C-IQ houdt op 1 april 2007 op met limited content....

In deze rubriek kun je alles vinden over C-IQ software
kaatje
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 apr 2007 11:12

Bericht door kaatje »

Dank voor je reactie.
Een half uur na mijn geschrijf in deze thread kreeg ik een antwoordmail van VDO Dayton.
(Lezen ze dit?)
Ik begrijp wat je schrijft maar ben hogelijk verbaasd.
Sinds drie jaar gebruik ik dus dit systeem, maar vraag mij als leek af waarom ik € 190,00 euro zou betalen voor een tijdelijk systeem, terwijl TomTom en Mio en anderen voor weinig meer een permanent systeem aanbieden.
Ik heb een separaat flitsinfo systeem, dus gebruik alleen file service en alternatieve routes
Wat voor voordelen heeft mijn huidige systeem.
ik lees graag een reactie.

Kaatje

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Ik heb je posting een paar keer gelezen, maar begrijp eerlijk gezegd niet wat je bedoelt te zeggen en/of te vragen...

Eerstens: wat schreef VDO? Dat meld je niet.

Vervolgens: wat zou je gedaan hebben na afloop van je huidige abo-periode op 1 mei 2007? Zou je dan weer een Europa-abo genomen hebben voor 1 jaar, à raison van € 169?

Wat je bedoelt met je opmerking over flitsinfo is me niet duidelijk. Toen je een C-IQ abo had moest je daarvoor apart betalen, met de Supercode krijg je dat gratis en voor niets meegeleverd met de nieuwe CD/DVD's :idea:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kaatje
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 apr 2007 11:12

Bericht door kaatje »

JW
Het antwoord was dat ik probleemloos mijn systeem kon blijven gebruiken...............als ik even nieuwe updates zou bestellen.
Ik was van mening dat ik zonder abonnement geen updates meer zou krijgen maar wel met de "verouderde"cd's kon blijven navigeren.En dan bij inleveren van de auto een nieuw systeem als Mio of TomTom aanschaffen
Met flitsservice bedoel ik; zit niet in mijn abonnement en heb daarom een apart apparaat gekocht (éénmalige kosten) in mijn auto waarmee ik regelmatig kosteloos nieuwe updates kan downloaden.
Nu moet ik dus overwegen een jaarabonnement te kopen of een los apparaat (als genoemde twee) aan te schaffen.

Kaatje

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

kaatje schreef:JW
Het antwoord was dat ik probleemloos mijn systeem kon blijven gebruiken...............als ik even nieuwe updates zou bestellen.
Ik was van mening dat ik zonder abonnement geen updates meer zou krijgen maar wel met de "verouderde"cd's kon blijven navigeren.En dan bij inleveren van de auto een nieuw systeem als Mio of TomTom aanschaffen
Met flitsservice bedoel ik; zit niet in mijn abonnement en heb daarom een apart apparaat gekocht (éénmalige kosten) in mijn auto waarmee ik regelmatig kosteloos nieuwe updates kan downloaden.
Nu moet ik dus overwegen een jaarabonnement te kopen of een los apparaat (als genoemde twee) aan te schaffen.

Kaatje
Dat was dus een misvatting. Jouw systeem gaat op 1 mei "op zwart", je abo is dan afgelopen.
Toen C-IQ er nog was had je dan €169 moeten betalen om een verlenging voor één jaar te krijgen, nu kost het je € 199 voor een onbeperkte vrijschakeling als je 'm bij VDO bestelt, of € 190 bij Navco. En dan krijg je er gratis de flitsinfo bij :idea:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
B-A-R-T
Starting Member
Starting Member
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 jun 2004 11:45

Bericht door B-A-R-T »

kaatje schreef:JW
Ik was van mening dat ik zonder abonnement geen updates meer zou krijgen maar wel met de "verouderde"cd's kon blijven navigeren.

Kaatje
Dat zou inderdaad een mooi gebaar geweest van VDO en m.i. ook het enige correcte. Dat VDO geen brood meer zag in hun CIQ systeem, en dat zij éénzijdig beslissen dit stop te zetten; dit is hun recht, maar enige compensatie naar de klanten die hun vertrouwen in CIQ hebben gesteld was m.i. toch op zijn plaats geweest.

