C-IQ hergebruiken

In deze rubriek kun je alles vinden over C-IQ software
liano13
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 sep 2007 14:51

C-IQ hergebruiken

Bericht door liano13 »

Hoi allemaal,

Ik zit met een probleempje. Ik realiseer me dat er al uitvoerig is gediscussiëerd over c-iq en supercode's op het forum, maar het volgende is me nog altijd niet duidelijk. Ik heb een PC 5400 in mijn auto zitten en heb onlangs de Benelux supercode 2007 aangeschaft en ingevoerd. Alles werkt naar behoren. Maar nu ga ik de 5400 verkopen omdat ik een tweedehands 5600 heb gekocht. Kan ik nu de Benelux supercode cd houden en opnieuw invoeren in de 5600? Die werkt ook met c-iq. Of kun je een supercode maar éénmalig invoeren?
En kan ik nu tegen de koper van mijn oude 5400 zeggen dat het systeem c-iq vrijgeschakeld is?

Bedankt,
Eric

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ondanks de door jou geconstateerde uitvoerige discussie heb je één belangrijk punt duidelijk niet begrepen; de supercode die je invoert is apparaatgebomden. Je schakelt je desbetreffende navigatiecomputer vrij voor de supercode CD's.
Met je PC5600 (waarom koopt iemand een 5600 als de 5400 goed werkt?) krijg je precies hetzelfde, ; daar moet je eerst een supercode voor aanschaffen en vrijschakelen om deze met Supercode cd's te kunnen gaan gebruiken.
Of jouw 5400 nog voor een bepalde periode beschikbaar is voor C-IQ CD's kun je uiteraard alleen zelf zien in het menu "Mijn C-IQ"
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GijsH
Average Member
Average Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 06 aug 2007 19:58

Bericht door GijsH »

Helaas, jij zult voor jouw nieuwe (tweedehands) 5600 opnieuw een nieuwe supercode moeten regelen. Volgens sommigen kan dat - en formeel is dat correct - alleen door een nieuwe CD-set aan te schaffen (supercode) omdat je daarbij de supercode meegelevert krijgt. De supercode is namelijk gelinkt aan jouw Navigatiesysteem's Navi-ID.

Het heeft daarom geen zin de CD's te houden: je koopt immers alleen een supercode samen met een CD-pakket !!

De koper van jouw nieuwe systeem kan alleen maar een supercode CD-set gebruiken. het systeem is dus NIET C-IQ vrijgeschakeld. Een C-IQ CD zal het in jouw oude systeem NIET doen als er niet ook nog een lopend C-IQ contract bestaat (vrijschakeling)

Ik vind het van den zotte dat jij nu een nieuwe supercode + CDset moet kopen omdat je een ander systeem gekocht hebt. Echter, zelfs als jouw 5400 het begeven had en je een nieuwe 5400 kocht zou je vastzitten aan aanschaf van het volledige combi-pakket.

Daarom hoop ik dat het formele standpunt door sommige wederverkopers anders gehanteerd zal worden. Immers, het zou toch logisch zijn dat jij nu gewoon een supercode kon opvragen en de gekochte CD set op jouw nieuwe 5600 zou kunnen gebruiken??

Groet,
Gijs

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
liano13
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 sep 2007 14:51

Bericht door liano13 »

Bedankt voor de snelle reactie mensen! Ik ben weer wat wijzer. Het blijft een vreemde uitvinding, dat C-IQ!
Ik begrijp uit jullie verhaal dat ik de 5400 het beste in combinatie met de supercode cd kan verkopen. Gelukkig zit er bij de 5600 die ik gekocht heb ook een onbeperkt werkende set cd's alleen is die van 2006. Ik woon in een vrij recente nieuwbouwwijk dus nu maar hopen maar dat m'n huis erop staat, haha..

