Navigatie in een Ford Scorpio uit 1997

Alles met betrekking tot Ford navigatie
fredjes
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 mar 2007 18:58

Navigatie in een Ford Scorpio uit 1997

Bericht door fredjes »

wie kan/wil mijn vertellen welk naviagatie systeem het makkelijkste is in te bouwen in mijn scorpio sedan 1997
het lieft wil ik op zoek naar een 2de hands orgineel ford systeem .
maar als er beter tips zijn hoor ik dat graag
ik heb er helaal geen verstand van en ziet door de bomen het bos niet meer zo veel word er bv op marktplaats aangeboden .
ik hoop dat er een kenner op dit forum is die me verder kan adviseren
groeten en dank
Fred

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Met zo weinig info is dit meer een vraag voor de puzzelrubriek :(
Zou je ons iets meer op het spoor van de mogelijkheden willen zetten door in ieder geval de inbouwruimte die beschikbaar is te specificeren.
Daarnaast je wensen mbt een kleurenscherm of monochrome presentatie dmv pijltjes.
Een orriginele Ford Navi uit die tijd is er bij mijn weten niet en de degenen die ze tot nu toe hebben geproduceerd verdienen ook niet echt de schoonheidsprijs. Ik zou dat sterk afraden om aan te schaffen zeker mbt de VNR9000. Nooit doen, zelf niet als je hem voor niets krijgt.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
fredjes
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 mar 2007 18:58

Bericht door fredjes »

Gerritje schreef:Met zo weinig info is dit meer een vraag voor de puzzelrubriek :(
Zou je ons iets meer op het spoor van de mogelijkheden willen zetten door in ieder geval de inbouwruimte die beschikbaar is te specificeren.
Daarnaast je wensen mbt een kleurenscherm of monochrome presentatie dmv pijltjes.
Een orriginele Ford Navi uit die tijd is er bij mijn weten niet en de degenen die ze tot nu toe hebben geproduceerd verdienen ook niet echt de schoonheidsprijs. Ik zou dat sterk afraden om aan te schaffen zeker mbt de VNR9000. Nooit doen, zelf niet als je hem voor niets krijgt.
tja dat is even moeilijk als je er geen verstand van heb ?
ik heb ruimten voor 2 radio's onder elkaar dus dat is dacht ik dubbel din
en wat wensen betreft ja hij moet goed navigeren en een goede stem lijkt mijn belangrijk omdat ik er van uit gaat dat je niet constant op pijltjes etc etc zit te letten [ kijken ] want tja je moet ook nog rijden .
kijk adviezen zo als : Ik zou dat sterk afraden om aan te schaffen zeker mbt de VNR9000. Nooit doen, zelf niet als je hem voor niets krijgt.[/quote]
daar heb ik wat aan want dan weet ik iedergeval want ik NIET moet kopen
het hoeft allemaal niet super de luxe te zijn maar gewoon goed en makkelijk in te bouwen dat zijn eigenlijk mijn
2 voornaamste vragen
mvg
fred

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
kobus1960
Senior Member
Berichten: 893
Lid geworden op: 21 feb 2006 02:43

Bericht door kobus1960 »

Even ter info, Ford gebruikt geen dubbeldin, dus 2 radioruimtes, maar 1.7 din, iets krapper dus.
Een leuke optie is deze http://www.blaupunkt.com/de/7612300500_main.asp , is nog wel aan te komen
en past precies in een scorpio.
Ook is daar gewoon nieuw kaartmateriaal voor te bestellen.
MVG,
Kobus

