e39 uit 1996 met een philips carin

Alles met betrekking tot BMW navigatie
cem1982
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 apr 2014 19:46

e39 uit 1996 met een philips carin

Bericht door cem1982 »

Wie kan mij helpen met mijn navigatie. Ik heb een e39 uit 1996 met een philips carin navigatie. Hij deed het tot nu toe heel goed. Alleen nu als ik contact maak gaat mijn navigatie aan en krijg ik een veiligheidsmelding waarbij ik op OK moet klikken om op het hoofdscherm te komen. Tot zover gaat het goed. Als ik het hoofdscherm zie kan ik niet op bestemmingen klikken of naar instellingen gaan. Kort gezegd, ik kan helemaal niet naar de desbetreffende menus met mijn afstandsbediening alleen maar op STANDBY. Dat is de enige wat ik kan doen en als ik de cd eruit haal dan zegt ie natuurlijk geen cd aanwezig. Ligt deze probleem aan mijn cd of aan mijn nav. systeem.

Hoop voor jullie advies! Gr cem

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Re: e39 uit 1996 met een philips carin

Bericht door wmp »

Denk dat het systeem leesfouten heeft, is de cd nog een beetje goed ? Indien ja, dan zit het ogenschijnlijk in de laser.
Succes = vaker opstaan dan je valt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
cem1982
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 apr 2014 19:46

Re: e39 uit 1996 met een philips carin

Bericht door cem1982 »

Ik denk dat de cd nog wel goed is ja, want als de cd erin zit krijg ik geen melding dat ik er een cd in moet stoppen dus de cd leest ie wel anders zou ik toch een melding moeten krijgen dat er geen cd inzit, kan het dan toch aan de laser liggen? moet die dan schoongemaakt worden of vervangen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Re: e39 uit 1996 met een philips carin

Bericht door wmp »

Dat er een cd inzit, kan ook door een eenvoudige schakelaar gedetecteerd worden.

Laser schoonmaken: doe dat dan in elk geval niet met zo'n schoonmaak-cd'tje, die zullen het in het systeem aanwezige zand en stof alleen maar over de lens heen krassen.
JW schreef:...
Het is al vaker geschreven op dit forum, we moeten er eens een Trick & Tip van maken.
Kort samengevat: Die "reinigings-CD/DVD" zal met z'n borsteltjes het in de leesunit aanwezige stof, dat is ook fijnzand, over de laserlens gaan uitsmeren, en 'm daarmee gaan "poetsen". Dat wordt dan een drama, want dat zand werkt als een schuurmiddel, oftwel de laserlens wordt gematteerd.
Voorts is het de vraag of het intake-mechanisme wel om kan gaan met zo'n dikkere CD/DVD. Vastlopen behoort tot de mogelijkheden.

Enige oplossing, als het schoonmaken van de DVD (doe dat heel voorzichtig, met wat zeepsop en water, en van binnen naar buiten over het oppervlak) niet helpt, is de unit openmaken en de lens reinigen met een wattenstaafje lichtjes gedrenkt in isopropyl-alcohol.
...
Bron: post40985.html#p40985
Die voorgestelde Tip&Trick is er nooit van gekomen.

Wat interessant leesvoer over lasers en hun levensduur:
vervangen-van-loopwerken-en-lasers-t10914.html
Succes = vaker opstaan dan je valt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
cem1982
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 apr 2014 19:46

Re: e39 uit 1996 met een philips carin

Bericht door cem1982 »

Heb de cd speler uitelkaar gehaald en vervolgens de laser met een wattenstaafje gereinigd met amoniak en nu werkt t weer..

Bedankt voor je adviezen!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Handleidingen Philips Carin 522
    door benne_ss » 07 okt 2016 21:29 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 3
    Weergaves: 681

Terug naar “BMW”