Ervaring met MAX983HD

twisterdevil
Junior Member
Junior Member
Berichten: 42
Lid geworden op: 23 okt 2008 16:26

Bericht door twisterdevil »

meestal is dit wel mogelijk hoor, er zijn aparte frames die dit mogelijk maken

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gompy58
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 mar 2009 19:36

Bericht door gompy58 »

ik begin het te betwijfelen. Ik heb gezocht op googloe, maar dat is dus allemala 1 of 2 din spul dat ingebouwd kan worden.

Pak ene moderne, nieuwe auto en daar zit niet eens een ruimte in voor iets dergelijks. Neem die insignia, tussen de stoelen een draai knop alla bmw en boven in een display. Knappe jongen die daar een kenwood of clarion kan instoppen...

en das dus ook bij een golf, een bmw of weet ik veel welke...

Ik heb nog nergens iets gelezen van iemand die dat wel kan of doet. Enieg optie is het dash compleet te demonteren, gaan snijden, opnieuw gaan programeren etc etc... En wie doet dat ? je hoeft daarna niet meer naar je dealer te gaan als er iets is want die zal direct het daarop gooien en je mag het zelf uitzoeken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
twisterdevil
Junior Member
Junior Member
Berichten: 42
Lid geworden op: 23 okt 2008 16:26

Bericht door twisterdevil »

Mijn auto is 1 week oud en ik had ook zoiets van waar gaan ze die laten, maar het hele front panel gaat er dus gewoon af. Ik heb een civic hybride 2009. Hoe dit bij andere systemen zit weet ik echt niet

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gompy58
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 mar 2009 19:36

Bericht door gompy58 »

hele front los, veel werk maar best te doen.

Alleen... die bediening van de gewone computer ed is gecombineerd in het nav dvd800 systeem. Dan ben je de helft kwijt aan instel zaken... da ga nie werken nie... kortom.... tis of de dvd800 of ene andere auto...

het verbaast me overigens dat over dit "probleem" je hier niks leest of kan vinden. Dat betekend dat iedereen zo'n beetje in de wat oudere auto's rijd of iets anders ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
twisterdevil
Junior Member
Junior Member
Berichten: 42
Lid geworden op: 23 okt 2008 16:26

Bericht door twisterdevil »

Hierbij nog wat fotos

PS niet mijn auto maar wel een honda civic 2009

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gompy58
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 mar 2009 19:36

Bericht door gompy58 »

kijk kijk... ziet er goed uit.

Waar is dit gedaan ??

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ranjaman
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 apr 2009 23:47

Bericht door ranjaman »

Wow, mooi systeempje hoor. Denk dat ik hem ook maar ga bestellen voor mijn Civic hybrid.
Is het ook mogelijk om hem te besturen vanaf het stuur?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
twisterdevil
Junior Member
Junior Member
Berichten: 42
Lid geworden op: 23 okt 2008 16:26

Bericht door twisterdevil »

@gompy58

Bij de honda dealer.

@ranjaman

Ja dit is mogelijk ik heb het zelf nog niet maar ik zal van de week worden gebeld om een afspraak te maken om dat nog in te bouwen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Chenkman
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 apr 2009 13:32

Bericht door Chenkman »

Eind februari hebben wij onze nieuwe Civic Hybrid gekregen met de Pioneer F900 ingebouwd. Uitermate teleurgesteld in dit toestel ben ik op internet op zoek gegaan naar wat betere alternatieven. Zodoende op deze geweldige site terechtgekomen en via deze topic voor het eerst kennis gemaakt met de Clarion Max983HD. Ik was meteen verkocht toen ik zag dat er reality view op zit. Hier heb ik al hele goede ervaring mee met een Navigon navigatie.
Afgelopen week heb ik dus eentje besteld uit Engeland en hoop het deze week binnen te krijgen 8)

@ranjaman

Ja dit is mogelijk ik heb het zelf nog niet maar ik zal van de week worden gebeld om een afspraak te maken om dat nog in te bouwen
Weet je toevallig wat je allemaal hiervoor nodig hebt, welke kabels e.d.? Het liefst wil ik alles zo compleet mogelijk hebben voor ik het in laat bouwen. Is het ook nog mogelijk om een dvd tijdens het rijden af te spelen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
twisterdevil
Junior Member
Junior Member
Berichten: 42
Lid geworden op: 23 okt 2008 16:26

Bericht door twisterdevil »

JE hebt de volgende dingen nodig een bluetooth module en eventueel een ipod kabel. De stuurbediening zouden ze nog later inbouwen.

