Snelheid TMC op NVE-099P icm IVA D310RB

Gebruikersavatar
yunnan
Starting Member
Starting Member
Berichten: 15
Lid geworden op: 29 mei 2006 13:54

Snelheid TMC op NVE-099P icm IVA D310RB

Bericht door yunnan »

Hoe snel is het TMC systeem in het doorgeven van z'n informatie? Ik ontdekte laatst dat als ik in mijn systeem de navigatie activeer, niet meteen alle fileinformatie wordt doorgegeven maar slechts een deel. Pas als het systeem wat langer aan staat (± 1 min) komt de rest pas binnen. En omdat ik de laatste tijd regelmatig het zelfde traject in de spits rij is me opgevallen dat een file pas gemeld wordt als ik er weer uit ben. En tot slot, als ik het systeem laat zoeken naar tmc zenders (overschakelen van auto naar handmatig) doet hij er erg lang over (± 2min) voordat hij een paar zender heeft gevonden. Is dat normaal?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Wat jij hier constateert is geen reden tot zorg maar een normaal verschijnsel. De betreffende informatie wordt meegezonden met het radiosignaal en daar is enige tijd voor nodig. Aangezien er ook nog een heleboel andere info wordt verstuurd treedt er uiteraard een zekere vertraging op.
Dat er bij jouw systeem lang gezocht moet worden naar TMC zenders kan misschien te maken hebben met kwalitatief mindere ontvangstcondities.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
yunnan
Starting Member
Starting Member
Berichten: 15
Lid geworden op: 29 mei 2006 13:54

Bericht door yunnan »

Bedankt Gerritje. Ik vroeg me inderdaad af of er een richtlijn is binnen welke tijd informatie moet zijn ontvangen. Zodat je kunt controleren of jouw systeem tijdig genoeg reageert. Uit jouw verhaal begrijp ik dat die er niet is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

yunnan schreef:Ik vroeg me inderdaad af of er een richtlijn is binnen welke tijd informatie moet zijn ontvangen. Zodat je kunt controleren of jouw systeem tijdig genoeg reageert.
Aangenomen dat deze er wel zou zijn, bij wie wil je dan klagen en vooral, hoe denk je de afwijking te kunnen meten :wink: :?:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
yunnan
Starting Member
Starting Member
Berichten: 15
Lid geworden op: 29 mei 2006 13:54

Bericht door yunnan »

Het gaat mij niet om klagen maar om weten. Als het gebruikelijk zou zijn dat er voor een refresh bijvoorbeeld 10 sec staat, en jouw systeem doet er meer dan 2 min over, dan zou je er gevoegelijk van uit kunnen gaan dat er ergens iets niet in orde is. Door jouw antwoord weet ik nu dat er geen richttijden zijn.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

en jouw systeem doet er meer dan 2 min over
Het ging mij erom hoe jij denkt te bepalen dat jouw systeem 2 minuten nodig heeft om te verversen. Je krijgt toch geen waarschuwing dat ze weer begonnen zijn met refreshen? En de situatie kan wel 30 minuten hetzelfde blijven, terwijl jij denkt dat er geen vernieuwing heeft plaats gevonden omdat de TMC-info niet is gewijzigd.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Voor het goede begrip....
Wat jouw Navi doet is een kant van het verhaal, maar in eerste instantie is het de TMC via de RDS-zijband van de zender die bepaalt wat er door jouw systeem weergegeven en verwerkt wordt. Als die info maar mondjesmaat gegeven en ververst wordt krijg jij geen up-to-date info binnen. En dat is wat er veelal gebeurt, of beter gezegd niet gebeurt.
Ooit zijn er wel "afspraken" gemaakt hoe vaak dit ververst zal worden, dat ligt vast in een van de EN 14819's, maar daarin staat NIET hoe die info op de zender gezet gaat worden en welke tijd daar overheen gaat. Want bedenk je wel dat er vooralsnog mensenhanden aan te pas komen die deze info moeten wegen op juistheid, gewicht en wenselijkheid voordat het de zender op gaat.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JockJam
Average Member
Average Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 21 nov 2007 12:38

Bericht door JockJam »

Dat het zo lang duurd voordat je de beschikbare TMC zenders te zien krijg is normaal op deze unit.
Dat is bij mij ook precies zo.
Het duurd inderdaad een paar minuten voor hij naar voor komt.
Maar ik heb hem altijd handmatig vast staan op Radio 538 en dan zijn de meeste file meldingen binnen 2 minuten binnen nadat ik de unit aan gezet heb.
[b][color=red]Seat[/color] Altea XL [color=darkblue]Stylance[/color] 2.0 16v [color=red]TDI[/color] | [i]210pk & 435nm[/i][/b]
Adaptive Bi-Xenon
[color=darkblue]Dark Blue[/color] Leather
17" Zenith
Alpine IVA-W200Ri & NVE-N099P
DLS RS6A & iPOD 30GB

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
yunnan
Starting Member
Starting Member
Berichten: 15
Lid geworden op: 29 mei 2006 13:54

Bericht door yunnan »

Bedankt voor je verder toelichting JW. Het is me duidelijk zo.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • max.snelheid.
    door edw007 » 20 mei 2018 22:36 » in Aankoop advies
    Reacties: 1
    Weergaves: 318
  • snelheid aanwijzing V11 nav RNS 510
    door Geronimo » 01 aug 2014 18:08 » in V.A.G
    Reacties: 3
    Weergaves: 1093
  • RNS510 max snelheid geen snelwegen
    door martijn2308 » 19 nov 2015 09:13 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 556
  • Garmin Dezl verkeersborden (snelheid beperkingen etc)
    door truckereagle » 11 dec 2017 17:15 » in Garmin
    Reacties: 0
    Weergaves: 525

Terug naar “Alpine”