C-IQ houdt op 1 april 2007 op met limited content....

In deze rubriek kun je alles vinden over C-IQ software
Gebruikersavatar
kobus1960
Senior Member
Berichten: 893
Lid geworden op: 21 feb 2006 02:43

Bericht door kobus1960 »

Ik snap m helemaal Toho, de supercode geeft je bestaande navigatie totaal vrij.
Dan heb je een kaal systeem en hoe eventuele updates in de toekomst gaan werken
moet nog gaan blijken. Het werkt uiteraard gewoon wel.

Ga er dus voor mezelf even vanuit dat ik 1 jaar flitsinfo aanschaf bij 1 jaar benelux.
Na dat jaar supercode en dus geen flitsinfo meer mogelijk, dat werkt immers niet
meer met een gebruikte supercode.

Zoals eerder geschreven ga ik dan uit van de ontwikkeling, dank ook voor de duidelijke
antwoorden !! :lol:
MVG,
Kobus

TT Start 60 Europa, lifetime uptdates + flitsabbo.
Samsung S3 Neo, Sygic 14.5.5. Benelux, benenwagen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Na dat jaar supercode en dus geen flitsinfo meer mogelijk, dat werkt immers niet
meer met een gebruikte supercode.
Ik zou eigenlijk geen reden wten te bedenken waarom op de komende serie CD's/DVD's niet net zo als bij de 2010/2050 en de 5200, alle flitsinfo gewoon gratis beschikbaar is. Het staat er gewoon bij in de speciale files.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Ik hoop met een paar dagen te weten hoe het zit met de flitsinfo op de nieuwe Supercode DVD/CD's.
Door de zwitserse wetgeving is er een probleem ontstaan, het VDO beleid is geen nieuwe kaarten uit te brengen waarop de CH palen staan.
Bij de 5200 en de PNA's is dat SW-matig op te lossen, bij harde datadragers als CD/DVD's gaat dat niet. Vandaar de onzekerheid.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
WS
Senior Member
Berichten: 388
Lid geworden op: 29 sep 2003 18:43

Bericht door WS »

Toho_NL schreef:
Is het zo wat duidelijker? Je zult dus aan het einde van je abonnementsperiode een supercode moeten aanschaffen, anders kan je niks meer met je systeem, omdat C-IQ dan niet meer te boeken is.

Groeten,

Toho_NL.
Goedenavond,

Ik heb bezwaar gemaakt bij C-IQ tegen de gang van zaken rond de opheffing.

Ten eerste vindt ik dat de gebruikers veel te laat worden geinformeerd over de opheffing

Daarnaast vindt ik dat met de huidige regeling gebruikers van C-IQ de dupe worden van deze ondoordachte manier, en voor extra kosten worden gesteld waar zij zelf geen debet aan hebben.

Ik ben van mening dat C-IQ alle toestellen moet vrij schakelen na afloop van het contract.
nu ben je verplicht om voor € 199 een supercode aan te schaffen om het toestel vrij te schakelen.

Als je huidge contract bv 1-1-2008 afloopt en er in mei 2008 nieuwe software kaarten komen ben je dus € 199 kwijt
en daarnaast nog eens bedrag hoger dan € 199 (normale prijs voor de kaartsoftware) in Mei 2008 als je tenminste van de nieuwste kaart software gebruik wilt maken.

Door deze actie van C-IQ ben je dus veel meer kwijt dan de € 169 die je normaal per jaar voor een update betaald.

Ter vergelijking een Europa set voor mercedes APS50 kost € 160

Ik ben benieuwd naar jullie reacties

met vriendelijke groet,

Willem.
Mercedes E220Cdi <>Navigon 70 premium Live Q4/2010<>Mercedes APS50 SW 4.1

Kia Picanto<>TomTom GO950 Live

test opstelling<>MS5200PT-XL Navteq 2010/11Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Willem,

Long time no seen, we hebben je gemist op het forum.
Nou was er niet zo heel veel loos met TMC, maar jouw input was, en is nog steeds heel erg welkom. Hopelijk zien we je weer wat vaker :wink:

Terug on topic.
Ook mij het heeft verrast dat de officiële brief pas zo laat gekomen is. We wisten al dat er wat stond te gebeuren, en hoe het ten naaste bij in elkaar zat, daar is al heel wat over geschreven op dit forum, maar we hadden geen formele brief.
Anderzijds, als die wat eerder gekomen was had dat op zich niks veranderd voor ons, de gebruikers van C-IQ systemen.

