Plaats GPS antenne bij Xantia Berline!

Alles met betrekking tot Citroën navigatie
Verwijderde gebruiker 230

Plaats GPS antenne bij Xantia Berline!

Bericht door Verwijderde gebruiker 230 »

Wat is een goede plaats voor een GPS antenne bij een Xantia berline ??....liefst uit het zicht ,dus niet op het dashboard.
Is het evt een probleem om zo'n antenne onder de kunstofachterklep te plaatsen ??

Menno.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Menno,

Zo zie je maar weer, dat de Berline net als de Break een kunststof achterklep heeft wist ik niet :oops:
Maar daaronder gemonteerd, zover mogelijk naar achteren en tegen de bovenkant aan in het kontje is natuurlijk een perfecte plek voor de GPS ontvanger.
Wel netjes met de bolle kant naar boven, en het metalen plaatje eronder natuurlijk. En goed uitkijken met het draadje, dat is dun en best kwetsbaar, dus zeker een goed "draaipunt" maken bij het scharnier.

We lezen hier je wederwaardigheden wel, naar ik anneem :wink:

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Verwijderde gebruiker 230

UPDATE plaatsing antenne

Bericht door Verwijderde gebruiker 230 »

Hallo,

Aangezien de computer uiteindelijk toch onder de voorstoel is gekomen 8) ... is de antenne niet naar de achterbak verhuist maar geplaats voor het rooster van de tweeter(rechts) ..uiteraard onder het dashboard , ik heb gemiddeld 6 satelieten ontvangst ... meer dan voldoende toch :?:

Groet Menno.

PS : klopt het dat de gps antenne max 8 sattelieten kan ontvangen ??? , dat is een stuk minder dan bij mijn "oude" systeem ( TOMTOM II ) :?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Menno,

Dan heeft jouw Xantia geen gemetalliseerde voorruit, bij mijn voiture deed de antenne (praktisch) niks.

Klopt, deze computer en antenne kunnen maximaal 8 Sat's pakken en verwerken. Meer is ook niet nodig, omdat jouw 5000 eigenlijk die Sat's nauwelijks gebruikt, je rijdt immers op "map-matching" dmv de puls en het ingebouwde gyrokompas.
Probeer het voor de aardigheid maar eens uit, een zilverpapiertje over je antenne leggen, en ziedaar, het navigeren gaat gewoon door. Er even van uitgaand dat je puls stabiel is en dat je systeem een poosje de tijd gehad heeft om zichzelf te calibreren.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Verwijderde gebruiker 230

Sat's

Bericht door Verwijderde gebruiker 230 »

Hallo JW,

Ik zal dat eens uitproberen zodra mijn puls stabiel is :wink: ,...dit is idd een hele verbetering ten opzichte van mijn PDA navigatie die zonder satellieten niet meer wist of ik voor of achteruit ging.... :D

Groet Menno.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • tmc antenne
    door snaffoo » 20 feb 2017 15:23 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 646
  • radio antenne
    door freebird » 02 sep 2015 15:31 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 676
  • Gsm antenne aansluiting
    door hjvn » 13 apr 2016 19:23 » in Vaste Blaupunkt systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 601
  • gps antenne espace 2007 phase 2
    door guilvars » 27 okt 2015 16:46 » in Renault
    Reacties: 3
    Weergaves: 1842
  • RNS 510 Antenne signaal weg na firmware update
    door Johan rns510 » 09 mei 2015 23:31 » in V.A.G
    Reacties: 2
    Weergaves: 792
  • problemen pc 5400 gps antenne vervangen voor een universele
    door berend850 » 15 okt 2014 13:12 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 2
    Weergaves: 491

Terug naar “Citroën”