C-IQ houdt op 1 april 2007 op met limited content....

In deze rubriek kun je alles vinden over C-IQ software
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Bedankt voor je uitvoerige bijdrage, interessant om te lezen.

Met je eerste conclusie ben ik het eens. C-IQ is niet in het leven geroepen met als doel illegale verspreiding onmogelijk te maken. Het was wel een zeer prettig bij-effect.
Hoofddoel was een systeem te introduceren waarmee voor de klant op maat gemaakte content geleverd kon worden, met transparante prijzen. En dat is naar mijn mening gelukt gedurende de ruim 4 jaar dat het op de markt was.
Ik betreur dat het niet doorgezet is. En als ik het goed heb begrepen denk jij daar ook zo over.

Je tweede gedachte deel ik niet.
VDO zal naar mijn overtuiging nastreven om voor elke omschakeling de Supercode CD/DVD tegen betaling te leveren en daar dan gratis die code bij te verstrekken.
Zó staat het in de brief, waarin aangegeven is dat je dat bij de dealer of de webshop kunt doen. Andere methoden worden niet aangegeven, dit is de regel waarop Gerry's verhaal een uitzondering is. Aankoop rechtstreeks bij TA of NT is ook niet aan de orde, in elk geval nu niet

Voor de rest denk ik dat je gelijk hebt, het topic is aardig uitgegeten. Het wordt een herhaling van zetten, dus laten we gewoon kijken hoe de ontwikkelingen zijn de komende tijd :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Hjalmar
Junior Member
Junior Member
Berichten: 43
Lid geworden op: 26 dec 2004 09:48

Bericht door Hjalmar »

JW schreef:Bedankt voor je uitvoerige bijdrage, interessant om te lezen.

Je tweede gedachte deel ik niet.
VDO zal naar mijn overtuiging nastreven om voor elke omschakeling de Supercode CD/DVD tegen betaling te leveren en daar dan gratis die code bij te verstrekken.
Zó staat het in de brief, waarin aangegeven is dat je dat bij de dealer of de webshop kunt doen. Andere methoden worden niet aangegeven, dit is de regel waarop Gerry's verhaal een uitzondering is. Aankoop rechtstreeks bij TA of NT is ook niet aan de orde, in elk geval nu niet

Groet,
JW

Ik gaf dat in mijn eerste post hierover al aan JW. Echter Vdo kan maar 1 keer geld 'vangen' voor de supercode icm de nieuwe kaarten. Ik denk dat ze daarom niet zo moeilijk doen. Het is denk ik een beperkt groepje dat er bij onze veelal duurdere systemen om gaat bellen/mailen. De meeste mensen kopen gewoon keurig een nieuwe kaart en krijgen de code erbij. Over een paar maanden als er eventueel nieuwe supercodekaarten komen, komen de oude massaal op de 2e handsmarkt, je hebt immers altijd mensen die het nieuwste van het nieuwste willen hebben en anderen die met iets oudere kaarten maar voor weinig willen navigeren. Dan zullen er velen om een supercode gaan vragen verwacht ik.
PC5510, MM5600sd, RC5400/01, TMC5011, splitter MA1410, Navteq 2007-2008 Europe, en Supercode Teleatlas Europe 2007-2008, MO5598 in Saab 9000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
admin
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1246
Lid geworden op: 01 sep 2003 18:27

C-IQ houdt op 1 april 2007 op met limited content....

Bericht door admin »

Heb een aantal postings verwijderd, omdat deze totaal niet meer met het onderwerp an-sich te maken hadden, doch meer met het (on)bewust verkeerd lezen/interpreteren van wat er geschreven en bedoeld wordt.

Bij deze het verzoek om on-topic te blijven.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

@ Hjalmar,

Voorlasnog is de situatie als eerder aangegeven in de brief van VDO. Ik heb geen enkel ander document waaruit blijkt dat VDO dit struktureel anders zal gaan doen.

Hoe het gaat worden als er (volgend jaar?) nieuwe Supercode versies op de markt gaan komen weten we gewoon niet. Dat is allemaal speculatie, de tijd zal het leren.

Vandaar dat ik mijn vorige posting besloot met:
Voor de rest denk ik dat je gelijk hebt, het topic is aardig uitgegeten. Het wordt een herhaling van zetten, dus laten we gewoon kijken hoe de ontwikkelingen zijn de komende tijd :wink:

Daar heb ik niks meer aan toe te voegen...