Jouw redenering is er een, waarbij je er, als ik het zo lees aan voorbij dat je voor die 199 wel een nieuwe DVD krijgt. Dat krijg je dus als je de Supercode koopt.
Je kunt daar een redenering tegenover zetten die stelt dat je, na afloop van je huidige contract nu voor € 199 een "ongelimiteerde Europa" krijgt waar je anders € 359 voor had moeten betalen. En da's niet verkeerd.
Die 199 is hetzelfde bedrag als je nu, met korting moet neertellen voor een Becker Europa set, dus wat dat betreft is het marktconform. Een TA set voor BlauPunkt is aanzienlijk duurder.
Dat Daimler Benz maar 169 rekent voor een Europaset verrast me, ik wist niet dat Mercedes zo goedkoop was :idea: :lol:
En waar je ook een Europa set koopt, die is altijd gedateerd als je een nieuw systeem koopt. Dat gold voor de unlimited bij C-IQ, maar ook een nieuw aangeschafte auto met fabrieksnavi zal een niet verse kaart hebben. De Supercode kaarten zijn in dit opzicht niet anders.

Ik heb het al eerder geschreven, persoonlijk betreur ik het dat VDO stopt met de limited content. En jij denkt daar net zo over.
Maar ik weet ook dat VDO heel wat weerstand had in de markt, waarbij onkunde/onbekendheid een grote rol speelde. Niet alleen bij de klanten, maar ook bij de wederverkopers.
En uiteindelijk heeft men z'n knopen geteld...

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik kan me in de betogen van beiden wel vinden. Echter, er wordt ook door VDO Siemens kennelijk aan voorbij gegaan dat er bij de toenmalige keuze voor een C-IQ apparaat ook kan hebben meegewogen dat er, bovenop de recente kaartgegevens, extra content, tegen betaling weliswaar, beschikbaar was. Sterker nog, dit was en is het enige systeem op de markt dat op deze wijze aan de wensen van de klanten tegemoet kon komen.
Met de verandering van policy is daarmede, zoals het er nu uitziet, een abrupt einde gekomen aan deze mogelijkheid.

Wat ook nog niet aan de orde is geweest in de discussie is het gegeven van een gebruiker die nog 2 jaar Benelux op zijn conto heeft en gedurende bepaalde perioden graag een deel van Europa zou willen vrijschakelen. In wat voor een spagaat wordt deze gebruiker gedwongen? Moet deze snel voor 31 maart alsnog even zijn beperkte abonnement opwaarderen naar Europa, en gedwongen worden daarvoor dieper in de buidel te tasten dan oorspronkelijk, bijv. bij de overwegingen van aanschaf is meegenomen.

Voorzover ik het kan nagaan laat hier de fabrikant een groot deel van de gebruikers op een vreselijke manier in de kou staan, temeer daar de andere VDO Dayton systemen op veel aantrekkelijke wijze over de basis- en de uitgebreide gegevens kunnen beschikken.

Ik veronderstel dat er toch wel iets te zeggen zal zijn mbt het deels verzaken van een zekere mate van "zorgplicht" in het geval van voortduring van ondersteuning voor de afgenomen producten.

Mocht ik met mijn "op afstand verkregen kennis" van het C-IQ principe hiermede verkeerd hebben geredeneerd, dan hoor ik dat graag.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Je slaat de spijker op z'n kop, het moeilijkste punt is het wegvallen van het bijboeken van "vakantiecontent" als je normaliter met een Benelux reed. Daar moet de gebruiker deze week actie op nemen.

