Hulp nodig bij bestellen nieuwe kaart

In deze rubriek kun je alles vinden over C-IQ software
330d
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 sep 2008 18:40

Hulp nodig bij bestellen nieuwe kaart

Bericht door 330d »

Hallo,

Ik heb een Bmw 3serie uit 2004 met een VDO navigatie erin, welke deel uitmaakte van een pakket wat achteraf door de dealer/importeur was ingebouwd. In eerste instantie had ik een systeem met cd's erin, na veel moeite heb ik toch een dvdsysteem gekregen (stond dvd in bmwfolder). Maar had eigenlijk me nooit afgevraagd welke type ik nou heb, want de dealer had alleen de cdreader vervangen door een dvdreader, schermpje hebben ze niet vervangen.

Ik heb sinds een jaar geleden mijn C-IQ al niet meer geupdate. Ik vond het op een gegeven moment steeds maar jaarlijks betalen niks. Nu zie ik pas het hele verhaal rondom de supercode gebeuren (had waarschijnlijk vorig jaar de post van C-IQ gemist). Dus heb ik toch nog besloten om alsnog een nieuwe kaart te gaan halen.

Via de site van VDO wordt ik niet veel wijzer van. Kreeg gelijk de site van TeleAtlas en Navteq. Heb bij beide even gekeken. TeleAtlas heeft 2007/2008, Navteq 2008/2009. Ik heb mijn laatste dvd erbijgepakt, staat op compatible with 5700(pro) 5500, 5510pro. Dus ga ik er vanuit dat ik een 5500 heb (plaatje daarvan lijkt het meeste op).

Maar de grap is als ik bij TeleAtlas gaat kijken, bij 5400 staat er
Compatible with:
MS4140RS,
MS4150RS,
MS4200RS,
MS4300,
MS4400,
MD41400,
MS3200,
MS5400,
MS5500,
MS5600,
MS5700 (alternative: pro-version)

Bij 5500 staat er:
MS5500,
MS5700 (alternative: pro-version)

Dus kan ik beide gebruiken? :?

Btw
-Kan ik zonder problemen Navteq of TeleAtlas gebruiken? (laatste dvd is van TeleAtlas)
-Moet ik mijn systeem nog updaten voor het gebruik van de nieuwe kaarten met Supercode? Kunnen ze aan de hand van mijn Navi-ID vaststellen welke type en of ik update nodig heb of niet?

Bedank alvast.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Het maakt niet uit wat je neemt, zowel de CD's als de DVD's werken in jouw DVD computer.
Neem Navteq via www.navco.nl veel goedkoper en totnutoe een betrouwbaarder leverancier dan TeleAtlas.
Hoewel ze zeggen met de levering te gaan beginnen heeft TA dit jaar nog geen enkele nieuwe kaart voor VDODayton uitgebracht en adverteert nog volop met overjarige aanbiedingen voor de volle prijs.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
330d
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 sep 2008 18:40

Bericht door 330d »

Ik had al even gekeken ja. Krijg ook een software update schijfje erbij. Zijn ze wel betrouwbaar in service e.d.? Stel dat ik niet uitkom of toch verkeerde besteld gaan ze niet moeilijk doen hopelijk?
Wel grappig dat ze maar 1 dvd versie hebben voor alle C-IQ systemen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Er zijn maar 2 DVD apparaten bij VDODayton PC5500 en PC5700 (in gewone en Pro uitvoering) en die werken met dezelfde DVD
Navco is de meest betrouwbare leverancier in Europa op het gebied van VDODayton en aanverwante zaken
Niet voor niets wordt er op dit forum regelmatig melding gemaakt van hun kwaliteiten.
Jij geeft na contact met hen op wat de Navi ID van jouw toestel is en je vraagt meteen ook om de SW update CD MO5712 en alles komt helemaal goed. Het maakt verder niet uit welk type DVD computer je hebt.
Als je echt zekerheid wilt, kijk je onder Instellingen-Systeeminformatie-Configuratie wat daar vermeld is.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
330d
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 sep 2008 18:40

Bericht door 330d »

Woensdag ochtend de dvd besteld, kreeg een bevestiging per mail. Donderdag nog gechecked op de site voor de status, stond op Pending. Vrijdag ochtend nogmaals gekeken, weer Pending terwijl met iDeal gewoon alles gelijk was betaald woensdag. Dus pleegde een telefoontje en werd mij verteld dat het pakketje al onderweg was. Oh, ok dan komt het vanmiddag nog binnen.
En yup, pakketje kwam inderdaad aan, ging savonds openmaken viel me in eerste instantie op dat de doos zo groot was, stond netjes VDO supercode Navteq map 2008/2009 op de doos. Maar wat bleek? Zat een dikke cdmap erin met allemaal cdroms erin. @#$$#@%, keek in de envelop die erinzat, factuur zat erbij, stond ook in cd versie.
Gelijk mijn bevestiingmail gechecked, ja hoor, had gewoon de dvd besteld, stond er ook duidelijk in. Tja was vrijdagavond, zaterdag kon ik ze niet bereiken. Dus maar een mailtje gestuurd, had vermeld dat ik niet hoop dat ik het op eigenkosten moest terugsturen. Tja, had wel de seal afgehaald. Maar sorry hoor, stond echt niet met koeieletters op de doos dat het om een CD versie ging.
Hoop dat ze mij ook niet voorstellen om deze CD versie toch te houden, ik heb de dvd besteld en wenst deze ook te ontvangen.