TT Start 60 Europa, lifetime uptdates + flitsabbo.
Samsung S3 Neo, Sygic 14.5.5. Benelux, benenwagen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

het hoeft allemaal niet super de luxe te zijn maar gewoon goed en makkelijk in te bouwen dat zijn eigenlijk mijn 2 voornaamste vragen
Makkelijk in te bouwen is geen enkel vast systeem met uitzondering van die waarbij de stkkers van een reeds aanwezige radio 1:1 zijn over te zetten.
De oplossing van kobus1960 met de Blaupunkt Ford Travelpilot Ex is niet onaantrekkelijk maar dat is wel een pijltjessyteem met een door zeer velen als hinderlijk ervaren belgische damesstem.
Daarbij moet je toch nog zelf de spanningen (3x), de massa, de puls en het achteruitrijsignaal opzoeken.
Het kaartmateriaal is zeer actueel maar staat op CD's die absoluut niet voor het maken van een backup in aanmerking komen!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
kobus1960
Senior Member
Berichten: 893
Lid geworden op: 21 feb 2006 02:43

Bericht door kobus1960 »

Wat de Belgische dame betreft heeft Gerritje gelijk, het lijkt wel of de tien een beetje "rot d'r strot" uitkomt.
Ga linksaf de A dert... op, dat effect. Half jaar gereden met deze navi, vlot en betrouwbaar ding. :idea:

Spanningen en massa zijn met een verloopstuk van Ford naar ISO opgelost, puls en achteruit moet je idd opzoeken
bij een Scorpio. Of je moet het geluk hebben dat je een gevulde derde stekker achter je audio hebt.
Dan heb je namelijk puls en achteruit zo voor het pakken.
Wit/groen puls, achteruit even meten, is groen/zwart of zwart/groen, dat kan verschillen.
Let wel, deze kleuren gelden alleen bij die derde stekker achter de audio !!!
Bij de wat luxere Fords worden met deze stekker de stuurbediening en snelheidsafhankelijke volume regeling gebruikt.
Dat geluk had ik wel met m'n Focus, en nog, alles voor het grijpen.

Overgens is de tweede alinea bedoelt als tip voor aansluiten voor welke navi dan ook. :roll:

Succes met de keuze !!
MVG,
Kobus

TT Start 60 Europa, lifetime uptdates + flitsabbo.
Samsung S3 Neo, Sygic 14.5.5. Benelux, benenwagen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
fredjes
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 mar 2007 18:58

scorpio

Bericht door fredjes »

zo pffffffffff dat is tenmiste informatie zeg
hier kan ik iets mee tenminsten .
kijk beste forumleden ik heb hem niet echt elke dag nodig hoor, want de weg naar mijn werk kan ik al 14 jaar uitstekend vinden .
maar in het weekend is het nog al eens makkelijk voor me .
dan ga ik maar eens op zoek naar de Ford TravelPilot 170hier bij wil ik al vast idereen danken voor de ontvangen informatie .
ik ben blij dat er nog mensen mee denken .
met vriendelijke groet
Fred

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik hoop dat je hem kunt vinden onder deze naam want hij werd als extra verkocht onder de naam Travelpilot Ex. Overigens een zeer verwarrende naam omdat het geen Ex-systeem betreft maar een E-systeem.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • ford focus
    door ronfr123 » 19 jun 2017 07:35 » in Ford
    Reacties: 0
    Weergaves: 921
  • Ford Grand C-Max
    door kikoek » 18 apr 2016 18:04 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 543
  • op zoek naar kopie cd voor Ford
    door hamster » 14 okt 2018 08:56 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 642
  • Storing navigatiesystemen Ford Mondeo 2002
    door Timmmetje » 11 aug 2015 14:09 » in Ford
    Reacties: 7
    Weergaves: 2103
  • Peugeot 406 2003 gekocht,met navigatie.zoek cdrom voor navigatie
    door 406rijder » 28 feb 2015 21:21 » in Peugeot
    Reacties: 2
    Weergaves: 1293
  • VW navigatie update 2017/2018 navigatie systeem loopt vanst
    door Peterdekoning » 07 okt 2018 18:13 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 1070
  • Navigatie
    door rowenjawil » 17 okt 2016 18:10 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 672

Terug naar “Ford”