De enige redelijke oplossing is om nu alvast wat extra content bij te boeken als je weet wanneer je met vakantie gaat, dan wel 20 of desnoods 40 dagen prepaid aan te schaffen.
Een andere mogelijkheid is nu je resterende Benelux inruilen en er een Europa voor terugkopen als je relatief veel reizen buiten de Benelux denkt te gaan maken.
Die beide oplossingen zijn financieel nog te behappen.

Als je het met andere aanbieders vergelijkt had de C-IQ gebruiker altijd veel meer waar voor z'n geld. Dat valt nu deels weg.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

De enige redelijke oplossing is om nu alvast wat extra content bij te boeken als je weet wanneer je met vakantie gaat, dan wel 20 of desnoods 40 dagen prepaid aan te schaffen.
Een andere mogelijkheid is nu je resterende Benelux inruilen en er een Europa voor terugkopen als je relatief veel reizen buiten de Benelux denkt te gaan maken.
Die beide oplossingen zijn financieel nog te behappen.
Alle respect voor de mogelijkheden een slecht passend noodverbandje aan te leggen.

Het neemt echter niet weg dat de firma een grote schare C-IQ adepten min of meer in de kou laat staan omdat de geboden oplossing mijns inziens bij lange na niet adequaat genoemd mag worden.
En dan kom ik terug op mijn eerdere stellingname dat de leverancier verwachtingen heeft gewekt, ja zelfs schriftelijk heeft vastgelegd, die op termijn niet kunnen of dreigen te worden nagekomen.
Het lijkt er sterk op dat ook VDO Dayton zich hiermede schaart bij de andere spelers op de markt die te pas en voornamelijk te onpas hun gedane toezeggingen niet volledig nakomen.
Dat de ontwikkelingen in deze sector snel gaan is duidelijk. Dat laat onverlet dat men met een iets zorvuldiger ontworpen oplossing op de proppen had kunnen komen dan deze mogelijkheid.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
kobus1960
Senior Member
Berichten: 893
Lid geworden op: 21 feb 2006 02:43

Bericht door kobus1960 »

Ik had dit weekend het geluk dat een Trucker een PC5000 zocht in ruil voor een PC5400.
Uiteraard samen de systemen getest. Bij de 5400 zit een Europa tot 01-06-2007 + Flitsinfo.
De laatste software is ook geinstalleerd.
Alles netjes aanwezig en kon gewoon geregistreerd worden, dat was wel de voorwaarde.
Gisteren de gok genomen en 2 jaar Benelux + TMC en 2 jaar Flitsinfo besteld.
Totaalplaatje € 189,- en dus ook updates.
Komt bij dat ik geen Europareiziger ben, vandaar.

8) We zien wel of het een juiste beslissing is, de toekomst zal het duidelijk maken.
MVG,
Kobus

TT Start 60 Europa, lifetime uptdates + flitsabbo.
Samsung S3 Neo, Sygic 14.5.5. Benelux, benenwagen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Gisteren de gok genomen en 2 jaar Benelux + TMC en 2 jaar Flitsinfo besteld.
Totaalplaatje € 189,- en dus ook updates.
Komt bij dat ik geen Europareiziger ben, vandaar.
Maar nu krijg je dit najaar de kriebels en wilt naar Spanje!
Wat zijn dan de oplossingen die VDO biedt? Een Europapakket voor € 199! Maar werkt na afloop je oorspronkelijke (Flitsinfo) vrijschakeling voor de Benelux dan nog wel als je weer de oorspronkelijke CD's gaat gebruiken, of werken die daarna helemaal niet meer, evenals de nog 2 jaar lang toegestuurde updates?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
kobus1960
Senior Member
Berichten: 893
Lid geworden op: 21 feb 2006 02:43

Bericht door kobus1960 »

Ik zit elke dag in die auto, dus dat is beslist NIET mijn vakantie vervoer.
Derhalve zit ik niet met de geschetste eventuele problemen.
Ik begrijp de nu onstane weerstand tegen het nu onstane C-IQ verhaal.
Heb gewoon de overweging gemaakt, 2 jaar mijn geschetste pakket of
alsnog 2006/2007 aanschaffen en volgend jaar update en dit alles zonder Flitsinfo.
Het is bovendien 2 jaar geworden daar de korting dan nog iets verder oploopt.
Ieder zijn eigen keuze toch?
MVG,
Kobus