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
freelander
Junior Member
Junior Member
Berichten: 41
Lid geworden op: 02 jan 2005 21:40

Bericht door freelander »

En ik had niet meer op het forum gekeken, 0,0 bericht van VDO ivm met het stoppen van C-IQ, dus braaf mijn abo verlengd tot 2009. Er stond een update gepland voor juni, maar nog niets ontvangen...

Als VDO zo vriendelijk was geweest mij te informeren, dan was ik overgestapt op het nieuwe systeem en voor hetzelfde geld een europa dvd gekocht.

Emails worden niet meer beantwoord, niemand bij de telefoon. Alles afgesloten.

Dealer stelt dat je gewoon de updates krijgt. Dit klopt, maar je kan niet meer voor 20€ een maand door europa toeren. Ik zou een extra cd nodig hebben a 90 euro.

Kan je 1 of 2 dagen europa preview vrijschakelen??? en hoe ging dat...

In mijn geval is VDO dus in gebreke gebleven. Terug naar de MS5000 ??? of een TT-tje.
Navigare nessese est

VDO5500/NAVTEQ EUROPA SUPERCODE/NAVTEQ C-IQ BENELUX/TMC5011/MA1014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Buitengewoon vervelend, en jammer dat je niet meer op NHS geweest bent. Met de info die we hier hadden zijn heel wat mensen op tijd geweest om de noodzakelijke akties te nemen.

Overigens, wanneer heb jij die nieuwe content (Benelux?) geboekt, en tot wanneer loopt die?

En ja, die preview kun je vrijschakelen. Dat wordt dan in een keer die twee dagen.
Als het goed is kun je dat ook nog met de oude DVD doen, zolang je die niet gebruikt hebt. Dus eerst met die DVD de preview gebruiken.
Daarna de nieuwe DVD (komt binnenkort) er in stoppen en daarvan dan de preview gebruiken. Hoe je dat moet doen staat in je manual.

Teruggaan naar een 5000, waarom? Ook daarvoor moet je toch actuele kaarten kopen?
En je zult heftig teleurgesteld raken als je eenmaal de 5500 gewend bent. Die heeft heel wat meer mogelijkheden en is heeeeel veel sneller :idea:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
RAH
Normal Member
Normal Member
Berichten: 187
Lid geworden op: 11 jul 2004 17:34

Bericht door RAH »

Een 5000 met kaarten van 2003 doet het stukken beter dan een 5500 met niet vrijgeschakelde kaarten van 2006/2007 :lol: .
ms5400 (PC5400 + MM5400) + MT5011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
sjaak11
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 aug 2007 18:48

Bericht door sjaak11 »

Ik heb een vraag, een beginners vraag eigenlijk.
Ik heb enkele maanden geleden een lease auto overgenomen, een Peugeot 307sw waar een PC5600 in zit.
Nu heb ik er alle CD's bij van Europa, maar heb ik het nog nooit gebruikt buiten NL.
Volgens mij staat hij slechts ingesteld voor BENELUX in de Classic mode, wel heb ik TMC (ik krijg bijvoorbeeld file info).

Nu kreeg ik vandaag de melding dat mijn licentie over 10 dagen verloopt.
Nu vraag ik mij af wat dit in houdt en wat ik hieraan moet doen. Doet mijn systeem het niet meer na deze 10 dagen, moet ik hiervoor iets kopen?

Daar deze auto pas sinds enkele maanden op mijn naam staat en ik verder nooit iets heb geregistreerd heb ik vrij oud kaartmateriaal, van vorig jaar 05/06, wat er denk ik sinds de aanschaf bij zit. Ik heb dus ook nog nooit bericht gehad van C-IQ met betrekking tot het stopzetten van de service etc... ik ben net gaan googlen en kwam hier uit.

Graag verneem ik wat er wel en niet werkt na 18 augustus in mijn geval, en welke actie ik zou moeten ondernemen...

Alvast bedankt.

~jan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Marc Veen
Senior Member
Berichten: 469
Lid geworden op: 29 mei 2006 18:58

Bericht door Marc Veen »

sjaak11 schreef: Nu kreeg ik vandaag de melding dat mijn licentie over 10 dagen verloopt.
Nu vraag ik mij af wat dit in houdt en wat ik hieraan moet doen. Doet mijn systeem het niet meer na deze 10 dagen, moet ik hiervoor iets kopen?
Om kort te gaan. Over 10 dagen werken je kaarten (cd's) niet meer omdat je C-IQ abonnement afloopt.
Omdat C-IQ niet meer bestaat kan je niet meer verlengen en moet je nieuwe cd's met een z.g.n. "supercode" aanschaffen. Deze bestaan in een BeNeLux (€ 90,--) of een Europa (€ 190,--) versie. Deze zijn te koop bij o.a. Navco. Door de supercode schakel je de cd's ongelimiteerd vrij.

