Ford radio en MA3040

Alles met betrekking tot Ford navigatie
Gebruikersavatar
Barttes
Starting Member
Starting Member
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 jun 2007 00:00

Ford radio en MA3040

Bericht door Barttes »

Hoi allemaal,

Ik heb afgelopen weekend de kabelboom (MA3040) passend bij een (MA3000BT cradle) voor een VDO PN 2050, geprobeerd te installeren. Dit ging best redelijk. Wat betreft de voeding is alles dik in orde. De constante plus zat op de 1e pin, de plus over contact op de 2e en de min zat opde 14e. Als het goed is zat de mute in het rijtje van de plus over het contact en was dit de laatste in dit rijtje, maar dat weet ik niet helemaal zeker meer. :oops:

Wat niet gelukt is is het aansluiten van de antenne, hoe moet ik dit doen? Er is maar 1 kabel die van de antenne komt en die moet de radio in (ander kan ik Radio Tour de France niet volgen), hoe moet ik de antenne kabel van de kabelboom nu aansluiten? :?

Verder is de audio over de speakers ook niet echt gelukt. Er zitten aan de kabelboom drie RCA/cinch kabels, een zwarte, een witte en (jawel) een rode. In de achterzijde van mijn radio is echter geen ruimte voor 3 mooie tulpstekkertjes! Wat kan ik het beste doen? De stekkers van de kabel knippen en de kabels op de rechter en linker speaker (rode en witte draad) aansluiten (met plus en min gescheiden natuurlijk) is een optie, maar wat doe ik dan met de zwarte (navigatie uit)??? Of zijn er nog andere/betere opties??? :?:

Ik hoor het graag, bedankt alvast! :lol:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Wat niet gelukt is is het aansluiten van de antenne, hoe moet ik dit doen? Er is maar 1 kabel die van de antenne komt en die moet de radio in (ander kan ik Radio Tour de France niet volgen), hoe moet ik de antenne kabel van de kabelboom nu aansluiten?
Je moet of een aparte antenne installeren (meegeleverd) of in de bestaande antenneleiding een splitter opnemen.

En de tulpstekkertjes die er aan de kabel zitten zijn eerder line out signalen. Daar heeft een luidspreker niets aan. Die zul je in een aux-in aansluiting van je radio moeten zien te krijgen. Als je geen Aux in op de radio kunt vinden heb je een probleem. Rood en wit zijn voor de audio kanalen R/L en zwart voorzover ik kan nagaan voor de begeleiding. Deze zal dan via een evt mutebox moeten worden aangesloten.
Zonder aux-in op je radio blijft je uitsluitend de mutebox met begeleiding over.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Barttes
Starting Member
Starting Member
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 jun 2007 00:00

Bericht door Barttes »

Het is alweer een tijdje geleden maar ik heb het één en ander doorzocht en kom er nog steeds niet helemaal uit!
Gerritje schreef:Zonder aux-in op je radio blijft je uitsluitend de mutebox met begeleiding over.
Oke er zit dus geen aux op mijn radio. Ik heb wat rond gekeken naar de mutebox opties, maar kom er niet helemaal uit welke ik nou zou moeten kiezen.

Voor de standaard ford fiesta radio's heb ik verschillende muteboxen gevonden:
  • Kram Mutebox Ford 68101
    Kram Mutebox Ford 7+8 pins 68100
    Kram Mutebox Ford Fiesta/Fusion 2002- 68105
    Kram Xpress Ford 85520
    Kram Xpress Ford Fiesta/Fusion 2002- 85521
of moet er zelfs een iso to car adapter bij?

Daarnaast lees ik steeds dat ze voor carkits zijn, maar betekend dat ook dat ze voor dit soort toepassingen geschikt zijn.

Alvast bedankt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Zolang er uit jouw MA3040 een drietal aansluitingen komt, tw audio, massa, en mute is elke mutebox geschikt.
Op het moment dat er een gesproken mededeling komt wordt de aansluiting "Mute" naar massa geschakeld. Dit signaal op jouw mutebox zorgt er voor dat de voorste luidsprekers van de radio stom geschakeld worden en het geluid van je cradle via de audiouitgang naar deze luidsprekers wordt geleid. En dat is toch wat je wilt.

Als de aansluitingen van je Ford radio niet standaard ISO zijn zul je ook nog een adapter nodig hebben.
Makkelijker is om een radio bij de Aldi te halen, goedkoper dan een mutebox, daar zit alles al op, beter geluid en alle mogelijkheden die je maar wilt.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Ford Grand C-Max
    door kikoek » 18 apr 2016 18:04 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 543
  • ford focus
    door ronfr123 » 19 jun 2017 07:35 » in Ford
    Reacties: 0
    Weergaves: 923
  • Storing navigatiesystemen Ford Mondeo 2002
    door Timmmetje » 11 aug 2015 14:09 » in Ford
    Reacties: 7
    Weergaves: 2104
  • op zoek naar kopie cd voor Ford
    door hamster » 14 okt 2018 08:56 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 646
  • radio antenne
    door freebird » 02 sep 2015 15:31 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 676
  • Igo primo stem gps plus radio
    door Fox » 03 dec 2014 22:43 » in Overige merken -- MOBIEL --
    Reacties: 0
    Weergaves: 1537
  • Compositionele Media logo radio toevoegen
    door rjdewit » 25 feb 2017 14:41 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 441

Terug naar “Ford”