Probleem MS4400 sinds vanmiddag

In deze rubriek kun je alles vinden over C-IQ software
jackr
Starting Member
Starting Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 aug 2008 23:39

Probleem MS4400 sinds vanmiddag

Bericht door jackr »

Heb een MS4400 sinds een aantal maanden, zonder supercode, heeft altijd goed gefunctioneerd met Benelux CD die ik erbij heb gekregen bij aankoop uit 2e hand.
Sinds vanmiddag krijg ik bij aanzetten radio een melding(error) dat in het navigatiegedeelte een aantal fouten zijn gevonden. Alles (radio en CD's) gaan probleemloos, alleen navigatie is niet te benaderen, er wordt wel een aantal satelieten gevonden en ook wordt huidige plaats weergegven. Kan geen adres invoeren, ook geen adresboek.
Vreemd is dat in het menu bij Navi-ID allemaal vraagtekens worden afgebeeld, wel wordt in dit menu het jaartal van de CD weergegeven.
Kan ook geen Code invoeren, stel ik had een Supercode.
Wie weet raad, of heeft dit ook meegemaakt ??
Bvd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jackr
Starting Member
Starting Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 aug 2008 23:39

Demente MS4400

Bericht door jackr »

sinds vorige week problemen met mijn MS4400 welke ik uit 2e hand heb gekocht en dus geen garantie meer. Toestel is waarschijnlijk uit 2005/2006 omdat ook CD's zo oud zijn.
Probleem is dat navigatie niet meer werkt, iedere keer als toestel wordt aangezet komt melding "een of meer navigatiefuncties niet beschikbaar". Verdere inspectie wijst uit dat toestel in menu NAVI ID allemaal vraagtekens heeft staan i.p.v. code van het toestel. (de Navigatie CD wordt wel herkend in dit menu)
Reeds mailcontact gehad met huidige servicedienst van VDO t.w. ebknl te Zeewolde. Deze meldden terug dat oorzaak waarschijnlijk te wijten is aan corrupte software e.o. defect navigatiemodule.
Wie heeft soortgelijke ervaring met dit apparaat en mogelijk zelfs een goedkope oplossing. Einige tijd geleden heb ik er versie SW 7.30 opgezet, toestel heeft een aantal maanden normaal gefunctioneerd met SW 7.30. Mogelijke overschijven van versie 7.3 met 7.3 lukt niet omdat het mogelijk dezelfde versie is. Wie kan mij helpen aan oudere versie voor dit toestel hopend dat toestel zijn ID weer kan vinden. Ook was ik aan het denken om en supercode aan te schaffen in hoop dat ID weer wordt herkend. Toestel ID staat op toestel.
Iemand goeie raad en of een oudere versie dan 7.30 voor dit toestel. Aanschaffen van originele firmware lijkt mij onzinnig daar reparatie ´nogal kostbaar´ is volgens firma in Zeewolde en toestel zoals het nu uit ziet afgeschreven moet worden.

Edit Mod: afgesplitst van ander draadje en samengevoegd met eerdere posting.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • MS5000 is sinds 2 weken plotseling de weg kwijt
    door pbm95 » 30 dec 2015 22:00 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 520
  • VDODAYTON MS4400
    door aifos32 » 14 jul 2014 18:04 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 884
  • probleem met imi rns 510
    door Dragon76 » 02 jun 2014 21:17 » in Overige merken -- VASTE INBOUW --
    Reacties: 2
    Weergaves: 612
  • Probleem na installatie
    door Thoe » 07 jul 2014 10:06 » in Volvo
    Reacties: 2
    Weergaves: 853
  • Kw-nx7000 probleem
    door Nielsk » 21 mar 2015 13:57 » in JVC
    Reacties: 1
    Weergaves: 1067
  • Probleem avic x1
    door Jopiejo » 03 dec 2014 20:32 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 466
  • Probleem vdo 5500 startscherm
    door Marco de groot » 25 jul 2015 11:13 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 486

Terug naar “C-IQ zaken”