Supercode op nieuwe navigatieradio?

In deze rubriek kun je alles vinden over C-IQ software
tighar
Junior Member
Junior Member
Berichten: 36
Lid geworden op: 24 aug 2006 17:58

Supercode op nieuwe navigatieradio?

Bericht door tighar »

Hallo,

Vorige week heb ik de navtec cd benelux met supercode ontvangen.
Dit werkt prima op mijn ms 4150 RS.
Nu wil ik een ms 4400 aanschaffen.
Mijn vraag is kan ik de huidige supercode ook op de nieuwe ontvanger
gebruiken of moet ik weer een nieuwe supercode cd aanschaffen.
Kan ik mijn huidige navid meenemen naar het nieuwe toestel?

mvg

Tighar

ms 4150 RS met supercode cd navteq Benelux + europa hoofdwegen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Je hebt ondertussen in een flink aantal postinge kunnen lezen dat de Supercode uitsluitend bedoeld is om de navigatietoestellen vrij te geven voor het gebruik van de Supercode CD's.
Nieuw toestel, nieuwe code.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
RAH
Normal Member
Normal Member
Berichten: 187
Lid geworden op: 11 jul 2004 17:34

Bericht door RAH »

Nog een reden voor VDO om de supercode gratis te geven. Aanschaf van een ander systeem dat nog niet is vrijgeschakeld terwijl je al wel in het bezit bent van kaartmateriaal.
ms5400 (PC5400 + MM5400) + MT5011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

RAH schreef:Nog een reden voor VDO om de supercode gratis te geven. Aanschaf van een ander systeem dat nog niet is vrijgeschakeld terwijl je al wel in het bezit bent van kaartmateriaal.
En wat wordt er dan met die 4150 gedaan? Wordt die weggegooid of zo?
Als die óók nog gebruikt gaat worden is de reeds aangeschafte kaart daarvoor bestemd. Hierover is reeds -tig maal geschreven.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
tighar
Junior Member
Junior Member
Berichten: 36
Lid geworden op: 24 aug 2006 17:58

Bericht door tighar »

Bedankt voor de reacties, heb het hele verhaal niet goed begrepen denk ik, of niet goed gelezen.

De ms 4150 RS gaat naar mijn broer.

mvg

Tighar

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Riekus
Senior Member
Berichten: 299
Lid geworden op: 02 feb 2004 09:19

Bericht door Riekus »

JW: jouw antwoord
Als die óók nog gebruikt gaat worden is de reeds aangeschafte kaart daarvoor bestemd.
geeft eigenlijk ook al het onredelijke aan:

Als ik een oud systeem met daarop een 'oude' supercode kaart wil verkopen dan zal de koper naar mijn gevoel vaak zeggen dat hij de kaart er niet bij wil hebben omdat die al verouderd is. Hij zal dan van de prijs gaan afdingen omdat hij een deel van de te verkopen waar niet wil afnemen of zelf een nieuwe kaart incl supercode aanschaffen.

De verkoper kan vinden dat hij met de oude kaart nog wel een tijdje door kan en wil de oude kaart meenemen naar de nieuwe navigatieradio.

Lees ik het goed: wordt je door VDO nu gedwongen bij een nieuw apparaat altijd een nieuwe kaart incl supercode te kopen. Een handige manier van koppelverkoop volgens mij !! Het verkopen van nieuwe apparaten en dan ook nog euro's voor de supercode vragen gaat volgens mij leiden tot een grote verkoopgroei voor de concurrerentie!!

Maar je wist het al, al dat gesjoemel met C-IQ vind ik lijken op een wanprestatie van VDO !![/quote]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Waarom is de situatie met Supercode nu ineens heel anders dan met C-IQ?

Als iemand met een 4150, waarvan de content afgelopen was, z'n systeem verkocht kon de volgende eigenaar toch ook alleen maar genieten van z'n nieuwe bezit ná zich geregistreerd en een nieuwe content aangeschaft te hebben?

Over het verkrijgen van de Supercode zelf, waarmee je het systeem kunt vrijschakelen is al een heleboel meer geschreven, zie http://www.navi-forum.net/board/viewtop ... 105#111105 . Dat hoeven we hier niet over te doen, dunkt me.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Riekus
Senior Member
Berichten: 299
Lid geworden op: 02 feb 2004 09:19

Bericht door Riekus »

Maar het is toch gewoon een extra iets. Voor een willekeurig nieuw apparaat hoef je toch niet ook en een nieuwe kaart en een supercode aan te schaffen? VDO heeft C-IQ afgeschaft en ze voeren er iets nieuws voor in: bij ieder nieuw apparaat moet blijkbaar een supercode en een nieuwe kaart worden aangeschaft !! (tenminste, dat is wat Gerritje hierboven geschreven heeft:
Nieuw toestel, nieuwe code.
En dat is volgens mij echt nieuw !!

