Vrx6570rz (vrx633) scherm opent niet goed!

corollaracer
Starting Member
Starting Member
Berichten: 23
Lid geworden op: 02 jul 2004 16:15

Vrx6570rz (vrx633) scherm opent niet goed!

Bericht door corollaracer »

Ik heb sinds kort de vrx6570rz in mijn auto, welke gelijk is aan de vrx633. Echter het scherm opent meestal niet als ik t knopje indruk, hij komt steeds n klein stukje, echt maar 1 a 2 millimeter, na 4 of 5 x gaat ie weer naar binnen. Als ik hem zelf uittrek, en dan t knopje indruk, gaat ie wel netjes naar binnen.

Weet iemand wat hiervoor t probleem kan zijn? En vooral, hoe los ik dit op?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Topsport
Senior Member
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 okt 2003 09:26

Bericht door Topsport »

Hallo,

zoiets los je niet zelf op :cry: , dat wordt toch opsturen.
heb hetzelfde ooit een keer met mijn Kenwoodscherm gehad :arrow: opgestuurd daarna weer ok :wink:

:idea: Menho/Esm in Mijdrecht repareerd ze :wink:

Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
corollaracer
Starting Member
Starting Member
Berichten: 23
Lid geworden op: 02 jul 2004 16:15

Bericht door corollaracer »

Helaas..

menho/esm "mag" geen clarion sets aannemen.. ook niet na enig aandringen en vermelding dat het apparaat dezelfde is als de MR6000.... beetje apart.. nu moet ik naar schiedam toe ofzo!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo,

Niet dat het voor jouw probleem veel uitmaakt denk ik, maar het is toch goed om even te melden dat de 6570 identiek is aan de MR 6000. VDO heeft 'm gewoon door Clarion laten bouwen en brandlabelen.

De 613 is een nieuwere Headunit, uitgerust met pre-outs die de eerdere unit niet had, en de 633 is weer de opvolger van de 613. Ongetwijfeld zijn er in die laatste units aanpassingen/verbeteringen doorgevoerd zijn.

Nu je niet bij Menho/ESM terecht kunt, is het misschien de moeite waard om EBK even te bellen.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Topsport
Senior Member
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 okt 2003 09:26

Bericht door Topsport »

corollaracer schreef:Helaas..

menho/esm "mag" geen clarion sets aannemen.. ook niet na enig aandringen en vermelding dat het apparaat dezelfde is als de MR6000.... beetje apart.. nu moet ik naar schiedam toe ofzo!
Héél vreemd :!:

Toen ik dit bericht las heb ik meteen Menho/Esm gebeld, en die vertelde mij dat ze wél de Clarion kunnen repareren :?: en zeiden even langsbrengen of opsturen.( ik stuur zelf ook defecte Clarion toestellen naar ze op)

Dus corollaracer, kijk maar waar je hem naartoe brengt voor reparatie :wink:

Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
corollaracer
Starting Member
Starting Member
Berichten: 23
Lid geworden op: 02 jul 2004 16:15

Bericht door corollaracer »

Nou word ie mooi!

Ik ben daar geweest, ik woon namelijk in vinkeveen dus het is nog geen 10 minuten rijden voor mij, en toen zeiden ze dat ze geen clarion mochten doen! En ik had toen ook al gezegd dat ie identiek was aan de mr6000....

Nu vraag ik me eerder af of ik het apparaat nog wel daar WIL afgeven.. als het nu al zo gaat..

Maar jij stuurt dus ook clarions op? (aan topsport) Duurt dat lang voor het gerepareerd word? Heb jij ook dit probleem al eens gehad? Ik zal ze morgen eens bellen.. Misschien krijg ik dan een ander antwoord.. Vind het wel HEEL apart moet ik zeggen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Topsport
Senior Member
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 okt 2003 09:26

Bericht door Topsport »

corollaracer schreef:Nou word ie mooi!


Maar jij stuurt dus ook clarions op? (aan topsport) Duurt dat lang voor het gerepareerd word? Ik zal ze morgen eens bellen.. Misschien krijg ik dan een ander antwoord.. Vind het wel HEEL apart moet ik zeggen.

En waar kan ik EBK vinden?
als ik ze opstuur(via mijn werk) krijg ik eerst een prijsopgave, na accoord duurt het meestal een dag of 3 a 4.

:idea: EBK BV
Marconiweg 15
3899 BR Zeewolde
tel. 036 521 8400
fax 036 521 8490
info@ebknl.nl

Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
corollaracer
Starting Member
Starting Member
Berichten: 23
Lid geworden op: 02 jul 2004 16:15

Bericht door corollaracer »

Enig idee wat dit zou kosten dan?

Ik had ebk inmiddels gevonden :) maar bedankt!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Topsport
Senior Member
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 okt 2003 09:26

Bericht door Topsport »

corollaracer schreef:Enig idee wat dit zou kosten dan?
Nee, helaas geen idee.
maar je kan aangeven dat hij tot een bepaald bedrag wat jij aangeeft gerepareerd wordt en daarboven eerst een prijsopgave.

ps laat even weten of het gelukt is via Menho/Esm :wink:

Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
corollaracer
Starting Member
Starting Member
Berichten: 23
Lid geworden op: 02 jul 2004 16:15

Bericht door corollaracer »

Als jij belt, wat zeg je dan?

