Denso navigatie 7" kleurenscherm in nieuwe Ford Galaxy

Alles met betrekking tot Ford navigatie
STUER
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 sep 2006 09:42

Denso navigatie 7" kleurenscherm in nieuwe Ford Galaxy

Bericht door STUER »

Ik lees in een brochure van de nieuwe Ford Galaxy dat een nogal erg duur navigatiesysteem voorzien is van het voor mij compleet onbekende merk Denso: 2.990 EURO ! Is de inbouw van dit alles en/of het aanraakscherm naast de radio,cd en mp3 speler, dé reden van dit hoog bedrag? Hoe staat Denso t.o.v. andere meer bekende merken zoals TomTom, Garmin, Blaupunkt? Heeft een Denso navigatiesysteem zoveel meerwaarde ? En mocht er iemand weten of je voor die prijs ook iPod kan aansluiten (ik lees in de brochure: MP3speler.. dus?), laat het me weten. Alvast bedankt voor jullie reactie. OP de website van Denso Europe kon ik alvast niet veel meer info vinden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bosshugo
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 sep 2006 07:47

aux uitgang

Bericht door bosshugo »

hallo
er zit in het dasboardkastje een aux aan sluiting waar je ipod kan worden aangesloten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dorian
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 feb 2007 00:43

Re: aux uitgang

Bericht door Dorian »

bosshugo schreef:hallo
er zit in het dasboardkastje een aux aan sluiting waar je ipod kan worden aangesloten.
Waar zit die aux aansluiting exact? Ik vind hierover niets in de handleiding terug...
(Kan je misschien een foto posten?)

Alvast bedankt!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beethoven
Starting Member
Starting Member
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 mar 2007 23:08

Bericht door beethoven »

deze aparte INGANG bevindt zich normaal gezien in het handschoenkastje, aan de linkerzijde achteraan, moet maar eens voelen.....[/u]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beethoven
Starting Member
Starting Member
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 mar 2007 23:08

Bericht door beethoven »

Hallo, ik rijd met een mondeo uit 2005 en heb ook een DENSO navi systeem. Ik ben er héél tevreden over....
DENSO is blijkbaar de nieuwe huisleverancier inzake navi-toestellen bij ford.
Niks op aan te merken........Ik vind het knap design en feilloos werken....
Dit is mijn mening: wat je ervoor in de plaats krijgt (navi; radio; cd; mp3; externe aansluiting en (voor mij) zeer goede geluidskwaliteit, is het hélemaal niet duur....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Scimitar
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jul 2007 15:26

Bericht door Scimitar »

DENSO is van oorsprong een Japanse organisatie en is (wereldwijd) een van de grootste toeleveranciers aan de automobile fabrikanten. (En ik kan het weten, ik werk er! )
Voor meer info mbt DENSO zie de volgende link:DENSO

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

En ik kan het weten, ik werk er!
Dat is iets dat slechts van 0,01% van de werknemers kan worden gezegd :wink:
Meestal weten geïnteresseerde aandeelhouders en analisten meer over het bedrijf dan de werknemers.
Dat ze groot zijn wisten we, maar helaas zegt, zoals in veel andere voorbeelden, size niet alles over quality :roll:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
samuale
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jul 2007 21:07

Bericht door samuale »

Ik heb onlangs een Galaxy Ghia gekocht met de Denso aan boord. WAT EEN MISSER!!!

De interface dateert van 1999 en het apparaat haalt het niet bij de TomTom 710 die ik inmiddels weer aan boord heb gehaald. In vergelijking met de laatste is het gebruik van de Denso omslachtig en de kaarten lang niet zo duidelijk. De geschatte rijtijden zitten er altijd ZEEEER ver naast (ondanks aanpassingen aan de gemiddelde snelheden) en -ik heb ze nu een tijdje naast elkaar gebruikt: de wegenkeuze is vaak niet intuitief. De navigatiehierarchie is belabberd en je moet vaak halverwege de route de instellingen veranderen (snelweg - tolweg - zandweg etc) om ergens op een redelijke wijze aan te komen. De schermresolutie is zeer laag en ook hier weer - die van een computerscherm in de vroege jaren 90.