TT Start 60 Europa, lifetime uptdates + flitsabbo.
Samsung S3 Neo, Sygic 14.5.5. Benelux, benenwagen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Gerritje schreef:
Gisteren de gok genomen en 2 jaar Benelux + TMC en 2 jaar Flitsinfo besteld.
Totaalplaatje € 189,- en dus ook updates.
Komt bij dat ik geen Europareiziger ben, vandaar.
Maar nu krijg je dit najaar de kriebels en wilt naar Spanje!
Wat zijn dan de oplossingen die VDO biedt? Een Europapakket voor € 199! Maar werkt na afloop je oorspronkelijke (Flitsinfo) vrijschakeling voor de Benelux dan nog wel als je weer de oorspronkelijke CD's gaat gebruiken, of werken die daarna helemaal niet meer, evenals de nog 2 jaar lang toegestuurde updates?
Dé oplossing is om, als voorzorgsmaatregel deze week nog een 20 daags prepaid te kopen, à € 39.90. Daarmee kun je dan gewoon die kriebels krijgen en niet met jeuk blijven zitten :wink:

Ik heb zelf zitten aarzelen wat ik zou doen. Mijn Europa-abo loopt eind april af, en ik was voornemens om dat te verlengen met 2 jaar Benelux omdat ik veel minder in het buitenland kom dan vroeger. Daar zou ik dan in die twee jaar 2 keer een maandje F bij geboekt hebben en voorts nog een 20-daags prepaid. Totale kostenplaatje zou dan een kleine 240 Euri geweest zijn voor twee jaar dus 120 per jaar. Nu ben ik, met een Europa-abo € 149,50 per jaar kwijt
Omdat ik niet precies weet wanneer ik m'n maandje F wil boeken heb ik er voor gekozen om m'n Europa-abo met twee jaar te verlengen. Dat kost dan 60 Euri in twee jaar meer dan wanneer ik m'n oorspronkelijke plan uitgevoerd had.
Uiteraard, dat is 30 Euri per jaar meer dan bij continuering van C-IQ nodig geweest was.

Aan de andere kant realiseer ik me dat ik vroeger, met m'n MS 5000 aanzienlijk meer kwijt was. Toen kocht ik elk jaar een nieuwe Benelux (€189), en om het jaar een F. En naar de wintersport vertrouwde ik op de MRE's die op de Benelux CD stonden. Dat plaatje was, en is nog steeds heel wat kostbaarder, dat kostte me zo'n € 279 per jaar :!:

Dus ja, met de Supercode worden we er niet beter op. Maar met de C-IQ waren we ook wel erg verwend, spekkoper dus. En als je het slim aanpakt kun je daar nog twee jaar van profiteren :idea:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Kobus schreef:Ieder zijn eigen keuze toch?
Absoluut!
Maar ik nam jouw geval als voorbeeld van hoe het zou kunnen gaan als je nu geen plannen hebt en dan wel!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Gerritje schreef:
Kobus schreef:Ieder zijn eigen keuze toch?
Absoluut!
Maar ik nam jouw geval als voorbeeld van hoe het zou kunnen gaan als je nu geen plannen hebt en dan wel!
En dus: make up your mind :idea:
Deze week kan dat nog, denk dus even goed na en neem een besluit. Dat wou ik al onze C-IQ forumleden nog maar even meegeven :!: :!: :!:

En wellicht een aantal anderen op het idee brengen snel nog een 5400 bij Navco te kopen, daar zijn ze nu heel aantrekkelijk geprijsd.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Xabre
Normal Member
Normal Member
Berichten: 125
Lid geworden op: 24 mar 2007 20:55

Bericht door Xabre »

