NVE-N077PS

Gebruikersavatar
marcelaudi
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 Mar 2008 20:29

Berichtdoor marcelaudi » 04 Mar 2008 22:17

zie ook deze site , men heeft daar contact gehad met alpine en men praat er toch van dat het iets met het schrikkeljaar te maken heeft .

o ja een beetje duits kunnen lezen zou niet verkeerd zijn :D

http://forum.pocketnavigation.de/thread ... r=0&page=2




Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 Okt 2004 17:14
Locatie: NB

Berichtdoor Gerritje - In Memoriam † » 04 Mar 2008 22:54

Als het allemaal klopt wat men daar beweert, zou de firma Alpine zich de ogen uit de navigatiekop moeten schamen. Want dus ook in 2004 wist de software niet om te gaan met een extra dag in februari.
En met een nieuwe DVD is alles weer opgelost :roll:

Laatst waren er nog gegadigden voor een nieuwe Alpine navi :oops:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail

Gebruikersavatar
lucske
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 Mar 2008 20:49

Berichtdoor lucske » 05 Mar 2008 07:43

Mr.BS schreef:Ik snap dit soort verhalen niet goed, hebben jullie nou werkelijk niks beters te doen?
Waarom heeft er niet iemand 'even' naar Alpine zelf gebeld of gemaild om dit na te vragen, dit leek mij het meest logische... :shock:

Awel, vooralsnog lijkt het er op dat 1 van de GPS-satellieten een signaal of data riedel doorgeeft waardoor de NVE-N077P(S) eerdergenoemde problemen vertoond.
Alpine is hier zeeeeer druk mee doende en is dit nu aan het uitzoeken/oplossen.

Dus geef Alpine even de tijd, en gebruik tijdelijk de portable navi o.i.d.
Vroeger (voordat je navi had) kwam je toch ook altijd op de plaats van bestemming?


Heb je soms aandelen Alpine?????

Gebruikersavatar
TdiMarcel
Starting Member
Starting Member
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 Okt 2006 18:05

Berichtdoor TdiMarcel » 05 Mar 2008 09:37

Vanmorgen voor het eerst de auto weer gepakt en kwam tot de ontdekking dat ik hetzelfde probleem heb..... :cry:

Gebruikersavatar
TdiMarcel
Starting Member
Starting Member
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 Okt 2006 18:05

Berichtdoor TdiMarcel » 05 Mar 2008 13:29

En hij doet het weer!
Een paar uur van het stroom gehad en hij speelt weer.
Helaas wel alle instellingen kwijt, dus dat mag ik weer opnieuw instellen.

Gebruikersavatar
edwinvs
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 Mar 2008 14:49

Berichtdoor edwinvs » 05 Mar 2008 14:56

Er zijn blijkbaar veel mensen met dit probleem.
Heeft niets te maken met defecte navi.
Ik heb gebeld met :

Alpine Electronics (Benelux) GmbH
Leuvensesteenweg 510-B6
1930 Zaventem
Belgium
Tel.: + 32-2-725 13 15
Fax: + 32-2-725 13 26
Tel. NL: 0800-400 80 80

Zij wisten mij meteen te vertellen dat bijna alle NVE-n077PS dit probleem nu hebben.
Het heeft te maken met een satelliet welke een verkeerde code uitstuurd.
Ze konden alleen nog niet vertellen wanneer probleem opgelost zou zijn :(

Wat bij mij werkt om hem weer te laten starten is om de spanning er +/- 30 min af te halen.
DVD erin laten. Daarna start hij meestal weer op. Moet alleen alle instellingen weer terug zetten.

Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 Okt 2004 17:14
Locatie: NB

Berichtdoor Gerritje - In Memoriam † » 05 Mar 2008 15:04

Wonderlijk dat er afhankelijk van het land verschillende oplossingen zijn.
In Duitland waar dit ook speelt moest er in 2004 en nu weer in 2008 een nieuwe DVD komen die (gratis) ter beschikking werd gesteld, In Engeland heeft niemand last, netzomin als in de VS.
En in Nederland ligt het aan een verkeerde satellietcode, waarvan alleen deze Navi kennelijk last heeft en die door het afkoppelen van de navi verholpen zou zijn.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail

Gebruikersavatar
dvfke
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 Feb 2008 01:12

Berichtdoor dvfke » 08 Mar 2008 04:04

bij arc herentals vertelden ze het ook probleem met nve -077 het is met het schrikkeljaar dat er problemen zijn wie heeft al oplossing hiervoor gevonden

Gebruikersavatar
Higgy
Moderator
Moderator
Berichten: 1762
Lid geworden op: 16 Nov 2003 15:42

Berichtdoor Higgy » 08 Mar 2008 08:43

Als die satelliet een verkeerde code uitzond, zouden ALLE navi's er last van hebben.
Alpine bedoelt: ONZE navi is rottig geprogrammeerd en interpreteert een bepaalde code verkeerd.
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Gebruikersavatar
TdiMarcel
Starting Member
Starting Member
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 Okt 2006 18:05

Berichtdoor TdiMarcel » 09 Mar 2008 22:44

Ik heb te vroeg gejuigd :cry:
Na 1 nacht was de storing alweer terug... :cry:
Heb ondertussen (paar dagen geleden)een email naar Alpine Benelux gestuurd, maar daar nemen ze blijkbaar de klant niet serieus.
Heb tot nu toe geen bericht van hen gehad. Ik denk dat onze navi waardeloos is geworden, want ik denk echt niet, dat ze iedereen even een nieuwe DVD gaan geven....

Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 Okt 2004 17:14
Locatie: NB

Berichtdoor Gerritje - In Memoriam † » 09 Mar 2008 22:53

Dat ze de klant niet serieus nemen wisten we al sinds de vorige problemen met schrikkeljaar. Toen heeft ook iedereen een nieuwe DVD moeten KOPEN.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail

Gebruikersavatar
TdiMarcel
Starting Member
Starting Member
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 Okt 2006 18:05

Berichtdoor TdiMarcel » 09 Mar 2008 23:45

Iemand nog een nve 077ps kopen?? :(

Gebruikersavatar
koi
Junior Member
Junior Member
Berichten: 29
Lid geworden op: 19 Aug 2007 12:45
Locatie: alblasserdam

uitvallen nve 077ps

Berichtdoor koi » 10 Mar 2008 18:59

hierbij bevestig ik het nog een keer .ik geloofde het ook niet, heb alpine gebeld ,ze zijn er druk me bezig om het op te lossen.dus toch het schrikkel jaar,ik krijg persoonlijk een belletje als het verholpen is van alpine

gr koi : :wink: :wink:

Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 Okt 2004 17:14
Locatie: NB

Berichtdoor Gerritje - In Memoriam † » 10 Mar 2008 19:20

En dat geloof jij natuurlijk! Ook van die oplossing die er al 4 jaar terug had zullen zijn!
Ze hebben 4 jaar de tijd gehad en geen moer uitgespookt. De klanten in hun hemd en in de kou laten staan. En nu komt men wederom met dezelfde loze beloften.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail

Gebruikersavatar
koi
Junior Member
Junior Member
Berichten: 29
Lid geworden op: 19 Aug 2007 12:45
Locatie: alblasserdam

Berichtdoor koi » 10 Mar 2008 19:48

ik kan die beste man moeilijk zijn huid vol schelden,ik heb mijn com nm al weg gebracht voor reparatie en ze zouden de com onderschepen en terug sturen.dus ik ben benieuwd

Gebruikersavatar
MB CDI
Starting Member
Starting Member
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 Feb 2008 22:28

NVE-N077PS

Berichtdoor MB CDI » 10 Mar 2008 19:56

Misschien een mogelijkheid dat iedereen met een NVE-N077P(S) een mail stuurt naar Alpine
mogelijk dat ze dan wakker worden
Ik heb mijn navi ook opgestuurd naar Alpine en ook ik heb daar nog steeds geen bericht over terug

Gebruikersavatar
koi
Junior Member
Junior Member
Berichten: 29
Lid geworden op: 19 Aug 2007 12:45
Locatie: alblasserdam

