Inbouw navigatie

Alles met betrekking tot BMW navigatie
318tds
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 okt 2004 12:03

Inbouw navigatie

Bericht door 318tds »

Heb een Becker navigatie systeem gekocht en ben op zoek naar tips omtrend de inbouw hiervan. Ik heb in een ander topic hier al gevonden waar ik het GAL signaal kan vinden (gewoon op de radio stekker, waarvoor hulde aan bmw...)maar wil eigenlijk nog even de volgende twee zaken weten:
1- Waar kan ik het achteruit-rij signaal vinden. Volgens mij moet ook deze ergens in de tunnel te vinden zijn en is het niet nodig om een draad van achter weer terug naar voren te leggen
2- Wat is een goede plaats om de GPS sensor te plaatsen

Verder zijn alle tips welkom.

bij voorbaat dank.....

ps: Het moet ingebouwd worden in een 318tds edition uit '98 (laatste model E36)
When you think you have the answer..., they change the question!

BMW 318tds edition met een Becker Traffic Pro High Speed 7820

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Topsport
Senior Member
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 okt 2003 09:26

Re: Inbouw navigatie

Bericht door Topsport »

318tds schreef:Heb een Becker navigatie systeem gekocht en ben op zoek naar tips omtrend de inbouw hiervan. Ik heb in een ander topic hier al gevonden waar ik het GAL signaal kan vinden (gewoon op de radio stekker, waarvoor hulde aan bmw...)maar wil eigenlijk nog even de volgende twee zaken weten:
1- Waar kan ik het achteruit-rij signaal vinden. Volgens mij moet ook deze ergens in de tunnel te vinden zijn en is het niet nodig om een draad van achter weer terug naar voren te leggen
2- Wat is een goede plaats om de GPS sensor te plaatsen

Verder zijn alle tips welkom.

bij voorbaat dank.....

ps: Het moet ingebouwd worden in een 318tds edition uit '98 (laatste model E36)
Hallo 318tds

1-het beste kan je even bij je achterlichten meten welke draadkleur voor de achteruit gebruikt wordt en dan zoeken in de linkerdorpel voor, daar moet hij ook lopen.makkelijker is achter je speakerrooster linksvoor(daar loopt hij ook) , hoef je je dorpel niet los te maken ( is vrij lastig, klipjes breken snel af :idea: )

2- je gps antenne kan je onder je dashboard plaatsen, dat kan het mooiste boven je dashboardkastje :arrow: als er maar géén staal boven zit :!: (hij mag wél op het staal liggen )
het beste kan je eerst je navigatie aansluiten en als laatste je gps en dan een mooi plekje zoeken en dan kan je meteen kijken hoeveel satellieten je ontvangt :arrow: wel buiten testen :wink:

succes

Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
318tds
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 okt 2004 12:03

Bericht door 318tds »

Bandankt voor de tips.

Echter de plaatsing van de sensor bovenop het dashboard kastje gaat niet werken volgens mij. Er zit een airbag boven. Maar ik ga een plaatsje zoeken onder het dashboard waar het wel kan.
Kun je tijdens het plaatsen van de sensor meteen zien hoeveel satelieten je ontvangt of moet je eerst de configuratie rit hebben gereden?

Dat die klipjes snel afbreken heb ik al ondervonden. Zal toch een van de dorpels open moeten maken om de kabel van cd-wisselaar naar achter te leggen.

Thanks...
When you think you have the answer..., they change the question!

BMW 318tds edition met een Becker Traffic Pro High Speed 7820

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Topsport
Senior Member
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 okt 2003 09:26

Bericht door Topsport »

318tds schreef:Bandankt voor de tips.

Echter de plaatsing van de sensor bovenop het dashboard kastje gaat niet werken volgens mij. Er zit een airbag boven. Maar ik ga een plaatsje zoeken onder het dashboard waar het wel kan.
Kun je tijdens het plaatsen van de sensor meteen zien hoeveel satelieten je ontvangt of moet je eerst de configuratie rit hebben gereden?

