BMW-High Vlaams?

Alles met betrekking tot BMW navigatie
JohnyBoy-Olsene
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 apr 2008 20:44

BMW-High Vlaams?

Bericht door JohnyBoy-Olsene »

Weet iemand ofdat het navigatiesysteem van BMW-High een Vlaamse taal bevat :?: ? Blijkbaar werkt deze dvd ook voor Opel DVD90 (waar geen Vlaamse taal aanwezig is) en zou ik die eens proberen in mijn Opel.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Noch bij de BMW-High noch bij de vrijwel identieke Opel DVD90 staan er op de DVD de te selecteren stemmen.
Die staan uitsluitend op de CD's met systeemsoftware.
Standaard kent de BMW-High (MK4 systemen) geen nederlandse stem of taalkeuze. Hiervoor is een update noodzakelijk. Opel kent wel een nederlandse stem.
Wil je een vlaamse begeleiding dan ben je veroordeeld tot Blaupunkt of de nieuwe RNS510 van Volkswagen/Skoda
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Gerritje schreef:Noch bij de BMW-High noch bij de vrijwel identieke Opel DVD90 staan er op de DVD de te selecteren stemmen.
Die staan uitsluitend op de CD's met systeemsoftware.
Standaard kent de BMW-High (MK4 systemen) geen nederlandse stem of taalkeuze. Hiervoor is een update noodzakelijk. Opel kent wel een nederlandse stem.
Wil je een vlaamse begeleiding dan ben je veroordeeld tot Blaupunkt of de nieuwe RNS510 van Volkswagen/Skoda
Nou ja, ik kan me beroerdere straffen voorstellen :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JohnyBoy-Olsene
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 apr 2008 20:44

Bericht door JohnyBoy-Olsene »

Gerritje,

werken die Blaupunkt of de nieuwe RNS510 van Volkswagen/Skoda ook bij de Opel DVD90?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik weet niet wat je beoogt met deze vraag, maar het het gebruik van andere kaartsoftware is, op een enkele uitzondering na, onmogelijk en leidt niet zelden tot verrassende en soms permanente schade aan de apparatuur. Er is een groot verschil tussen kaartsoftware en systeemsoftware en ik denk dat je dit niet helemaal helder is.
Een vlaamse stem is weliswaar een optie bij de navigatieapparatuur van Blaupunkt en de nieuwe RNS510 maar daar noemen ze dit Nederlands, en dat is dus duidelijk een vergissing!
Jij kunt voor je Opel DVD90 systeem nog wel 20 andere typen kaartsoftware opsommen maar daarbij verandert er helemaal niets aan het feit dat bij dit systeem slechts die stemmen te selecteren zijn die Opel goed dunkt voor haar clientele. Die talen/stemmen staan op de cd met systeemsoftware zoals ik reeds schreef.
Geen enkele andere kaartsoftware, behalve de BMW-High is toepasbaar in de DVD90 ook niet als je het nog eens vraagt :wink:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JohnyBoy-Olsene
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 apr 2008 20:44

Bericht door JohnyBoy-Olsene »

Voila, nu is het duidelijk.
Ik zal het dus niet meer vragen!
Heb een telefoontje gekregen van Opel Belgium dat ze dit in het achterhoofd zullen houden bij een eventuele update of nieuwe versie voor de DVD90. Hopelijk houden ze zich aan hun woord!

mvg,

Johny

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik zou daar niet op rekenen aangezien het een uitontwikkeld systeem is en de kosten voor het toevoegen van een stem gigantisch zijn voor een groep belangstellenden/hebbenden van enkele honderden hooguit.
Keurig antwoord van Opel
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “BMW”