Berichtdoor koi » 10 Mar 2008 20:00

die beste man had gezegd dat ze al gek gebeld werden dus ik neem aan dat ze er druk mee bezig

Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 Okt 2004 17:14
Locatie: NB

Berichtdoor Gerritje - In Memoriam † » 10 Mar 2008 20:09

Dat is ongetwijfeld één van de medewerkers die de klant vertelt dat Sinterklaas en de Kerstman ook echt bestaan!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail

Gebruikersavatar
koi
Junior Member
Junior Member
Berichten: 29
Lid geworden op: 19 Aug 2007 12:45
Locatie: alblasserdam

Berichtdoor koi » 10 Mar 2008 20:34

gerritje wat had jij gedaan dan in ijn situatie

Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 Okt 2004 17:14
Locatie: NB

Berichtdoor Gerritje - In Memoriam † » 10 Mar 2008 23:16

Dat is nu juist zo moeilijk te beoordelen, maar ik zou wel heel erg nijdig zijn geworden en zeker geen genoegen nemen met een opmerking zoals hier al te berde gebracht. Dat noem ik een nette vorm van afpoeieren.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail

Gebruikersavatar
Mr.BS
Normal Member
Normal Member
Berichten: 183
Lid geworden op: 09 Jun 2004 19:47
Locatie: Maasbommel

Berichtdoor Mr.BS » 11 Mar 2008 01:00

Nijdig worden? Volgens mij ben je dat al.....?
En je hebt niet eens een 077....of wel soms?

Gebruikersavatar
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 Sep 2003 21:19
Locatie: 030

Berichtdoor JW » 11 Mar 2008 01:36

Gerritje schreef:Dat ze de klant niet serieus nemen wisten we al sinds de vorige problemen met schrikkeljaar. Toen heeft ook iedereen een nieuwe DVD moeten KOPEN.


Net als jullie ben ik verbaasd, om niet te zeggen verbijsterd dat zoiets kan gebeuren. Er moet een enorme stommiteit uitgehaald zijn bij het schrijven van de SW dat zoiets kan gebeuren.
Maar wat me het meest verbaast, is dat dit in 2004 ook gebeurd is, en nu weer, althans dat maak ik op uit dit draadje. Ik moet me nog wat inlezen op andere plaatsen om het complete beeld te krijgen.
Tot nu toe heb ik ook nog niet gevonden dat het probleem toen opgelost is met een DVD, en dan ook nog eentje die gekocht moest worden. Daarmee is dan in elk geval geen complete wijziging in de SW doorgevoerd.
Hoe heeft Alpine dat toen aan z'n klanten "verkocht"?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Gebruikersavatar
koi
Junior Member
Junior Member
Berichten: 29
Lid geworden op: 19 Aug 2007 12:45
Locatie: alblasserdam

Berichtdoor koi » 11 Mar 2008 17:57

weet er iemand hoe lang het vier jaar geleden heeft geduurt voor dat alles weer op orde was,volgens die beste man kon het wel ff gaan duren,en nieuwe software was onzin

Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 Okt 2004 17:14
Locatie: NB

Berichtdoor Gerritje - In Memoriam † » 11 Mar 2008 18:01

Het duitse item is een stille dood gestorven en daaruit viel op te maken dat men de moed heeft opgegeven op die personen na die toen een nieuwe,ik neem aan NVD-V004 software hebben aangeschaft.
Op Franse, Italiaanse, Spaanse en Engels forums, landen waar dit toestel redelijk populair is, was niets terug te vinden mbt de ondervonden problemen in Duitsland en Nederland/België. Ra, ra!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail

Gebruikersavatar
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 Sep 2003 21:19
Locatie: 030

Berichtdoor JW » 11 Mar 2008 18:02

koi schreef:weet er iemand hoe lang het vier jaar geleden heeft geduurt voor dat alles weer op orde was,volgens die beste man kon het wel ff gaan duren,en nieuwe software was onzin


Wat hiermee bedoeld wordt weet ik niet. Eén ding is zeker, dat er een 29/2 bug in zit heeft alles met SW te maken :idea:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.


Terug naar “Alpine”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Onbekende zoekrobot en 0 gasten