tacho signaal bmw E46 compact bj 04/2002

Alles met betrekking tot BMW navigatie
pascie
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 feb 2004 05:42

tacho signaal bmw E46 compact bj 04/2002

Bericht door pascie »

Kan er iemand me klaar en duidelijk zeggen waar ik de speedpulse kan vinden in mijn wagen.
Ik heb al verschillende forums geraadpleegt, ook duitse en ik krijg geen duidelijk of niet begrijpbaar antwoord
(mijn duits is helemaal niet super) Ik krijg ook antwoorden van zwart/wit en geel/groen bekabeling.
Soms op radio stekker of in de koffer. In duitsland hebben ze het over kombiinstrument.
Maar wat is dat precies. Is dat achter de klokken of in de middenblok achter de radio.
Waarom kan ik niet aftakken op de radio. Ik heb immers het bmw radio systeem die luider gaat spelen bij hogere
snelheid. dus moet daar toch ook een pulse aan verbonden zijn.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Pascie,

Welkom op het forum, hopelijk vind je er wat je zoekt. Uit ervaring weet ik dat er velen zijn die je zullen proberen te helpen, echter dit blijft natuurlijk wel een forum waar liefhebbers en enthousiastelingen elkaar ontmoeten.
Zó moet je het lezen, en ook de reacties interpreteren.

Zelf heb ik geen ervaring met BMW, maar wel wat aanwijzingen.

Petri schrijft:
3er E46 2000- Am Kombiinstrument, weißer 18 Pin Stecker a) wenn Taste BC auf Blinkerhebel - PIN 3 nicht belegt b) wenn keine Taste auf Blinkerhebel - PIN 14 nicht belegt

3er E46 2002- Am Komiinstrument, schwarz/weißer 26-PIN Stecker, Kabelfarbe gelb/grün

Ergens anders haal ik dit vandaan:
3er E46 10/1999 36 pol. Stecker am Kombiinstrument. schwarz/weiß

Jouw opmerking over de GALA regeling van je radio lijkt logisch, echter in hoeverre dit een "normale puls" is die hiervoor gebruikt wordt, dan wel een van een CAN-Bus afgeleide info is, weet ik niet.
Wellicht kan een BMW Dealer je daar meer over vertellen, die zijn meestal wel bereid iets voor je te doen, al dan niet tegen een, hopelijk kleine, vergoeding. Bij mijn auto is zo de puls opgezocht door de dealer, en voor mij op een draadje gezet.

Hopelijk helpt je dit wat verder.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Storing navigatiesystemen Ford Mondeo 2002
    door Timmmetje » 11 aug 2015 14:09 » in Ford
    Reacties: 7
    Weergaves: 2103
  • RNS 510 Antenne signaal weg na firmware update
    door Johan rns510 » 09 mei 2015 23:31 » in V.A.G
    Reacties: 2
    Weergaves: 792
  • Pioneer avic f970bt geeft ping signaal op vaste plaatsen
    door Kornelis » 22 sep 2016 12:01 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 480

Terug naar “BMW”