Ford Focus 2008 & denso navigatie

Alles met betrekking tot Ford navigatie
salvo
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 apr 2009 00:39

Ford Focus 2008 & denso navigatie

Bericht door salvo »

Danzij dit forum ben ik verder gelink naar http://video.google.nl/videoplay?docid= ... punkt+ford
Bij deze wist ik dus de exacte locatie van de dvd.
Nu is echter de vraag hoe ik deze DVD kan ejecten? Ik zie namelijk niks waar ik ook maar zou op kunnen drukken om de dvd er uit te krijgen.

Ik snap niet tot ford er zo geheimzinnig over doet. Rechtuit een schande!
Mijn focus maakt soms een tikkend geluid. Ik vermoed dat die af en toe van DVD leest (ook al staat alles uit).
Daarom wil ik DVD eens eruit nemen en kijken als dat tikkend geluid weg is.
En ik weet nog niet eens welke versie (jaar) van software DVD ik heb.

Dank u,

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Bericht door wmp »

Als ik het goed gelezen heb, INFO + MENU ingedrukt houden, dan zou de DVD er uit moeten komen.
Wel even de gebruiksvriendelijke <kuch> knop en dekseltje verwijderen voordat je dat doet :wink:

Om er achter te komen wat er nu inzit :
1 -Contact op positie II
2 -MENU knop ongeveer 10 seconden ingedrukt houden tot je een piep hoort, en er om een pin code gevraagd wordt
3 -PIN code invoeren, dit zou 6416 moeten zijn (?)
4 -ENTER knop op scherm drukken

Dan komt er een submenu. Één van de keuze's is S/W UPDATE , het wordt ten sterkste afgeraden deze te kiezen!!!

Om het menu weer te verlaten, contact op 0 zetten.

Deze informatie onder voorbehoud (van derden) en voor eigen risico.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
salvo
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 apr 2009 00:39

Bericht door salvo »

whi, bedankt voor de snelle reactie. Morgen zeker en vast uit proberen.

Als ik nu wil upgraden naar 2009 versie. Moet ik dan gewoon de nieuwe dvd er insteken en de rest wijst zich van zelf uit? Of moet ik ook via jou uitleg werken -->
Dan komt er een submenu. Één van de keuze's is S/W UPDATE , het wordt ten sterkste afgeraden deze te kiezen!!!
Deze dan wel uitvoeren?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Bericht door wmp »

Daar weet ik niets van.
Er is volgens mij wel een verschil tussen een S/W Update en een update van het kaart materiaal.

Als je een 2009 DVD hebt (kaartmateriaal), zal er toch wel wat bij staan over hoe het moet ?

Ergens bekruipt mij nu het gevoel dat je iets van internet hebt afgeplukt en wilt gaan proberen.
Ik persoonlijk zou zoiets niet aandurven met een dergelijk duur apparaat, en dat wordt ook niet ondersteund op dit forum.

Lees voor de zekerheid even hetgeen geschreven is onder 1-e op deze link : http://www.navigatiehelpsite.nl/forum/rules.php

Antwoord van mij was om je te laten testen voor dat tikkende geluid, dus hoe de DVD er uit zo moeten komen.
Tevens hoe je de versie informatie zou kunnen verkrijgen, en er is ook een diagnostisch menu aanwezig om één en ander te kunnen testen.

De rest, daar waag ik mij niet aan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
salvo
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 apr 2009 00:39

Bericht door salvo »

Ik heb die key combinaties getest en het werkt niet.

INFO + MENU --> calibratie touchscreen (ook getest met NAV aan/uit)
MENU 10 sec indrukken (contact pos 2) --> doet niks (ook getest met scherm aan/uit)

Wie praat er van downloaden? Ik weet nog niet eens welke versie tot ik heb.
Moest ik een DVD gaan kopen dan hoef ik dit niet in de garage te laten doen.
Daarom vroeg ik dat.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Bericht door wmp »

Okay, als het niet werkt, dan gaan we even verder zoeken :D

Ik kreeg even de indruk dat je al een DVD van 2009 had liggen, vandaar.

Je zou de eerste niet zijn die zijn systeem met een gedownloade DVD image compleet blokkeert, dus leek mij beter om je daarvoor even te waarschuwen.
Zou toch zonde zijn, het kan goed gaan, het kan ook fout gaan, en in dat laatste geval willen wij niet diegenen zijn die daar aan meegewerkt hebben :lol:

Zal nog even wat gaan zoeken voor je.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Bericht door wmp »

En hoppa, een alternatief.

Eerst weer een waarschuwing:
- Met het diagnostische menu kan je abusievelijk de firmware wissen. Pas daarvoor op en lees aandachtig wat op het scherm staat.

En dan een andere set instructies die erg lijken op vorige:
1 - contact aan (wordt niet vermeld in welke stand)
2 - unit aan en NAV knop indrukken, waarschuwing accepteren, je zou nu de kaart weergave moeten hebben
3 - MENU knop net zo lang indrukken tot er een code scherm komt (misschien wat langer dan 10 seconden?)
4 - Code 842 520 invoeren en op ENTER drukken

Lijkt wel erg op vorige posting op de code na, zal nog verder zoeken naar alternatieven.

