Plaatsing gps antenne BMW E36.

Alles met betrekking tot BMW navigatie
ev1hgl
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 nov 2003 20:30

Plaatsing gps antenne BMW E36.

Bericht door ev1hgl »

Hallo,

Kan iemand mij vertellen waar ik het beste de gps antenne kan plaatsen?
Op dit moment heb ik hem op het dashboard liggen, maar dat is ook niet alles. Het liefst zou ik hem achter in de auto plaatsen, maar er is mij verteld dat de achterruitverwarming de gps antenne stoort. Heeft iemand er ervaring mee en wat is de beste plaats voor de antenne? Mijn auto is een BMW E36.

Mvgr. Erik.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Erik,

Ik weet niet precies welke BMW de E36 is, is dat de laatste drie? Met een tamelijk vlak liggende ruit?
Als je 'm op de hoedenplank wilt plaatsen, is het van belang dat de GPS antenne een zo goed en groot mogelijk gezichtsveld heeft naar boven, dus zover mogelijk naar achteren, en 'm vrij houden van de metalen omranding van de ruit.
Naar mijn ervaring heb je van de verwarmingsdraden geen last, maar gewoon even uitproberen zal dat bevestigen.

Een alternatief is montage in de (voor)bumper, met extra aandacht voor de loop van de kabel en goed inpakken van de eventuele extra koppeling.

Laat je even weten wat je ervaringen zijn?

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jeffrey
Normal Member
Normal Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:18

Bericht door jeffrey »

beste,

De beste plaats voor de antenne (GPS) is zo'n 10 CM onder de voorruit hierbij er van uitgaande dat het geen gelamineerd voorruit dan zit er namelijk een laag metaal tussen de 2 lagen van het voorruit om de warmte buiten te houden.
Deze laag bevat metaal en dus zal de antenne niet werken.
Door kunstof is dat geen enkel probleem dus onder het dashboard en of bumper gaat prima.
In de ruitenwisser bak kan ook mits ie dan niet de stangen blokeerd of eronder zit (zijn van metaal).

Op de hoedenplank is geen enkel probleem zolang de bolle kant maar vrij zicht heeft naar de hemel.

Mocht je een Spriet (meestal 16 V genoemd) antenne op het dak hebben kun je ventueel nog overwegen om deze te vervangen door een combi antenne (GPS,GSM,radio)

Gr Jeff
www.cbrclub.nl
11 women on board,and they all know the way !

Nu flitsinfo jammer Spee ! ;o)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ev1hgl
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 nov 2003 20:30

Bericht door ev1hgl »

Hallo,

sorry voor dit late bericht, maar ik heb in het ziekenhuis gelegen.
Ik heb de GPS antenne in eerste instantie, om te testen, op het dashboard gelegd.
Dat ging prima, alleen moest ik dus de antennedraad weer helemaal van voor naar achteren wegwerken.
Dat zag ik dus helemaal niet zitten, plus het feit dat dat er altijd een stukje antennedraad te zien was op het dashboard wat ik niet mooi vind.
Nu heb ik de GPS antenne in het midden op de hoedenplank gelegd, tegen de achterruit aan. (je kunt de antenne zo tussen de ruit en de hoedenplank vastdrukken, past perfect). Bijkomend voordeel is dat het laatste stukje van de hoedenplank vrij staat van de achterruit, zodat de antennedraad er gemakkelijk tussendoor past en hij precies bij de navigatiecomputer (Carin 522 in mijn geval) in de kofferruimte uit komt. De afstand tussen de computer en de GPS antenne bedraagd nog geen 25 cm. Ik ontvang nu beter (meer) satellieten dan toen ik hem op het dashboard had liggen.

Mvgr. Erik Vos.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Hoekzema5
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 feb 2004 12:42

Bericht door Hoekzema5 »

Ik rij zelf in laatste type 3serie coupe en heb de GPS atenne onder de hoedenplank zitten. Dat werkt prima, meestal 7 tot 8 satelietten in bereik. Verder zit de antenne dan dichtbij de computerunit, aangezien BMW standaard twee inbouwvakken heeft in de achterbak.
Succes met inbouwen :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Chemical
Junior Member
Junior Member
Berichten: 44
Lid geworden op: 13 okt 2003 09:43

Bericht door Chemical »

Zelf heb ik ook een E36"er maar met een navigatiesysteem van Becker (DIN format) dat houdt dus in dat het voor mij geen optie is om de antenne op de hoedenplank te bevestigen omdat ik daar simpelweg geen draadlengte voor heb.

Mijn vraag is dan ook waar in/onder het dashbord van BMW E36 serie kun je deze het beste plaatsen?? Op dit moment heb ik de antenne vrij zichtbaar liggen op midden, bovenop het dashbord. Daarmee heb ik gemiddeld 5 tot 6 satelieten.

Tweede vraag is waarom moet de metalenplaatje perse onder de antenne blijven???

Alvast bedankt voor de info
InDustWeTrust DubNoBassWithMyHeadMan!!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Chemical
Junior Member
Junior Member
Berichten: 44
Lid geworden op: 13 okt 2003 09:43

Bericht door Chemical »

Ik heb al tijdje de bovenstaande vraag gesteld. Kan iemand mij helpen met het geven van de antwoorden daarop??
InDustWeTrust DubNoBassWithMyHeadMan!!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member
Berichten: 586
Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33

Bericht door beckeronline »

Metalen plaatje hoeft er alleen maar onder als je de antenne niet op een stuk metaal 'plakt' dit is namelijk de versterker van de antenne. Dus als je gps antenne op een stuk plastic (verwarmingsbuis oid) plakt moet je het plaatje er onder laten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
handyman
Junior Member
Junior Member
Berichten: 33
Lid geworden op: 06 sep 2004 14:31

Bericht door handyman »

Ik heb zelf een e46 (laatse 3-serie) en de antenne zit onder de hoedenplank, onder de linkerspeaker geklemd. Zit daar perfect uit het zicht en gemiddeld 8 satelieten :twisted:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • tmc antenne
    door snaffoo » 20 feb 2017 15:23 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 642
  • Gsm antenne aansluiting
    door hjvn » 13 apr 2016 19:23 » in Vaste Blaupunkt systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 597
  • radio antenne
    door freebird » 02 sep 2015 15:31 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 667
  • RNS 510 Antenne signaal weg na firmware update
    door Johan rns510 » 09 mei 2015 23:31 » in V.A.G
    Reacties: 2
    Weergaves: 786
  • gps antenne espace 2007 phase 2
    door guilvars » 27 okt 2015 16:46 » in Renault
    Reacties: 3
    Weergaves: 1829
  • problemen pc 5400 gps antenne vervangen voor een universele
    door berend850 » 15 okt 2014 13:12 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 2
    Weergaves: 485

Terug naar “BMW”