Dat die klipjes snel afbreken heb ik al ondervonden. Zal toch een van de dorpels open moeten maken om de kabel van cd-wisselaar naar achter te leggen.

Thanks...
als je alles hebt aangesloten en het toestel aanzet duurt het enkele minuten voordat hij de satellieten kan zien, hij geeft daarna wel meteen aan de hoeveelheid die hij ontvangt.dus dan de gps zo plaatsen dat hij het beste ontvangst heeft,

succes

Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

topsport schreef:
318tds schreef:Bandankt voor de tips.

Echter de plaatsing van de sensor bovenop het dashboard kastje gaat niet werken volgens mij. Er zit een airbag boven. Maar ik ga een plaatsje zoeken onder het dashboard waar het wel kan.
Kun je tijdens het plaatsen van de sensor meteen zien hoeveel satelieten je ontvangt of moet je eerst de configuratie rit hebben gereden?

Dat die klipjes snel afbreken heb ik al ondervonden. Zal toch een van de dorpels open moeten maken om de kabel van cd-wisselaar naar achter te leggen.

Thanks...
als je alles hebt aangesloten en het toestel aanzet duurt het enkele minuten voordat hij de satellieten kan zien, hij geeft daarna wel meteen aan de hoeveelheid die hij ontvangt.dus dan de gps zo plaatsen dat hij het beste ontvangst heeft,

succes

Topsport
Ik weet niet welke Becker 318tds gekocht heeft, maar met wat oudere apparaten kan die enkele minuten wel eens een tiental worden. Zó definieert de fabrikant het zelf ook, er wordt zelfs een tijdspanne genoemd van een kwartier door sommige fabrikanten.
Het gaat immers niet alleen over het kunnen waarnemen van de Sat's, het gaat erom dat de GPS computer in de Navi kan uitrekenen waar je precies zit. Dus hij moet beginnen met het vergelijken van de ontvangen gegevens met wat er in de biblioteek opgeslagen is, en vervolgens aan het rekenen slaan. En als daar dan nog een probleem bij komt van een wat moeizame ontvangst, kan het best even duren.

Oftewel, even geduld als je niet onmiddellijk Sat's vangt :? :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Verwijderde gebruiker 230

Welke becker ...

Bericht door Verwijderde gebruiker 230 »

JW schreef:Ik weet niet welke Becker 318tds gekocht heeft, maar met wat oudere apparaten kan die enkele minuten wel eens een tiental worden.
Hallo JW , zie ook hier viewtopic.php?t=3395 :D

Groet Menno.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Re: Welke becker ...

Bericht door JW »

M&M schreef:
JW schreef:Ik weet niet welke Becker 318tds gekocht heeft, maar met wat oudere apparaten kan die enkele minuten wel eens een tiental worden.
Hallo JW , zie ook hier viewtopic.php?t=3395 :D

Groet Menno.
Hallo Menno,

Je reputatie van "vinder en linker" is me inmiddels bekend :wink: Bedankt dus, en dus zie ik nu dat hij een modern systeem heeft. Dan zal het met die aantal minuten waarschijnlijk wel meevallen :D

Overigens, even buiten dit topic dus, heb jij inmiddels nog een aanpassing gemaakt in de geschakelde plus bij de Xant? Hou je ons daarover op de hoogte in dat draadje?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member
Berichten: 586
Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33

Bericht door beckeronline »

Ik sluit me aan bij JW.... maar hij heeft een 7800 HighSpeed serie gekocht (volgens schrijven in rubriek becker) en daar is het gelukkig een enkele minuut.