Gr,

Marc

Ps. Als je meer wilt weten, er zijn al diverse topics over de werking van de supercode.
VRM6100 + PC5200 (TomTom Tele Atlas Eur 2014-2015) + RCS5100 + RC5400 i.c.m. RCD3200 + MA6200
Nokia E72 met OVI Maps V3.04 en Sygic Mobile Maps 10
Voorheen: MS4200, MS4200RS en MS4400

Familie o.a. nog: MS4400 en MS4200RS (Navteq SC Eur 2011-2012)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Door de supercode schakel je de cd's ongelimiteerd vrij.
En om het nog ingewikkelder te maken: Je schakelt niet de CD's maar je navigatie vrij voor gebruik van de Supercode cd's
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Marc Veen
Senior Member
Berichten: 469
Lid geworden op: 29 mei 2006 18:58

Bericht door Marc Veen »

Gerritje schreef:
Je schakelt niet de CD's maar je navigatie vrij voor gebruik van de Supercode cd's
Helemaal correct Gerritje. :Yes:
Het is van mij nog steeds een automatisme om het zo te zeggen. :oops:

Gr,

Marc
VRM6100 + PC5200 (TomTom Tele Atlas Eur 2014-2015) + RCS5100 + RC5400 i.c.m. RCD3200 + MA6200
Nokia E72 met OVI Maps V3.04 en Sygic Mobile Maps 10
Voorheen: MS4200, MS4200RS en MS4400

Familie o.a. nog: MS4400 en MS4200RS (Navteq SC Eur 2011-2012)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
sjaak11
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 aug 2007 18:48

Bericht door sjaak11 »

heren, nog een vraagje.... volgens mij is de termijn inmiddels verlopen... ik krijg smorgens geen melding meer, maar het navigeren gaat nog prima hoor!!! iemand die mij misschien kan uitleggen hoe dit zit? en kan ik ergens checken wanneer het gaat verlopen bijvoorbeeld? of wanneer stopt het systeem er helemaal mee zoals jullie zeggen?

thanks...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Als jij een zgn Unlimited abonnement hebt blijft jouw vrijschakeling onbeperkt geldig. Echter wel met de aantekening dat het alleen werkt met de set kaarten waarvoor de vrijschakeling geldt.
Zodra je andere/nieuwere kaarten wilt zul je moeten overgaan naar Supercode.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
sjaak11
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 aug 2007 18:48

Bericht door sjaak11 »

hoe kan ik checken of ik een unlimited systeem heb?
dat wil ik dan wel even zien, ik vind het namelijk vaag dat ik wel enige tijd die 10 dagen melding heb gehad...

groetjes,

jan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Kijk even bij "mijn C-IQ"
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Sjiefke
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 mar 2008 10:38

Bericht door Sjiefke »

Vrienden. Ik zit met het volgende:

Enige tijd geleden is uit mijn leaseauto mijn VDO systeem gestolen. De leasemaatschappij heeft vervolgens een nieuw VDO systeem laten installeren. Ik heb het systeem laten activeren voor C-IQ, omdat ik de kaartupdates wel handig vond.

Tot op heden heb ik nooit een kaartupdate ontvangen (ik heb DVD EUR 2005/6), maar ik heb wel betaald voor de kaartinformatie + updates.

Het systeem geeft aan dat de kaarten gaan "verlopen". Aangezien ik deze leaseauto nog slechts 2 maanden heb (en de nieuwe al besteld is) wilde ik mijn kaarten voor 2 maanden verlengen. Blijkbaar gaat dit niet meer en moet ik nu voor 199 euro een nieuwe Europa kaart (of 99 euro voor Benelux) kopen. Dat lijkt me niet klantvriendelijk, zeker aangezien ik nooit de betaalde updates heb ontvangen. En daarnaast heb ik nooit informatie van VDO ontvangen.

