Ervaring met MAX973HD

Bacardi
Average Member
Average Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 01 jul 2007 22:20

Bericht door Bacardi »

Gerritje schreef:
Heb je hem nu gekocht en in gebruik?
Hoebedoelu?
Voor wie is de vraag en over welk apparaat gaat het?
De Clarion MAX973HD

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
anko
Starting Member
Starting Member
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 dec 2007 19:54

Bericht door anko »

Als dat aan mij gericht was: Nee nog niet. Maar ik heb wel her en der wat reacties gehad. Vooral positief. Mede ten aanzien van de BT module. Ben eigenlijk wel over de streep maar wacht met mijn definitieve beslissing totdat ik weet wanneer mijn auto komt. Verwacht deze nu begin februari.

Kreeg ook het advies om eens in de UK te kijken: http://www.clarionworld.co.uk/stock/max973hd.asp: 1150 pond.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mike159sw
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 aug 2007 17:53

Bericht door Mike159sw »

Tsja, nadat ik deze post gelezen heb, kan ik enkel mijn overwegende positieve ervaringen posten.
Voordat ik de Clarion kocht heb ik uitgebreid ervaring gekregen met een Pioneer HD1BT. De reden waarom ik geen Pioneer meer gekocht heb is met name de BT module. Pioneer en Bt is een onmogelijke combinatie. Bagger :evil:
De BT module van Clarion is een OEM product van Parrot. En ik moet zeggen dat de diverse telefoons die ik geprobeerd heb, perfect werken. Geen echo :D
Qua navigatie is het grafische deel van Clarion mooier, maar dat is persoonlijk 8)
De muziekbediening is nagenoeg gelijk, ik vindt dit het minst belangrijk.

Een wezenlijk verschil met de Pioneer is dat de Clarion de BT module als aparte source ziet en dus de muziek uitschakelt. Dit in tegenstelling met de Pioneer. Kwestie van wennen...

Anko, in het nieuwe jaar maken we even een afspraak. Kun je meteen in een echte auto rijden 8)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
anko
Starting Member
Starting Member
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 dec 2007 19:54

Bericht door anko »

Hoi Mike,

Jij ook hier? Gezellig. Eigenlijk was die afspraak voor mij de reden om nog even te wachten, maar dat wilde ik hier niet zo uitgebreid neer zetten. Vandaar :wink:

Echte auto? Hmmm, ik geloof inderdaad dat ik weet waar jij in rijdt. Moet niet heel veel mis mee zijn :D :D Heb 'm, wel eens aangepast. Maar 1 nadeel, wat mij betreft: de ruimte op de achterbank (of eigenijk het gebrek daaraan). Verder prachtig. Mooie motor ook!

Tot in het nieuwe jaar!

En alvast fijne feestdagen en de beste wensen, voor iedereen uiteraard.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bacardi
Average Member
Average Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 01 jul 2007 22:20

Bericht door Bacardi »

hebben jullie al iets vernomen van software updates?
ik kan uberhaubt niets vinden dat winkels de mappen voor clarion verkopen.... vind ik wel een groot minpunt.

ik zit een beetje te kijken naar een PC5200 en dan aan een 2DIN JVC te hangen (AVX800) als dit mogenlijk is uiteraard...

ik hoor graag de bevindingen en eventuele reacties over updates uiteraard!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

bang dat die hier niet veel zullen komen
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Kennelijk is Bacardi er heel moeilijk van te overtuigen dat de apparatuur van Clarion, Kenwood, Alpine en nog andere exoten, prima geschikt is voor geluidsweergave, voor video (games) en waarschijnlijk nog wel wat gags maar dat ze geen van allen deugen om een duurzame navigatierelatie mee op te bouwen. Daarbij heeft de Kenwood vanwege de kongsi met Garmin nog de minst slechte papieren. Anderzijds doen ze voornamelijk in de USA erg hun best, maar dan zijn ook meer klanten te vinden dan in Europa waar ze nog steeds geen echte voet aan de grond krijgen.

