Vraagje over Clarion NAX9500E

california cruiser
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 okt 2005 17:30

Vraagje over Clarion NAX9500E

Bericht door california cruiser »

kan iemand me een nederlandstalig aansluitschema bezorgen van deze unit? en nog eens een vraagske is het mogelijk een ander schermpje aan te sluiten in plaats van eentje van clarion? tgaat hier over een marquant schermpje met een boxje aan. kheb er een hoop kabels bijgekregen en kdenk wel dat er eenje van past. misschien iemand dat precies weet welke ik daar (van die kabels) kan op aansluiten. thx op voorhand

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Voordat je gaat inbouwen, weet je dat er geen recente cd's sinds 2002 voor dat systeem geleverd worden?

Antwoord op je vraag, zomaar een ander scherm aansluiten is niet mogelijk.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Frederik
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 okt 2005 11:17

Bericht door Frederik »

ander scherm lukt wel hoor. Moet ik even de aansluitingen weten van dat scherm, maak ik wel een tekeningtje.
Wat ook moet gebeuren is de infrarood aansluiting voor de afstandbediening. Kan met een losse unit achter in de nax. Mogelijk heeft dat andere scherm ook een infrarood oog. Dan is er wel iets te breien.

Fred

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Frederik schreef:ander scherm lukt wel hoor. Moet ik even de aansluitingen weten van dat scherm, maak ik wel een tekeningtje.
Wat ook moet gebeuren is de infrarood aansluiting voor de afstandbediening. Kan met een losse unit achter in de nax. Mogelijk heeft dat andere scherm ook een infrarood oog. Dan is er wel iets te breien.

Fred
Je bent er van op de hoogte dat de aansturing van een Clarionscherm door de NAX 9500 geen gewone RGB of Composiet is? Dat loopt via het Ce-Net protocol, dus sofwarematig moet er ook het eea gebeuren.
Omgekeerd is dat ook het geval, als je een VDO of een andere computer op een Clarionscherm wilt aansluiten heb je een speciale adapterbox nodig, die ook voor de SW-matige aanpassing zorgt.

Hetzelfde kan het geval zijn met de IR sensor, dat is niet alleen eem kwestie van hardware. En voor IR bestaan heel veel verschillende protocollen, helaas...

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Frederik
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 okt 2005 11:17

Bericht door Frederik »

Hallo,

Volgens mij wordt de nax niet via het CE net aangesloten. De Nax heeft twee aanluitingen. Een mini din connector en een, tja hoe heet die connector, maar hetzelfde als die op een sony cd speler wordt gebruikt.

Over bijde connectoren loopt overigens een video signaal. Sluit je de NAX aan op bijv een clarion radio met ingebouwd scherm (vrx of vdo 6000), dan heeft die een CE aansluiting.

Bij het opstarten kijkt de nax wat voor aansluiting gebruikt wordt en welke infrarood aansluiting.

Een ander scherm kan je aansluiten via rgb.

Infrarood: De protocollen zijn niet belangrijk. Het enige is dat de monitor een oog heeft. Deze geeft het signaal transparant door naar de ontvanger. Wel moet je naturlijk een clarion afsatndbediening hebben. Anders is het protocol wel anders.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
california cruiser
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 okt 2005 17:30

Bericht door california cruiser »

kheb het dus in orde gekregen. kheb een schermpje aangesloten op de uitgang voor clarion schermpjes ma met een speciale verbindingskabel geleverd door clarion. nu zit ik enkel nog met het probleem dat er storing is op mijn scherm als de motor draait. val hier iets aan te doen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Frederik
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 okt 2005 11:17

Bericht door Frederik »

denk bijna wel zeker dat dit een aarde probleem is. (of een goedkoop scherm). Zorg voor een goede aarddraad (- dus, een drikke draad zo kort mogelijk) van het scherm direct naar de massa.
Mogelijk loopt de min nu via de kabel.
Overigens weet ik niet wat voor draad je gebruikt, maar hij moet wel afgeschermd zijn.
groetjes

oh ja, De plus moet ook direct naar het scherm en niet via de rgb aanvoer kabel

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
california cruiser
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 okt 2005 17:30

Bericht door california cruiser »

wat ik ni snap is het volgende. kheb een dvd speler aan de ene ingang van het schermpje hangen en aan de andere ingang heb ik de navigatie aan gesloten. nu op de dvd speler heb ik geen problemen met storing , maar op de navi wel. en er is maar een aansluiting aan het schermpje kwa voeding. de + en - hangen aangesloten op de voedingskabel van de radio.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Frederik
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 okt 2005 11:17

Bericht door Frederik »

Dan lijkt het me de rgb kabel. Is deze afgeschermd? Juiste impedantie (4x 75 ohm). Is de NAX goed geaard?? Probeer anders nog eens om de aarde in de kabel tussen de nax en het scherm los te koppelen (aardlus)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • dnx516dabs vraagje
    door didrickydo » 13 aug 2017 15:55 » in Kenwood
    Reacties: 0
    Weergaves: 425
  • DNX5220BT scherm vraagje
    door Rene196544 » 22 okt 2017 13:20 » in Kenwood
    Reacties: 0
    Weergaves: 537
  • vraagje over Nuvi 2598LMT-D
    door hendrik2598 » 07 jun 2014 15:03 » in Garmin
    Reacties: 0
    Weergaves: 637
  • Clarion nx502e
    door Patrick golf » 22 mei 2016 20:38 » in Clarion
    Reacties: 1
    Weergaves: 1004
  • SD card clarion nx302e
    door valen001 » 23 mei 2022 19:34 » in Clarion
    Reacties: 0
    Weergaves: 369
  • wil een clarion vma 8582 aanschaffen
    door sofiajoe » 28 okt 2014 08:39 » in Clarion
    Reacties: 0
    Weergaves: 550
  • Graag hulp, Clarion vrx6570rz
    door Jtmeent » 10 feb 2019 22:45 » in Clarion
    Reacties: 0
    Weergaves: 584

Terug naar “Clarion”