Jammer, ik zal de verplichte supercode aankopen nadat mijn abo is afgelopen, maar voor mijn volgende navi zal ik de toestellen van VDO niet meer in overweging nemen.
BMW 320d Touring
MS5500 - BeNeLux Navteq 2006/07 Limited

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kaatje
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 apr 2007 11:12

Bericht door kaatje »

B.A.R.T.
Dank voor je reactie, helemaal eens. Heb inmiddels een TOMTOM aangeschaft. Eénmalige kosten en ook op de motor te gebruiken. Wel even wennen maar dat duurt maar een paar trips.
Nogmaals dank.
Kaatje

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Eénmalige kosten
Hoezo éénmalig? Dat is toch quatsch!
Alleen als je daarna nooit meer kaarten koopt dus dat is precies zo als bij VDO Dayton :!:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

kaatje schreef:B.A.R.T.
Dank voor je reactie, helemaal eens. Heb inmiddels een TOMTOM aangeschaft. Eénmalige kosten en ook op de motor te gebruiken. Wel even wennen maar dat duurt maar een paar trips.
Nogmaals dank.
Kaatje
Daar kan dan wel een reactie op komen, maar niet op mijn eerdere posting :?:
Dat was dus een misvatting. Jouw systeem gaat op 1 mei "op zwart", je abo is dan afgelopen.
Toen C-IQ er nog was had je dan €169 moeten betalen om een verlenging voor één jaar te krijgen, nu kost het je € 199 voor een onbeperkte vrijschakeling als je 'm bij VDO bestelt, of € 190 bij Navco. En dan krijg je er gratis de flitsinfo bij
Ik begrijp dus nog altijd niet waarom Kaatje zo "teleurgesteld" is. Haar systeem was op 1 mei sowieso op zwart gegaan, ook toen C-IQ er nog wel was.......

Op dit forum doen we er alles aan om zaken duidelijk te krijgen en te maken. Een inhoudelijke reactie op mijn posting van 23/4 11.16pm zou dus gewaardeerd worden.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kaatje
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 apr 2007 11:12

Bericht door kaatje »

J.W.

Sorry,
het volgende:
Het misverstand bij mij was: Als je geen updates abb. neemt bij C-IQ, kun je nog wel navigeren maar met verouderde kaarten.
Je bepaalt zelf wanneer je up-dates aanschaft.
Dit bleek een misvatting (en teleurstelling). Je kunt zonder kosten te maken in het geheel niet meer navigeren.
Met de andere systemen heb je ook updates nodig, na verloop van tijd. Echter je kunt zelf bepalen wanneer je kosten maakt.
Maar goed, inmidels dus opgelost
toch bedankt voor je info en correctie.
Kaatje

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Bedankt voor je aanvulling en uitleg :D

De basis was dus inderdaad een misverstand.
Overigens ben je daarin niet alleen, ik heb al vaker gelezen dat gebruikers niet goed op de hoogte waren/zijn van wat een C-IQ abo nou precies inhoudt. Ondanks wat daarover op de C-IQ site, in hun documentatie en ook op dit forum geschreven is, het drong niet tot iedereen door en werd door velen als te gecompliceerd beschouwd.
Dat zal ongetwijfeld meegespeeld hebben bij VDO's beslissing om C-IQ niet voort te zetten.....

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
juSTSTar
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 mei 2007 20:43

Sinds 24.03.2007 Nederland gectiveerd voor 1 jaar.

Bericht door juSTSTar »