Bedenk ook eens dat door het omzetten van signalen, om ze geschikt te maken voor een andere ontvanger dan de fabrikant bedoelde, de kwaliteit in ieder geval niet verbeterd zal worden. Ook al komt het signaal van een perfecte navigatiecomputer als de PC5200! RGB bij de een is duidelijk wat anders dan bij de ander. En omzetten van RGB naar CVBS heeft nog nauwelijks iets acceptabels opgeleverd buiten normale videoweergave. Voor navigatie is de kwaliteit over het algemeen niet echt bevredigend te noemen hoewel Kenwood in de buurt schijnt te komen met de juiste interface. Maar zolang er geen norm is voor dit soort video-aanpassingen zul je altijd blijven prullen. Het wachten is o.a. op een moniceiver met gewone RGB ingangen die ook nog eens een keer zelf zijn te configureren, zoals het hoort.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bacardi
Average Member
Average Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 01 jul 2007 22:20

Bericht door Bacardi »

Ik ben er wel van te overtuigen hoor maar ik ben ook benieuwd naar de meningen van andere gebruikers.

het staat voor mij wel vast (mede door jullie uitgebreide reacties waarvoor mijn dank!) dat ik een pc5200 neem als navipc.
Ik weet alleen nog niet of ik daar een HU van kenwood aankoppel (single of dubbelDIN) of wellicht de JVC.

Maar even om terug te komen op die omzetting van video, de interface voor de kenwood is toch ook niet van kenwood zelf?
Volgens mij zou het niet uit moeten maken of ik een kenwood, jvc of andere merk met dezelfde type videoingang eraan hang.
De verliezen zijn hetzelfde tenzij je een ander type interface of ingang kan gebruiken....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Die Interface voor Kenwood is specifiek, speciaal gemaakt om een VDO computer te kunnen koppelen aan een Kenwood.
Ook voor sommige andere headunits bestaan er interfaces, maar niet in al die gevallen levert dat een erg goed navibeeld op. Kijk maar eens bij http://www.carvision.nl/interfaces.htm en vraag hen er naar.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Maar even om terug te komen op die omzetting van video, de interface voor de kenwood is toch ook niet van kenwood zelf?
Volgens mij zou het niet uit moeten maken of ik een kenwood, jvc of andere merk met dezelfde type videoingang eraan hang.
De verliezen zijn hetzelfde tenzij je een ander type interface of ingang kan gebruiken....
Was het allemaal maar zo eenvoudig!
Als je zelf een LCD TV hebt zul je in de gebruiksaanwijzing daarvan ook tegenkomen hoe je de diverse soorten apparatuur kunt aansluiten met een indicatie van de weergavekwaliteit. Daarbij scoort CVBS onveranderlijk de slechtste resultaten. Wat je nu doet is van RGB van de PC5200 een CVBS signaal maken en dat in de monitor weer omzetten naar RGB. Niet de slimste methode als het ook rechtstreeks kan.
Hetzelfde beroerde resultaat kun je krijgen door van een audio CD een MP3 file te maken en daarvan weer probern een audio CD te branden. Niet om aan te horen!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bacardi
Average Member
Average Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 01 jul 2007 22:20

Bericht door Bacardi »

ik dacht bij navco: http://www.navco.nl/product_info.php?cP ... cts_id=117
ik zie een stekker voor de 5200 en een tulpsteker als uitgang.
ietwat kort door de bocht blijkbaar...

ik zal wel even vragen aan Navco of carvision wat het beste is voor een eventuele JVC, anders moet het alsnog een Kenwood (dubbelDIN of single maakt dan ook uit?) worden.

Tnx!

bacardi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Neem als het even kan geen uitklapscherm!
Hoe minder bewegende delen hoe beter, en dat geldt speciaal voor flatcables!