Verstandig te kopen via ebay.co.uk zelf gekocht toen voor 800pond. Zie ze nu staan voor 700 -750 pond.

Je kan afspelen tijdens het rijden

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Chenkman
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 apr 2009 13:32

Bericht door Chenkman »

Bluetooth module en Ipod-kabel heb ik ook besteld :)
Op Ebay kon ik zelf niks vinden, behalve dan in Duitsland, maar die kosten dan weer veel te veel. Ik heb het besteld bij http://www.clarionworld.co.uk en heb in totaal iets van 1118 pond betaald inclusief verzending.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ranjaman
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 apr 2009 23:47

Bericht door ranjaman »

hmmm. Ben nou toch weer aan het twijfelen geslagen vanwege de slechte reputatie van Clarion wat betreft kaart updates... Ik wil hem laten bestellen en inbouwen door mijn dealer, maar ben bang dat ik dan straks zit met een oudere firmware en oude kaartgegevens. Als Clarion nou wat beter zou zijn in aftersales hadden ze mij er zeker als klant bij gekregen, maar ik vind nu de gok toch wat te groot voor dat bedrag.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Volgens http://forum.pocketnavigation.de/thread ... 752&page=2 zou er een nieuwe versie moeten zijn.
Op de NL Clarion site heb ik 'm echter nog niet gevonden....

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

ik ben met de vertegenwoordiger van Clarion op pad geweest en hij heeft mij verzekerd dat Clarion haar reputatie gaat verbeteren, een zeper als met de Nax9500 willen ze niet nog een keer.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Chenkman
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 apr 2009 13:32

Bericht door Chenkman »

Persoonlijk maakt het mij niet uit hoe vaak er kaartupdates uitkomen. Voor mij is het belangrijk dat het een kwalitatief goed werkend systeem is. Wat mij echt over de streep heeft getrokken om de Clarion te kiezen is de reality view. Dit is zo ontzettend handig!! Vooral op plekken waar er meer dan 2 afscheidingen zijn op de snelweg, is het handig om in 1 oogopslag te kunnen zien welke baan je moet hebben. Deze ervaring heb ik dus opgedaan met een Navigon pna en eenmaal gewend wil je dus niet anders meer. Het verbaasd mij dat er nog geen andere merken zijn die dit op grote schaal toepassen in hun inbouwsystemen :o

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Chenkman schreef:Persoonlijk maakt het mij niet uit hoe vaak er kaartupdates uitkomen. Voor mij is het belangrijk dat het een kwalitatief goed werkend systeem is. Wat mij echt over de streep heeft getrokken om de Clarion te kiezen is de reality view. Dit is zo ontzettend handig!! Vooral op plekken waar er meer dan 2 afscheidingen zijn op de snelweg, is het handig om in 1 oogopslag te kunnen zien welke baan je moet hebben. Deze ervaring heb ik dus opgedaan met een Navigon pna en eenmaal gewend wil je dus niet anders meer. Het verbaasd mij dat er nog geen andere merken zijn die dit op grote schaal toepassen in hun inbouwsystemen :o
Waarschijnlijk heb je zelf niet door dat je nu eigenlijk tegen "onzin" aan zit met je betoog. :roll:
Enerzijds ben je volledig begeisterd van de reality view en wil je nooit meer zonder en aan de andere kant maakt de frequentie van kaartupdates je niet uit. Ra, ra?
Wat moet je nu met reality view die is gebaseerd op oude kaartgegevens die sowieso altijd al achterlopen? Ga je je dan zitten verlekkeren aan een beeld van de rijbaansituatie die er vroeger eens is geweest?

Zonder kaartupdates, en ivm realityview een zeer noodzakelijke real time update-mogelijkheid zoals bijv in geheel Japan al gemeengoed is, is jouw mooie systeem feitelijk en effectief waardeloos en in sommige gevallen zelfs een gevaarsaspect dat niet moet worden onderschat.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Chenkman
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 apr 2009 13:32

Bericht door Chenkman »

Het is pas een gevaar als je als bestuurder volledig op de navigatie vertrouwd, omdat je ervan uitgaat dat je de meest recente kaarten hebt... :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

.....en dus kan het dan, als je deze filosofie volgt, toch niet van belang zijn dat je die rijbaansignalering hebt? :idea:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Maw, zonder de juiste kaartupdates, en daarin heeft Clarion de allerslechtst denkbare reputatie, en een of andere vorm van real time updates, is dit soort voorzieningen slechts een gadget zonder enige praktische waarde en een extra afleidingsfactor in het proces van vertwijfeling bij een zoekende bestuurder.

