Citroen Xsara Picasso 1.6HDI 2005

Alles met betrekking tot Citroën navigatie
ruudevers
Starting Member
Starting Member
Berichten: 20
Lid geworden op: 01 apr 2008 21:35

Citroen Xsara Picasso 1.6HDI 2005

Bericht door ruudevers »

Hoi,

Ik heb sinds een maand een Picasso 1.6HDI uit 2005 en natuurlijk zoek ik ook waar ik mijn pulsdraad voor mijn navigatie vandaan kan halen.

Weten jullie of dat het zelfde is als bij de 2.0HDI zwarte connector aansluiting 14?

Of kan ik dit alleen via een interface doen die ik van de CAN afhaal en waar kan ik deze CAN draden vinden?

Met vriendelijke groet,

Ruud

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Dat laatste is buitengewoon verstandig, daarmee voorkom je een hoop ellende. Daar ken ik maar al te veel verhalen van bij de Picasso.
Als je een Beijer B2S-4 http://www.beijerautomotive.nl/AWS/Stoc ... ryID=10331 gebruikt heb je gelijk alle signalen te pakken.
Bij bestelling, via een garage, krijg je er de instructie bij hoe je 'm moet toepassen.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ruudevers
Starting Member
Starting Member
Berichten: 20
Lid geworden op: 01 apr 2008 21:35

Citroen Xsara Picasso 1.6HDI 2005

Bericht door ruudevers »

Hoi allemaal,

Ik heb een beijer b2S-4 gekocht en aangesloten op mijn JVC KD-NX5000 autoradio-navigatie.
Nu werken wel de signalen reversegear en ignition maar niet de lights en speed signalen hoe kan dit?
Als ik meet, meet ik wel 12v op de signalen reversegear en ignition maar die werken ook maar ik meet niets op de signalen lights en speed hier zou ik toch ook rond de 12v moeten meten?
Is nu mijn beijer b2S-4 defect?

Gr. Ruud

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Voor de goede orde: heb je gemeten met contact aan en lichten aan?

En wat is de reden dat je dit in twee afzonderlijk posts meldt? Dubbelposten is niet toegestaan volgens het reglement

Edit Mod: Dubbelposting verwijderd
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ruudevers
Starting Member
Starting Member
Berichten: 20
Lid geworden op: 01 apr 2008 21:35

Bericht door ruudevers »

Ja met contact aan en lichten aan. en gereden voor de puls signaal.

De andere signalen werken wel. Dit kun je op de radio zelf ook zien.

Maar het is zeker dat het geheel moet werken???

Ruud

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Deze zou 100% moeten werken want het is een uiterst betrouwbaar product. Jouw leverancier is uiteraard het aanspreekpunt voor deze malheur maar het meest waarschijnlijk is toch een aansluitfoutje.
Je kunt natuurlijk bellen of mailen met Beijer maar of ze de gebruiker ook te woord staan durf ik niet te zeggen. In ieder geval heb je een inlogcode gekregen bij je aankoop om daarmee problemen op te (laten) lossen.

@Gentry
Er wordt in de handleiding uitdrukkelijk gesteld dat alle verbindingen moeten worden gesoldeerd mbv een gassoldeerbout. Meest waarschijnlijke reden is om schade door inductie of anderszins te voorkomen
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ruudevers
Starting Member
Starting Member
Berichten: 20
Lid geworden op: 01 apr 2008 21:35

Bericht door ruudevers »

Hoi,

Nou geen goed nieuws.
Ik ben vandaag bij de inbouwcenter geweest waar ik de B2s-4 gekocht heb. Daar hebben ze alles na gekeken alles zat goed. Zij hebben met beijer gebeld die wisten het ook niet goed dus wissel de B2s-4 maar om. De B2s-4 omgewisseld nog steeds geen licht en speed signaal. Weer met beijer gebeld nu zeggen ze dat de B2s-4 zo dicht mogenlijk bij de BSI moet zitten maar volgens mij is dat onzin want de andere twee signalen werken wel prima en de B2s-4 leest de can-bus ook goed en er zit maar 40cm kabel tussen de BSI en de B2s-4. Beijer zegt ook dat het mogenlijk is dat de licht en de speed signaal niet over de can-bus hoeft te gaan maar dat ze het misschien wel aan kunnen zetten in de BSI klopt dat???? Ik heb geen speed puls op de versnellingsbak zitten omdat ik ESP enzo heb.

