MS 4150

In deze rubriek kun je alles vinden over C-IQ software
bentster
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 sep 2010 08:50

MS 4150

Bericht door bentster »

Elke keer als ik mijn auto start, krijg ik een melding of ik me wel netjes aan de snelheid ga houden... Hoe krijg ik dat er nu weer af? Ik ga nu elke keer naar Stop begeleiding en dat helpt dan voor het vervolg van de rit (meestal rijd ik natuurlijk zonder navigatie), maar wie weet hoe je het hele systeem kunt activeren en de-activeren?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

De waarschuwing die je elke keer voorgeschoteld krijgt, kan niet worden uitgezet.
Elke navigatie kent dit in een of andere vorm en is een zgn Legal Disclaimer waarbij de fabrikant min of meer zijn aansprakelijkheid afwijst bij het verkeerd gebruik van het systeem.
Hoewel door velen irritant en soms als betuttelend ervaren, is dit vanuit het oogpunt van de fabrikant volkomen begrijpelijk en duidelijk noodzakelijk gebleken. Velen denken de schuld van incidenten te kunnen leggen bij de fabrikant vanwege de aanwijzingen die het systeem hen heeft gegeven

Het is dus niet mogelijk dit te wijzigen of te verwijderen.
En als dit nu het enige is waar je je bij een autorit aan ergert, valt het wel mee denk ik
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Bij mijn weten krijg je een melding dat je je aan de verkeersregels moet houden, of woorden van gelijke strekking.
Die disclaimer, want dat is het, kun je niet verwijderen, die zal altijd tevoorschijn komen als je de de Navi start.

Of je de 4150 zó kunt aanpassen dat je die disclaimer niet krijgt als je alleen de radio wilt gebruiken, daar twijfel ik aan.
Ik vrees dus dat je weinig anders kunt doen dan die disclaimer "bevestigen" als je de auto start en vervolgens naar de radio-modus gaan.

Groet,
JW

Edit JW: Gerritje was me voor, woorden van gelijke strekking, min of meer.
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bentster
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 sep 2010 08:50

Bericht door bentster »

Beste mensen, het gaat mij niet om de disclaimer op zich, maar om het uitzetten van de navigatie als ik er geen gebruik van wil maken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Marc Veen
Senior Member
Berichten: 469
Lid geworden op: 29 mei 2006 18:58

Re: MS 4150

Bericht door Marc Veen »

bentster schreef:Elke keer als ik mijn auto start, krijg ik een melding of ik me wel netjes aan de snelheid ga houden... Hoe krijg ik dat er nu weer af? Ik ga nu elke keer naar Stop begeleiding en dat helpt dan voor het vervolg van de rit (meestal rijd ik natuurlijk zonder navigatie), maar wie weet hoe je het hele systeem kunt activeren en de-activeren?
Uit jou verhaal begrijp ik dat je systeem telkens in de 'navigatie mode' opstart. Dat is niet normaal.
Heeft hij dit vanaf het begin gedaan of is het zomaar ergens begonnen?

Gr,

Marc
VRM6100 + PC5200 (TomTom Tele Atlas Eur 2014-2015) + RCS5100 + RC5400 i.c.m. RCD3200 + MA6200
Nokia E72 met OVI Maps V3.04 en Sygic Mobile Maps 10
Voorheen: MS4200, MS4200RS en MS4400

Familie o.a. nog: MS4400 en MS4200RS (Navteq SC Eur 2011-2012)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Aha!
Ik meende dat het zo was dat het systeem opstart in dezelfde modus als waarin het wordt uitgezet
Dus je drukt op de RADIO toets en zet daarna het toestel uit.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bentster
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 sep 2010 08:50

Bericht door bentster »

Beste Gerritje, dat helpt ook niet. De volgende keer dat ik mijn auto start begint de radio, maar na een paar seconden verschijnt de melding of ik me aan de regels hou etc, die ik dan met OK kan bevestigen. Ik druk meestal gewoon weer op de radio button.

Beste Marc, dit hele gedoe is begonnen (ik had het de eerste maanden niet), nadat ik mij voor de vakantie eens besloot te verdiepen in de navigatie en het dus w.s. geactiveerd heb. Maar omdat het behoorlijk verouderd was (CD uit 2006) heb ik er tot nu toe niet veel aan en mag het wat mij betreft weer in de 'ruststand' van voor de vakantie. De CD is er uitgehaald, dus dat kan het ook niet zijn.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Marc Veen
Senior Member
Berichten: 469
Lid geworden op: 29 mei 2006 18:58

Bericht door Marc Veen »

Ik heb het vermoeden dat er nog een route in het geheugen staat die hij niet kan afmaken omdat de CD er niet meer in zit.
Doe de CD er eens in en laat hem een route naar bijv. huis bepalen en rij die route dan ook werkelijk totdat hij zegt "bestemming bereikt".

Succes,

Marc
VRM6100 + PC5200 (TomTom Tele Atlas Eur 2014-2015) + RCS5100 + RC5400 i.c.m. RCD3200 + MA6200
Nokia E72 met OVI Maps V3.04 en Sygic Mobile Maps 10
Voorheen: MS4200, MS4200RS en MS4400

Familie o.a. nog: MS4400 en MS4200RS (Navteq SC Eur 2011-2012)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bentster
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 sep 2010 08:50

Bericht door bentster »

Beste Marc, ik heb gedaan wat je schrijft en het lijkt erop, dat het is opgelost. Mag ik je hartelijk danken?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Marc Veen
Senior Member
Berichten: 469
Lid geworden op: 29 mei 2006 18:58

Bericht door Marc Veen »

Mooi dat het weer naar behoren werkt. :D

Gr,

Marc
VRM6100 + PC5200 (TomTom Tele Atlas Eur 2014-2015) + RCS5100 + RC5400 i.c.m. RCD3200 + MA6200
Nokia E72 met OVI Maps V3.04 en Sygic Mobile Maps 10
Voorheen: MS4200, MS4200RS en MS4400

Familie o.a. nog: MS4400 en MS4200RS (Navteq SC Eur 2011-2012)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “C-IQ zaken”