Maar wat je ook neemt, het beeld op je toekomstige monitor zal altijd minder zijn dan op een originele van VDO
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Als het nu toch een PC 5200 wordt, waarom dan niet overwegen om er een VRM6200 aan te koppelen, en er een MS6200 van te maken? Die levert Navco ook http://www.navco.nl/product_info.php?cP ... cts_id=278 :idea:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Wat is het voordeel van de VRM6200 tov de Kenwood? De VRM heeft geen enkel voordeel tov de Kenwood.
De VRM's die ik ingebouwd heb waren (nog) niet goed en komen niet in de buurt van de Kenwood, zie ook de ervaringen van Gerard Daan.
Bovendien is de grafische interface bij afspelen van een dvd voor rear aboninabel.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Ik had meegekregen dat het lastigste punt, niet goed muten inmiddels opgelost is. Dat klopt toch?
Dat er nog andere serieuze problemen zijn met de VRM 6200 was mij niet bekend, maar ja, ik weet er ook niet zoveel van als jij :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bacardi
Average Member
Average Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 01 jul 2007 22:20

Bericht door Bacardi »

Gerritje schreef:Neem als het even kan geen uitklapscherm!
Hoe minder bewegende delen hoe beter, en dat geldt speciaal voor flatcables!

Maar wat je ook neemt, het beeld op je toekomstige monitor zal altijd minder zijn dan op een originele van VDO
Nee daar dacht ik ook al aan.
Hoewel er 2 jaar garantie op de kenwoods zit zal dit niet voor de flatcable gelden (en die blijft zelfs zichtbaar bij de 729 en 829!)
vandaar dat ik mijn dash wellicht om ga bouwen (voor 350 euro kan dit met af-fabriek onderdelen daar mijn auto ook als 2DIN is geleverd) maar vandaar dat ik op de JVC kwam gezien dit serieus geld scheelt met de 2DIN knwoods en volgens mij niet onder doen voor de kenwoods..
ik moet natuurlijk wel weten of dat mekaar goed gaat snappen.
ik denk dat het qua interface niet veel uitmaakt of ik de JVC op de Kenwood eraan koppel maar, better to be safe than sorry niet?
En wat de VRM van VDO betreft, ik had al gelezen dat hij aardig wat fouten had.
andere merken krijgen het niet voor elkaar om goede navigatie te maken, VDO blijkbaar niet om goede HU's te maken... ieder zijn specialiteit zou ik zeggen;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

ik durf te beweren dat Kenwood op klapscherm gebied zijn zaken nu het beste voor elkaar heeft, het feit dat je de flatcable op een bepaalde manier ziet zitten doet daar nix aan af. kijk maar eens hoe de diverse toestellen op en dichtklappen, dan zul je zien dat de Kenwood's de flatcable niet belasten, de anderen wel.

en als je je dash om gaat bouwen voor dubbeldin zou ik zeker niet gaan besparen op het toestel, ik heb geen ervaring met de JVC nog, komt erg weinig voor.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
smartbart
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 okt 2008 23:02

Bericht door smartbart »

Hey Anko,

Heb je de Clarion uiteindelijk gekocht?Ik ben ook van plan een s-max te kopen met een (zelf ingebouwd) dubbel din navigatiesysteem met een zeer grote voorkeur voor de Clarion. Dit in plaats van de standaard navigatie van Ford (business pack). Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen.

Bart

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Volgens mij is het pakket met navigatie wat op de S-max aangeboden wordt uiterst gunstig geprijsd, nauwelijks meer dan de clarion, maar dan krijg je er ook achteruitrij sensoren bij en nog het een en ander volgens mij toch?
En het navigatiebeeld tussen de tellers.

