Nieuwe C-IQ cd's ?

In deze rubriek kun je alles vinden over C-IQ software
Gebruikersavatar
kobus1960
Senior Member
Berichten: 893
Lid geworden op: 21 feb 2006 02:43

Bericht door kobus1960 »

Sorry, vergeten, Teleatlas!!
MVG,
Kobus

TT Start 60 Europa, lifetime uptdates + flitsabbo.
Samsung S3 Neo, Sygic 14.5.5. Benelux, benenwagen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Vanmiddag kwam ik over de A12 uit den Haag en moest bij Oudenrijn richting Nieuwegein.
Een dik jaar geleden, zomer 2006 is de situatie daar grondig veranderd, en je moet nu kort na de Meern al rechts voorsorteren en de weg richting den Bosch nemen om op de Ringweg-Zuid te kunnen komen. Voorheen was dat pas ná het viadukt van de A2 over Oudenrijn.

Tot m'n teleurstelling bleek de nieuwe situatie nog niet op de nieuwe Navteq DVD 2007/08 te staan.
Dat betekent dat, als je de aanwijzingen van het systeem volgt, je naar knooppunt Lunetten door moet rijden en vervolgens via de A27 bij knooppunt Rijnsweerd moet omkeren :oops:

Ben benieuwd hoe dit op de TA CD/DVD staat.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
pzeelen
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 mar 2006 00:37

A73 ?

Bericht door pzeelen »

Ik ben binnenkort zover dat ik de supercode moet aanvragen.
Omdat ik in Venlo woon wil ik echter graag weten of de A73 tussen Venlo en Roermond al op de DVD staat?
Op de nieuwste C-IQ staat deze nog niet op, op de diverse routeplanners op internet staat deze wel al ingetekend.

Als ik in November een nieuwe CD koop zou ik toch wel graag deze weg erop hebben :roll: omdat deze weg eind december helemaal klaar is, ik wil niet over een half jaar weer een kaart kopen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
MS5500 / MT5011 Software 9.8
2 jr. limited Teleatlas Europa / Flits Benelux+Dld

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Met grote mate van waarschijnlijkheid staat deze weg niet op de kaart. Dat is ook logisch, immers mensen zouden dan nú al naar die weg toegeleid worden die helemaal niet bestaat.
En dat geeft een hoop ellende, dat herinner ik me nog maar al te goed van de aansluiting A30<>A12. Die stond al op de TA DVD/CD terwijl 'ie er nog niet was. Gevolg: bestuurders die daar naar toe begeleid werden kwamen in de problemen en moesten een heeeel eind omrijden :twisted:

Groet,
JW

PS Het is de vraag nog maar of die weg wel open gaat eind dit jaar. Een vertraging van een half jaar kan er zomaar koemen ivm de brandveiligheid in een tunnel :oops:
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Als ik in November een nieuwe CD koop zou ik toch wel graag deze weg erop hebben omdat deze weg eind december helemaal klaar is, ik wil niet over een half jaar weer een kaart kopen.
Ik denk dat je niet eerder dan editie 2009/2010 kunt verwachten dat de weg er op zal staan. Immers dan pas is er een database van Q42008 in gebruik
JW schreef:PS Het is de vraag nog maar of die weg wel open gaat eind dit jaar. Een vertraging van een half jaar kan er zomaar koemen ivm de brandveiligheid in een tunnel
Volgens een maatregel van Minister Eurlings is er een oplossing gevonden in het voorlopig openstellen van één rijstrook door de tunnel zodat de geplande openingsdatum gerealiseerd kan worden.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Ik denk dat die weg al wat eerder op een kaart zal verschijnen, in elk geval zou kunnen.
Het is al eens eerder geschreven, de kaart fabrikanten zijn op de hoogte van dit soort wegaanleg en plannen het mee in de DataBase.
Vervolgens is het de vraag hoe het definitief omgezet wordt. Gebeurt dat op basis van aangeleverde gegevens zoals TA dat deed met de A30<>A12 aansluiting? Of zoals NT dat pleegt te doen, eerst zelf een laatste fysieke check doen alvorens het definitief op te nemen?
Hoe dan ook, ik verwacht dat deze weg wel opgenomen zal zijn in de DB Q4/2007 of misschien een kwartaal later. Maar niet pas in de DB Q4/2008.
Overigens was de A5 bij Schiphol al "stealth" opgenomen in de Navteq kaart die al uitgegeven was vóórdat de weg geopend werd. Als je dan op de A4 wel die afslag nam om naar Haarlem te rijden bleek de A5 wel degelijk op de kaart te staan, ook al werd je daar niet naar toe geleid. Iets dergelijks zou ook het geval kunnen zijn bij de A73, ik ben benieuwd.

Mbt die tunnel ligt het iets genuanceerder.
Bij mijn weten laat Eurlings nu onderzoeken of er een mogelijkheid is in die tunnel voorlopig maar één rijstrook te gebruiken. Daar is nog geen uitspraak over voor zover ik weet.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
pzeelen
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 mar 2006 00:37

Bericht door pzeelen »

Hmm, da's nu lastig.