De miskoop van de eeuw, als je het mij vraagt en bij Ford zeggen ze mij dat er binnenkort een ander navigatieapparaat zal worden aangeboden. Eerst in Duitsland en dan elders.

Voor de prijs kun je Zes TomToms kopen. Koop geen Denso. Spijt, spijt, spijt dat ik in het verkooppraatje ben getuind zonder te testen.

Sam

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Welkom op het forum
Maar ontzettend jammer dat je eerste bericht zo ontzettend negatief moest zijn over een toestel dat blijkens andere rapportages inderdaad wel enige vebeteringen behoeft.
Ook op de Duitse fora is er behoorlijk geklaagd over dit product dat destijds de opvolger was van de VNR9000 en door sommigen werd beschouwd als een nog grotere ramp dat dat toestel.
Met al die kennis had je nooit tot het besluit gekomen dit product aan te schaffen, daarom verkoopt ford ze waarschijnlijk ook zo slecht. Zonde van het geld.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
samuale
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jul 2007 21:07

Bericht door samuale »

Ik had inderdaad mijn huiswerk wat beter moeten doen.
Ik ging er eenvoudigweg van uit, dat met de stand der techniek, dit soort producten in 2007 niet meer werden verkocht - en al zeker niet in een nieuw model van Ford. En zeker niet dat Ford dit zou aanbieden tegen deze prijs.

Aan de buitenkant zie het apparaat er goed uit - de binnenkant is echter een zeer verouderd apparaatje.
Ook een softwarematige update - en die zal ook nog eens kostbaar zijn - zal weinig goed kunnen maken vrees ik.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik ben bang dat met een softwareupdate de feitelijk volkomen verouderde hardware niet echt op een hoger plan zal tillen.
Vanaf begin 2000 heeft Ford kans gezien de klantenkring continu te beduvelen met slechte en nog slechtere navigatiesystemen om nog maar te zwijgen van de ondersteuning.
De enige redelijke navigaties zijn de RNS, RNS2 en Travelpilot EX geweest, niet van Visteon of Denso dus.

Mar wat let je om de verkoper aan te spreken op iets wat, in ieder geval jouw optiek, een wanprestatie is?
Hierbij aangenomen dat je niet de gelegenheid hebt gehad om proef te rijden met een met deze navigatie uitgeruste auto. Want dat is ook zo iets bij autodealers. Probeer eens een een auto uit met ingebouwde navigatie!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
IvoB
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 dec 2006 19:40

Bericht door IvoB »

Sinds kort zijn er nieuw radio's en navigatiesystemen voor de diverse Ford modellen. Het hier genoemde Denso systeem is vervangen door een ander systeem. Is iemand bekend met de herkomst van dit systeem? Voor de Denso is er namelijk geen Ipod aansluiting beschikbaar via de wisselaar aansluiting.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • IGO Primo op samsung galaxy S5 bewaart inst. niet
    door hendrik245 » 31 jul 2014 10:18 » in Overige Smartphone, Tablet, LapTop en PDA navigatie software
    Reacties: 1
    Weergaves: 929
  • Mazda Denso Navigation DVD's
    door Huye » 18 nov 2015 01:35 » in Te Koop Aangeboden
    Reacties: 2
    Weergaves: 1190
  • Kenwood DDX7025 en KNA-DV3200 2012 kaart van Denso
    door Rexto » 15 sep 2014 12:39 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 1
    Weergaves: 798
  • ford focus
    door ronfr123 » 19 jun 2017 07:35 » in Ford
    Reacties: 0
    Weergaves: 923
  • Ford Grand C-Max
    door kikoek » 18 apr 2016 18:04 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 543
  • op zoek naar kopie cd voor Ford
    door hamster » 14 okt 2018 08:56 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 646
  • Storing navigatiesystemen Ford Mondeo 2002
    door Timmmetje » 11 aug 2015 14:09 » in Ford
    Reacties: 7
    Weergaves: 2104

Terug naar “Ford”