Navteq Chrysler Town & County Navigatiesysteem

Alles met betrekking tot Chrysler navigatie
duurland
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 mar 2009 18:27

Navteq Chrysler Town & County Navigatiesysteem

Bericht door duurland »

Ik was expad in de Verenigde Staten en heb na terugkomst in Nederland mijn Chrysler Town & County (2006) meegenomen. In deze auto zit een Amerikaans Navteq navigatiesysteem + DVD waar de Europese kaarten en dvd's niet op werken. Weet iemand hoe de Amerikaanse regiocode kan worden omgezet naar de Europese standaard?
Alvast heel bedankt voor je hulp.

Jean-Paul.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Daar is nu al zo veel over geschreven en het komt steeds op het zelfde neer: het gaat niet. Je kunt over het algemeen een Amerikaans systeem nimmer goed aan de praat krijgen in Europa. De enige oplossing is om een compleet nieuw systeem te monteren. Uitzonderingen zijn sommige toestellen van Audi en Mercedes. Maar die stammen dan ook uit een Europese koker.
Het werken met andere navigatie DVD's heeft niets te maken met regiocodes, dat is alleen voor DVD Video, hier gaat het om essentiële verschillen in de firmware en bedrijfssoftware.
Ook de radio zal nimmer goed kunnen functioneren gezien de Amerikaanse frequentie-indeling in stappen van 200 KHz en net 25 Khz naast de Europese frequenties die 50 Khz apart zitten. Je kunt nooit of te nimmer goed afstemmen. Een Amerikaans systeem is alleen te gebruiken voor audi en nergens anders voor.

PS wat is een expad? :oops:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Higgy
Moderator
Moderator
Berichten: 1762
Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42

Bericht door Higgy »

(bron: nl.wikipedia.org)

Expatriate
Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie
(Doorverwezen vanaf Expat)
Ga naar: navigatie, zoeken
Een expatriate of afgekort expat is iemand die tijdelijk of permanent in een land verblijft met een andere cultuur dan die waarmee hij is opgegroeid. Expatriate cultuur, zoals die van de Britten in India, of Nederlanders in verscheidene landen kan vaak gaan verschillen van die van het land van herkomst. Dit komt omdat de expatriate vaak vasthoudt aan oude normen en waarden uit zijn thuisland, terwijl die in zijn land van herkomst veranderen.

Bij terugkeer in hun eigen land voelen expatriates vaak dat het hun land niet meer is, omdat er veel veranderd is en men de grip hiermee verloren is. Dit leidt bij veel expatriates vaak tot een gevoel van ontheemding. Aan de ene kant kan men zich overal vestigen en aan de plaatselijke cultuur aanpassen. Aan de andere kant is nergens meer echt thuis. Expatriates worden bij terugkomst in hun eigen land vaak niet begrepen door hun oude vrienden- en kennissenkring. De gespreksonderwerpen zijn vaak totaal verschillend en standpunten zijn tijdens een langdurig verblijf in het buitenland vaak gaan afwijken van de gevestigde norm in het land van herkomst. Dit leidt vaak tot verdere vervreemding en wordt het expatsyndroom genoemd. Dit kan zowel bij kinderen als volwassenen plaatsvinden.

De scheidingslijn tussen expatriate en een immigrant is vaag. Immigranten gaan ergens naartoe om zich permanent te vestigen terwijl de expatriate zichzelf ziet als een tijdelijke bewoner van een vreemd land en ook als zodanig beschouwd wordt.

De term wordt meestal gebruikt in verband met westerlingen die in niet westerse landen leven, maar kan ook slaan op mensen met een andere culturele achtergrond.
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ja dat ben ik zelf ook jarenlang geweest dus je vertelt me niets nieuws
Ik was zo nieuwsgierig naar iemand die in de VS expad met een D is geweest :wink:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
duurland
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 mar 2009 18:27

Bericht door duurland »

Dank voor de toelichting. Radio (satelliet) en CD werken prima :D

PS Scherpe opmerking over expat, slip of the pen..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Volgens mij is er nog helemaal geen Satellite Radio in Nederland
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Welk navigatiesysteem heb ik en hoe?
    door Remie71 » 13 mei 2015 10:45 » in Peugeot
    Reacties: 0
    Weergaves: 6596
  • Geschikte navigatiesysteem CORSA
    door jamjam » 25 sep 2015 23:11 » in Opel
    Reacties: 1
    Weergaves: 1475
  • navigatiesysteem AVIC-F970DAB
    door johanIX35 » 27 okt 2015 20:36 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 4
    Weergaves: 670
  • welk merk navigatiesysteem heb ik
    door WuMastah » 12 apr 2017 20:50 » in Opel
    Reacties: 0
    Weergaves: 773
  • Levensduur Garmin navigatiesysteem
    door Adri » 06 jan 2020 16:39 » in Garmin
    Reacties: 1
    Weergaves: 608
  • (Frontje) DDX8026BT Kenwood navigatiesysteem
    door lextof » 27 sep 2014 09:32 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 0
    Weergaves: 443
  • Lege SD kaart voor Navteq download
    door lynn » 19 aug 2014 16:19 » in Lancia
    Reacties: 1
    Weergaves: 2525

Terug naar “Chrysler”