Ik kan me zelfs voorstellen dat je van een rustig videootje minder wordt afgeleid dan van reality view die voor geen meter blijkt te kloppen.

En beloftes van een Clarion vertegenwoordiger helpen nu niet echt om het beeld van een bij voortduring falend proces van kaartupdates bij te stellen
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ranjaman
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 apr 2009 23:47

Bericht door ranjaman »

Exactly... Ik denk dat ik toch maar ga voor een nieuwe Kenwood of misschien de JVC en als ik over een jaartje of 2,5 weer een nieuwe wagen mag uitzoeken dan zullen we eens kijken of Clarion zich aan haar woord heeft gehouden. Toch wel spijtig hoor, want die Navigon navigatie ziet er inderdaad een stuk gelikter uit dan Garmin vind ik.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
twisterdevil
Junior Member
Junior Member
Berichten: 42
Lid geworden op: 23 okt 2008 16:26

Bericht door twisterdevil »

Ik heb jullie al reeds gemeld dat het een geweldig ALL IN ONE systeem is. De kaarten zijn nu nog erg betrouwbaar. Kom weinig zaken tegen die hij niet herkent.

Als je een duur systeem koopt koop je het niet alleen voor het navigatie, koop dan gewoon lekker een pna. Jullie vind de navigatie oooo zooo belangrijk, terwijl ik in nederland makkelijk mijn weg kan vinden en de navigatie maar weinig nodig heb. Ik heb gebruik wel veel mijn tmc, DVD, Ipod en 2 zone en deze steken er met kop en schouder bovenuit.

Mijn mening is als je zondig elk kwartaal updates wil neem of een kenwood of een pna. Wil je kwaliteit met een hoop mogelijkheden en waanzinnig geluidskwaliteit en vind je vormgeving van navigatie belangrijk neem dan een clarion.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Over één ding zijn we het met z'n allen eens: de Clarion is een zeer fraai toestel, met een zeer goed geluidsgedeelte. Als dat het enige criterium is zit je met dit systeem goed.

Echter, als je voor je geld ook (hoge) eisen stelt aan de navigatie en de betrouwbaarheid van de kaarten, mag je ook verwachten dat Clarion met enige regelmaat updates uitbrengt. En dat is tot nu toe niet het geval.
Ik vind het dan ook te kort door de bocht om te stellen dat je dan maar een PNA moet kopen.

Maar als geschreven, volgens het duitse forum zou er een kaart-update zijn. Ik heb 'm echter nog niet gevonden. Wie wel?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
twisterdevil
Junior Member
Junior Member
Berichten: 42
Lid geworden op: 23 okt 2008 16:26

Bericht door twisterdevil »

twisterdevil schreef:Ik heb jullie al reeds gemeld dat het een geweldig ALL IN ONE systeem is. De kaarten zijn nu nog erg betrouwbaar. Kom weinig zaken tegen die hij niet herkent.

Als je een duur systeem koopt, koop je het niet alleen voor het navigatie. Koop dan gewoon lekker een pna. Jullie vinden de navigatie oooo zooo belangrijk, terwijl ik in Nederland makkelijk mijn weg kan vinden en de navigatie maar weinig nodig heb. Ik heb gebruik wel veel mijn tmc, DVD, Ipod en 2 zone en deze steken er met kop en schouder bovenuit.

Mijn mening is als je zondig elk kwartaal updates wil neem een kenwood of een pna. Wil je kwaliteit met een hoop mogelijkheden en waanzinnig geluidskwaliteit en vind je vormgeving van navigatie belangrijk neem dan een clarion.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Wat is de bedoeling van je laatste posting, een 1:1 herhaling van wat je eerder schreef?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

JW schreef:Volgens http://forum.pocketnavigation.de/thread ... 752&page=2 zou er een nieuwe versie moeten zijn.
Op de NL Clarion site heb ik 'm echter nog niet gevonden....

Groet,
JW
Als het zoeken naar een update bij Clarion al zo veel moeite kost moet je ernstig twijfelen aan de bedoelingen van deze firma. Tegen de tijd dat je de updates op het spoor bent heeft een andere aanbieder de volgende update al klaar liggen
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht

Terug naar “Clarion”