Nog een supercode vraag

In deze rubriek kun je alles vinden over C-IQ software
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Dan hebben we daar een verschillende opvatting over :wink:

Ik vind het normaal dat VDO geld vraagt voor die nieuwe CD/DVD en daarmee de supercode-vrijschakeling, of dat nou het geval is zoals RAH stelt bij voorheen een UNLIMITED, dan wel na afloop van een limited periode.
Bij alle beschouwingen zie ik maar één geval waarin gebruikers nadeel ondervinden van de nieuwe situatie, en dat is wanneer iemand voorheen een Benelux limited had en er gedurende z'n vakanties een maandje Europa bij boekte. Die is nu iets meer geld kwijt als hij een Europa CD-set of een DVD neemt.
Alle anderen zijn met supercode niet slechter af, velen zelfs aanzienlijk goedkoper, zie m'n voorbeeld hierboven.

Daarnaast is er het probleem van de niet meer beschikbaar zijnde gidsen, met name de campinggids. Of VDO hiervoor een andere oplossing gaat bieden zal moeten blijken.

Inmiddels is gebleken dat de Supercode gebruikers in Frankrijk gratis de Pay-TMC van ViaMichelin ter beschikking hebben gekregen. Zie het andere draadje viewtopic.php?t=8941
En flitsinfo is nu ook gratis :)

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Riekus
Senior Member
Berichten: 299
Lid geworden op: 02 feb 2004 09:19

Bericht door Riekus »

Ik vind het prima dat VDO een bedrag vraagt voor een nieuwe kaart. ik vind het onjuist een bedrag te vragen voor een code waarmee het gebruik van door hen geleverde systemen na afschaffing door VDO van het C-IQ systeem mogelijk blijft. En zoals in verschillende threads gemeld koop je de supercode alleen in samenhang met een nieuwe kaart !! (en let wel, de kaarten onder het C-IQ systeem waren natuurlijk ook niet gratis en bij een limited abo kostte een jaar Benelux toch ook al €89!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
axl
Average Member
Average Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 17 sep 2003 22:14

Bericht door axl »

of je moet betalen voor de supercode is geheel afhankelijk van je VDO dealer; de dealers kunnen allemaal in het supercode systeem en zouden voor elke systeem de code kunnen opvragen.
dus het ligt aan je dealer hoe moeilijk hij doet als je bijvoorbeeld een 2hands setje cd;s heb gekocht.

axl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gerry123
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 sep 2005 18:49

Bericht door gerry123 »

ik heb de code kostenloos opgevraagd bij de vdo siemens :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Riekus schreef:Ik vind het prima dat VDO een bedrag vraagt voor een nieuwe kaart. ik vind het onjuist een bedrag te vragen voor een code waarmee het gebruik van door hen geleverde systemen na afschaffing door VDO van het C-IQ systeem mogelijk blijft. En zoals in verschillende threads gemeld koop je de supercode alleen in samenhang met een nieuwe kaart !! (en let wel, de kaarten onder het C-IQ systeem waren natuurlijk ook niet gratis en bij een limited abo kostte een jaar Benelux toch ook al €89!!)
Vooropgesteld: ook ik betreur het verdwijnen van C-IQ, ik heb dat al eerder geschreven. In mijn optiek was dat om velerlei redenen een perfekt systeem, de combinatie van een uitstekende navigatie met zeer gunstige prijzen: voor elk wat wils.
Als je de prijzen voor de content goed op een rijtje zette en die vergeleek met wat anderen (Blaupunkt, Becker, Kenwood, Pioneer enz.) vroegen/vragen voor kaart-updates was C-IQ onverslaanbaar. Alleen diegenen die voor andere systemen in het illegale circuit ronddoolden :twisted: waren goedkoper uit, en met C-IQ was daar voor 100% een halt aan toegeroepen.