Gerritje schreef:
Na dat jaar supercode en dus geen flitsinfo meer mogelijk, dat werkt immers niet
meer met een gebruikte supercode.
Ik zou eigenlijk geen reden wten te bedenken waarom op de komende serie CD's/DVD's niet net zo als bij de 2010/2050 en de 5200, alle flitsinfo gewoon gratis beschikbaar is. Het staat er gewoon bij in de speciale files.
als dat zo is zou het betekenen dat alle flitsinfo op de nieuwe supercode cd's dus gewoon vrijgeschakeld is? en net zolang te gebruiken is als je wilt?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Op die opmerking van Gerritje heb ik al gereageerd:
JW schreef:Ik hoop met een paar dagen te weten hoe het zit met de flitsinfo op de nieuwe Supercode DVD/CD's.
Door de zwitserse wetgeving is er een probleem ontstaan, het VDO beleid is geen nieuwe kaarten uit te brengen waarop de CH palen staan.
Bij de 5200 en de PNA's is dat SW-matig op te lossen, bij harde datadragers als CD/DVD's gaat dat niet. Vandaar de onzekerheid.
Groet,
JW
Oftwel, we weten het nog niet. Voor de rest is het speculatie...

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
kobus1960
Senior Member
Berichten: 893
Lid geworden op: 21 feb 2006 02:43

Bericht door kobus1960 »

JW schreef; En wellicht een aantal anderen op het idee brengen snel nog een 5400 bij Navco te kopen, daar zijn ze nu heel aantrekkelijk geprijsd.
Ik heb er nog één liggen (PC 5400) . :!: :idea: :arrow:

Waarschijnlijk bij het verkeerde forumdeel, maar in de context van dit topic... :D
MVG,
Kobus

TT Start 60 Europa, lifetime uptdates + flitsabbo.
Samsung S3 Neo, Sygic 14.5.5. Benelux, benenwagen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
pwvandeursen
Normal Member
Normal Member
Berichten: 161
Lid geworden op: 29 jul 2004 20:26

Bericht door pwvandeursen »

Shit..... :evil: :evil:

H :evil: d me inderdaad nog niet gerealiseerd dat je geen content kunt bijkopen!!
MOET dat nu wel nog even deze week doen. weet alleen nog niet of ik mijn Benelux opwardeer of dat ik prepaid ga bij kopen. ga even een berekening doen.

In ieder geval bedankt JW voor de heads up :o
VW passat 2004 met: PC5700 + MM5600 + jvc dv6202 + mi2100+ supercode europe + flitspalen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
WS
Senior Member
Berichten: 388
Lid geworden op: 29 sep 2003 18:43

Bericht door WS »

Hallo Jan Willem

Inderdaad een tijd geleden dat ik hier gepost heb, natuurlijk kijk ik wel regelmatig op het forum.
Meestal vanuit mijn werkplek waar ik dan niet inlog als gebruiker.

Helaas zijn niet alle gebruikers op de hoogte van dit mooie forum met het laatste nieuws op navigatiegebied.

Gebruikers die nu op vakantie zijn, of door andere oorzaken de brief van C-IQ na 1 april op de mat vinden kunnen dus niets meer boeken.

Voor het gebruik van de huidige kaartsoftware heb je bij een Europa content € 169 betaald, als je hierna voor € 199 de supercode aanschaft heb je dus totaal € 368 betaald.

Bij de supercode zit een kaartsoftware met dezelfde release als als je huidige kaartsoftware.
wil je dus up to date blijven zal je in mei wederom in de buidel moeten tasten.
Tenzij de afloop van het abonnement precies gelijk valt aan de update van de kaart met supercode.

C-IQ doet nu voorkomen dat de € 199 een eenmalige aanbieding is om de gebruikers tegemoet te komen.
In werkelijkheid betaal je dus € 368
Als je ziet dat VDO systemen zoals de PN2050 inclusief Europa software al voor € 328 te koop zijn, kan je niet echt van een aanbieding spreken.

met vriendelijk groet,

Willem
Mercedes E220Cdi <>Navigon 70 premium Live Q4/2010<>Mercedes APS50 SW 4.1

Kia Picanto<>TomTom GO950 Live

test opstelling<>MS5200PT-XL Navteq 2010/11Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
trennen
Junior Member
Junior Member
Berichten: 41
Lid geworden op: 18 nov 2003 23:44

Bericht door trennen »

Hallo,

het is dat ik dit forum een beetje volg anders had ik tot nu toe niet geweten dat C-IQ stopt. Net als bij de verzending van de CD's, die ik in al die jaren slechts één keer automatisch kreeg, heb ik ook de brief tot vandaag niet gehad. Ik vraag me af hoeveel klanten t.z.t. als hun content afloop verrast worden door het gestopt zijn van C-IQ.

