Garmin werkt niet

Alles met betrekking tot Ford navigatie
jos de klos
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jul 2010 20:38

Garmin werkt niet

Bericht door jos de klos »

ik heb een gebruikte ford focus 2003 gekocht met voorruit verwarming en ingebouwde blaupunkt travel pilot. CD-roms werden niet meegelevert maar geen probleem. Ik heb een mobiel tom tom en mio nav systeem Beide toestellen verliezen satelietontvangst zodra de auto op contact gezet wordt. Ford Nederland geschreven. Zou aan de voorruitverwarming liggen en de oplossing is een garmin antenne welke iedere Ford dealer kan leveren en plaatsen. Helaas zitten er op mijn oude tom tom en Mio 400 geen aansluitingen voor een externe antenne. Dus een (dure) Garmin 5000 gekocht en een externe GPS antenne. Maar waar ik deze antenne ook plaats, auto op contact zetten betekent satelietontvangst valt weg. Is er iemand die een oplossing weet? ik heb geen zin om zeer dure cd-roms te kopen voor de travelpilot

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
kobus1960
Senior Member
Berichten: 893
Lid geworden op: 21 feb 2006 02:43

Bericht door kobus1960 »

Wip de travelpilot er even uit en maak de GPS antenne los.
Kan je gewoon doen met philipsbeugeltjes die voor elke VDO/Blaupunkt/Philips geschikt zijn.
Insteken totdat je door een lichte weerstand heen bent, beiden naar buiten duwen en de travelpilot
kan je er zo uittrekken.
KAN de oorzaak zijn, stond vandaag een posting van iemand die hetzelfde gelazer had met een ford incl.
ingebouwde navigatie. Daar hielp deze actie!

Edit, dit is ook een optie http://link.marktplaats.nl/361741440
MVG,
Kobus

TT Start 60 Europa, lifetime uptdates + flitsabbo.
Samsung S3 Neo, Sygic 14.5.5. Benelux, benenwagen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jos de klos
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jul 2010 20:38

garmin

Bericht door jos de klos »

bedankt voor uw antwoord. Zal dit gaan proberen maar het blijft een vreemde gang van zaken en het schijnt dat niemand de echte oorzaak weet en de echte oplossing.
Op internet kom ik tegen dat de externe gps ontvanger in de hoek van de voorruit geplaats moet worden. Andere zeggen op het dashbord 10 cm vanaf het metaal.
Ik lees dat de gps ontvanger van de travel pilot geen invloed heeft op de externe gps ontvanger.
Ford Nederland verteld mij dat een externe GPS ontvanger voldoende is om ondanks de voorruit verwarming een signaal te ontvangen. Bij halfords verteld men dat op de nieuwste TOM TOM er geen aansluiting meer zit op nieuwste modellen omdat deze modellen altijd een GPS signaal oppikken. In mijn Focus dus absoluut niet en binnen een uur deze TOM TOM teruggebracht.
Al met al enigzins frustrerend maar ik ben toch blij met ieder antwoord. Bedankt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Halge
Starting Member
Starting Member
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 jul 2010 11:46

Bericht door Halge »

Lijkt me toch dat jouw Focus iets bevat wat andere Focussen niet of weinig hebben...

Heb zelf ook een Garmin 5000 (Nüvi bedoel je toch?).
Wat ik als probleem had in onze Disco3 (geen voorruitverwarming) werd veroorzaakt door de Solaro (ofzo) DVD speler voor 'De Heren' achterin (Teletubies, Cars of ToyStory maakt niet uit! :roll: ).
Zelfde verhaal/probleem met een TomTom. Zodra de DVD d'r in gaat vallen 1 voor 1 de satelieten weg.
Omdat bij het starten en stoppen van de motor de DVD uitging (en het commentaar vanaf de 2de rij aanging) heb ik een stroomdraad laten trekken tot achter de voorstoelen en het probleem is helemaal weg!
Heel af en toe raakt de Nüvi z'n signaal wel eens even kort kwijt maar niet noemenswaardig.

Wat je ook eens zou kunnen proberen om het probleem te isoleren:
- Plaats het systeem eens bij/op/langs de achterbank
- Plak die externe antenne eens buiten je auto op het dak
- Trek eens een zekering van het bijvoorbeeld die voorruitverwarming d'r uit.

Succes!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • garmin kaarten zelf op zetten als abonnement niet meer werkt
    door huckybear65 » 20 feb 2015 18:52 » in Garmin
    Reacties: 1
    Weergaves: 562
  • Garmin Etrex Touch 35 ruilen voor Garmin Edge
    door Tomwes321 » 04 apr 2022 19:37 » in Ruilen / Gratis op te halen
    Reacties: 0
    Weergaves: 257
  • problemen met garmin 450
    door Kleine » 30 apr 2022 20:22 » in Garmin
    Reacties: 1
    Weergaves: 259
  • garmin update
    door klinker » 26 mei 2014 20:54 » in Garmin
    Reacties: 1
    Weergaves: 1430
  • garmin 785 truck
    door koekwaus2019 » 22 jun 2019 09:11 » in Garmin
    Reacties: 2
    Weergaves: 506
  • Garmin nuvi 2699 lmt-D
    door willym » 11 mar 2017 09:35 » in Garmin
    Reacties: 5
    Weergaves: 992
  • Levensduur Garmin navigatiesysteem
    door Adri » 06 jan 2020 16:39 » in Garmin
    Reacties: 1
    Weergaves: 609

Terug naar “Ford”