Wordt vervolgd

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Na wat ik eerder over Navco schreef valt me dit wel heel erg tegen. Op diverse punten zelfs.
Overgens staat er nergens op de doos dat het om een CD-versie gaat, of je zou de codes achterop moeten kunnen ontcijferen of uit de Systeemsoftware verwijzingen moeten concluderen dat het niet om een DVD kan gaan. Of je verwonderen over het feit dat een veronderstelde DVD in CD systemen kan functioneren :oops:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Nobody is perfect, en zelfs bij Navco worden fouten gemaakt :idea:
Gewoon even het vervolg afwachten.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

De doos van de DVD bevat wél informatie over z'n content, zie linksonder op het plaatje.
Wat staat daar op de doos met de CD's?

Ook op de voorzijde is dat te lezen: DVD

Groet,
JW
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

JW schreef:Wat staat daar op de doos met de CD's?
Ook op de voorzijde is dat te lezen: DVD

Groet,
JW
Op de doos met CD's staat helemaal niets, ook niet waar bij jou DVD staat, dat meldde ik reeds
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Op de achterzijde daarvan ontbreekt dat stuk dat op de DVD doos wél te zien is, onder die SW opsomming?
Op jouw plaatje zie ik daar maar een gedeelte van....

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Mijn eerste plaatje was ter ondersteuning van de tekst waaruit je met veel kennis terzake de conlusie zou kunnen trekken dat.....

Hier de hele achterzijde met alleen bij de typenummers een hint :oops:
Je moet al aardig bijdehand zijn om meteen te kunnen zien wat de echte inhoud is als je nooit een DVD verpakking in handen hebt gehad. Ik mag aannemen dat jouw dvd verpakking ook geen dikte van 50 mm heeft
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Daaruit kun je inderdaad niks afleiden. En dat er een "dikke doos" omheen zit zegt op zich ook weinig, er had bijv. ook nog een MO in kunnen zitten.
De DVD doos is dunner, daar zit de DVD in en een pak documentatie.

Al met al, 330d heeft gewoon z'n bestelling ontvangen en die geopend. Hij kon niet weten dat die verkeerd was.
Gewoon even afwachten, Navco zal ongetwijfeld snel reageren.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Inderdaad, je moet al erg bijdehand zijn om, alvorens de verpakking te openen, aan de hand van de codering XCDSEUR0809N op de site van Navco en Navteq te gaan checken of het wel een DVD is die je hebt ontvangen
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
330d
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 sep 2008 18:40

Bericht door 330d »

Yup, ik had dus die grote doos met cds erin waar niet duidelijk opstond nee.

Afgelopen maandag eerst via mail, toen telefonisch het probleem opgelost.
Wat blijkt, ik had bij het bestellen bij opmerkingen aangegeven dat ik een Bmw 3serie heb van 2004. Type weet ik niet zeker, zal waarschijnlijk een 5500 zijn (vermeldde het eigenlijk om de juiste software updatecd te ontvangen).

Dus wat deed Navco, de cd erin stoppen. Want volgens hun zijn er in alle 3series uit 2004 5400 ingebouwd. Later door de telefoon gaf ik ook aan, het is een speciale geval, kennelijk ben ik een vd weinige die een 5500 heb. Mooi dat ze zo alert zijn, maar verwarring was duidelijk boven water gekomen als ze vorige week de bestelling zagen en mij een mailtje of telefoontje gaven van 'u heb een cd-systeem, de bestelde dvd zal niet werken'
Al met al, ik mocht het terugsturen en ze zouden de verzendkosten vergoeden. Verbaasde me dat ik gister de dvd al binnenkreeg, nog voordat ik de cd had teruggestuurd.

Al met al, zeer netjes en snel opgelost door Navco :Yes:
En nu nog wachten op terugstorten van verzendkosten :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Update Discover Pro hulp nodig aub
    door m535i » 15 jun 2017 14:25 » in V.A.G
    Reacties: 2
    Weergaves: 2809
  • kan ik zomaar een nieuwe sd kaart in mijn garmin 3597 LMT stoppen
    door beni » 23 mar 2015 13:13 » in Garmin
    Reacties: 2
    Weergaves: 1081
  • nieuwe tomtom kaart wordt niet geinstalleerd op tomtom
    door de snater » 24 mei 2021 14:22 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 513
  • Hulp bij ontdekken map update
    door Maxb » 08 jan 2017 12:45 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 559
  • Graag hulp, Clarion vrx6570rz
    door Jtmeent » 10 feb 2019 22:45 » in Clarion
    Reacties: 0
    Weergaves: 576
  • Zenec 2010 hulp gezocht
    door Geijsel » 22 jan 2018 14:41 » in Overige merken -- VASTE INBOUW --
    Reacties: 0
    Weergaves: 496
  • RNS510 firmware update hulp
    door martijn2308 » 19 nov 2015 09:39 » in V.A.G
    Reacties: 2
    Weergaves: 1444

Terug naar “C-IQ zaken”