Ik heb de 5600 trouwens gekocht omdat hij iets sneller zou zijn dan de 5400 en omdat daar 3d view op zit. Anyway, het was een te goede deal.

groet,
Eric

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Dan is het nu tijd voor de ontluisterende mededeling dat je iets aan het doen bent dat niet al te slim is!
  • De snelheidswinst die je hebt met de 5600 tov de 5400 kun je vrijwel niet constateren.
  • De CD's uit de C-IQ serie van 2006 zijn dusdanig verouderd tov de Supercode CD's dat je flink achteruit gaat met dekking
  • Bovendien is de dekkingsgraad in het buitenland stukken slechter dan bij de Supercode van meer dan een jaar recenter.
  • Is die unlimited vrijschakeling voor de Benelux of voor Europa?
  • Je weet niet het fijne van de historie van de 5600 ivm vevuiling door stof en /of roken etc
  • Je zult tzt toch weer een supercode moeten aanschaffen om bij te blijven.
  • De 3D voorziening is een gadget dat je na de eerste enthousiaste waarnemingen ontzettend snel zal vervelen en de computer wordt er ontzettend traag van door al dat gereken om de weergave op peil te houden. Je ziet dan ook bij snelle koersveranderingen regelmatig het beeld even stokken. Dat is nog vervelender dat het al was.
Ik zie nog niet in dat je een goede deal hebt gesloten, integendeel!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
liano13
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 sep 2007 14:51

Bericht door liano13 »

Haha.. Zo klinkt het inderdaad niet goed, nee. Gelukkig blijft de schade beperkt. Tenminste, het zit zo. Bij de 5600 zit een aanzienlijk nieuwer/netter scherm, het mijne had een paar lelijke krassen. Verder zit bij de 5600 een wegdraai slede die ik los verkoop. Ook heeft de 5600 een ingebouwde TMC unit, wat betekend dat ook mijn huidige TMC module verkocht kan worden. In het ergste geval koop ik dan weer een nieuwe BeNeLux supercode van de gemaakte winst. Ik kom met mijn auto niet buiten de Benelux want die rijdt namelijk 1 op 8.
Als de 3d optie werkelijk tegenvalt, zet ik hem gewoon uit. Deze 5600 is nog geen half jaar oud, ik heb de aankoop bonnen erbij.

Al met al kan ik er nog altijd niet treurig om worden.
Bedankt wederom,

Eric

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GijsH
Average Member
Average Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 06 aug 2007 19:58

Bericht door GijsH »

Hoi Eric,

Die 3D optie waar Gerritje niets mee heeft: in mijn nieuwe auto (over een paar weken is het zover, dan ga ik over van MS5500 naar Carminat in mijn nieuwe Espace) zit het Carminat systeem met splitscreen functie waarbij je zowel de 2D als de 3D kaart naast elkaar kunt hebben.

Mn op onbekend terrein met bochtige wegen en onoverzichtelijke situaties, en de schaal in 3D op <200mtr en in 2D op iets grotere afstand, maak ik - nu nog in de auto van mijn echtgenote - veel gebruik van de 3D optie. Het geeft dan een mooi en makkelijk met buiten herkenbaar beeld van de omgeving.

Op de snelweg ed is het inderdaad gebruik ik 3D niet of nauwelijks.

Ik weet niet of dat op de 5600 ook zo werkt maar de 3D overzichten (met de - in NL - ANWB borden boven de rijstroken) die opkomen bij knooppunten (ipv de auto-inzoomfunctie bij 'gewone' kruispunten, afslagen en opritten) zijn ook erg prettig. Of zit dit niet in de VDO 3D versies??

Groet,
Gijs

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik weet niet of dat op de 5600 ook zo werkt maar de 3D overzichten (met de - in NL - ANWB borden boven de rijstroken) die opkomen bij knooppunten (ipv de auto-inzoomfunctie bij 'gewone' kruispunten, afslagen en opritten) zijn ook erg prettig. Of zit dit niet in de VDO 3D versies??
Deze voorziening ken ik uitsluitend van "japanse apparatuur". Men is bezig ook de meeste grote steden van 3D view van gebouwen ed te voorzien
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
liano13
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 sep 2007 14:51

Bericht door liano13 »

Ik heb hem nog niet aangesloten, maar wat ik ervan begrijp en gezien heb, lijkt het een beetje op de recente TomTom's qua beeld. http://www.uniq-import.dk/images/produk ... 005600.jpg

groet,
Eric

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
RAH
Normal Member
Normal Member
Berichten: 187
Lid geworden op: 11 jul 2004 17:34

Bericht door RAH »

liano13 schreef:Ik kom met mijn auto niet buiten de Benelux want die rijdt namelijk 1 op 8.
Je kunt ook onderweg tanken hoor :lol:
ms5400 (PC5400 + MM5400) + MT5011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
liano13
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 sep 2007 14:51

Bericht door liano13 »

En tanken, en tanken, en tanken... haha.. Nee, als ik buiten de Benelux moet zijn ga ik leker met het vliegtuig, mag een ander voor me tanken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “C-IQ zaken”