Supercode-surprise

In deze rubriek kun je alles vinden over C-IQ software
Gebruikersavatar
TNZKKA
Normal Member
Normal Member
Berichten: 158
Lid geworden op: 24 mar 2005 20:52

Supercode-surprise

Bericht door TNZKKA »

Systeem: MS4200RS.
In november-2008 een set Europa gekocht bij Navco, kaartmaker TeleAtlas. Van Navco de Supercode bijgeleverd gekregen.
Eergisteren ( juli 2010) een set Europa gekocht bij de Navteq-shop, kaartmaker (dus) Navteq. Supercode bijgeleverd gekregen.

Beide supercodes blijken dezelfde te zijn en inderdaad worden de nieuwe CD's zonder meer geaccepteerd.

Is dit niet het einde van het CI-Q verhaal, voor zover dat nog bestond, en kun je nu niet beter je kaarten :idea: op marktplaats gaan "organiseren" zolang het "loepzuivere" originelen zijn?

Groeten TNZKKA
Sinds feb-2011 CD-70 van Opel (Zafira)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Uiteraard is de supercode hetzelfde want die is uitsluitend gebaseerd op de Navi ID van het toestel en heeft helemaal niets met de gebruikte Supercode kaarten te maken. Je "ontgrendelt" je toestel, niet de kaarten

En ja, elke supercode schijf zal werken, ook van MP
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
TNZKKA
Normal Member
Normal Member
Berichten: 158
Lid geworden op: 24 mar 2005 20:52

Bericht door TNZKKA »

Altijd gedacht (ja, ik weet het: "je moet niet denken, je moet zeker weten"..) dat de combinatie van toestel en kaarten werd ontgrendeld. Weer wat geleerd dus.

En, Gerritje, ik weet dat JW en jij altijd wijzen op het loepzuiver origineel zijn van de kaarten/CD's. En ook dat jij niet echt in het CI-Q-concept heb geloofd.

Dank voor je antwoord.
Sinds feb-2011 CD-70 van Opel (Zafira)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gene
Moderator
Moderator
Berichten: 1345
Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54

Bericht door Gene »

Nou ook op MP heb ik in het verleden wel eens een setje (1 jaar oude) kaarten gekocht. Origineel en supercode. Als je genoegen neemt met iets gedateerde kaarten is daar niets mis mee. Ik ben benieuwd wie van onze leden de supercode cd's of dvd weggooit nadat een nieuwere versie is aangeschaft. Ik denk eerder dat die dan voor een zacht prijsje op MP e.d. te koop worden gezet. De koper heeft dan en orgineel en betaald niet de volle prijs. Lijkt me verder een eerlijke zaak. 8)
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
kobus1960
Senior Member
Berichten: 893
Lid geworden op: 21 feb 2006 02:43

Bericht door kobus1960 »

Ik ga hier toch verwijzen naar de volgende volkomen legale site waar je de supercode's zo kunt opvragen.
http://navigation.teleatlas.com/nl/supercode/
Daar kunnen we moeilijk over doen, maar is nog steeds online, en het werkt.
Bovendien is ie hier al eerder ter sprake geweest, de code die hij genereert is niet afhankelijk van welke kaart
je kiest, kies wat en je krijgt altijd dezelfde.

Edit; Ik heb mijn sets uit m'n CIQ tijd aan kennissen gegeven, zij hadden al een supercode uit de voorgaande
jaren aangeschaft. Geld is niet altijd alles nietwaar??
MVG,
Kobus

TT Start 60 Europa, lifetime uptdates + flitsabbo.
Samsung S3 Neo, Sygic 14.5.5. Benelux, benenwagen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
TNZKKA
Normal Member
Normal Member
Berichten: 158
Lid geworden op: 24 mar 2005 20:52

Bericht door TNZKKA »

Ik heb zelf(s) commentaar gegeven bij het bericht dat naar genoemde site verwijst, maar volkomen gemist dat daar de supercode verkrijgen onafhankelijk is van de eventuele aanschaf!
Sinds feb-2011 CD-70 van Opel (Zafira)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

kobus1960 schreef:
Edit; Ik heb mijn sets uit m'n CIQ tijd aan kennissen gegeven, zij hadden al een supercode uit de voorgaande
jaren aangeschaft. Geld is niet altijd alles nietwaar??
En dat is dan weer iets dat ik niet begrijp : C-IQ setjes die met een supercode werken?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
kobus1960
Senior Member
Berichten: 893
Lid geworden op: 21 feb 2006 02:43

Bericht door kobus1960 »

Ik bedoel mijn supercode setjes, mijn nederige excuses voor deze verspreking/tikfout.
Zou het menselijk zijn?? 8) Of zou een dergelijke verspreking/tikfout ook begrepen kunnen worden?? 8)
MVG,
Kobus

TT Start 60 Europa, lifetime uptdates + flitsabbo.
Samsung S3 Neo, Sygic 14.5.5. Benelux, benenwagen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gene
Moderator
Moderator
Berichten: 1345
Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54

Bericht door Gene »

Ach ja what's in the name. CIQ had zijn voor- maar ook zijn nadelen. Ik mis af en toe wel de uitgebreide camping info die je bij het CIQ content erbij kon krijgen. Maar voor de rest koop ik nu ook nieuw kaartmateriaal en ben ik niet meer gebonden aan of Navteq of Teleatlas voor een jaar. Zolang de courantheid van de wegen voor mij nog acceptabel is hoef ik niet meer in angst te zitten dat het jaar alweer voorbij is en CIQ stopt. Nu rijdt ik gewoon door en koop pas als het een meerwaarde gaat bieden. Maar dat laatste is persoonlijk.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • supercode
    door Harry Maas » 12 jun 2016 12:10 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 819
  • VDO ms3200 pc3200 c-iq supercode
    door bartmans » 11 jul 2014 21:02 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 1208

Terug naar “C-IQ zaken”