Philips Carin in Rover 825SI

Gebruikersavatar
Bronko
Starting Member
Starting Member
Berichten: 20
Lid geworden op: 22 Jan 2006 12:57

Philips Carin in Rover 825SI

Berichtdoor Bronko » 16 Feb 2007 09:16

Goedemorgen,

Eindelijk kan/ga ik mijn Carin inbouwen in een Rover 825 SI aut (ontzettend prettige auto).
Het is een Carin type 22SY586/00

Aansluitingen bekeken welke ik hier gevonden heb, en miste de geel/witte- en grijze draad. Snoer hier en daar opengewerkt tot ik ze gevonden had. Deze waren een metertje na de stekker afgekort en weggeplakt.
Is dit altijd zo, of................? Het hele snoer is met linnentape afgeplakt, lijkt mij origineel.

Nu heb ik enkele vraagjes om het nog duidelijker te maken voor mij.

Rood - Contact geschakeld
Paars - Mag deze met een zekering direct aan de accu ( was ik niet van plan, maar........)?
Wit/geel - Achteruitrijlichten. Weet iemand welke draad en waar ik deze kan vinden, zou ook bij de pulsgeverdraad moeten zitten
Bruin - Volgens de beschrijving aan batterij-minpool. MOET deze aan de minpool, of is chassis afdoende?
Grijs - Dimlicht. Dat denk ik wel te snappen. NIET aan dashbord verlichting.

Zijn dit alle draden welke ik moet aansluiten, of zijn er meer?

Een hoop vragen, maar ja, zekerheid voor alles. Ik ga straks kijken waar ie het best gemonteerd kan worden en waar ik de bedrading laat. Gelijk maar een bluetooth handsfree inbouwen, hoeft alles maar 1 keer open.

Hopend dat iemand mij kan helpen, alvast vreselijk bedankt. Gr. Ron




Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 Okt 2004 17:14
Locatie: NB

Berichtdoor Gerritje - In Memoriam † » 16 Feb 2007 10:21

De vragen even stuk voor stuk:

Is dit altijd zo, of................? Het hele snoer is met linnentape afgeplakt, lijkt mij origineel.

De linnen tape rond de kabelstreng lijkt origineel, de afgekorte draden bepaald niet.

Paars - Mag deze met een zekering direct aan de accu ( was ik niet van plan, maar........)?

Welk punt met constante plus je ook neemt, het komt er op neer dat deze punten altijd, al dan niet via een zekering, rechtstreeks naar de accuplus gaan. Maar het opzoeken van een punt binnen in de auto is wat betreft het leggen van de kabel eenvoudiger dan vastknopen aan de accu.

Wit/geel - Achteruitrijlichten. Weet iemand welke draad en waar ik deze kan vinden, zou ook bij de pulsgeverdraad moeten zitten

Het meest doeltreffend is om één van de achterlichtunits te demonteren en daar een draad van de achteruitrijverlichting af te takken. Doe dat met een tweelingsnoer of een tweede draad erbij en sluit de tweede draad aan op een van de achterlichten zodat je ook meteen een verlichtingsdraad hebt.

Zijn dit alle draden welke ik moet aansluiten, of zijn er meer?

Je dreigt hiermee één van de belangrijkste aansluitingen te vergeten, nl de aansluiting voor de tachopuls.

Wat ik vind bij Petri is het volgende voor de Rover 800 serie vanaf 1991:

800 RS 9/1991- Kabelfarbe schwarz-rot, Fußraum, Fahrerseite, neben Sicherungsbox, weißer 20-poliger Stecker, PIN 16

Veel succes!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail

Gebruikersavatar
Bronko
Starting Member
Starting Member
Berichten: 20
Lid geworden op: 22 Jan 2006 12:57

Pulsedraad

Berichtdoor Bronko » 16 Feb 2007 11:08

Hallo,

Hardstikke bedankt voor de antwoorden, het is nu nog duidelijker.
En dat van die pulsedraad, die had ik al gevonden, maar wel goed dat je het nog even roept.
Ik ga eerst maar een proefopstelling maken.

Nogmaals, bedankt, Ron

Gebruikersavatar
Bronko
Starting Member
Starting Member
Berichten: 20
Lid geworden op: 22 Jan 2006 12:57

Berichtdoor Bronko » 16 Feb 2007 18:16

Tja, geen zwart/rode draad gevonden op connector C61, eigenlijk alleen een rood/zwarte draad gevonden. (niet op C61)
Maar ik wil niet zo maar iets aansluiten.

Weet iemand misschien iets meer?
Ik ga maar weer zoeken, hij moet het toch een keer gaan doen.