Hallo,
Op 24.03.2007 heb ik m'n MS4150 in m'n outo geplaatst. Ik heb meteen de NL kaarten voor 1 jaar geactiveerd.
Ik ga 27-04-2007 voor 1 week naar frankrijk op vakantie en zag dat je voor dit soort korte tripjes een prepaid account kan aanmaken. Dit heb ik toen niet gedaan, ik dacht komt wel...
Tijdens de regeistratie en betaling voor 1 jaar NL 49 euro heb ik op de C-IQ site niets gezien over de veranderingen va 1 april 2007.
Nu wilde ik 26-04-2007 de prepaid activeren omdat ik de dag erna naar frankrijk ging. Tot m'n verbazing bestond m'n account niet meer. Eerst contact opgenomen met C-IQ over het verwijderen van m'n account via het contact formulier, ik heb nog steeds geen reactie gehad. Als ik nu frankrijk wil activeren ben ik verpicht die 199 euro uit te geven. Als ik dat had geweten had ik niet eerst nederland voor 1 jaar geactiveerd maar even gewacht op de vernieuwde supercode.
Ik ben nu onnodig geld kwijt want die 199 euro moet ik vroeg of laat toch uitgeven. Ik vind het erg slecht dat er over het nieuwe concept niets te lezen was op het moment van mijn bestelling. Hebben meer mensen dit gehad?
Zou ik in aanmerking kunnen komen voor een koring over het aankoop bedrag van 199 euro voor europa?
Ik ga maandag even bellen, jullie horen meer,....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
juSTSTar
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 mei 2007 20:43

Bericht door juSTSTar »

Op het telefoon nummer 0080099333333 krijg ik te horen dat zij er niets aan kunnen doen. Ze zullen zelf met de tijd ook weg vallen. Voor klachten / vragen kan alleen nog maar gebruik worden gemaakt van het contact formulier op de site. MMMMMMMMjjjjjjjjaaaaaaaaa!
Ga ik dat maar proberen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Marc Veen
Senior Member
Berichten: 469
Lid geworden op: 29 mei 2006 18:58

Bericht door Marc Veen »

juSTSTar schreef:Voor klachten / vragen kan alleen nog maar gebruik worden gemaakt van het contact formulier op de site.
Het lijkt wel of VDO Dayton zichzelf stapje voor stapje aan het opheffen is. :cry:
VRM6100 + PC5200 (TomTom Tele Atlas Eur 2014-2015) + RCS5100 + RC5400 i.c.m. RCD3200 + MA6200
Nokia E72 met OVI Maps V3.04 en Sygic Mobile Maps 10
Voorheen: MS4200, MS4200RS en MS4400

Familie o.a. nog: MS4400 en MS4200RS (Navteq SC Eur 2011-2012)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
nuis
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 mei 2007 16:04

Bericht door nuis »

Ik heb onlangs een tweedehands pc5500 gekocht. De software is verlopen en werkt niet meer.
Na het lezen van de meeste van de vorige berichten, heb ik toch nog een vraag.

Om het systeem aan de praat te krijgen moet ik een supercode kopen. Dit kan in de shop van vdo. Bij het bestellen krijg ik direct de supercode. Werkt het systeem met de huidige dvd (of cd) nadat ik de supercode heb ingevoerd? Of moet ik een week wachten op de bijbehorende dvd (of cd)?

Welke software is de beste, teleatlas of Navteq?

Alvast dank voor jullie reactie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Je systeem zal pas weer werken als je ook de bijbehorende DVD hebt ontvangen. (De MS5500 is DVD systeem)
Noord West Europa, waaronder Nederland is beter gedekt door Navteq dan door TeleAtlas.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
nuis
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 mei 2007 16:04

Bericht door nuis »

Dank voor je snelle reactie. Het is inderdaad een dvd systeem, maar ik begreep dat het ook mogelijk is om een cd van de benelux te gebruiken (met hoofdwegen van europa).

Omdat ik weinig in het buitenland kom, is de cd voldoende. Ik vraag mij wel af of er nog andere voordelen zijn om toch voor de dvd te kiezen, bijvoorbeeld omdat deze sneller reageert. kan iemand dat bevestigen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Klopt, de CD werkt ook in een 5500.
Voordeel van de DVD is alleen dat je er heel Europa op hebt staan. En hij is niet sneller dan de CD.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
juSTSTar
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 mei 2007 20:43

Bericht door juSTSTar »

Marc Veen schreef: Het lijkt wel of VDO Dayton zichzelf stapje voor stapje aan het opheffen is. :cry:
Lijkt er sterk op ja ik heb tot op heden geen reactie van ze gekregen via het contact formulier....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
schroot
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 apr 2007 12:56

Stil bij VDO

Bericht door schroot »

Ik ben inmiddels iets meer dan 3 weken verder na bestelling supercode en nog geen CD's binnen... De telefonische helpdesk van C-IQ verwees mij naar een emailadres otrs@c-iq.net. Vorige week donderdag gemaild dat ik nog niets binnen had met de vraag wanneer ik dit kan verwachten.. Tot op heden geen bericht.