Wie kan mij nog een hint geven. ik ga mogen de garage maar weer bellen maar ik denk niet dat die willen helpen of de BSI zo programmeren dat het wel allemaal over de can-bus gaat.
En de B2s-4 dicher bij de Bsi zetten als dat lukt maar heeft volgen mij geen invloed of wel? dit is ers veel werk omdat mijn BSI boven de zekering kast zit en het halve dasboard eruit moet.

Heeft er iemand ervaring met het inbouwen van een navigatie in een Xsara Picasso 2 uit 2005

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Er zijn twee versies B2S-4 als ik het goed zie, heb je wel de Version S1041? Zie de links die ik hierboven gegegevn heb.
Voorts, heb je er de inbouwinstructie bij, zoals de simpele http://www.beijerautomotive.nl/AWS/doc/ ... 0small.pdf, dan wel, heeft de inbouwer contact gezocht via de website, zie "WAARSCHUWING: GEBRUIK ALTIJD DE INSTRUCTIES OP WWW.IN-CAR.NL " Daarvoor moeten ze wel kunnen inloggen, oftewel een relatie zijn van Beijer.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ruudevers
Starting Member
Starting Member
Berichten: 20
Lid geworden op: 01 apr 2008 21:35

Bericht door ruudevers »

Nee ik heb de S1040.4.205

eerste link werkt niet

Gr. Ruud

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

En ben je er zeker van dat die uitvoering bedoeld is voor jouw Picasso? Het overzicht van Beijer suggereert anders, lijkt me iets om even goed na te (laten) gaan.
Die link zat een kommatje te veel in, moet zijn http://www.beijerautomotive.nl/AWS/doc/ ... 0small.pdf

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ruudevers
Starting Member
Starting Member
Berichten: 20
Lid geworden op: 01 apr 2008 21:35

Bericht door ruudevers »

Ja de type die ik heb de S1040 is een versie van jan. 2008 en de S1041 is ergens in april uit gekomen.

Maar ik hang nu wel lekker vast Beijer helpt me niet en mijn inlog die bij de B2s-4 zit is verlopen.
De garage (citroen) helpt al helemaal niet mee.

Gr. Ruud

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

In dat geval rest je weinig anders dan een andere auto te kopen :?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Waarom wil de Cit-dealer niet helpen?
En is de 1041 niet de goede voor jouw Picasso? Want eerder schreef je
Ik ben vandaag bij de inbouwcenter geweest waar ik de B2s-4 gekocht heb
Waarom die, en niet degene die Beijer op z'n site heeft staan?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ruudevers
Starting Member
Starting Member
Berichten: 20
Lid geworden op: 01 apr 2008 21:35

Bericht door ruudevers »

De s1041 is zeker goed maar ik heb de s1040 dit is een net wat oudere versie volgens beijer maar die moet ook werken.
Mijn dealer wilt me geen gegevens geven over hoe ik nu aan mijn puls kom en of ze het wel aan kunnen zetten op de can-bus.

Ow ja mijn inlog bij beijer was maar een keer geldig maar ik heb de aansluit instructie niet uit geprint kan iemand me hier aan helpen?

