Snelheidssignaal voor Ford Galaxy uit 2002

Alles met betrekking tot Ford navigatie
Gebruikersavatar
titu
Junior Member
Junior Member
Berichten: 25
Lid geworden op: 07 feb 2006 12:28

Snelheidssignaal voor Ford Galaxy uit 2002

Bericht door titu »

Hallo Allemaal

Nieuw op dit forum maar inmiddels al veel gelezen.
Ik heb een vraag om een MFD (versie A of B) met NON DX cd's aan te sluiten in mijn Ford Galaxy (2.3 Select Shift).
Er zat in deze auto een standaard Ford rado Casette?! type 4050 91,5 din. Inmiddels de juiste dashboard console gekocht om de dubbel din MFD aan te sluiten. Ook een adapter setje gekocht om de standaard ford aansluiting om te zetten naar de ISO stekker. Op pos. 5 inmiddels van de ISO inmiddels de constante 12 volt aangesloten want die zat er niet en het apparaat werkt en onthoudt de code. So far so good. Maar nu het probleem in de standaard aansluiting van mijn Galaxy zit geen Gala aansluiting, waar haal ik deze vandaan. Ik weet dat ik deze aan moet sluiten op de Iso pos 1 en op de 26 polige zgn Siemens stekker op pos. 5 (en eventueel ook 18 ). Ook ben ik op zoek naar het achteruitrij signaal om deze op pos 17 aan te sluiten.
Weet iemand of deze signalen uit een stekker te halen zijn bij de slect shift pook?
Verder ben ik ook nieuwsgierig naar de betekenis van het zgn Can bus High en Low signaal? Moeten deze ook aangesloten worden.

Ik hoor graag van jullie
Maurice
Breda

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo,

Via de pulslinks in het Ford gedeelte is er het eea aan de weet te komen over de pulsen.
Op een andere plaats vind ik:
Galaxy 2,3l
1995 - Kabelfarbe: blau/weiß.
Steckplatz auf oder hinter Sicherungskasten.
( Anschlußstecker hängt lose, wenn nicht benötigt ). Bei neueren Fahrzeugen ist der Tachosignalabgriff auch am Radio möglich. ISO Stecker A, Pin 1,
Kabelfarbe: rot.
Galaxy 1,9l TDI
1995 - Kabelfarbe: blau/weiß. Am grünen 4 pol. / blauen 5 pol. Stecker
hinter Sicherungskasten. Alternative: am Kombiinstrument am 28 PIN Stecker, PIN 27, Kabelfarbe: weiß / grün
Galaxy 1998- Fahrzeuge mit Türkontrollmodul: Kombiinstrument, 28poliger Stecker, PIN 27, weiß-grün
Galaxy 2000- Radio-ISO-Stecker, PIN 1, oder gelber 6PIN-Stecker am Radio, PIN 1, lila Kabel oder hinter Instrumentenbrett, roter 28-PIN-Stecker, PIN 27, weiß-grünes Kabel
De Petri site meldt hetzelfde.
Volgens alle drie verhalen zou jouw Galaxy dus eigenlijk al een puls op pin 1 van de Ford radio-stekker moeten hebben, maar da's dus kennelijk niet het geval :cry: En dus zul je verder op zoek moeten, achter het instrumentenpaneel zo te lezen.

Een alternatief is 'm aan te sluiten op de ABS. Normaliter adviseer ik dat niet, integendeel. Maar de MFD is eigenlijk ontworpen om 'm daarop aan te sluiten, om die reden zijn er ook die pin 5 en 18 op de 26-polige stekker. Eén voor links, de andere voor rechts.
De Gala op pin A1 hoeft volgens mij niet aangesloten te worden, dat is bedoeld voor de snelheidsafhankelijke volume regeling van de radio. Niet verplicht dus, wel handig.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Misschien mag ik ook nog een duit in het zakje doen:

Er is een speciale Duitse site speciaal gericht op Sharan-Galaxy-Alhambra www.sgaf.de
Hier is vrij veel te vinden over deze drie typen oa. de stekkers bij een Ford die dus even anders zitten dan normaal
http://www.sgaf.de/link.php?url=http:// ... oradio.pdf

Als je al uitkomt op het GALA signaal moet je er rekening mee houden dat bij het wielomtrekmenu de waarde van de pulsen niet lager dan 8 gekozen kan worden (Alleen MFD A en B) Daarom moet je ipv impuls 8 te kiezen de wielomtrek met 1.5 vermenigvuldigen bijv naar 2800

Zie verder ook eenshttp://www.sgaf.de/viewtopic.php?t=21152 of http://www.sgaf.de/viewtopic.php?t=27598

Correctie: moet zijn de pulsinstelling gaat niet lager dan 12
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
titu
Junior Member
Junior Member
Berichten: 25
Lid geworden op: 07 feb 2006 12:28

Bericht door titu »

