:( NVS613 :(

car62
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 mei 2005 21:18

:( NVS613 :(

Bericht door car62 »

Heeft er iemand ervaring met het volgende: mijn navigatie NVS613 geeft tijdens het rijden een zeer onnauwkeurige positiebepaling, deze verspringt wel 800-1000m. Ook wordt de ritafstand, max. snelheid, en gem. snelheid niet aangegeven. Na een bezoek aan de garage ter controle van alle aansluitingen staat men ook daar voor een raadsel.
(Volvo V40 T2.0 1999)
Is er iemand die mij hiermee kan helpen??

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo,

Jouw Volvo hoort helaas tot de auto's met een instabiele puls. Zie ook: viewtopic.php?t=4693&highlight=api
Dat betekent dat je navigatiesysteem in de war raakt en dus continue bezig is met hercalibreren. Daarom krijg je die grote afwijkingen.

De beste oplossing is de montage van een API, zie ook de links onder "puls signalen" bovenaan deze pagina.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
car62
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 mei 2005 21:18

Bericht door car62 »

Hay JW,
Bedankt voor deze tip, zal er nog maar een paar euro's aan besteden en deze aanschaffen, hopelijk is dan het probleem opgelost.

Thnxs!!

Leo

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
car62
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 mei 2005 21:18

't is nog niks

Bericht door car62 »

:cry: :cry: Helaas, helaas, ook na monteren van een pulsversterker geeft dit nog steeds hetzelfde resultaat.
Op het controle scherm heb ik wel een pulssignaal, ruim voldoende satelietontvangst (7) en verder zitten alle kabels juist aangesloten, dit heb ik bij verschillende garage's laten controleren. Een van de punten waar ik mij over verbaas is dat er tijdens het rijden geen snelheid, gem. snelheid en ritafstand wordt aangegeven?? De kosten lopen nu wel aardig op en ik heb nog steeds geen goed werkend nav-systeem.
Zijn er mensen die hierover nog een goede tip hebben? Anders zie ik geen andere mogelijkheid om e.e.a. op te sturen en na te laten zien.

Leo

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gene
Moderator
Moderator
Berichten: 1345
Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54

Bericht door Gene »

De nvs613 wil nog wel eens een storing hebben in de pulsvertaling. Enigste mogelijkheid dit op te lossen is idd het systeem na te laten kijken.
Ik spreek uit ervaring aangezien ik dit systeem ook heb gehad. Vanwege het niet meer voorhanden komen van actuele routekaarten heb ik het hele spul verkocht. Ik was overigens zeer gecharmeerd van de gedetailleerde kaarten en de mogelijkheden 3d.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Leo,

Wat Gene beschrijft zou zeer wel de oorzaak kunnen zijn, er van uitgaand dat de API goed werkt. Toch is dat laatste niet altijd het geval.
Gisteren had ik een gesprek met een deskundige op dit gebied die me vertelde dat hij API's voor dit soort gevallen met een scoop afregelt. Daarmee kan hij enerzijds zorgen voor voldoend grote pulsen, anderzijds de ruis die nou net de oorzaak is van het doorlopen van de puls bij stilstand of een onregelmatige puls tijdens het rijden, wegfilteren.
Hoe heb jij de API afgeregeld?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Clarion”