Ik vind de Clarion erg fraai, maar die updates.......gaan die er komen?
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
smartbart
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 okt 2008 23:02

Bericht door smartbart »

Op zich is het standaard Ford systeem redelijk gunstig geprijsd (2000 euro incl achteruitsensoren) echter in combinatie met de (lease)bijtelling (=af fabriek), de slechte navigatieplaatjes en de belgische stem wil ik kiezen voor een mooi systeem (Clarion) ...... of maak ik een verkeerde keuze?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dirkkk50
Starting Member
Starting Member
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 dec 2008 00:02

Bericht door dirkkk50 »

Mensen ik hoop jullie binnenkort van mijn ervaringen mee te kunnen delen. Ik heb op aanraden van een vriend (die zelf ook een 973 heeft en daarvoor ook een ouder type Clarion) en n.a.v. een goed gesprek met iemand van Clarion, uiteindelijk gekozen voor de MAX973HD van Clarion.
Naast het feit dat het audio technisch en v.w.b. de bluetooth samenwerking met de meest gangbare gsm's goed snor zit, vind ik dat het systeem van Clarion met kop en schouders boven de andere gangbare systemen uitsteekt. Ook de navigatie loopt voor op een Kenwood, Pioneer,JVC enz.. en bovendien ziet het er allemaal grafisch erg mooi uit. De voortdurende opmerkingen over de slechte updates van het kaart materiaal van Clarion, neem ik na de ervaringen die mijn vriend met het systeem heeft, met een korreltje zout. Er komt trouwens in Januari een nieuwe update uit (dit heeft een medewerker van Clarion mij gemailt). Ik ga volgende week direkt nadat het systeem is ingebouwd, op vakantie naar de grens van Italie. Dat geeft mij een uitstekende gelegenheid om het systeem flink in de praktijk aan de tand te voelen. Daarna hoop ik voldoende tijd te hebben om mijn ervaringen hier op het forum te zetten. Tot dan!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Eerder is op dit forum geschreven dat Clarion zeer fraaie navi's maakt. Ook de oude navi met de NAX 9500 computer was een hele goeie, met een zeer fraaie grafische weergave, Gene heeft dat vaak benadrukt.
Er was slechts één makke: het gebrek aan ondersteuning en met name van kaartupdates.
Als dat met dit systeem anders is vervalt elk bezwaar. Laten we bekijken hoe dit werkelijk uitpakt :idea:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dirkkk50
Starting Member
Starting Member
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 dec 2008 00:02

Bericht door dirkkk50 »

Heb vandaag mijn auto opgehaald met de MX973HD plus BT-module ingebouwd. Ik wil daarom mijn eerste ervaring met de Clarion laten weten.
Ik had eerder bij de garage willen zijn om op het gemak met de monteur te kunnen praten, maar de eindejaars drukte gooide behoorlijk roet in’t eten. Ik kon net voor sluitingstijd mijn auto (Kia Sorento) ophalen en heb maar even met de monteur kunnen praten.
Nu weet ik onderhand wel uit ervaring (zoals veel mensen op dit forum denk ik) dat er altijd wel dingen zijn die niet deugen na een inbouw, ik werd dus ook niet teleurgesteld:
- Geen achteruitcamera gemonteerd!
- Geen ondersteuning voor mijn iPhone 3G
- De iPod kabel was er ook nog niet!
- Mijn iPhone, aangesloten op de aux bromde!