Kan ik nu de Benelux DVD nemen en van een collega incidenteel een Duitsland CD (Supercode) lenen?

Dan koop ik de Europa DVD pas als de A73 er wel op staat.

Is er trouwens een manier om te zien wanneer er nieuwe releases zijn en wat er is aangepast?

Groet,

Paul
MS5500 / MT5011 Software 9.8
2 jr. limited Teleatlas Europa / Flits Benelux+Dld

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
TNZKKA
Normal Member
Normal Member
Berichten: 158
Lid geworden op: 24 mar 2005 20:52

Klantenservice en zo C-IQ

Bericht door TNZKKA »

Oké,

Ik heb nu gewacht;
ik heb nu gebeld;
ik heb nu gemaild;
ik ben op vakantie geweest.
Kan er tenminste een JAARTAL worden genoemd wanneer ik mijn updates kan verwachten?

Wie van de mods durft althans de uitdaging aan een jaartal te noemen?

Groeten van een redelijk ( en dat is niet ONredelijk) pissig wordende noodgedwongen gebruiker van oude meuk.
Sinds feb-2011 CD-70 van Opel (Zafira)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Roeln
Average Member
Average Member
Berichten: 51
Lid geworden op: 05 jun 2006 22:03

Bericht door Roeln »

JW schreef:Vanmiddag kwam ik over de A12 uit den Haag en moest bij Oudenrijn richting Nieuwegein.
Een dik jaar geleden, zomer 2006 is de situatie daar grondig veranderd, en je moet nu kort na de Meern al rechts voorsorteren en de weg richting den Bosch nemen om op de Ringweg-Zuid te kunnen komen. Voorheen was dat pas ná het viadukt van de A2 over Oudenrijn.

Tot m'n teleurstelling bleek de nieuwe situatie nog niet op de nieuwe Navteq DVD 2007/08 te staan.
Dat betekent dat, als je de aanwijzingen van het systeem volgt, je naar knooppunt Lunetten door moet rijden en vervolgens via de A27 bij knooppunt Rijnsweerd moet omkeren :oops:

Ben benieuwd hoe dit op de TA CD/DVD staat.

Groet,
JW
Bij mij stond deze wijziging al op mijn oude NT cd's voor CIQ.. ook weer op de nieuwe uiteraard..

Heb het geval bij Breukelen nog niet geprobeerd.
4200 RS (ex) C-IQ, CD Wisselaar

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Roeln schreef:
JW schreef:Vanmiddag kwam ik over de A12 uit den Haag en moest bij Oudenrijn richting Nieuwegein.
Een dik jaar geleden, zomer 2006 is de situatie daar grondig veranderd, en je moet nu kort na de Meern al rechts voorsorteren en de weg richting den Bosch nemen om op de Ringweg-Zuid te kunnen komen. Voorheen was dat pas ná het viadukt van de A2 over Oudenrijn.

Tot m'n teleurstelling bleek de nieuwe situatie nog niet op de nieuwe Navteq DVD 2007/08 te staan.
Dat betekent dat, als je de aanwijzingen van het systeem volgt, je naar knooppunt Lunetten door moet rijden en vervolgens via de A27 bij knooppunt Rijnsweerd moet omkeren :oops:

Ben benieuwd hoe dit op de TA CD/DVD staat.

Groet,
JW
Bij mij stond deze wijziging al op mijn oude NT cd's voor CIQ.. ook weer op de nieuwe uiteraard..
Heb het geval bij Breukelen nog niet geprobeerd.
Ik vermoed dat je je vergist en een andere situatie voor ogen hebt.
Ik heb inmiddels de bevestiging van Navteq dat deze wijziging nog NIET in de Q4/2006 DB staat, die gebruikt is voor de huidige C-IQ CD/DVD's, maar pas in die van begin dit jaar, 2007 dus.....

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
nnndoh
Starting Member
Starting Member
Berichten: 22
Lid geworden op: 26 mei 2006 01:32

Bericht door nnndoh »

gister lag er een envelope in de bus van vdo dayton, en wat zat erin , c-iq cd's en update cd mo 5712
aangezien ik deze een maand geleden al heb gehad van vdo-dayton na een telefoontje en 2 emails heb ik ze nu dus dubbel
mocht er iemand in de buurt van schiedam/ rotterdam wonen, mag hij deze komen halen bij me

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Hjalmar
Junior Member
Junior Member
Berichten: 43
Lid geworden op: 26 dec 2004 09:48

Bericht door Hjalmar »

Sinds gisteren zijn de nieuwe supercodedvd's leverbaar bij Navco zag ik zojuist. Zowel voor Navteq als TeleAtlas. :D Eindelijk weer up-to-date kaarten meteen als ze uitkomen en niet na 3 maanden bedelen en zeuren erom via CIQ. :twisted:
PC5510, MM5600sd, RC5400/01, TMC5011, splitter MA1410, Navteq 2007-2008 Europe, en Supercode Teleatlas Europe 2007-2008, MO5598 in Saab 9000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Volgens Navco zouden ze er sinds 19/11 reeds zijn!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
pzeelen
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 mar 2006 00:37