Ergens heb ik gelezen, dat wanneer deksel van navigatie dvd is verwijderd, er twee knopjes ingedrukt moeten worden.
Ogenschijnlijk de twee onder de volume knop? Zijn dat de INFO en MENU knoppen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
salvo
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 apr 2009 00:39

Bericht door salvo »

Dit lukt ook niet.

Onder de volume knop (= de knop die je moet aftrekken voor front paneel te verwijderen) staan de 2 knoppen nl.
climate
lucht binnen de auto (geen buitenlucht dus)

Ik heb deze ook ingedrukt en leverde ook niks op.

Ter verduidelijking:
Afbeelding
Ik heb zo'n navigatie systeem.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Bericht door wmp »

Er wordt ontzettend geheimzinnig gedaan over hoe die DVD er uit te krijgen.
Ben er ondertussen achter dat er twee verschillende systemen schuilgaan onder de Denso naam.
Heb de NL handleiding gevonden, daar staat doodleuk dat je voor het wisselen van de DVD naar de dealer moet :shock:

Systeem zou ook geleverd zijn in de Mondeo en S-Max

Even een domme vraag misschien, maar die twee vlakjes die onder dat paneeltje zichtbaar zijn, die zijn niet indrukbaar zeker ?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
salvo
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 apr 2009 00:39

Bericht door salvo »

Die kun je niet indrukken neen. Daar had ik mijn vinger ook al opgehouden. :)
Ik ben zelf al met iets in die dvd sleuf in gegaan. Ik dacht eerst tot je daar ergens op iets moest drukken & ...

Naar de dealer staat in de handleiding. Schande. Een klant mag toch weten hoe hij zijn DVD er uit krijgt.
Is net als je bij Mediamarkt een hifi keten koopt. Mediamarkt laad je een CD. Als je dan je installatie thuis heb en je zijt je cd beu gehoord moet je terug naar Mediamarkt gaan tot ze een cd kunnen wisselen :):)
Mja, ik heb de Focus gekocht als een FORD directie wagen (1jaar oud). Ik ben dus geen klant van een ford garage.
Ik ga zeker en vast eens langs om te polsen als ze mij dat willen zeggen hoe die dvd eruit moet.

Ik zelf heb een AUDI A5 met een navigatie dvd van 2008.
Van mijn garage heb ik DVD 2009 GEKREGEN en ik zelf heb die geupdate.
2008 DVD er uit (in koffer ZICHTBAAR), 2009 DVD er in, instructies volgen. Heel simpel.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Bericht door wmp »

Nou, die MENU knop is in elk geval een terugkerende knop. :lol:
Nu lees ik op een mondeo site de MENU + NAV knop voor het verwijderen van de DVD

Tevens nog een paar code's tegengekomen:
- Basis menu: 6414 of 1981 dan ENTER
- Advanced menu: 842520 of 1310 dan ENTER

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Route 66
Normal Member
Normal Member
Berichten: 108
Lid geworden op: 28 nov 2007 06:23

Bericht door Route 66 »

Ik begrijp het probleem cq bezwaar met betrekking tot de Ford-Garage eigenlijk niet zo goed.
De DVD is legaal sowieso uitsluitend bij hem verkrijgbaar, dus waarom zou je hem er dan ook niet meteen in laten zetten?
Als er dan bij de nieuwe DVD ook bepaalde updates nodig zijn heeft hij daarvoor (hopelijk) passende instructies gekregen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Route 66 schreef:Ik begrijp het probleem cq bezwaar met betrekking tot de Ford-Garage eigenlijk niet zo goed.
De DVD is legaal sowieso uitsluitend bij hem verkrijgbaar, dus waarom zou je hem er dan ook niet meteen in laten zetten?
Als er dan bij de nieuwe DVD ook bepaalde updates nodig zijn heeft hij daarvoor (hopelijk) passende instructies gekregen.
Jouw argumentatie gaat naar mijn smaak in dit geval niet op.
Het staat iedereen vrij om een legaal exemplaar te gelde te maken en een ander om deze aan te schaffen. Dit recht is niet uitsluitend de Ford-dealer voorbehouden.

Daarom wordt deze Ford/Blaupunkt/Denso betutteling terecht als stuitend ervaren
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Voor de duidelijkheid: als het systeem wat langer op de markt is, en er zijn (hopelijk) inmiddels wat kaart updates verschenen, staat het de gebruiker vrij om een "gebruikt exemplaar" te kopen met een iets oudere versie.
Dat wordt zo onmogelijk gemaakt, ten onrechte imho.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Bericht door wmp »

Van wat ik er ondertussen van begrepen heb, is het niet altijd zonder meer mogelijk om een kaart update te doen.
Soms is daar ook gelijk een software update voor nodig, omdat het kaartmateriaal op een andere manier gecomprimeerd is. Er is dan ook geen weg terug meer naar het oude kaart materiaal, en downgraden van de software is ook niet mogelijk.
Dergelijke kaart updates komen dan ook in een set van twee DVD's, één met de SW update, de andere met het kaartmateriaal.