Is er een (goedkopere) oplossing.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Is er een (goedkopere) oplossing.
Ja, je kunt voor € 99 een Supercode + CD Benelux aanschaffen. Dat scheelt al behoorlijk.
Ook kun je je beklag doen bij VDO over de nooit ontvangen cd's en uitblijven van informatie. Tegen de tijd dat jij een tevredenstellend antwoord krijgt van deze organisatie zul je waarschijnlijk al in een andere auto rijden

Maar om nu te beweren dat je "op tijd" bent om na 2 of 3 jaar eens een keer je beklag te doen over een abonnement, waar je elk jaar nieuwe kaarten zou verwachten, hoor je mij niet zeggen :oops:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

@ Sjiefke,

Nee, er is geen goedkopere oplossing.
Als je na afloop van de huidige periode nog twee maanden Europa bijgekocht had, zou je 60 Euri kwijt geweest zijn.
Nú kost een Benelux Supercode 2008 Navteq, incl. Flitspalen en Europa CD maar 78 Euri bij Navco http://www.navco.nl/product_info.php?cP ... cts_id=308 , en die is onbeperkt bruikbaar :!:
Dat kan voor een volgende gebruiker voordeel opleveren, wellicht kun je daar met de leasemaatschappij nog een dealtje over maken.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Sjiefke
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 mar 2008 10:38

Bericht door Sjiefke »

Ik kreeg net antwoord van VDO:

Geachte heer Sjiefke,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Wij gaan uw klacht verder leiden aan de betreffende afdeling en hopen z.s.m. u een oplossing aan te bieden.

Wij verzoeken u om een paar dagen geduld.

Met vriendelijke groet

Uw VDO Dayton team
XXXXXX
Edit Mod: naam verwijderd wegens Privacy

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

En nu maar hopen dat je oud genoeg wordt om nog een bevredigend antwoord te krijgen :?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Sjiefke
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 mar 2008 10:38

Bericht door Sjiefke »

Gerritje schreef:En nu maar hopen dat je oud genoeg wordt om nog een bevredigend antwoord te krijgen :?
:lol: Ik heb me in elk geval voorgenomen om voor die 2 maanden geen nieuwe content te gaan kopen. Dan koop ik me nog liever voo 130 euro een TomTom One Benelux.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Sjiefke
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 mar 2008 10:38

Bericht door Sjiefke »

Inmiddels heb ik een 2 maanden licentie ontvangen.

Nadat ik de code heb ingevoerd (en hij werkt) heb ik protest aangetekend. Ik vind namelijk dat ik uiteindelijk ongelimiteerd heb gekregen, dus ik wil een supercode voor mijn huidige DVD hebben. Ben benieuwd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Sjiefke schreef:Inmiddels heb ik een 2 maanden licentie ontvangen.

Nadat ik de code heb ingevoerd (en hij werkt) heb ik protest aangetekend. Ik vind namelijk dat ik uiteindelijk ongelimiteerd heb gekregen, dus ik wil een supercode voor mijn huidige DVD hebben. Ben benieuwd.
Mij ontgaat de logica hiervan, maar dat zal ongetwijfeld aan mij liggen.
En dus de vraag; wil je het me uitleggen?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
toyz
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 okt 2006 23:51

2de hands MS4150RS

Bericht door toyz »

Na een hoop leeswerk op dit forum begrijp ik dat als ik een gebruikt C-IQ systeem wil aanschaffen (interesse in een VDO MS4150RS radio), de kosten van een supercode extra moet meerekenen als het aan te schaffen systeem nog onder C-IQ activatie draait. In het geval dat de verkoper dit al gedaan heeft, heeft dat dus een meerwaarde.
Heb ik dit nu goed begrepen? Zijn er nog andere zaken (buiten de voor de hand liggende) waar ik op moet letten?
Bij voorbaat dank voor eventuele tips.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Prima samengevat, niks aan toe te voegen :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • content manager asistent van becker in het nederlands niet te vinden wie kan me helpen
    door duivel64 » 02 jun 2016 08:06 » in Mobiele Becker systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 787
  • Tomtom One Xl 2007(?) werkt dat nog?
    door Function » 31 mar 2021 21:23 » in TomTom
    Reacties: 8
    Weergaves: 678
  • navigatiecd???? grand scenic uit 2007
    door toro28 » 15 okt 2014 09:51 » in Renault
    Reacties: 0
    Weergaves: 864
  • gps antenne espace 2007 phase 2
    door guilvars » 27 okt 2015 16:46 » in Renault
    Reacties: 3
    Weergaves: 1842
  • navigatie cd opel meriva 2007
    door printer » 11 mei 2022 14:12 » in Opel
    Reacties: 0
    Weergaves: 208
  • Navigatiesysteem renault megane 2007 klapt niet uit
    door Markbo » 25 jan 2016 22:44 » in Renault
    Reacties: 1
    Weergaves: 679

Terug naar “C-IQ zaken”