Gr. Ron

Gebruikersavatar
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 Sep 2003 21:19
Locatie: 030

Berichtdoor JW » 16 Feb 2007 18:39

Elders vind ik een verhaal dat 'ie op pin 20 van die stekker te vinden zou zijn, met ook als indicatie zwart/rood
The speed pulse signal is at pin 20 of a white 20 pin connector. The connector is on the right hand side of the fuse box in the driver kickwell.

Dat wordt bevestigd bij Speedsensors.htm
Rover 800, 1991-1994 The speed pulse signal is at pin 20 of a white 20 pin connector. The connector is on the right hand side of the fuse box in the driver kickwell. Black/red.

Omdat dit een engelse site is en de auto in de UK gebouwd werd zou het kunnen zijn dat 'ie bij jou rechts, in de passagiersruimte zit.
Is daar wat te vinden?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Gebruikersavatar
Bronko
Starting Member
Starting Member
Berichten: 20
Lid geworden op: 22 Jan 2006 12:57

Berichtdoor Bronko » 17 Feb 2007 00:14

Daar zit iets in.

Een Engelse auto met alles aan "de verkeerde kant".

Dat van de 20 pin stekker met de pulse op pin 20 had ik ook gelezen, maar dus niet gevonden.
Nu is het een beetje te laat en een beetje te donker, maar ik ga morgen even onder het handschoenekastje kijken.
Maar, .................. ik denk eigenlijk dat alles naar de andere kant meeverhuisd is. Maar wie weet.

Misschien is iemand hiermee bekend?
Kan ik een pulsdraad meten? Dus iedere draad die geschikt lijkt kontroleren?Al wat ik kan verzinnen op dat antwoord is dat je in ieder geval moet rijden, en dan ook nog vooruit!

Als alternatief, heb ik mij laten vertellen, kan ik de puls van de versnellingsbak halen, maar dan moet ie ff op de brug. Of de snelheidsmeter demonteren, ik denk dat ik dat morgen ga proberen.

Even een klein verhaaltje erbij, ik heb voor op de motor een Garmin 2820, zou ook in de auto gebruikt kunnen worden, toch? Ware het niet zo dat ik dat ding niet op een redelijke plaats op het dashbord kan leggen. De Carin heb ik al een jaar liggen, die moet er dus maar in!

Wederom hartelijk bedankt, gr. Ron

Gebruikersavatar
Bronko
Starting Member
Starting Member
Berichten: 20
Lid geworden op: 22 Jan 2006 12:57

Berichtdoor Bronko » 18 Feb 2007 03:10

Weer even een update.

Ik heb besloten om deze week even naar de garage te gaan om de puls van de versnellingsbak te nemen.

Vanmorgen dus alles verder aangesloten en geplaatst.
Als ik zonder het contact aan te zetten de cd uit de Carin pc kan halen, denk ik dat de + draden ook goed zitten.
Ook de verlichting en de "achteruit" aangesloten.
Nu moet de Carin volgens mij ook zonder puls werken (minder goed, maar het werkt), niet dus.
Ik krijg geen satelieten. Ik moest een redelijk stuk rijden, de antenne van achterruit naar voorruit verplaatst, ik heb hem zelfs op het dak gehad, maar geen satelieten. De antene meerdere malen op de Carin pc opnieuw aangesloten, maar nog niets.
Na het lezen hier de originele cd er in gedaan (reageert idd sneller), maar nog niets.
Bij diagnose wel foutmelding rec-error en 6 fouten.

Ik denk, maar ik ben altijd al een beetje dwars geweest, dat de antenne niet in orde is.
Of, lijkt mij niet!, komt dit omdat er geen vooruitrij puls is?

Nu ga ik slapen, hartelijk bedankt voor alle posts.
Veel groeten, Ron :?

Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 Okt 2004 17:14
Locatie: NB

Berichtdoor Gerritje - In Memoriam † » 18 Feb 2007 08:22

Bij diagnose wel foutmelding rec-error en 6 fouten.
Ik denk, maar ik ben altijd al een beetje dwars geweest, dat de antenne niet in orde is.

Dat is een heel juiste constatering
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail

Gebruikersavatar
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 Sep 2003 21:19
Locatie: 030

Berichtdoor JW » 18 Feb 2007 12:47

En zonder die GPS antenne zal 'ie je positie niet kunnen bepalen, dus ook nooit kunnen navigeren.
REC.ERROR duidt op een fout in de antenne zelf dan wel z'n aansluiting op de computer.