Juist in die software update zit hem de kneep. Het kan een aantal minuten duren voordat die aanvangt, en gedurende die tijd kan een hiermee niet bekende gebruiker ondertussen het contact hebben uitgezet in de veronderstelling dat het niet gelukt is.

Tevens kan die update 20 tot 30 minuten duren, ook hier kan één en ander fout gaan, zoals te lage accu spanning, vooral als 'running daylights' geprogrammeerd is.

om dat te ondervangen, wordt de update bij voorkeur met draaiende motor gedaan. Echter, is de motor warm, en staat die dan nog 20 tot 30 minuten stationair te draaien, kan weer de electrische fan inschakelen, of een airco, kortom, spanning dip...

Wat ik zo links en rechts lezende van diverse Ford fora heb begrepen, doet men de update bij voorkeur met een nog koude, draaiende motor en airco uitgeschakeld.

Dit alles is wat ik ervan begrepen heb :oops:

Topic starter wilde de DVD verwijderen om te horen of een bepaalde tik dan verdwenen was.
Vandaar de zoektocht hoe die DVD te verwijderen, waarvan we tot nog toe niet weten of het gelukt is :?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Dit alles zo lezende vraag je je af of het hele geval eigenlijk wel iets meer is geweest dan een volledig mislukt prototype.
Dat zou tenminste verklaren waarom fabrikant en dealer zo panisch zijn dat een eenvoudige gebruiker met zijn handen aan deze patient kon zitten
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Bericht door wmp »

Die mening deel ik niet geheel met je, als ik zo de ervaringen/meningen lees.
Doorgaans is men dik tevreden met het systeem, met als struikel puntje het geheimzinnig gedoe over de plaats van de DVD en hoe deze te verwijderen, en de erg stevige prijs van de update (tegen de 300 euro) .

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
salvo
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 apr 2009 00:39

Bericht door salvo »

Als de radio/NAV volledig uit staat. Dan leest die volgens mij nog van de DVD.
Daarom dat tikkend geluid. Ford motors zijn heel stil geworden. Maar nu maakt die DVD meer lawaai dan de motor zelf :). Ik snap niet wat die van dvd zit te lezen als alles uit staat.
In mijn :shock: is dit toch wel een faling van ford/blaupunkt/denso/... .

Mja, dit bij veronderstelling tot dat tikkend geluid het lezen van de DVD is.

Ik zal er wel achter komen hoe ik die DVD er uit zal krijgen. Zal wel even duren. Ik heb deze focus namelijk gekocht via het fabriek Ford zelf (directie wagen)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Route 66
Normal Member
Normal Member
Berichten: 108
Lid geworden op: 28 nov 2007 06:23

Bericht door Route 66 »

salvo schreef:Als de radio/NAV volledig uit staat, dan leest die volgens mij nog van de DVD. Daarom dat tikkend geluid. Ik snap niet wat die van dvd zit te lezen als alles uit staat.
Als er geen route ingegeven wordt laadt het systeem zijn direkte omgeving in het Corridor-geheugen, dit zal inderdaad vermoedelijk wel het tikken zijn wat je hoort.

@Gerritje & JW: Ik snap jullie terechte argumentatie met betrekking tot legaal verkregen ietsje oudere exemplaren van de DVD natuurlijk best wel. Sterker nog, ik ben het er in principe helemaal mee eens!
Ik wilde simpelweg duidelijk maken dat Ford hier een manier uitgedacht heeft om de DVD geheel in eigen beheer te houden, misschien wel vanwege die mogelijke benodigde updates. Naief? Denk het wel. Lastig voor de gebruiker? Absoluut!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Bericht door wmp »

Begrijp ik nu dat MENU+NAV ingedrukt houden ook geen mogelijkheid geeft deze DVD uit te werpen ? :cry:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • ford focus
    door ronfr123 » 19 jun 2017 07:35 » in Ford
    Reacties: 0
    Weergaves: 915
  • Mazda Denso Navigation DVD's
    door Huye » 18 nov 2015 01:35 » in Te Koop Aangeboden
    Reacties: 2
    Weergaves: 1178
  • Kenwood DDX7025 en KNA-DV3200 2012 kaart van Denso
    door Rexto » 15 sep 2014 12:39 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 1
    Weergaves: 793
  • opel astra 2008
    door anijskruid » 19 mei 2014 19:02 » in Overige merken -- VASTE INBOUW --
    Reacties: 1
    Weergaves: 719
  • MFD2 in Fabia 5j 2008
    door joss » 26 apr 2015 20:26 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 480
  • KW-R510E inbouwen in audi a3 2008
    door Ferry A3 » 04 okt 2014 07:56 » in JVC
    Reacties: 2
    Weergaves: 725
  • Ford Grand C-Max
    door kikoek » 18 apr 2016 18:04 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 539

Terug naar “Ford”