navigatieproblem bmw 530D

Alles met betrekking tot BMW navigatie
alexandra
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 okt 2009 14:37

navigatieproblem bmw 530D

Bericht door alexandra »

Hallo, Mijn BMW 530D heeft een professioneel navigatiesysteem maar het systeem blijft hangen op een vertrekpunt ergens in Nederland. Ik kan wel de goede locatie invoeren waarna hij gaat berekenen en vervolgens zich weer in die andere plaats waant. Mijn dochters vinden het hilarisch omdat ik daardoor natuurlijk alle kanten behalve de goede opgestuurd wordt. Voor hen grappig maar ik vind het toch een stuk minder geslaagd want het systeem is natuurlijk compleet onbruikbaar. . De boordcomputer onthield ook opeens geen datum en tijd meer maar dat is met een nieuwe antenne opgelost.
Vandaag hadden ze bij de BMW garage ook geen idee wat dit probleem veroorzaakt. Nu kunnen we nog een keer naar een andere garage waar ze meer apparatuur hebben. De garagehouder heeft al gepeild of ik geen genoegen wil nemen met een TomTom want voor de garage wordt het een duur grapje omdat ik nog garantie heb. Ik zit daar niet zo op te wachten om eerlijk te zijn. Ingebouwde navigatie heeft nu eenmaal als groot voordeel dat je niet steeds met zo'n kastje hoeft te sjouwen.
Is iemand bekend met dit probleem? Suggesties waar dit aan kan liggen zijn welkom. Na drie bezoeken aan de garage en het gebruiken van google maps (waarmee ik nog verdwaal) begin ik er toch wel van te balen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Re: navigatieproblem bmw 530D

Bericht door JW »

alexandra schreef:Hallo, Mijn BMW 530D heeft een professioneel navigatiesysteem maar het systeem blijft hangen op een vertrekpunt ergens in Nederland. Ik kan wel de goede locatie invoeren waarna hij gaat berekenen en vervolgens zich weer in die andere plaats waant. Mijn dochters vinden het hilarisch omdat ik daardoor natuurlijk alle kanten behalve de goede opgestuurd wordt. Voor hen grappig maar ik vind het toch een stuk minder geslaagd want het systeem is natuurlijk compleet onbruikbaar. . De boordcomputer onthield ook opeens geen datum en tijd meer maar dat is met een nieuwe antenne opgelost.
Vandaag hadden ze bij de BMW garage ook geen idee wat dit probleem veroorzaakt. Nu kunnen we nog een keer naar een andere garage waar ze meer apparatuur hebben. De garagehouder heeft al gepeild of ik geen genoegen wil nemen met een TomTom want voor de garage wordt het een duur grapje omdat ik nog garantie heb. Ik zit daar niet zo op te wachten om eerlijk te zijn. Ingebouwde navigatie heeft nu eenmaal als groot voordeel dat je niet steeds met zo'n kastje hoeft te sjouwen.
Is iemand bekend met dit probleem? Suggesties waar dit aan kan liggen zijn welkom. Na drie bezoeken aan de garage en het gebruiken van google maps (waarmee ik nog verdwaal) begin ik er toch wel van te balen.
Dát was mijn eerste gedachte, de GPS antenne werkt niet meer.
Derhalve de vraag: hoe lang geleden is die vervangen, en heeft het systeem nadien voldoende tijd gehad om de GPS-Almanach weer in te lezen? Dat kan zomaar een half uur duren, bij stilstaande auto met ingeschakeld contact en onder een vrije hemel...

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
alexandra
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 okt 2009 14:37

Bericht door alexandra »

Bedankt voor je antwoord JW. Moet de auto daar echt een half uur voor stil blijven staan met ingeschakeld contact?
De nieuwe antenne is vrijdag geïnstalleerd en sindsdien heb ik weer behoorlijk wat kilometers gereden maar hem niet in stilstand laten staan met ingeschakelde motor.
Valt in elk geval te proberen.
Groet,
Alexandra

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Ik heb het eerder meegemaakt dat zoiets gebeurde.
Probeer het dus gewoon even, als het niet helpt weet je zeker dat dít niet de oorzaak kan zijn van je probleem.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
alexandra
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 okt 2009 14:37

Bericht door alexandra »

Die zekerheid heb ik nu in elk geval. Dit kunnen we in elk geval uitsluiten, het was de moeite van het proberen waard.

Groeten,
Alexandra

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Ik zie geen :lol: dus ik neem aan dat je bedoelt dat het niet geholpen heeft....

Daarvan uitgaand de vraag: het systeem geeft nu wel de juiste datum en tijd weer? Dat betekent dan dat hij in elk geval één satelliet ontvangt.
En kun je ergens in het menu vinden hoeveel sat's hij ontvangt?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
WS
Senior Member
Berichten: 388
Lid geworden op: 29 sep 2003 18:43

Bericht door WS »

Het lijkt of het toestel in demo mode staat.
Mercedes E220Cdi <>Navigon 70 premium Live Q4/2010<>Mercedes APS50 SW 4.1

Kia Picanto<>TomTom GO950 Live

test opstelling<>MS5200PT-XL Navteq 2010/11Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “BMW”