Persoonlijk ga ik er met Supercode ook op achteruit.
Ik had tot april dit jaar een Europa vrijschakeling, met name omdat ik vaak in het buitenland vertoefde. Dat is niet meer zo en ik was voornemens over te stappen op een Benelux content en er alleen voor de vakanties nog wat buitenland bij te boeken. Dat kan niet meer, en om die reden heb ik in april voor twee jaar Europa bijgeboekt.
Toch, als ik op een rijtje zet wat C-IQ me in de afgelopen drie jaar aan besparingen opgeleverd heeft, en daar dan die extra kosten tegenover zet die de Europa-content boeking in april me gekost heeft, dan nog hou ik een postief saldo over. En als ik daarbij dan nog het plezier optel dat de 5500 me in de afgelopen jaren gegeven heeft dan is het een zeer positieve balans.
Het had allemaal nog mooier kunnen zijn als C-IQ nog een paar jaar doorgelopen had, maar ja, ik tel m'n zegeningen :D

Dat gezegd zijnde, ik probeer de logica te begrijpen in je opmerking als vetgedrukt. Immers, je schreef zelf dat je in feite geen supercode koopt maar een nieuwe kaart en daarbij dan de supercode krijgt die nodig is om die kaart te kunnen gebruiken. Zó zit het in elkaar.

Het is al eerder geschreven, er zijn twee mogelijkheden:
-Bij een Unlimited kan de gebruiker net zo lang doorgaan met het gebruik van z'n oude DVD/CD's als hij wenselijk acht. Als hij die bij C-IQ dan wilde verversen was hij daarvoor € 359 kwijt voor Europa, of € 169 voor een land/regio. Bij Supercode kost dat iets meer dan de helft. Kassa dus voor de gebruiker :!:
-Bij een Limited moest de gebruiker na afloop opnieuw een jaar boeken, dat kostte € 169 voor één jaar Europa of € 89 voor één jaar Benelux. Nu, met Supercode hoeft hij dat niet meer voor één jaar te boeken maar krijgt hij onbeperkt Europa voor € 199 resp. Benelux voor € 99. En daar zit flitsinfo gratis bij.

En dus, wil je me helpen de logica te begrijpen achter je opmerking?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
RAH
Normal Member
Normal Member
Berichten: 187
Lid geworden op: 11 jul 2004 17:34

Bericht door RAH »

Ik meen ergens op de site van VDO gelezen te hebben dat C-IQ werd opgeheven om "markt conform" te worden. Dat betekend onder andere dat de mogelijkheid bestaat om oudere kaarten tweedehands aan te schaffen.

Even JW als voorbeeld gebruiken: JW heeft nu nog 2 jaar Benelux. Als hij nu naar Frankrijk wil, heeft hij geen andere keus dan € 200.- te betalen voor een Europa set met Supercode. Tenzij hij de Supercode gratis krijgt en iemand vindt die de kaart van Frankrijk voor bv € 50.- wil verkopen. Als je in de gelegenheid bent om een goedkoop aan een landen cd te komen dan kan VDO je nu toch niet meer verplichten om alsnog nieuwe kaarten aan te schaffen.

Mocht VDO de Supercode niet gratis afgeven, dan bestaat nog altijd de mogelijkheid om voor € 99.- een landen cd te kopen met Supercode om vervolgens toch tweedehands de cd voor Frankrijk te kopen. In dit voorbeeld is JW dan € 149.- kwijt ipv € 199.- Kun je je natuurlijk afvragen of JW voor die € 50.- extra niet liever meteen heel europa heeft.

En wat het illegale circuit betreft, ook daarvoor kun je enkel Benelux met Supercode aanschaffen om vervolgens illegale cd's te gebruiken. Maar daar gaat het mij niet om. Ik ben van mening dat VDO de mogelijkheid moet bieden om tweedehands kaart materiaal te gebruiken en je niet mag verplichten om eerst een nieuwe kaart aan te schaffen. Dat stond mij ook tegen bij het C-IQ systeem. Ook met unlimited content kon je niet een kaart van een jaar oud kopen. Je was verplicht om een nieuwe kaart te kopen en zodra je die nieuwe kaart in je bezit had, was die kaart geen stuiver meer waard omdat die alleen in jouw systeem werkt. En blijkens voorgaande reacties is VDO het schijnbaar met mij eens aangezien de code dus gratis wordt gegeven.

#edit: eerste zin laatste alinea iets aangepast
ms5400 (PC5400 + MM5400) + MT5011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Je redenering gaat imho mank en wel op het startpunt van de supercode.