Nu is het zo dat je vanzelf een melding krijgt zodra de calibratierit gestart kan worden. Eerst geeft hij in display wachten op gps ontvangst calibratierit niet mogelijk (en rijden heeft geen zin want calibreert toch niet) en daarna staat er calibratierit mogelijk.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Topsport
Senior Member
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 okt 2003 09:26

Bericht door Topsport »

beckeronline schreef:Ik sluit me aan bij JW.... maar hij heeft een 7800 HighSpeed serie gekocht (volgens schrijven in rubriek becker) en daar is het gelukkig een enkele minuut.
Nu is het zo dat je vanzelf een melding krijgt zodra de calibratierit gestart kan worden. Eerst geeft hij in display wachten op gps ontvangst calibratierit niet mogelijk (en rijden heeft geen zin want calibreert toch niet) en daarna staat er calibratierit mogelijk.
Gelukkig dat dat verbeterd is :lol: , bij de oudere modellen duurde het vaak erg lang voordat hij satellieten vond en kon callibreren........... :cry:

Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member
Berichten: 586
Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33

Bericht door beckeronline »

Inderdaad dat waren nog eens tijden..... en een calibratierit van een uur of anderhalf uur kwam ook wel eens voor..... :lol: maar dat is nu ook maar een paar honderd meter.....

Wel jammer hoor soms was het wel eens leuk om een uurtje te gaan rijden..... :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
318tds
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 okt 2004 12:03

Bericht door 318tds »

Maar...

Is het nu beter om eerst de rit te rijden met de GPS ontvanger tijdelijk bovenop het dashboard en daarna na een goede verdekte opstelling te zoeken of kan ik meteen naar een verdekte opstelling gaan zoeken. M.a.w. kan ik de ontvangst sterkte op de radio zien zonder dat de rit gereden is. DIt is me nog niet geheel duidelijk.

Overigens iedereen bedankt voor alle tips.

De levering is uitgesteld tot midden volgende week maar ga het komend weekend alle bedrading vast voorbereiden en dan is het volgende week "Plug & Play"......
When you think you have the answer..., they change the question!

BMW 318tds edition met een Becker Traffic Pro High Speed 7820

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Topsport
Senior Member
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 okt 2003 09:26

Bericht door Topsport »

318tds schreef:Maar...

Is het nu beter om eerst de rit te rijden met de GPS ontvanger tijdelijk bovenop het dashboard en daarna na een goede verdekte opstelling te zoeken of kan ik meteen naar een verdekte opstelling gaan zoeken. M.a.w. kan ik de ontvangst sterkte op de radio zien zonder dat de rit gereden is. DIt is me nog niet geheel duidelijk.

Overigens iedereen bedankt voor alle tips.

De levering is uitgesteld tot midden volgende week maar ga het komend weekend alle bedrading vast voorbereiden en dan is het volgende week "Plug & Play"......
Je kan het ontvangst op de radio zien zodra er staat calibreringsrit kan beginnen, in de display verschijnt ook het aantal satellieten. maar je kan ook gewoon de antenne op het dashboard plaatsen en dan eerst en calibreringsrit uitvoeren en daarna een mooie en goede plek zoeken voor de uiteindelijke plaatsing :wink:
als het goed is en hij is gecalibreerd en je drukt op de linker toets info verschijnt ook het aantal satellieten op het display.

Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Achteraf inbouw Navigatie Nissan Almera Tino 2004
    door Satmiep » 01 feb 2015 13:10 » in Nissan
    Reacties: 2
    Weergaves: 1582
  • TomTom NR1 Inbouw MAZDA
    door Beckermanneke » 18 sep 2014 21:30 » in TomTom
    Reacties: 9
    Weergaves: 4603
  • Vervangen radio door inbouw GPS SX4 S-cross
    door Willy78 » 11 apr 2014 18:03 » in Suzuki
    Reacties: 0
    Weergaves: 1690
  • Peugeot 406 2003 gekocht,met navigatie.zoek cdrom voor navigatie
    door 406rijder » 28 feb 2015 21:21 » in Peugeot
    Reacties: 2
    Weergaves: 1284
  • VW navigatie update 2017/2018 navigatie systeem loopt vanst
    door Peterdekoning » 07 okt 2018 18:13 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 1061
  • Navigatie E61
    door Anthon3 » 09 sep 2014 11:11 » in BMW
    Reacties: 0
    Weergaves: 711
  • Navigatie
    door rowenjawil » 17 okt 2016 18:10 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 667

Terug naar “BMW”