En jouw toevoeging: 'als iemand met een 4150, waarvan de content afgelopen was' maakt de beschreven case volledig anders!! Dat klopt, maar daardoor is de beschreven case nog steeds wel geldig!!

Bij C-IQ kon je, indien je een abo niet volledig wilde uitzitten, in sommige gevallen zelfs nog een 'credit-tegoed' opbouwen door content eerder te laten beeindigen. (je weet wel: de deacvitatiecode in het systeem invoeren, een nieuwe code terugkrijgen en die melden bij C-IQ). Die mogelijkheid wordt bij de supercode volgens mij niet geleverd !!


Ik vraag mij echt af waarom VDO zo door jou beschermd moet worden of waarom jij het nodig vindt VDO zo te beschermen?[/quote]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

bij ieder nieuw apparaat moet blijkbaar een supercode en een nieuwe kaart worden aangeschaft !! (tenminste, dat is wat Gerritje hierboven geschreven heeft:
Ho, ho, dat zeg ik niet.
Bij een nieuw of ander apparaat hoort vanwegen een andere navi ID een nieuwe supercode. En dat vroeg de TS. Of hij die navi ID mee kon nemen.
Kan ik mijn huidige navid meenemen naar het nieuwe toestel?
Als het een 2e hands is dan moet ie een neiuwe code zien te krijgen (kopen) en bij een nieuw apparaat zou deze er gewoon bijzitten of het apparaat is reeds door VDO of de handelaar vrijgeschakeld.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Riekus
Senior Member
Berichten: 299
Lid geworden op: 02 feb 2004 09:19

Bericht door Riekus »

maar je schreef het wel, en JW ging er ook gewoon op door. En in een eerdere posting had ik al gesteld:
Lees ik het goed: wordt je door VDO nu gedwongen bij een nieuw apparaat altijd een nieuwe kaart incl supercode te kopen.
(dus de vraag of ik jouw opmerking goed begrepen had was al gesteld)

Waarom hoort er bij een nieuw apparaat dan toch een nieuwe code?
Bij een nieuw of ander apparaat hoort vanwegen een andere navi ID een nieuwe supercode
en
bij een nieuw apparaat zou deze er gewoon bijzitten
Dat is toch het leven onnodig ingewikkeld maken? ik hoop dus dat het tweede deel van jouw opmerking
of het apparaat is reeds door VDO of de handelaar vrijgeschakeld
waarheid zal worden/zijn.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik krijg de indruk dat je nu probeert de zaken bewust te verdraaiien en daar zitten we bepaald niet op te wachten.
Kijk op de site van bijv navco en daar zul je zien dat bij de meeste vroegere C-IQ apparaten de Supercode CD/DVD er al wordt bijgeleverd en dat het apparaat al is vrijgeschakeld. Er zijn echter ook nog apparaten te koop waar nog content op zit en die worden als zodanig aangeboden. Daar zul je dus als je een ander content wilt dan er op zit een supercode voor moeten verkrijgen.

Ik denk dat je nu allerlei quotes uit hun verband trekt en her en der van commentaar voorziet. Dat vertroebelt de discussie een beetje.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Riekus
Senior Member
Berichten: 299
Lid geworden op: 02 feb 2004 09:19

Bericht door Riekus »

wederom: steek de hand in eigen boezem en herlees jouw eigen postings. Ik quote alleen uit die postings en verdraai helemaal niets !!

Jij stelt: nieuw apparaat, nieuwe code (jouw posting van vanochtend 11.25 uur)

vervolgens: bij een nieuw of ander apparaat hoort vanwege een andere navi ID een nieuwe supercode (posting vandaag 8.15pm)

en

vervolgens: bij een nieuw apparaat zou deze er gewoon bijzitten of het apparaat is reeds door VDO of de handelaar vrijgeschakeld. (zelfde posting)

ik kan hier niet anders uit lezen dan dat jij, misschien onbedoeld maar je deed het wel, vanochtend schreef dat een nieuw apparaat een nieuwe code nodig heeft.

na wat postings tussendoor stel je vervolgens om 8.15pm wederom dat bij een nieuw apparaat vanwege een andere navi-id een nieuwe supercode hoort én stel je er een keuze is (gebruik van het woordje OF in de zin) tussen dat de code er gewoon bijzit OF dat het apparaat door VDO of handelaar is vrijgeschakeld.


Ik verdraai helemaal niets en ruk helemaal geen quotes uit hun verband.

Jij beweert iets, maakt het dan waziger en stelt dat de ander doelbewust jouw teksten verdraaid. mooier moet het niet worden.

Kritiek geven is voor jou blijkbaar gemakkelijker dan zelf een foute inschatting of verkeerd woordgebruik achteraf herstellen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Kan ik mijn huidige navid meenemen naar het nieuwe toestel?
Waarop ik antwoord; Nieuw toestel, nieuwe code.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Riekus
Senior Member
Berichten: 299
Lid geworden op: 02 feb 2004 09:19

Bericht door Riekus »

maw: in een nieuw uit te leveren apparaat moet dus een supercode ingevoerd worden?