Gr. Ruud

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Die link met de instructie pdf heeft JW toch hierboven ook al gegeven of bedoel je die niet?
http://www.beijerautomotive.nl/AWS/doc/ ... 0small.pdf

Volgens Beijer zelf is de door jou gemonteerde 1040 te gebruiken in:
BMW 5-serie E60-E61 2003-
Chrysler 300C 2004-
Dodge Ram Pickup 2005-
Opel Zafira 1999-2005
Volvo XC90 2003-2006
Volvo XC90 2006

En moet je voor een Citroën Xsara Picasso absoluut een S1041 hebben
En dan nog geldt deze lijst voor het model vanaf 1999. Je kunt je de vraag stellen of een 2005 model daar nog steeds ook onder valt
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ruudevers
Starting Member
Starting Member
Berichten: 20
Lid geworden op: 01 apr 2008 21:35

Bericht door ruudevers »

Die heb ik die zit bij de B2s. maar ik heb de instructie niet uitgeprint over de mogenlijk heden van de xsara picasso waar je alle puls gevers vandaan kunt halen. Onder het stukje waar je het merk en type auto kunt invullen daar heb je een inlog voor nodig en die zit ook bij de b2s maar die kun je maar een keer gebruiken ofzo dus die is nu verlopen en ik heb niets geprint ik wist niet dat deze tijdelijk is.
Kan iemand me hier nog aan helpen mag het ook e-mailen ruud-sonja@home.nl

Gr. Ruud

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Gerritje schreef: ....En moet je voor een Citroën Xsara Picasso absoluut een S1041 hebben
En dan nog geldt deze lijst voor het model vanaf 1999. Je kunt je de vraag stellen of een 2005 model daar nog steeds ook onder valt
Beijer schrijft daar zelf over dat de datum onderaad de pagina bepalend is of de lijst nog klopt.
En op die lijst http://www.beijerautomotive.nl/AWS/doc/new4.pdf staat 11 augustus als datum, dat zou dus moeten kloppen.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

@ Ruudevers,

Mij lijkt mij dat de inbouwer je een verkeerd type verkocht heeft die niet goed werkt. En dat omgeruilde exemplaar zal dan ook wel hetzelfde, verkeerde type geweest zijn, klopt dat?
In dat geval zou ik zeggen: naar die inbouwer er mee en hem de goeie laten leveren :idea:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ruudevers
Starting Member
Starting Member
Berichten: 20
Lid geworden op: 01 apr 2008 21:35

Bericht door ruudevers »

Die link die je net gaf waar op staat welke auto en type je kunt gebruiken heb ik ook bij mijn B2s zitten en dat boekje is van 04-01-2008 maar die is gewoon het zelfde. dat zegt beijer ook de S1040 is gelijk aan de S1041 alleen is de S1041 net opnieuw uit.

Gr. Ruud

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ruudevers
Starting Member
Starting Member
Berichten: 20
Lid geworden op: 01 apr 2008 21:35

Bericht door ruudevers »

Het type wat we gebrobeert hebben bij de car center is de S1041 geweest werkte ook niet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ruudevers
Starting Member
Starting Member
Berichten: 20
Lid geworden op: 01 apr 2008 21:35

Bericht door ruudevers »

Bij de S1040 en de S1041 werkte alleen het contakt en de achter uit signaal, de licht en de speed puls werken bijde niet.
Ik ga dan naar proberen de B2s dichter bij de BSI te zetten maar ik geloof niet dat dit gaat helpen dat schild 30cm draad het is een digitale bus dus dat werkt wel of niet.

Gr. Ruud

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ruudevers
Starting Member
Starting Member
Berichten: 20
Lid geworden op: 01 apr 2008 21:35

Bericht door ruudevers »

Oke de lengte van de kabel maakt niet veel uit ik heb de B2s-4 meteen op de BSI gesoldeert nog steeds het zelfde en met een kabel wel afgeschermd en getwist met 2 meter lente ook het zelfde wel kontact en achteruit signaal maar geen licht en speed puls signaal.

Ik heb me nu aangemeld op een form van citroen kijken wat ze daar zeggen.

Wat me wel opvalt is dat de snelheid van de auto gemeten wordt door de abs systeem maar deze zit niet via can-bus op de BSI. Voor zover ik kan zien loopt allen de Cross-Controle en de achteruit detectie op het can-bus.