Overigens ook ik betreur het stoppen van dit mooie systeem.

Groeten TR
VDO MS3200, NT 2005/06, Flits info

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ritselaar
Moderator
Moderator
Berichten: 878
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:23

Bericht door ritselaar »

Ik heb tot nu toe ook nog geen brief gehad en 1 april nadert snel.

Mijn content loopt nog tot februari volgend jaar. Zoals het er nu uitziet, gaan we vermoedelijk in januari op wintersport, dus dat kan nog net.

Ik ga in ieder geval mee in de redenering van WS, want ook mij kan het dus zo treffen dat ik dan in februari 199 euro neerleg voor supercode en een dvd, die vermoedelijk gelijk zal zijn aan de dvd die (hopenlijk) in mei dit jaar uitkomt. Stel dat dan in maart 2008 weer een nieuwe dvd uitkomt, dan voel ik me in ieder geval bekocht, want dat kost me weer 199 euro.

Voorheen met mijn MS4200 hield ik ook altijd de webshop in de gaten en zodra ik een nieuwe kaart wilde hebben. Werd er een nieuwe aangeboden, dan pas kopen.

Ik zit dus nog te twijfelen wat ik ga doen, ofwel nog een jaar verlengen tot februari 2009, danwel dat ik volgend jaar in slecht geval een paar maanden rondrij zonder navigatie en dat ik wacht totdat de nieuwe cd/dvd uitkomt en op dat moment de supercode pas opvraag.

Gaf VDO maar een tijdspad op waarin de data van nieuwe releases zou staan, dan zijn de keuzes alweer eenvoudiger te maken.

Zoals al eerder: de afgelopen jaren heeft navigatie zich zo snel ontwikkelt en ben ik eigenlijk ook wel een beetje benieuwd of C-IQ zich dan wel aan de afspraken houdt voor hen die nu nog even snel de boel verlengen.


Frits de Laar


PS: Gekke vraag, er wordt geschreven door aantal onder ons om nog even twee jaar bij te boeken. Is het niet mogelijk om nog langere periodes te boeken ? Bij mij houdt c-IQ febr 2008 op, kan ik dan wel tot feb 2010 boeken (of nog verder), of limiteert C-IQ alles tot uiterlijk 1-4-2009
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

@ WS,

Hallo Willem,

Ik kon me ook al niet voorstellen dat je nooit meer mee las :wink:
Maar ik heb je wel gemist als actieve gebruiker. Ik heb nog de beste herinneringen aan het "onderzoeksdraadje TMC" waarin we gezamelijk, met name jij, Topsport, Cees en ondergetekende een heleboel zaken boven tafel tilden en tot de ontdekking kwamen wat een goede TMC splitter wel wist te bieden. Eén van de beste draadjes op dit Forum, imho :D . Wordt vervolgd, wat mij betreft :idea:

Terug naar je reactie.
Ja, met je eens, sommigen zullen erg, en wellicht te laat die brief krijgen, en dan niet meer zoals wij op dit forum nog maatregelen kunnen nemen om al-dan-niet een verlenging van hun C-IQ abo te regelen. Waarom dat zo gedaan is weet ik niet. Eerdere berichten gaven aan dat de aanvullende info medio februari zou komen...
Daarbij ben ik benieuwd te lezen hoe je het zelf aanpakt, had jij nog een langlopend contract?

Hoe je rekensom in elkaar steekt dat je in totaal € 368 betaalt voor een Supercode begrijp ik niet. Of het moet al zijn dat die gebaseerd is op je veronderstelling dat de Supercode DVD/CD dezelfde DB heeft als de huidige C-IQ DVD/CD, die van Q4/2005 is. Mijn info is dat de Supercode DVD/CD's een jaar jonger zijn, dat moet nog bevestigd worden als ze beschikbaar komen.
Als dat zó is, neem ik aan dat jouw rekensommetje herzien moet worden, toch?