En dus mijn vraag: waar is dat in hemelsnaam goed voor?? Een nieuw toestel hoeft niet van C-IQ naar Supercode omgesteld te worden

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ja want alle nog nieuw uit te leveren apparaten geen PC5200 zijnde, zijn per definitie C-IQ apparaten en om die vrij te schakelen voor gebruik met Supercode materiaal moet een supercode worden ingevoerd
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Riekus
Senior Member
Berichten: 299
Lid geworden op: 02 feb 2004 09:19

Bericht door Riekus »

VDO heeft dus blijkbaar op erg korte termijn besloten C-IQ uit de lucht te halen. anders was een productie-proces/software installatie proces toch eenvoudig aan te passen geweest en zouden nieuwe apparaten na einde C-IQ toch al lang niet meer 'op z'n C-IQ's uitgerust' hoeven te zijn?? Supercode is dus geen goed overwogen oplossing voor een tijdelijk probleem maar een oplossing waarmee zelfs 4 maanden na het uit de lucht halen van C-IQ nieuw uit te leveren apparatuur gebruiksgeschikt gemaakt moet worden?? Ik ben blij dat ik er vanaf ben !!

Overigens, op de website VDO kom ik bij geen van de geboden apparaten nog tegen dat het een C-IQ toestel zou zijn.... Dus waar dat 'per definitie C-IQ apparaten' uit jouw posting vandaan komt??

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Kopers van een nieuwe MS 4400 of een MS5600/5700 merken helemaal niks van de "C-IQ achtergrond" van dat systeem.
De reguliere VDO dealer zorgt er voor dat het toestel geheel omgeschakeld is op Supercode.
Daartoe heeft hij de nodige instructies gehad van VDO, zie ook hetgeen daarover gepubliceerd is.

Ik ben geroerd door de zorgen die jij je maakt over die arme VDO dealer....

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Overigens, op de website VDO kom ik bij geen van de geboden apparaten nog tegen dat het een C-IQ toestel zou zijn.... Dus waar dat 'per definitie C-IQ apparaten' uit jouw posting vandaan komt??
Dat is de "oude" handelsvoorraad bij dealers en leveranciers. Die bestaat uit de niet meer geproduceerde 5X00, 4150 en 4200 en de nog wel geproduceerde 4400 toestellen
Die hebben allemaal, en dat weet jij net zo goed als wij, nog een C-IQ hartje!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
harm45
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 mar 2005 20:07

ms5700

Bericht door harm45 »

:oops: ik heb wel de pc5700 maar moet er wel een supercode bijkopen ,dus zoals jullie schrijven iemand met de pc5700 merkt er niks van klopt dus ook niet,maar ben ook maar een leek.
vrg,harm

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Wanneer heb je die 5700 gekocht?
En bij wie?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
harm45
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 mar 2005 20:07

pc5700

Bericht door harm45 »

:oops: september 2007 bij west in groningen is een inbouwstation voor de mediamarkt,maar zoals gezegd ben ook maar een leek .
maar moest wel een supercode tegen gereduceerd tarief erbij kopen,werkt uiteraard uitstekend had daarvoor de radio ms4200.
mis wel het geluid van de 4200.
groet harm

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Misschien dat dan ook de verkoopprijs daaraan was gerelateerd. Maar heel erg netjes is dit niet.
Ten eerste omdat je een product niet moet aanbieden met daarnaast een flinke rekening voor de verborgen kosten die je moet maken om het toestel te kunnen gebruiken en ten tweede omdat de 5700 toen al lang uit productie was en dus overjarig werd aangeboden.

Dat je het geluid van je 4200 mist kan ik me indenken, maar dat wist je natuurlijk dat je uit een navigatiecomputer geen muziek kunt toveren

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gene
Moderator
Moderator
Berichten: 1345
Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54

Bericht door Gene »

Even nog voor de duidelijkheid: de supercode is toestelgebonden.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • supercode
    door Harry Maas » 12 jun 2016 12:10 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 819
  • VDO ms3200 pc3200 c-iq supercode
    door bartmans » 11 jul 2014 21:02 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 1210
  • Nieuwe CD in Renault V28 (4R-LPN)
    door rayman76 » 22 apr 2018 10:02 » in Renault
    Reacties: 0
    Weergaves: 728
  • Nieuwe kaar
    door Harryt » 14 apr 2018 17:46 » in TomTom
    Reacties: 3
    Weergaves: 655
  • nieuwe kaarten 950.
    door japie57 » 20 mei 2015 18:25 » in TomTom
    Reacties: 2
    Weergaves: 948
  • Nieuwe kaarten 990.xxx
    door japie57 » 19 mei 2017 13:11 » in TomTom
    Reacties: 10
    Weergaves: 2264
  • nieuwe kaarten.
    door japie57 » 28 feb 2019 20:25 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 720

Terug naar “C-IQ zaken”