Vrouwenstem NVE M300P

Bart65
Starting Member
Starting Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 20 dec 2009 13:25

Vrouwenstem NVE M300P

Bericht door Bart65 »

Ik heb onlangs de navigatiemodule NVE M300P aangeschaft, pracht systeem, super snel verbinding met GPS, enkele luttele seconden, lijkt haast wel over er voortdurend verbinding is.

Maar...de vrouwenstem...echt vreselijk, heel raar accent, lijkt nergens op. Een mannenstem verdraag ik niet, denk dat ik me niet door een man laat vertellen waar ik naar toe moet, zal wel soort haantjesgedrag zijn hahhaa.

De vraag...weet iemand waar ik een andere nederlandse vrouwenstem kan downloaden? Of zijn die er nog niet voor dit systeem?

Groeten, Bart

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Er zijn heel erg weinig systemen waarbij extra of alternatieve stemmen kunnen worden gebruikt
Zeker bij de vast ingebouwde is dat nauwelijks aan de orde
Het zijn niet zo maar geluidsfragmenten die in een mapje staan waaruit je kunt kiezen want meestal is het een integraal onderdeel van de systeemsoftware.
Een zeer bekende klacht is bijv de apparatuur van Blaupunkt. Een ramp maar niets aan te doen.
De moderne apparatuur maakt helemaal geen gebruik meer van pre-recorded berichten maar heeft text-to-speech software en dat klinkt helaas nog vaak als een vroege aflevering van Startrek
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Alpine”