Voorts: de Carin heeft altijd een puls nodig. De computer is te traag om met alleen GPS te kunnen werken, zoals de moderne dat in principe wel kunnen.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Gebruikersavatar
Bronko
Starting Member
Starting Member
Berichten: 20
Lid geworden op: 22 Jan 2006 12:57

Berichtdoor Bronko » 18 Feb 2007 14:30

Ben ik weer.

De gps antenne even goed bekeken, en dat zag er niet echt goed uit.
Het stekkertje bleek eigenlijk los te zitten.

Bij de pc steekt er het goudkleurige stukje draad uit, dat lijkt goed. ( hoe lang moet dit zijn?)
In de stekker aan de antennedraad zit het witte pijpje, waarin de binnendraad zit. Hopelijk ben ik duidelijk genoeg.
Hoever moet deze draad in het pijpje, of moet het nog uitsteken en hoever? Gaat het eindje van de pc in dit pijpje?
Of komt het er tegenaan?

Sorry voor de vele misschien onnozele vragen, kan hierop geen antwoord of foto vinden op het forum.

Wederom hartelijk bedankt voor de antwoorden, ik word op deze manier ook nog een specialist door jullie.

Gr. Ron

Gebruikersavatar
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 Sep 2003 21:19
Locatie: 030

Berichtdoor JW » 18 Feb 2007 15:19

Steekt er alleen een gouden pennetje uit de computer? Als dat zo is, is het foute boel en is het massagedeelte weggebroken.
Kijk eens naar de antenne, daar zie je een metalen huls om het witte gedeelte, dat moet contact maken met het massagedeelte in de computer. Als dat ontbreekt zal de verbinding niet gemaakt worden en zit de plug los als je 'm in de computer steekt.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Gebruikersavatar
Bronko
Starting Member
Starting Member
Berichten: 20
Lid geworden op: 22 Jan 2006 12:57

Berichtdoor Bronko » 18 Feb 2007 15:43

Ik ben bang dat ik het probleem zie. Bijgevoegd een foto van het stekkertje.

Waarschijnlijk heeft de vorige eigenaar met teveel kracht en te weinig kennis van deze aansluiting het een en ander kapot getrokken. En ik met te weinig kennis van zaken heb het zo gekocht.

Als ik het goed begrijp zit het aansluitstukje wat aan de pc hoort nu in dit stekkertje.
Is daar nog iets aan te doen, of wordt het een nieuwe pc en een nieuwe gps antenne.

Gr. Ron
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen te bekijken van dit bericht.

Gebruikersavatar
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 Sep 2003 21:19
Locatie: 030

Berichtdoor JW » 18 Feb 2007 15:53

Zie je kans er een wat beter plaatje van te schieten. Hier herken ik niks op, helaas....

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Gebruikersavatar
Bronko
Starting Member
Starting Member
Berichten: 20
Lid geworden op: 22 Jan 2006 12:57

Berichtdoor Bronko » 18 Feb 2007 16:25

Sorry, maar ik krijg het niet scherper op de foto.
Misschien en hopelijk is het op deze iets beter.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen te bekijken van dit bericht.

Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 Okt 2004 17:14
Locatie: NB

Berichtdoor Gerritje - In Memoriam † » 18 Feb 2007 16:29

Als dit nog over is, en het pinnetje zit nog in het chassisdeel, dan kun je deze stekker gewoon in elkaar krimpen of er bij een zaak een nieuw stekkertje aan laten krimpen. Zo te zien nooit goed gekrompen geweest.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail

Gebruikersavatar
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 Sep 2003 21:19
Locatie: 030

Berichtdoor JW » 18 Feb 2007 16:39

Als ik dit zo zie, en lees wat hij er eerder over schreef:
Als ik het goed begrijp zit het aansluitstukje wat aan de pc hoort nu in dit stekkertje.

dan denk ik dat dit het gedeelte is dat in de computer hoort te zitten, en dat hij nu uit de SMB stekker getrokken heeft die aan de antennekabel zit.

Klopt dat?

Groet,
JW

PS Ik schiet zo wel een paar plaatjes van een SMB aan de kabel...
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Gebruikersavatar
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 Sep 2003 21:19
Locatie: 030

Berichtdoor JW » 18 Feb 2007 16:59

Hier dan een paar plaatjes van de SMB zoals die aan een nieuwe antenne zit

Groet,
JW
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen te bekijken van dit bericht.
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Gebruikersavatar
Bronko
Starting Member
Starting Member
Berichten: 20
Lid geworden op: 22 Jan 2006 12:57

Berichtdoor Bronko » 18 Feb 2007 17:30

Hardstikke bedankt, een foto zegt maar dan 1000 woorden.
Ik had net een goede foto geschoten, maar die van jou zijn duidelijk afdoende.