Als je nog eens leest wat ik hierboven geschreven heb over wat de C-IQ gebruiker te doen staat:

Het is al eerder geschreven, er zijn twee mogelijkheden:
-Bij een Unlimited kan de gebruiker net zo lang doorgaan met het gebruik van z'n oude DVD/CD's als hij wenselijk acht. Als hij die bij C-IQ dan wilde verversen was hij daarvoor € 359 kwijt voor Europa, of € 169 voor een land/regio. Bij Supercode kost dat iets meer dan de helft. Kassa dus voor de gebruiker
-Bij een Limited moest de gebruiker na afloop opnieuw een jaar boeken, dat kostte € 169 voor één jaar Europa of € 89 voor één jaar Benelux. Nu, met Supercode hoeft hij dat niet meer voor één jaar te boeken maar krijgt hij onbeperkt Europa voor € 199 resp. Benelux voor € 99. En daar zit flitsinfo gratis bij.


dan gaat het dus om het startpunt van de supercode. Die is éénmalig en daarvoor moet de klant dan, net als voorheen bij C-IQ iets kopen. Destijds een vrijschakeling, nu éénmalig een DVD/CD en daar krijgt hij dan die supercode bij.

Ná die tijd kan hij doen wat hij wil, in de toekomst ook met oudere DVD/CD's gaan rijden. En dat kon bij C-IQ niet, daar was je zoals je schrijft gebonden aan de code die C-IQ je gaf, na betaling.

En even heel nadrukkelijk: over het illegale circuit wordt hier NIET gesproken, ook geen suggesties dus in die richting. Zonodig zal een Mod wel gaan poetsen :idea:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
RAH
Normal Member
Normal Member
Berichten: 187
Lid geworden op: 11 jul 2004 17:34

Bericht door RAH »

JW, met je voorgaande post in gedachte, waarom zou VDO zelf dan de Supercode gratis (dus zonder aankoop van kaartmateriaal) afgeven. Blijkens de post van gerry123 verstrekt VDO de Supercode gewoon gratis. En blijkens de post van axl kunnen ook VDO dealers de Supercode kosteloos opvragen.

Op basis hiervan ben ik dan van mening dat sommige VDO dealers er een slaatje uit willen slaan door alleen de supercode te verstrekken bij aankoop van een kaart.
ms5400 (PC5400 + MM5400) + MT5011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

RAH schreef:JW, met je voorgaande post in gedachte, waarom zou VDO zelf dan de Supercode gratis (dus zonder aankoop van kaartmateriaal) afgeven. Blijkens de post van gerry123 verstrekt VDO de Supercode gewoon gratis. En blijkens de post van axl kunnen ook VDO dealers de Supercode kosteloos opvragen.

Op basis hiervan ben ik dan van mening dat sommige VDO dealers er een slaatje uit willen slaan door alleen de supercode te verstrekken bij aankoop van een kaart.
Waar baseer je dat op? Op die "uitspraken van AXL en Gerry" die alleen maar even zó los gemaakt zijn?

VDO heeft duidelijk gemaakt hoe je aan de Supercode kunt komen. Zie de bijlage die ik eerder gepost heb in viewtopic.php?p=42183#42183 . En dat is door een CD/DVD aan te schaffen en daarvoor te betalen.

Ik zou dus graag de info hard gemaakt willen hebben waar jíj je uitspraak op baseert. Die is 100% in tegenspraak met hetgeen VDO zelf daarover schrijft. Ongekwalificeerde quotes tellen daarbij voor mij niet. En van papegaaien hou ik niet :oops:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
RAH
Normal Member
Normal Member
Berichten: 187
Lid geworden op: 11 jul 2004 17:34

Bericht door RAH »

Ah, JW neemt niet alles zomaar voor waar aan. Dat kan een goede eigenschap zijn.