Vandaag binnen

Bericht door pzeelen »

Vandaag de neiuwe Navteq 2008 Supercode binnen gekregen, nu eens kijken of er veel verschil met de CIQ2007 is. :?:
MS5500 / MT5011 Software 9.8
2 jr. limited Teleatlas Europa / Flits Benelux+Dld

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Re: Vandaag binnen

Bericht door JW »

pzeelen schreef:Vandaag de neiuwe Navteq 2008 Supercode binnen gekregen, nu eens kijken of er veel verschil met de CIQ2007 is. :?:
Zo, dan ben je de eerste op het forum die 'm heeft :!:

Zou je ons het plezier willen doen 'm even in je computer te stoppen en dan de Abstract hier te plaatsen?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
pzeelen
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 mar 2006 00:37

Abstract van Navteq 2008 Benelux

Bericht door pzeelen »

Hier is de gevraagde Abstract.
De A73 staat er nog niet op :cry: , ben benieuwd wanneer deze verschijnt.

This medium contains a digital road map database for the CARiN- and VDODayton navigation compatible systems.
The medium can be used in `product' target-systems, for the "CARiN on PC" application, and for CARSiM.

Tool :4.0.03
Date :2007-06-21
Operator :uida1203
CD number :19171
Medium :Master CD
Navigation databases:
..._prod/CIQ/NavTech/europe/eu-c1/euc1_ex_sv_999_20070531pNT06Q4caz9.cpr
Type :C-IQ 999_V7 (COM)
Event Texts :carinet16s512ca.20041130
TPD Database :/carin/ITPD/Full_Products/06Q4.126/20070621
IBA Database :Not available
CARINSYS File :Not available
MS5500 / MT5011 Software 9.8
2 jr. limited Teleatlas Europa / Flits Benelux+Dld

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Bedankt voor de moeite.

Daarmee is duidelijk dat deze dezelfde database heeft als de recent verzonden C-IQ CD/DVD's, namelijk Q4/2006.
Ik had gehoopt dat 'ie verser zou zijn, maar kennelijk was dat een beetje te kostbaar voor VDO.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

De A73 staat er nog niet op , ben benieuwd wanneer deze verschijnt.
Sinds wanneer is deze dan in gebruik? Het plan was namelijk dat deze weg eind januari gedeeltelijk wordt opengesteld en zelfs dat is niet zeker. Daar hbe ik me ook al mee vergist.
Het is daarom niet reëel om te verwachten dat de weg al in de database zou zijn opgenomen. Jammer maar helaas. Het zou me zelfs verbazen als deze weg over een jaar wel zou zijn opgenomen, want dan zou hij toch nu al volledig open moeten zijn. Ik gok op editie 2010 dat we die weg terugzien.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
pzeelen
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 mar 2006 00:37

Is al bijna compleet in gebruik

Bericht door pzeelen »

De A73 is al bijna compleet in gebruik, alleen de tunnels zijn nog niet open.
Het gedeelte rond Blerick is al maanden in gebruik, idem tussen Tegelen en Swalmen.
Het is nu een ramp als je in deze omgeving komt, het systeem is de weg volledig kwijt.

Als ik over de Tegelse kant (wat nu is omgebouwd tot A73) richting Roermond rij, wil hij me kost wat kost via de andere kant van de maas laten rijden en laat me, tot bij reuver, omkeren.

Het lijkt wel of er een verbindingsweg mist waardoor de route niet berekend kan worden.
MS5500 / MT5011 Software 9.8
2 jr. limited Teleatlas Europa / Flits Benelux+Dld

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

De situatie is ook reden voldoende voor de kaartenbakkers omzich daar voorlopig niet aan te wagen en ik blijf dus maar bij mijn eerdere inschatting
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Roeln
Average Member
Average Member
Berichten: 51
Lid geworden op: 05 jun 2006 22:03

Bericht door Roeln »

Hou maar op.

Een paar weken geleden zat ik in die omgeving maar was een uur onderweg maar mijn eindbestemming bleef op dezelfde afstand..
4200 RS (ex) C-IQ, CD Wisselaar

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Nieuwe kaarten 990.xxx
    door japie57 » 19 mei 2017 13:11 » in TomTom
    Reacties: 10
    Weergaves: 2257
  • Nieuwe kaar
    door Harryt » 14 apr 2018 17:46 » in TomTom
    Reacties: 3
    Weergaves: 647
  • Nieuwe CD in Renault V28 (4R-LPN)
    door rayman76 » 22 apr 2018 10:02 » in Renault
    Reacties: 0
    Weergaves: 711
  • nieuwe kaarten.
    door japie57 » 28 feb 2019 20:25 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 713
  • nieuwe kaarten.
    door japie57 » 15 jun 2019 11:09 » in TomTom
    Reacties: 2
    Weergaves: 642
  • nieuwe kaarten.
    door japie57 » 31 aug 2019 11:29 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 458
  • nieuwe kaarten.
    door japie57 » 01 dec 2019 12:58 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 469

Terug naar “C-IQ zaken”