Starting Member
Berichten: 22
Lid geworden op: 15 dec 2003 20:45

Hallo

Bericht door huibert »

Lijkt er op dat de spanning voor het display even te laag is bij het starten.Maar heb je daar dan problemen mee als het even uitvalt.
Denk niet dat daar veel aan te doen is .

groeten Huibert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
eyben
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 mar 2004 20:39

Bericht door eyben »

Zou best kunnen dat enkel de display uitvalt, want verder heb ik geen noemenswaardige problemen met het systeem!
Het enige dat ik opmerk is dat het soms een aantal minuten duurt vooralleer hij na het starten voldoende (4) satelieten ontvangt, maar om te navigeren is dat geen probleem. Als ik thuis vertrek (ook plaats van installatie) ontvangt hij wel onmiddellijk 5-7 satelieten.

Eyben

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • citroen picasso 2001 update navigatie
    door kaatjepas » 16 jul 2015 11:00 » in Citroën
    Reacties: 0
    Weergaves: 818
  • Storing navigatiesystemen Ford Mondeo 2002
    door Timmmetje » 11 aug 2015 14:09 » in Ford
    Reacties: 7
    Weergaves: 2104

Terug naar “Ford”