Dus ik heb zojuist maar even gebeld met VDO (Telefoonnummer: 0900-INFOVDO (4636836) ca.10 cent per minuut). Ik heb me enigszins van de domme gehouden en gevraagd hoe eea nu precies werkt. De uitleg was nagenoeg hetzelfde dan die van JW. Er werd ook gezegd dat het systeem met de supercode werkt zoals nagenoeg alle andere merken navigatie. Op mijn vraag "oh, dus ik kan nu ook gebruikte kaarten tweedehands aanschaffen?" Werd geantwoord: "ja, dat kan, maar het kaartmateriaal is slecht een paar maanden oud dus die zullen nog niet veel tweedehands aangeboden worden". Vervolgens vraag ik: "En dan kan ik gewoon de supercode van die tweedehands cd gebruiken?" Antwoord: "Nee, die code is afhankelijk van het navi-ID en dus voor elk systeem verschillend" Ik vraag weer: "En als ik dan een tweedehands cd heb, en het navi-ID, dan kan ik bij U de code krijgen?" Antwoord: "ja, dat kan." Ik heb vervolgens aangegeven dat ik dan maar eens ga zoeken naar een tweedehands cd.

JW, als jij nog geen Supercode hebt (ik heb gelezen dat je nog via C-IQ 2 jaar Benelux hebt geboekt) kun je het wellicht zelf even proberen. Als het lukt heb je meteen de supercode voor jouw systeem en kan je misschien voor je vakantie ergens een tweedehands supercode cd van je vakantiebestemming vandaan halen. Een tweedehands cd zal zeker goedkoper zijn dan naast je 2 jaar Benelux nog eens € 199.- voor een Europa set.
ms5400 (PC5400 + MM5400) + MT5011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gerry123
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 sep 2005 18:49

Bericht door gerry123 »

klopt rah, en orginele kaarten worden al aangeboden op marktplaats. Vandaar dat ze ook de supercode verstrekken.
En anders JW als je nog niet overtuigd bent,probeer hetzelf zou ik zeggen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

@ RAH,

Inderdaad, op Marktplaats zijn enige Supercode CD's te vinden. Met plausibele achtergrond en origineel naar het zo lijkt.
Of je vervolgens, zonder enige nadere "opgaaf van redenen" bij VDO een code krijgt die voor jouw navi bestemd is moet nog blijken. Mijn info is dat VDO dit niet zomaar doet.
Dat lijkt me ook logisch, immers als iedereen zomaar een code krijgt zou de deur weer wagenwijd openstaan naar de illegale handel, en die was nou juist met C-IQ voor 100% geblokkeerd.

Overigens, als je m'n verhaal hierboven leest zie je dat ik vóór 1 april een tweejaars Europa-Content bijgeboekt heb. Geen Benelux dus, dat zou ik, als C-IQ nog bestond wél gedaan hebben.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gerry123
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 sep 2005 18:49

Bericht door gerry123 »

Nadat eenmalig de supercode is ingegeven, staat sowiezo de deur weer open voor het illegale circuit. Dus is indien ze de code niet zouden verstrekken kun je gewoon een benelux cd aanschaffen met supercode en vervolgens elke supercode cd/dvd gaan gebruiken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

gerry123 schreef: 1) Nadat eenmalig de supercode is ingegeven, staat sowiezo de deur weer open voor het illegale circuit.
2) Dus indien ze de code niet zouden verstrekken kun je gewoon een benelux cd aanschaffen met supercode en vervolgens elke supercode cd/dvd gaan gebruiken.
1) Helaas wel :twisted:
Maar reken er maar op dat de eerder in gang gezette aktie Rigoureuze aanpak verkoop illegale kaart Software om daar een eind aan te maken voortgezet wordt
2) In elk geval heeft er dan wel een betaling plaatsgevonden om die eerste Supercode te verkrijgen :!:

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
RAH
Normal Member
Normal Member
Berichten: 187
Lid geworden op: 11 jul 2004 17:34

Bericht door RAH »

Sorry JW, ik dacht gelezen te hebben dat je 2 jaar Benelux had bijgeboekt. Staat ook nog eens in je onderschrift dat je Europa content hebt :oops: .

Zonder opgaaf van redenen zal door VDO wellicht geen supercode verstrekt worden, maar als je dus blijkbaar aangeeft een tweedehands cd te hebben krijg je die dus wel. Of de aangegeven reden ook waarheidsgetrouw is....