De vergelijking met PNA's lijkt voor de hand te liggen.
Toch zie je bij alle aanbieders dat er een verschil is in prijsstelling. Ook bij Becker en BlauPunkt zijn de PNA's, incl. Europa content lager geprijsd dan de vast Navi's met dezelfde content.
Waarom? Goeie vraag, kennelijk zit die markt zo in elkaar, en gelden er voor vaste Navi's andere prijzen dan voor PNA's. En eerlijk gezegd zou ik zelf vanwege een wat gunstiger prijsstelling m'n vaste systeem niet inruilen voor een PNA. Ik weet wel beter :!:

Ik ben benieuwd naar je reactie. En te lezen hoe jij zelf dit "probleem" oppakt en oplost :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

@Ritselaar,

Je vraag:
PS: Gekke vraag, er wordt geschreven door aantal onder ons om nog even twee jaar bij te boeken. Is het niet mogelijk om nog langere periodes te boeken ? Bij mij houdt c-IQ febr 2008 op, kan ik dan wel tot feb 2010 boeken (of nog verder), of limiteert C-IQ alles tot uiterlijk 1-4-2009
kan ik wel beantwoorden: op 1/4/2009 gaat je systeem dan niet op zwart.
Ik heb zelf inmiddels een Europacontent geboekt van 1/5/2007 tot 1/5/2009 en daarvoor een code gekregen. Die is bevestigd voor díe periode :!:
Oftewel, als je nu iets boekt voor een periode ná 1/4/2009 zal dat gewoon gehonoreerd worden. Als jij dat boekt en er voor betaalt krijg je gewoon de noodzakelijke code. Naar ik verwacht zullen er echter niet meer dan twee kaart-updates verschijnen, rond mei 2007 en 2008. Er is dus om die reden een practische limitering aan die extra boekingen.
Dáárom schreef ik eerder in dit draadje: make up your mind. Oftewel, als je contact binnenkort afloopt, overweeg dan om nog vóór 1/4/2007 wat extra's te boeken. Nú kan het nog, na komende zaterdag is dat over-en-uit. Kwestie van je knopen tellen :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
WS
Senior Member
Berichten: 388
Lid geworden op: 29 sep 2003 18:43

Bericht door WS »

Hallo JW,

Je weet dat mijn interesse met name TMC is, helaas is het heel moeilijk om aan nieuwe info te komen,verschillende malen geprobeerd via de providers aan info te komen hoe TMC er in de toekomst uitgaat zien.
Helaas komt die info niet of nauwelijks los, de info die je dan krijgt is vaak een standaard antwoord van zaken die ons allang bekend zijn.
Zo loopt er op dit moment een project in Rotterdam om de bereikbaarheid te verbeteren door info te geven over files,parkeren, etc.
De info wil men geven via Radio,Drips en TMC
Ben dus benieuwd in welke form ze dat gaan aanbieden (Radio Rijnmond had vroeger ook TMC).


Ontopic

Mijn contract loopt tot 08-2008
Daarnaast had ik flitsinfo en ADAC Campinggids tot 08-2007
Ik heb de flitsinfo en de ADAC campinggids verlengt tot 08-2008
Hiermee lopen voor mij dus alle contracten af op 08-2008

Mijn rekensom is als volgt

Mijn contract loopt af 08-2008
De kaartsoftware zal dan waarschijnlijk zijn 2008/2009
Voor dat jaar heb ik dus voor die kaart € 169 betaald, na 08-2008 zal ik € 199 moeten betalen om de supercode met kaart te kopen die waarschijnlijk ook de versie 2008/2009 is.
Totaal ben ik dan dus € 368 kwijt voor de kaartsoftware 2008/2009.