Er is zo te zien nog hoop voor me, ik ga een nieuw stekkertje aan de GPS antenne (laten) zetten, even kijken wat hier in de buurt mogelijk is. Mijn stekkertje is behoorlijk beschadigd, dus zekerheid voor alles.

Dus, deze week naar de garage voor de puls en naar de GPS dealer voor een stekkertje.
Over een paar degen horen jullie meer!

Zeer hartelijk en hardstikke bedankt.
Gr. Ron

Gebruikersavatar
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 Sep 2003 21:19
Locatie: 030

Berichtdoor JW » 18 Feb 2007 18:47

M'n nieuws-, en leergierigheid ken geen grenzen, dus, kom op met die foto('s) :D

En vertel er dan ook bij wat die deeltjes inhouden, zijn dat stukjes van de SMB stekker zoals op mijn plaatjes?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Gebruikersavatar
Bronko
Starting Member
Starting Member
Berichten: 20
Lid geworden op: 22 Jan 2006 12:57

Berichtdoor Bronko » 18 Feb 2007 21:45

Oke dan, ter uwer informatie.

Het kleine "pijpje" zat als eerste op het snoer, daarin geschoven (gedeeltelijk dan) het dunne gedeelte van het andere deel.
Het grotere gedeelte zag eruit zoals het uiteinde van jouw snoer, maar dan "ingedeukt".
Daarom denk ik dat er nog hoop is voor mijn Carin PC, en ga ik voor een nieuwe stekker.
Volgens mij is deze omschrijving zo vaag als wat, maar ik weet geen betere!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen te bekijken van dit bericht.

Gebruikersavatar
Bronko
Starting Member
Starting Member
Berichten: 20
Lid geworden op: 22 Jan 2006 12:57

Berichtdoor Bronko » 05 Mar 2007 13:43

Goedemorgen,

Zo, een nieuwe GPS-antenne erop, en in NO TIME satelieten gevonden, dat werkt in ieder geval.
Van de week even naar de garage geweest om een pulse-draad af te takken van de versnellingsbak.
Vanmorgen de draad naar binnen geleid en aangesloten. Carin gaf meteen aan dat deze is aangesloten.
Stukje gereden en na een kilometer gaf ze de juiste straatnamen. Dat doet ze trouwens best snel, de nieuwe straatnaam aangeven. Het lijkt dus erg goed te werken.
Maar, ze geeft bij de pulse een - aan, dus -24. Is dat correct, of heb ik de achteruit en vooruit verwisseld?
Ik weet zeker dat ik de draden goed op kleur heb aangesloten.

Net ontdekt dat ik op software versie 0460 zit, kan iemand mij helpen aan de software versie 4.9?

In ieder geval hartelijk bedankt voor de info en antwoorden.

Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2016
Lid geworden op: 01 Sep 2003 19:00

Berichtdoor wmp » 15 Mar 2007 14:33

Dat die een - teken geeft wanneer je vooruit rijdt, betekend dat er een instelling net niet goed staat.
Weet alleen niet meer te herinneren hoe deze genoemd wordt, zat in elk geval in het afgeschermde menu gedeelte van de Carin, en het te maken met LOW of HIGH instelling.
Misschien is het bij de MS5000 hetzelfde genoemd, zou ik even moeten kijken.

En voor versie 4.9 moet je even opgeven waar je ongeveer zit of komt, allicht kan iemand van het forum hem dan voor je inspelen.
Succes = vaker opstaan dan je valt

Gebruikersavatar
22sy586
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 Apr 2008 12:52

philips carin 22sy586

Berichtdoor 22sy586 » 20 Apr 2008 13:32

Hoi, ik zoek update system, voor philps carin 22sy586, heb nu 4.6!
Bvd Andre

Gebruikersavatar
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 Sep 2003 21:19
Locatie: 030

Berichtdoor JW » 20 Apr 2008 13:43

Zie voorgaande posting:
En voor versie 4.9 moet je even opgeven waar je ongeveer zit of komt, allicht kan iemand van het forum hem dan voor je inspelen.


Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Gebruikersavatar
22sy586
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 Apr 2008 12:52

Waar zit ik ?

Berichtdoor 22sy586 » 20 Apr 2008 19:21

Waar zit ik , Amsterdam , Landsmeer, ik hoop dat er iemand in de buurt zit.
Groet Andre


  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht

Terug naar “Engelse Merken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Onbekende zoekrobot en 0 gasten