Wat zou eigenlijk de achterliggende reden geweest zijn van VDO om te stoppen met C-IQ? Zoals JW al aangaf was het illegale circuit voor 100% afgevangen met C-IQ. Ik denk dat VDO de verkoop van de systemen drastisch heeft zien dalen omdat het C-IQ systeem niet transparant is (althans niet meteen). Daarnaast moest er elke keer een code worden ingegeven. Als je naar het buitenland wilde moest je weer extra bijboeken. Dat zijn allemaal extra handelingen voor de gebruiker die met een TomTom of Pioneer systeem daar geen last van had. Ook de gigantische werklast bij het C-IQ center om al die bijboekingen goed te laten verlopen brengen natuurlijk aardig wat kosten met zich mee. Ik denk dat VDO liever een hogere omzet haalt met navigatiesystemen dan er zeker van te zijn dat op haar apparatuur geen illegale kaarten draaien.
ms5400 (PC5400 + MM5400) + MT5011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
benno46
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 feb 2006 12:25

ik snap er niks meer van

Bericht door benno46 »

Geachte Forummers,

Ik snap niks meer van het hele verhaal.
Ik heb een jaar geleden een MS4200RS gekocht van een collega met een complete map met cd's van europa.
Deze was als een aanbieding in zijn nieuwe auto geplaatst, maar mijn collega gebruikte hem nooit.
Alleen de Benelux doet het en voor andere landen moet je een "licentie"kopen voor een maand.
Mijn vragen zijn als volgt:
Kan in een supercode krijgen voor heel Europa en wat kost dat??
Komen er nu ook geen nieuwe cd's meer in omloop??
Is er dan als alternatief de software terug te zetten naar 0301??

Dat laatste vraag ik omdat ik in mijn vrachtwagen een MS4200 heb (zonder RS) en daar draai met kopieen van Europa en dat draait wel gewoon zonder licenties en dergelijke.

Met vriendelijke groet,

Ben Schild

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

De 4200RS is een heel ander toestel dan de 4200. De SW 3.01 van de 4200 kun je dan ook niet "laden" in je 4200RS.

Die 4200RS heeft kennelijk alleen een Benelux vrijschakeling en vóór 1 april 2007 kon je daarvoor content bijkopen om een maandje door Europa te toeren.
Die mogelijkheid is per 1/4 vervallen, en als je nu in Europa wilt gaan toeren moet je een Supercode CD-set kopen (€ 199,) en dan krijg je daarvoor een speciale Code die je in he tsysteem moet ingeven. Daarna kun je die CD's ongelimiteerd gaan gebruiken.

Dat jij nu kopieën gebruikt in je 4200 is gewoon illegaal. Zie ook het Reglement en de verwijzing hierboven naar viewtopic.php?t=3894

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
benno46
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 feb 2006 12:25

Bericht door benno46 »

Beste JW,

Bedankt voor je snelle en heldere uitleg, daar kan ik wat mee.
Wat betreft dat illegale, dat valt wel mee hoor.
Mijn werkgever heeft de orginele n de kluis en ik rij dus al het ware met de backups.
Mochten de cd's van mij gestolen worden hoef ik geen nieuwe set te kopen.
Deze zijn ook redelijk oud. (2002)
Deze 4200 is unlimited.

Groet,

Ben Schild

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

benno46 schreef:Beste JW,

Bedankt voor je snelle en heldere uitleg, daar kan ik wat mee.
Wat betreft dat illegale, dat valt wel mee hoor.
Mijn werkgever heeft de orginele n de kluis en ik rij dus al het ware met de backups.
Mochten de cd's van mij gestolen worden hoef ik geen nieuwe set te kopen.
Deze zijn ook redelijk oud. (2002)
Deze 4200 is unlimited.