Rond Mei 2009 zal waarschijnlijk de nieuwe kaartsoftware komen en moet ik, wil ik actueel blijven dus wederom een bedrag waarschijnlijk hoger dan € 199 moeten betalen om met de nieuwste kaartsoftware te navigeren.
Mijn redenering is dus dat je gewoon € 368 euro betaalt voor de vrijschakeling.

Nou zou je denken als je slim bent verleng je het contract tot mei 2009 zodat je met de aankoop van de supercode gelijk ook de nieuwe kaartsoftware hebt.
Er is echter geen garantie dat de update in mei 2009 komt, misschien wordt het wel april of juni 2009
En zit je dus 2 maanden zonder navigatie, bijboeken kan immers niet meer.
Ik heb verder over nagedacht nog 2 jaar bij te boeken maar gezien de huidige perikelen bij C-IQ
heb ik daar geen vertrouwen meer in.

De prijs van de kaartsoftware wordt bepaald door de leverancier en in dit geval VDO
Als ik voor nieuwe kaartsoftware inclusief nieuwe systeemsoftware bij Mercedes € 160 betaal kan ik niet geloven dat de prijs af leverancier zo hoog is.
Ter vergelijking noemde ik ook de PN2050 van VDO met Europa software.
Een prijs die lager is dan wij voor de vrijschakeling moeten betalen.

Het is niet onze keuze C-IQ te beëindigen, en daarom vind ik de aangeboden update bonus
niet reëel.

Met vriendelijke groet,
Willem.
Mercedes E220Cdi <>Navigon 70 premium Live Q4/2010<>Mercedes APS50 SW 4.1

Kia Picanto<>TomTom GO950 Live

test opstelling<>MS5200PT-XL Navteq 2010/11Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ritselaar schreef:Ik heb tot nu toe ook nog geen brief gehad en 1 april nadert snel.
Blijft nog steeds de vraag onbeantwoord wat er gaat gebeuren met alle gebruikers die wel een contract hebben, maar geen "brief" hebben gekregen. Je zou toch op z'n minst mogen verwachten dat bij een maatregel als deze het tijdspad iets anders ontworpen zou zijn zodat een grotere groep betrokkenen zich de gevolgen zou kunnen realiseren en maatregelen nemen. Al iets gehoord van een coulanceregeling of flexibele interpretatie van de contractverlenging?
WS schreef:C-IQ doet nu voorkomen dat de € 199 een eenmalige aanbieding is om de gebruikers tegemoet te komen.
In werkelijkheid betaal je dus € 368
De redenering van WS klopt in grote lijnen en zijn prijsberekening laat een onthutsend totaalplaatje zien.

JW schreef:Naar ik verwacht zullen er echter niet meer dan twee kaart-updates verschijnen, rond mei 2007 en 2008.
Een ander punt dat ik niet helemaal kan begrijpen is dat er heel stilletjes het besef is ingeslopen dat er slechts eenmaal per jaar een update van de kaarten wordt verzorgd. Nog niet zo lang geleden was er een levendige discussie over één of tweemaal jaarlijks een beloofde update. Ook daar liet VDODayton de C-IQ klanten al min of meer in de kou staan.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • content manager asistent van becker in het nederlands niet te vinden wie kan me helpen
    door duivel64 » 02 jun 2016 08:06 » in Mobiele Becker systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 787
  • Tomtom One Xl 2007(?) werkt dat nog?
    door Function » 31 mar 2021 21:23 » in TomTom
    Reacties: 8
    Weergaves: 678
  • navigatiecd???? grand scenic uit 2007
    door toro28 » 15 okt 2014 09:51 » in Renault
    Reacties: 0
    Weergaves: 864
  • gps antenne espace 2007 phase 2
    door guilvars » 27 okt 2015 16:46 » in Renault
    Reacties: 3
    Weergaves: 1840
  • navigatie cd opel meriva 2007
    door printer » 11 mei 2022 14:12 » in Opel
    Reacties: 0
    Weergaves: 208
  • Navigatiesysteem renault megane 2007 klapt niet uit
    door Markbo » 25 jan 2016 22:44 » in Renault
    Reacties: 1
    Weergaves: 679

Terug naar “C-IQ zaken”