Hoi JW

Deze info had ik nog niet gevonden, maar klopt helemaal. Bij nader onderzoek zie ik inderdaad en losse gele connector hangen. Na deze op de bestaande radio te hebben aangesloten blijkt in een keer ook de telefoon mute te werken.
In deze gele connector (6 pins) zijn er 2 aangesloten. Op pin 2 zit de telefoonmute (geel) en op pin 1 inderdaad een lila kleurige!
Jippie het pulssignaal is dus gevonden. Hoe kom ik achter de waarde van dit signaal om in de MFD in te stellen. Ergens op het forum heb ik gelezen waarde 8 maar ook ergens gelezen dat de MFD niet lager dan 12 gaat en dat de wielomtrek met 1,5 vermenigvuldigd moet worden. Klopt dit. Ik heb vanochtend heel even de MFD in de auto gehangen en snel getest of de voeding goed zat en of het geheel werkt. Ja dus. Maar ik ben nog niet in het menu gekomen (knop 3 en 6) om eea in te stellen of te controleren.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
titu
Junior Member
Junior Member
Berichten: 25
Lid geworden op: 07 feb 2006 12:28

Bericht door titu »

Hoi Gerritje

Het lijkt erop dat onze berichten elkaar gerkuist hebben. Bedankt voor de links van SGAF.

Nu nog het antwoord voor het achteruitrij signaal. Wie kan daar wat meer van vertellen.

Maurice

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Maar ik ben nog niet in het menu gekomen (knop 3 en 6) om eea in te stellen of te controleren.
Je moet op 3+6 drukken en meteen daarna op het vlaggetje. Dan kom je in het parameter-menu.
Dit moet je doen zonder dat er een CD in zit.

Het maakt niet zo erg veel uit of je de bandomtrek exact instelt wan t hij verricht zelfstandig een na-calibratie.
Na verloop van tijd zul je zien dat de door jou ingestelde waarde is veranderd onder invloed van calibratie ad hand van werkelijke bandenomtrek.

Het achteruitrijsignaal pak je het makkelijkst op bij een van de achteruitrijlichten. Als je daar de kleur hebt gezien zou je zelfs kunnen proberen delfde draad aan de zekeringskast terug te vinden.
Bei den SGA-Modellen seit dem Facelift (ab MJ 01) gibt es unter dem kleinen Dreiecksfenster vorne links einen 10poligen Stecker (T10t). An Pin 8 liegt eine blau/rote Ader an, das ist das Rückfahrsignal.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Gerritje schreef: Misschien mag ik ook nog een duit in het zakje doen:

Er is een speciale Duitse site speciaal gericht op Sharan-Galaxy-Alhambra www.sgaf.de
Hier is vrij veel te vinden over deze drie typen oa. de stekkers bij een Ford die dus even anders zitten dan normaal
http://www.sgaf.de/link.php?url=http:// ... oradio.pdf

Als je al uitkomt op het GALA signaal moet je er rekening mee houden dat bij het wielomtrekmenu de waarde van de pulsen niet lager dan 8 gekozen kan worden (Alleen MFD A en B) Daarom moet je ipv impuls 8 te kiezen de wielomtrek met 1.5 vermenigvuldigen bijv naar 2800

Zie verder ook eenshttp://www.sgaf.de/viewtopic.php?t=21152 of http://www.sgaf.de/viewtopic.php?t=27598
Uiteraard, wat heet, ik rékende er op dat je dat zou doen :D

Al met al hebben we weer eens laten zien waar dit forum voor opgericht is: elkaar helpen door de bij de leden aanwezige kennis met elkaar te delen. En hoe dat in korte tijd tot resultaat kan leiden, geen lijden dus :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Nog even ter correctie: Bij de MFD A en B modellen gaat het impulsgetal niet lager dan 12.
Mijn eerdere bijdrage heb ik reeds gecorrigeerd, maar zelf noemde je al de correcte waarde.
Verder ben ik ook nieuwsgierig naar de betekenis van het zgn Can bus High en Low signaal? Moeten deze ook aangesloten worden.
Met de CAN signalen hoef je hier niet bezig te houden
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Storing navigatiesystemen Ford Mondeo 2002
    door Timmmetje » 11 aug 2015 14:09 » in Ford
    Reacties: 7
    Weergaves: 2096
  • IGO Primo op samsung galaxy S5 bewaart inst. niet
    door hendrik245 » 31 jul 2014 10:18 » in Overige Smartphone, Tablet, LapTop en PDA navigatie software
    Reacties: 1
    Weergaves: 922
  • ford focus
    door ronfr123 » 19 jun 2017 07:35 » in Ford
    Reacties: 0
    Weergaves: 914
  • Ford Grand C-Max
    door kikoek » 18 apr 2016 18:04 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 539
  • op zoek naar kopie cd voor Ford
    door hamster » 14 okt 2018 08:56 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 637

Terug naar “Ford”