Groet,

Ben Schild
Als jij de enige bent die daarmee rond rijdt is er geen probleem. Maar niet ook collega's dus :oops:

Overigens, als jij de enige gebruiker bent is het verstandig de originele te gebruiken en de back-up's als zodanig te bewaren. Slijtage aan de laser is geringer met originelen, en de kostenpost bij vervanging daarvan is ff wat meer dan een CD. Vandaar :idea:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Uit de berichtgeving krijg ik toch al niet de indruk dat deze werkgever buitengewoon geïnteresseerd is in het nut van navigatie. Als je iemand rond laat rijden met materiaal van 2002 spreekt dat boekdelen dunkt me.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Voor diegenen die nog vraagtekens mochten hebben mbt het verkrijgen van een Supercode: VDO bericht over Supercode

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dutch5751
Starting Member
Starting Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 jan 2007 19:08

Bericht door Dutch5751 »

Ik wil het verhaal van gerry123 nog eens onderstrepen door aan te geven dat je gratis en zonder problemen een supercode kunt krijgen voor je VDO navigatiesysteem..

Het enige dat je hoeft te doen is naar VDO te bellen en aan te geven dat je in het bezit bent van een VDO navigatiesysteem en supercode software (bijvoorbeeld op marktplaats gekocht) maar dat je vooralsnog geen vrijgeschakeld systeem hebt.

In mijn geval was de VDO medewerker gaarne bereid om mij een supercode te verschaffen nadat ik hem mijn navi-ID had gegeven..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Kun je ons melden waar je die VDO medewerker gevonden hebt die dit wilde doen? En wanneer was dat?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Marc Veen
Senior Member
Berichten: 469
Lid geworden op: 29 mei 2006 18:58

Bericht door Marc Veen »

Dutch5751 schreef:Ik wil het verhaal van gerry123 nog eens onderstrepen door aan te geven dat je gratis en zonder problemen een supercode kunt krijgen voor je VDO navigatiesysteem..
Persoonlijk heb ik via twee verschillende kanalen contact gehad met VDO-dayton. Beide keren kreeg ik géén supercode voor mijn MS4200RS. :cry:
Degene wie dat wel gelukt is moet dan maar eens bekent maken met wie ze contact gehad hebben. :?
VRM6100 + PC5200 (TomTom Tele Atlas Eur 2014-2015) + RCS5100 + RC5400 i.c.m. RCD3200 + MA6200
Nokia E72 met OVI Maps V3.04 en Sygic Mobile Maps 10
Voorheen: MS4200, MS4200RS en MS4400

Familie o.a. nog: MS4400 en MS4200RS (Navteq SC Eur 2011-2012)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Astra G
Starting Member
Starting Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 apr 2006 12:17

Bericht door Astra G »

Een aantal vragen , ik ben een leek op het gebied van "de supercode". Heb voorheen gewerkt met een MS4100 waar ik elk jaar een cd voor kocht bij de navigatie-boer die me dat ding verkocht heeft.

Aankomende zaterdag ga ik een PC5510 met andere modules overnemen. Deze is is in het bezit van een supercode en een DVD europa.

1. Waar allemaal op te letten bij overname van dit systeem met betrekking tot registratie.
2. Nu hier een supercode bij zit die door meneer gekocht is in April krijg ik dan automatische updates thuis gestuurd als het op mijn naam staat of is dat weer kopen ?
3. Het systeem heeft een tijdje op de plank gelegen en moet nu dadelijk ingebouwd worden in mijn wagen , ik hoor verhalen dat het dadelijk niet meer werkt in in mijn wagen omdat het te lang niet aangesloten is geweest. Klopt dit of zijn dit fabeltjes :?:

Alvast bedankt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • supercode
    door Harry Maas » 12 jun 2016 12:10 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 816
  • VDO ms3200 pc3200 c-iq supercode
    door bartmans » 11 jul 2014 21:02 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 1203
  • vraag
    door martijnvanieperen1973 » 30 nov 2015 17:38 » in V.A.G
    Reacties: 6
    Weergaves: 752
  • RNS 510 Firmware vraag
    door patriekje92 » 21 jun 2015 13:12 » in V.A.G
    Reacties: 2
    Weergaves: 1341
  • X801D-U vraag
    door Mathy » 03 apr 2016 01:50 » in Alpine
    Reacties: 1
    Weergaves: 625
  • Nieuw en gelijk een vraag.
    door Wilbert1965 » 01 jul 2014 21:11 » in Peugeot
    Reacties: 0
    Weergaves: 605

Terug naar “C-IQ zaken”