Maar wel een ontzettend “gelikt” navigatie scherm met vele grafische hoogstandjes (verkeersborden boven de weg met de juiste ANWB gegevens) inzoomen op kruispunten en onoverzichtelijke verkeerssituaties waarbij de rijbanen goed worden weer gegeven!! En dat allemaal op een HD scherm, het ziet er erg mooi uit. Je hebt ook de mogelijkheid om alle denkbare schermcombi’s, ook in 3D en 2D en combinaties daarvan, weer te geven. Klasse!
De hele navigatie straalt kwaliteit en hoge afwerking uit, maar ik moet het natuurlijk nog uitvoerig aan de tand voelen, dus daar later meer over.
Ik zat wel flink te balen van de miscommunicatie van de iPhone en de Clarion, temeer omdat ik eergisteren een mailtje kreeg van Clarion dat vermelde dat de MAX973HD niet de nieuwe iPhone 3G generatie ondersteunde…… maar toen stond mijn auto al in de garage voor inbouw.
Toch had ik op een Duitse site gelezen dat mensen wel met deze combinatie konden werken.
Dus…. In het BT menu alle mogelijkheden (lees merken GSM’s die wel in het menu stonden) proberen te koppelen, maar noppes. Ook de mogelijkheid om een merkloos GSM toestel te koppelen werkte niet. Mijn humeur (door de niet gemonteerde camera) toch al behoorlijk onderuitgehaald werd er niet beter op. Tot ik per abuis een headset koppelde, en zie daar: de iPhone werd trots op het scherm weer gegeven!
Adresboek, gemiste gesprekken, gevoerde gesprekken, meerdere tel. nummers per contact, de hele rits werd weer gegeven. Ook de mic uitschakelen, de iPhone van de bluetooth loskoppelen met een speciaal knopje, het was er in één keer allemaal. Alles top op het scrollen na, dit gaat onhandig per letter (waarbij een bladzijde van een regel of 5 wordt weergegeven en wat vervolgens per regel of per schermbladzijde kan worden verplaatst) het is dan een heel eind om naar de bijv. de v te scrollen!!!! Het connecten per BT gaat iets minder snel dan mijn oude Nokia Carkit, maar hij doet het wel elke keer goed (en dat kon ik van mijn Nokia niet altijd zeggen)
Dan het geluid……
Helemaal super, en dat meen ik echt. Geen ruis, echo of gebrom, ik ben hier ontzettend blij mee en had dit van een, niet Parrot of Nokia, niet durven verwachten. De kwaliteit is een compleet niveau beter dan mijn oude Nokia.
Het tuner gedeelte is ook beduidend beter dan mijn oude Kenwood DDX7025, de ontvangst is veel selectiever, de stations laten zich erg gemakkelijk opslaan en de info is veel beter weer gegeven. Het audio gedeelte ga ik nog uitvoerig testen, maar dan moet ik eerst een goede muziekbron kunnen installeren.
Ik heb wel tussen neus en lippen door een flitspaal bestand gedownload en ingeladen (een kind kan de was doen) en het functioneerde meteen. Ik weet natuurlijk niet in hoeverre het bestand dekkend is, maar het was een fluitje van een cent om het te installeren, dat gold ook voor de 2 extra skins om het menu mee op te leuken.
Hoe het verder met de achteruitcamera gaat aflopen, laat ik nog weten. Ik laat het er niet zomaar bij zitten want ik weet wat het probleem is (een standaard ccd camera die wel signaal geeft, maar niet reageert op de puls van de achteruitversnelling, zodat er teveel in de menu’s moet worden gewroet om hem te activeren). Verder moet ik nog met de kabel van de iPhone aan de slag, en natuurlijk de navigatie en de kwaliteit van de audio en video beoordelen.
Tot nu toe geeft het systeem een hele goede indruk en ik laat zodra ik terug ben van vakantie een uitvoerig verhaal horen over de verdere kwaliteiten. Ik hoop dan ook dat de camera het doet.

Tot gauw!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Dat klinkt allemaal buitengewoon positief.
Maar waar je schrijft "Tot ik per abuis een headset koppelde, en zie daar: de iPhone werd trots op het scherm weer gegeven! " ontbreekt bij mij de kennis van dit soort systemen om te begrijpen wat je hiermee precies bedoelt
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dirkkk50
Starting Member
Starting Member
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 dec 2008 00:02

Bericht door dirkkk50 »

De Clarion heeft een Bluetooth module, dat zorgt ervoor dat er een extra telefoon menu verschijnt.
Daar wordt dan als eerste gevraagd om een telefoon , via de bluetooth, te koppelen. Er verschijnt een rij merken (geen apple maar wel nokia, samsung, sony ericson enz..) en een merkloos model (mochten de andere merken niet thuis geven) Bij alle GSM toestellen inclusief het merkloze model, kreeg ik geen koppeling met de Clarion. Totdat........... ik per abuis een bluetooth headset (wat dus niet onder de GSM telefoons valt, maar wel in het lijstje stond) aan had gevinkt. Bingo, mijn iPhone koppelde meteen en werkt 100%

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht

Terug naar “Clarion”