Handleiding aansluitingen Clarion VRX918r

everm1973
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 sep 2008 12:05

Handleiding aansluitingen Clarion VRX918r

Bericht door everm1973 »

Hallo forummers,

Wat leuk dat er ook een forum is voor eigenaren van navi radio's! Waar een beetje googelen al niet komt.

Ik heb een vraag. Ik zoek een handleiding van de Clarion VRX918r. Ik heb een link naar een NL-talige handleiding:

http://publish.clarion-eu.net/nl/upload ... 306_NL.pdf

Helaas houdt deze handleiding op bij waar het interessant wordt, de omschrijving van de installatie en wat welke kabel is, staat er niet in. Deze ben ik wel in het Zweeds tegengekomen. Dat is helaas niet mijn sterkste taal!

http://www.mds.se/ClarionHtml/CLARION_F ... rx918r.pdf

Wie kan me helpen aan een engels of NL talig verhaal over de aansluiting van zo'n systeem?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Higgy
Moderator
Moderator
Berichten: 1762
Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42

Bericht door Higgy »

iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
everm1973
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 sep 2008 12:05

Bericht door everm1973 »

Erg bedankt! Precies wat ik bedoelde.

Van de vorige eigenaar begreep ik dat het toestel nog een "interne" zekering heeft. Deze was bij hem kapot tijdens installatie. Nu heb ik hem aangesloten en doet hij het niet. Er staat stroom op het apparaat via de hoofdstroom en via de ISO connector. Een cd wordt netjes uitgespuugd en opgenomen, verder geeft hij rood lichht achter de knopjes nadat ik het kleine reset knopje achter het paneeltje ingedrukt heb.

Heeft ieman meer info over deze zekering en of dat idd de reden van het niet functioneren kan zijn? De dvd wisselaar doet het, die heeft dus stroom.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gene
Moderator
Moderator
Berichten: 1345
Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54

Bericht door Gene »

Als alle functies, zoals jij aangeeft werken, is het waarschijnlijk in de blackbox niet goed. Heb jij die al gereset? (zit ook een knopje op). Doet het systeem het daarna nog niet, dan wordt het een enkele gang naar de reparateur.
Zelf schat ik in dat de reparatie niet zo gek duur zal zijn.
In de "radio unit" zelf zit geen zekering. Die zit in de gele kabel die vanuit de unit op de 12v moet worden aangesloten. Vergeet dan ook niet de massa aan te sluiten.
Echter, als jij rode ledjes op ziet lichten komt er dus wel spanning op de unit. Controleer dan gelijk eens of de kabel naar de blackbox goed zit aangesloten. Dat wil ook nog wel eens een probleempje opleveren.
Trouwens als de unit goed werkt kun je de rode led-lampjes ook op groen instellen. Best wel handig....
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
everm1973
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 sep 2008 12:05

Bericht door everm1973 »

Dank Gene,

Morgen zal ik het resetten proberen. Ik had idd in de manual nu gelezen en begrepen dat er twee reset mogelijkheden zijn. Doordat de auto een dag bij de garage geweest was en ik ook nog eens een halve dag geknutseld heb, was de accu leeg. Daardoor ben ik gestopt met zoeken. De zekering is in ieder geval in orde. Volgens mij heb ik alle aansluitingen goed gelegd.

Doet de unit niks zonder blackbox? Of moet ie dan al draaien?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gene
Moderator
Moderator
Berichten: 1345
Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54

Bericht door Gene »

Zonder blackbox doet de unit helemaal niets. Alle stuurgegevens komen nl van de blackbox. De aansluiting van de unit is er alleen om het geheugen te onderhouden.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
everm1973
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 sep 2008 12:05

Bericht door everm1973 »

De boel nagelopen en helaas moeten constateren dat hij het niet doet. Ik zal nog bij daglicht een meting op de voeding van de blackbox doen. De DVD wisselaar heeft wel stroom, maar de navigatie reageert niet. Kun je ergens aan de blackbox zien dat deze het doet?

Op de hoofdunit krijg ik alleen de rode verlichting even te zien als ik een knopje indruk. Het kleine lcd display aan de voorzijde blijft donker. Zekering van de blackbox in orde.

Kan de handremkabel trouwens gewoon op aarde aangesloten worden zodat het beeldscherm het altijd doet? Of moet ik daarvoor de signaalgroene kabel verbinden met de kabel die vanuit de blackbox naar de handrem zou moeten gaan?
Er zit in de kabelboom achter de radio unit nog een bruine draad met stekkertje (vrouwtje) deze kan ik niet logisch aansluiten. Is deze cruciaal?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
everm1973
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 sep 2008 12:05

Bericht door everm1973 »

Inmiddels heb ik geluid! Bedankt voor de hulp.

Er bleek een kablebreuk in de contact + naar de blackbox te zitten. Dan doet hij het dus niet.

Wie kan me nog helpen met de schakeling voor het DVD beeld? Er zit een kabel in die op de handrem aangesloten moet worden en een kabel die op het lampje van de handrem moet zitten.

Kun je deze beide draden ook gewoon met elkaar doorverbinden zodat de beeldweergave altijd werkt? Ik heb het forum al doorgestruind en ik weet de mening over DVD kijken tijdens het rijden, het gaat mij om de kijkfunctie tijdens het rijden want de kinderen willen ook wat zien als we onderweg zijn.

Ik zie wel vaak in het froum dat er gezegd wordt dat de groene kabel bij de hoofdunit aan massa gelegd moet worden om een beeld te kunnen krijgen. Ik heb alleen ook een kabel vanuit (denk ik) de blackbox gezien die naar de handrem zelf toe zou moeten.

Ik vermoed nu dat ik beide kabels aan massa moet leggen om een beeld te krijgen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Aansluitingen VDO MM2100 spiegel
    door stef_r » 20 jan 2015 14:19 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 477
  • Clarion nx502e
    door Patrick golf » 22 mei 2016 20:38 » in Clarion
    Reacties: 1
    Weergaves: 1004
  • wil een clarion vma 8582 aanschaffen
    door sofiajoe » 28 okt 2014 08:39 » in Clarion
    Reacties: 0
    Weergaves: 550
  • SD card clarion nx302e
    door valen001 » 23 mei 2022 19:34 » in Clarion
    Reacties: 0
    Weergaves: 368
  • Graag hulp, Clarion vrx6570rz
    door Jtmeent » 10 feb 2019 22:45 » in Clarion
    Reacties: 0
    Weergaves: 584
  • clarion nx501e geen navigatie?
    door effeh70 » 23 jun 2014 18:13 » in Clarion
    Reacties: 0
    Weergaves: 1636
  • Andere navigatie sofware op Clarion nx302e
    door Arjan93 » 30 apr 2016 11:49 » in Clarion
    Reacties: 1
    Weergaves: 1263

Terug naar “Clarion”