volumeregeling MK4

Alles met betrekking tot BMW navigatie
tommy278
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 apr 2010 17:53

volumeregeling MK4

Bericht door tommy278 »

hallo,
sinds een tijdje kan ik het volume niet meer regelen/instellen van de navigatie stem,
dus via instellingen als ik harder of zachter wil zetten blijft het volume gelijk ( het is vrij stil nu....)
de vrouwelijke stem zegt wel harder en zachter maar de volume sterkte veranderd niet,

ik heb vorige week een software update gekocht met nieuwe dvd europa,
en dacht van ok, nieuwe software erop en probleem zal misschien opgelost zijn, maar niks.....blijft hetzelfde

is een mk4 met 16/9 monitor in een bmw 46 325ci
voor de rest werkt het systeem perfect......enkel die volumeregeling werkt niet, wat vri j vervelend is want zodra
beetje lawaai in de auto en je hoort de stem bijna niet ,
software is V32.2 , daarvoor had ik oudere software maar probleem bestond toen ook al.....

wat zou dit kunnen zijn,

MVG
tommy,

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Mazurka
Senior Member
Berichten: 722
Lid geworden op: 08 jul 2009 11:42

Re: volumeregeling MK4

Bericht door Mazurka »

Reageert de volume ook niet, als ze tijdens het praten, je de volumeknop hoger zet?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Re: volumeregeling MK4

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Het kan een sporadich voorkomend probleem zijn met corrosie van de stekkervinding van de kabel tussen computer achterin en de headunit. Enige malen uit en insteken enóf heabdelen met contactreiniger zou een oplossing kunnen bieden
Het zou ook kunnen zijn dat je een defecte of slecht contact makende TV module hebt,
Het geluidsignaal van de computer passeert namelijk eerst een eventueel aanwezige TV module.
Indien dit zo is kun je de computer rechtstreeks op de blauwe connector van de TV proberen aan te sluiten
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
tommy278
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 apr 2010 17:53

Re: volumeregeling MK4

Bericht door tommy278 »

Mazurka schreef:Reageert de volume ook niet, als ze tijdens het praten, je de volumeknop hoger zet?
nee, doet hij ook niet.......nergens lukt het mij om iets te veranderen aan het volume ,raar....

grt
tommy,

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
tommy278
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 apr 2010 17:53

Re: volumeregeling MK4

Bericht door tommy278 »

Gerritje schreef:Het kan een sporadich voorkomend probleem zijn met corrosie van de stekkervinding van de kabel tussen computer achterin en de headunit. Enige malen uit en insteken enóf heabdelen met contactreiniger zou een oplossing kunnen bieden
Het zou ook kunnen zijn dat je een defecte of slecht contact makende TV module hebt,
Het geluidsignaal van de computer passeert namelijk eerst een eventueel aanwezige TV module.
Indien dit zo is kun je de computer rechtstreeks op de blauwe connector van de TV proberen aan te sluiten
G, merci voor de info, ik ga eens proberen de stekers in en uit te trekken, zien of dat iets veranderd,
tv module is een occasie die ik 2 jaar geleden heb gekocht, vrijgeschakeld via software en
werkte goed, ik heb ook een dvd speler zitten op het systeem; volumeregeling werkt daar perfect, ik
weet niet of het het daar iets mee te maken heeft, maar ik probeer eerst de stekkers een na te kijken en zien of dat helpt,
mvg
tommy,

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Toink
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 aug 2011 17:53

Re: volumeregeling MK4

Bericht door Toink »

Mijn BMW Z4 3.0Si uit 2006 met High navi heeft exact hetzelfde probleem. Volume staat veel te hard en de computer lijkt niet te reageren op bijregelen.

Waar zit de computer achterin?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Re: volumeregeling MK4

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

De computer zit links achterin de kofferbak acht het luikje in de bekleding van de wielkast
Probleem heeft niets met de computer te maken maar met de radiounit die kennelijk niet geod (meer) reageert op de verstelling tijdens het aankondigen
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Toink
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 aug 2011 17:53

Re: volumeregeling MK4

Bericht door Toink »

OK, dus gewoon die stekker even goed controleren en hopen dat dat het oplost?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Re: volumeregeling MK4

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Die stekker zit er al zo goed in dat het geluid meer dan prima doorkomt
Er zit hoogstwaarschijnlijk gewoon een foutje in de elektronica van de radiounit, de TV Module of je stelt hem zelf verkeerd in
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Toink
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 aug 2011 17:53

Re: volumeregeling MK4

Bericht door Toink »

Het instellen van het volume gaat gewoon met een sliderbar in het configuratiemenu... toch?

TV module heb ik niet, dus die kunnen we dan sowieso uitsluiten?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Re: volumeregeling MK4

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Probeer maar te rommelen met de stekkers want dat is het enige dat je zelf ter hand kunt nemen
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Toink
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 aug 2011 17:53

Re: volumeregeling MK4

Bericht door Toink »

We gaan 't eens proberen; dank!

Mocht 't lukken dan laat ik het nog ff weten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “BMW”