Gewoon goedemorgen met topsport, ik heb n kapotte clarion? :P

of is er nog wat speciaals nodig ofzo bij ze??

Update:
Heb ze gebeld... ze repareren het wel, als er GEEN garantie meer opzit. Zij kunnen geen garantie meer claimen, maar ik neem aan dat ik dat toch al niet meer heb op mijn scherm... is niet meer de nieuwste volgens mij :)

Dus vanmiddag maar even langsrijden..
Zijn er ook nog andere dingen die handig zijn om te weten? Software updates ofzo? Ik weet dat sommige vdo systemen het kunnen, kan mijn unit dat ook?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Topsport
Senior Member
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 okt 2003 09:26

Bericht door Topsport »

corollaracer schreef:Als jij belt, wat zeg je dan?

Gewoon goedemorgen met topsport, ik heb n kapotte clarion? :P

of is er nog wat speciaals nodig ofzo bij ze??

Update:
Heb ze gebeld... ze repareren het wel, als er GEEN garantie meer opzit. Zij kunnen geen garantie meer claimen, maar ik neem aan dat ik dat toch al niet meer heb op mijn scherm... is niet meer de nieuwste volgens mij :)

Dus vanmiddag maar even langsrijden..
Zijn er ook nog andere dingen die handig zijn om te weten? Software updates ofzo? Ik weet dat sommige vdo systemen het kunnen, kan mijn unit dat ook?
Ik neem niet op met Topsport (gebruik mijn echte naam :lol: :lol: )

software-update's kan alleen bij de clarion navigatiecomputer en zit in de kaartsoftware, dus géén losse software zoals VDO dat wel heeft.dus als je de nieuwste kaart hebt voor de clarion heb je ook meteen de laatste software.

Succes, en laat even weten hoe het afgelopen is :wink:

Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
corollaracer
Starting Member
Starting Member
Berichten: 23
Lid geworden op: 02 jul 2004 16:15

Bericht door corollaracer »

Heb m'n unit ingeleverd bij menho/esm. De man daar twijfelde nog wel even en moest het toch weer navragen. Vanochtend had ik al gebeld en toen werd er gezegd dat het wel kon.. Volgens mij is er niet zo'n geweldige interne communicatie daaro :)

Ze gaan m onderzoeken voor me en ik word gebeld als ze meer weten, ik houd jullie op de hoogte!

Even buiten de unit om, waar kan ik goedkoop de nieuwste software vinden?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

corollaracer schreef:Heb m'n unit ingeleverd bij menho/esm. De man daar twijfelde nog wel even en moest het toch weer navragen. Vanochtend had ik al gebeld en toen werd er gezegd dat het wel kon.. Volgens mij is er niet zo'n geweldige interne communicatie daaro :)

Ze gaan m onderzoeken voor me en ik word gebeld als ze meer weten, ik houd jullie op de hoogte!

Even buiten de unit om, waar kan ik goedkoop de nieuwste software vinden?
Gewoon bij een Clarion dealer, en ik verwacht niet dat er grote prijsverschillen zitten bij de verschillende dealers. Een paar procentjes kun je misschien meepakken, als je een goeie relatie hebt met de dealer :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
corollaracer
Starting Member
Starting Member
Berichten: 23
Lid geworden op: 02 jul 2004 16:15

Bericht door corollaracer »

Hij is weer gemaakt :D

Menho esm heeft t gedaan, was 47 euro. In het apparaat was iets wat niet meer goed vast op de print zat, dit had ook wat krasjes op de behuizing van t scherm veroorzaakt, ik dacht dat die van buiten af waren veroorzaakt. Ze hebben t weer hersteld en verder helemaal getest en werkt weer perfect!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Da's mooi, lekker vlot gerepareerd en al met al voor niet te veel geld lijkt me zo.

Op naar de volgende periode van gebruiksplezier, want het blijft natuurlijk wel een mooi scherm. Ik heb eens zo'n MR 6000 bekeken, en was onder de indruk van de beeldkwaliteit.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
corollaracer
Starting Member
Starting Member
Berichten: 23
Lid geworden op: 02 jul 2004 16:15

Bericht door corollaracer »

de kwaliteit is inderdaad geweldig! Ben echter wel bezig met een vrx938 scherm, die heeft touchpanel, versterker uitgangen en n cd speler erbij.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Graag hulp, Clarion vrx6570rz
    door Jtmeent » 10 feb 2019 22:45 » in Clarion
    Reacties: 0
    Weergaves: 584
  • RNS 510 alleen nog zwart scherm
    door daanos » 03 apr 2015 12:52 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 1802
  • DNX5220BT scherm vraagje
    door Rene196544 » 22 okt 2017 13:20 » in Kenwood
    Reacties: 0
    Weergaves: 537
  • Audi navigatie plus RNS-E scherm
    door Audivirus » 23 dec 2016 15:49 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 0
    Weergaves: 787
  • let op scherm kan omgekeerd zijn"....
    door Xsjlo » 07 jun 2017 23:39 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 823
  • Huisnummer op scherm avic-f930bt
    door Raymond77 » 29 feb 2016 22:00 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 522
  • achteruitrijcamera monteren op het Navidrive scherm
    door hansvanstraaten » 27 feb 2015 15:17 » in Citroën
    Reacties: 0
    Weergaves: 1659

Terug naar “Clarion”