Iemand een idee hoe ik VDO / C-IQ wel in beweging krijg ? Ik zou toch wel weer willen navigeren..

groet, Alwin

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Het is een treurige zaak zo te horen.
Maar, is het verschuldigde bedrag wel gewoon verwerkt en afgeschreven?

Vandaar destijds mijn link naar NAVCO.
Daar heb je 100% zekerheid dat je het met 1 dag in huis hebt!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
schroot
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 apr 2007 12:56

Bericht door schroot »

correct, het was wel direct afgeboekt van mn creditcard... daar zijn ze wel heel snel in !

[edit] net maar weer gebeld met C-IQ, die geven nu aan dat dat emailadres ook geen zin heeft... enige dat je kan doen is via de vdodayton-shop website een reactieformulier invullen aldus de dame aan de telefoon.

Nu heb ik dit webformulier een uur geleden ingevuld, met vinkje van stuur mij kopie, maar mn mailbox blijft angstvallig leeg....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
schroot
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 apr 2007 12:56

Bericht door schroot »

zucht.. na bellen met siemens in hoofdrop uiteindelijk via siemens/vdo in eindhoven te horen gekregen dat de teleatlas CD's momenteel niet uitgeleverd kunnen worden (ze weten nog niet wanneer wel, maar zou toch binnen enkele weken..) en dat de c-iq helpdesk dan een OTRS oplossing moet bieden. Dus C-IQ weer gebeld met deze mededeling en binnen de minuut heb ik een code in de mail voor 1 maand europa met de huidige kaart.... Dat hadden ze bij de C-IQ helpdesk toch ook wel eerder kunnen verzinnen !! Straks even kijken of de code werkt...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

En waarom neem je dan niet meteen een setje Navteq, die zeker voor de dekking van Nederland stukken beter is dan TA?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
schroot
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 apr 2007 12:56

Bericht door schroot »

ehhh.. ik rijd al ruim 3 jaar met TA kaarten en ik moet zeggen dat ik daar weinig tot geen problemen mee heb, ook het buitenland (duitsland, denemarken, belgie, frankrijk) gaat tot nu toe helemaal prima !

gelukkig werkt de verstrekte code.. Als ze volgende week de kaarten ook nog niet hebben zal ik eens een poging doen om NavTeq te krijgen. Ik zal dit forum eens naspeuren op de voor en nadelen.... dank voor de tip !

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik denk niet dat je kunt spreken over voor en nadelen.
TeleAtlas loopt aantoonbaar achter in vele gebieden in Nederland en Duitsland.
Een ander fenomeen is dat bij aanschaf van bijv de MS5200 de TA versie € 150 goedkoper is dan de Navteq.
Niet dat duurder altijd beter is, maar toch iets om over na te denken.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • content manager asistent van becker in het nederlands niet te vinden wie kan me helpen
    door duivel64 » 02 jun 2016 08:06 » in Mobiele Becker systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 787
  • Tomtom One Xl 2007(?) werkt dat nog?
    door Function » 31 mar 2021 21:23 » in TomTom
    Reacties: 8
    Weergaves: 678
  • navigatiecd???? grand scenic uit 2007
    door toro28 » 15 okt 2014 09:51 » in Renault
    Reacties: 0
    Weergaves: 864
  • gps antenne espace 2007 phase 2
    door guilvars » 27 okt 2015 16:46 » in Renault
    Reacties: 3
    Weergaves: 1842
  • navigatie cd opel meriva 2007
    door printer » 11 mei 2022 14:12 » in Opel
    Reacties: 0
    Weergaves: 208
  • Navigatiesysteem renault megane 2007 klapt niet uit
    door Markbo » 25 jan 2016 22:44 » in Renault
    Reacties: 1
    Weergaves: 679

Terug naar “C-IQ zaken”