Ik ben nu toch wel benieuwd hoe het nu zit.

Gr. Ruud

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik kan me nauwelijks voorstellen dat van een moderne auto sommige signalen wel en andere niet via CAN bus zouden lopen. Natuurlijk is de meting van de omwentelingssnelheid van de geremde wielen een noodzakelijk signaal voor het ABS systeem, maar ook de GALA van de radio, de ESP, de snelheidsmeter en de km teller en nog meer componenten van de besturing hebben allemaal een snelheidssignaal nodig. Uiteraard gaat dit met een zo eenvoudig mogelijk signaaltransportsysteem, en dat is nu eenmaal CAN. En hiervan zijn al enkele versies ingezet geweest.
Het bevreemdt mij wel heel erg dat kennelijk het systeem dat daarvoor in 1999 werd gebruikt, ook nog in 2005 zou worden ingezet aangezien dezelfde interface kan worden gemonteerd. In 1999 waren er niet of nauwelijks auto´s met een CAN bus systeem en zeker niet bij PSA waar de voorloper van dit systeem VAN pas in 2002 of daaromtrent tot inzet kwam. Voorzover ik juist ben geìnformeerd

Maar misschien is de Beijer-interface wel in staat om al die verschillende systemen te herkennen en de signalen te produceren :wink:

Dat er met PSA producten van alles (on)mogelijk is bewijst het verhaal van onze Belgische koerier Snap met z'n Peugeot Expert. Mocht je nog een dagje de tijd hebben lees dan dit even: viewtopic.php?t=8608
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ruudevers
Starting Member
Starting Member
Berichten: 20
Lid geworden op: 01 apr 2008 21:35

Bericht door ruudevers »

Hihi ik heb het gelezen.

Zoveel proplemen heb ik niet mijn B2s-4 komen gewoon niet alle signalen uit en waarom is de vraag.
Als alles over de can-bus zou gaan moet het aan de B2s-4 liggen. Of de franse snappen niet dat ze het protocal van de can-bus moeten schrijven. maar ja de BSI komt vaak van siemens af.

Gr. Ruud

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Valt er geen afspraak met/bij Beijer te maken?
Ook zij moeten nu toch voor een raadsel staan, zeker nu je 'm zó dicht bij de BSI geplaatst hebt, en ze hebben een reputatie hoog te houden :idea:

Ik heb het destijds gehad met de achteraf ingebouwde Cruise Control in m'n vorige auto. Af en toe was er het "Marco Bakker effect", als je begrijpt wat ik bedoel. De Cit-dealer en de inbouwer konden dat niet oplossen.
Ik heb toen contact gezocht met VDO in Amsterdam, en ben daar langs gegaan. Na een uurtje meten kwam men er achter wat de oorzaak was en kon het opgelost worden. Kostte me niks, zij waren ook weer een ervaring rijker :D

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • citroen picasso 2001 update navigatie
    door kaatjepas » 16 jul 2015 11:00 » in Citroën
    Reacties: 0
    Weergaves: 818
  • Wat is de originele navigatie Mercedes CLS 2005
    door willy100 » 09 apr 2018 14:22 » in Mercedes
    Reacties: 0
    Weergaves: 413
  • Navigatie opel vivaro 2005
    door stefan_grip » 07 feb 2016 15:20 » in Opel
    Reacties: 0
    Weergaves: 553
  • Carminat navigatie Laguna uit 2005
    door Dillingh » 22 jan 2015 17:43 » in Renault
    Reacties: 3
    Weergaves: 1621
  • navigatiesystemen Nissan Primera p12 2005
    door patkec » 16 feb 2015 13:36 » in Te Koop Aangeboden
    Reacties: 0
    Weergaves: 1344
  • De gps van mijn Espace (bwj 2005) werkt niet meer.
    door GREG123 » 28 apr 2015 11:43 » in Renault
    Reacties: 0
    Weergaves: 751

Terug naar “Citroën”