NAX 9500 met vrx938R clarion radio

stefan1986
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jul 2008 22:52

NAX 9500 met vrx938R clarion radio

Bericht door stefan1986 »

Hallo allemaal! ik heb al een tijdje een clarion VRX938R en nu had ik laatst een NAX9500 navigatie erbij gekocht om eigenlijk mijn radio compleet te hebben. Maar nu lees ik dat er geen nieuwe kaarten meer voor zijn. Kun je die dan ook nergens meer downloaden ofzo? En kan de NAX 9500 op mijn eigen radio aangesloten worden? Alvast bedankt voor de moeite en tijd!
groetjes

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Het is jammer van je aankoop maar het enige dat je nog met die navi kunt is naar de milieustraat. Erg jammer voor je. Er is geen enkele andere soort cd's die erin zou kunnen werken. En downloaden? Foei!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
stefan1986
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jul 2008 22:52

nax9500

Bericht door stefan1986 »

waarom is downloaden foei? Als er echt geen andere mogelijkheid bestaat wil ik dit best als optie zien, ik koop het ook liever origineel maar om nou dan maar gelijk alles weg te gooien? Dat vind ik zonde. Maar bedankt voor de vlotte reactie en hulp

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Downloaden behoort bij activiteiten die als illegaal worden beschouwd.
Bij je aanmelding heb je voor een reglement getekend en daar moet je je dus aan houden.

En ja, je kunt die NAX9500 gewoon weggooien want het rondrijden met kaarten van 2002 met een databse van nog eerder is gevaarlijk.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
retep42
Junior Member
Junior Member
Berichten: 30
Lid geworden op: 28 apr 2009 17:43

Bericht door retep42 »

Gerritje schreef:En ja, je kunt die NAX9500 gewoon weggooien want het rondrijden met kaarten van 2002 met een databse van nog eerder is gevaarlijk.
Gevaarlijk? Wat is daar gevaarlijk aan?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

......dat je navi je over wegen probeert te sturen die er niet meer zijn. Of over bruggen die verplaatst zijn.
Om maar een paar voorbeelden te noemen.
En dat is nú, 9 maanden na de vorige posting nog meer van toepassing :idea:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
retep42
Junior Member
Junior Member
Berichten: 30
Lid geworden op: 28 apr 2009 17:43

Bericht door retep42 »

JW schreef:......dat je navi je over wegen probeert te sturen die er niet meer zijn. Of over bruggen die verplaatst zijn.
Om maar een paar voorbeelden te noemen.
En dat is nú, 9 maanden na de vorige posting nog meer van toepassing :idea:

Groet,
JW
Kom op zeg, wie zit er nou achter het stuur? Jij of die virtuele jufrouw? :lol:
Mijn nax9500 is rijp voor het museum, maar hij, of zij moet ik zeggen, stuurt me voor 90%
nog steeds in de goede richting, en als ze het spoor bijster is, ga ik echt niet de sloot in sturen omdat zij
ineens " na 300 meter rechts afslaan" gaat roepen terwijl daar geen weg is, en zou ik wel erg dom zijn
als ik alleen maar zou doen wat m'n navigatie zegt, en dat geld toch wel voor iedereen, want een navigatiesysteem
is een hulpmiddel, en geen automatische piloot waar je blindelings op kunt en MAG vertrouwen. :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Uiteraard, zó denk ik er ook over :idea:

Maar als ik zo de postings lees en de berichten die er met grote regelmaat verschijnen over mensen die hun DomDom letterlijk volgen en vervolgens in de plomp, of van de winter op het ijs terecht kwamen, dan denk ik dat wij zo langzamerhand de uitzondering op de regel zijn :roll:

Dat laat onverlet dat een systeem met een kaart van 2002 die een DB van 2000 of 2001 heeft, zo langzmerhand echt in een museum gezet moet worden. Want er zal maar weinig meer kloppen van de kaarten, en ook al vetrouw je daar niet blindelings op, ze zetten je met grote regelmaat op het verkeerde spoor.
Kijk alleen maar eens naar de snelwegen rond Utrecht, dat is allemaal veranderd, en je zit dan gewoon op de verkeerde baan en dus rij je de verkeerde kant op.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
retep42
Junior Member
Junior Member
Berichten: 30
Lid geworden op: 28 apr 2009 17:43

Bericht door retep42 »

Ook bij breda geeft ie de oude situatie aan, en dan wil ze dat ik de snelweg verlaat, terwijl ik toch echt rechtdoor richting rotterdam moet, en met dat soort dingen kan ik goed leven, want ook zonder navigatie weet ik wel hoe ik op de snelweg van breda naar rotterdam moet komen, en wordt een navi pas bruikbaar als ik in een vreemde stad moet wezen, en daar blijven de wegen wel doorgaans op hun plek liggen, en zijn het voor de rest alleen nieuwbouw wijken en nieuwbouw industrieterreinen, die hij niet aangeeft, maar die liggen dan altijd aan een ouwe bestaande weg, en dan ben je er nog zo, althans, ik wel, nog wel, dat weer wel. :lol:
Maar goed, ik ken ook een gast die bijna een hartverzakking kreeg toen hij hoorde dat hij voor z'n werk de stad uit moest, en over de SNELWEG moest rijden, want dat durfde hij niet echt, en ging hij echt de avond van te voren
de landkkaart bestuderen, en dat voor een afstand van 50 km of zo, dus kun je nagaan wat voor stoethaspels
er rondrijden waarvan je je afvraagd hoe ze in godsnaam dat roze papiertje bemachtigd hebben, en dat soort lui
zie ik het inderdaad voor elkaar krijgen om dankzij een navi systeem de plomp in te rijden. :lol:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Ferke
Starting Member
Starting Member
Berichten: 24
Lid geworden op: 30 okt 2008 21:50

Re: NAX 9500 met vrx938R clarion radio

Bericht door Ferke »

Kun je een vrx938r ook met een moderner navigatie systeem uitrusten of moet je alles vervangen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Clarion nx502e
    door Patrick golf » 22 mei 2016 20:38 » in Clarion
    Reacties: 1
    Weergaves: 994
  • SD card clarion nx302e
    door valen001 » 23 mei 2022 19:34 » in Clarion
    Reacties: 0
    Weergaves: 359
  • wil een clarion vma 8582 aanschaffen
    door sofiajoe » 28 okt 2014 08:39 » in Clarion
    Reacties: 0
    Weergaves: 540
  • Graag hulp, Clarion vrx6570rz
    door Jtmeent » 10 feb 2019 22:45 » in Clarion
    Reacties: 0
    Weergaves: 576
  • clarion nx501e geen navigatie?
    door effeh70 » 23 jun 2014 18:13 » in Clarion
    Reacties: 0
    Weergaves: 1630
  • Andere navigatie sofware op Clarion nx302e
    door Arjan93 » 30 apr 2016 11:49 » in Clarion
    Reacties: 1
    Weergaves: 1254
  • radio antenne
    door freebird » 02 sep 2015 15:31 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 667

Terug naar “Clarion”