Navigatiecomputer uit Duitsland???

MikeyE34
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 mar 2005 19:40

Navigatiecomputer uit Duitsland???

Bericht door MikeyE34 »

Geeft het problemen als ik een navigatiecomputer koop via Ebay duitsland?

Heb zelf goede ervaringen met Ebay Duitsland inmiddels, maar hoe zit dat met navigatie?

Is software nog anders? Hoe zit het met de taal? Dat soort dingen houden me nog eventjes tegen.............

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
xgabox
Senior Member
Berichten: 224
Lid geworden op: 15 sep 2003 00:07

Bericht door xgabox »

heel goed dat je daar naar informeerd.

op zich is Ebay duitsland geen probleem, de afnemers zijn redelijk gewaarborgt wbt de afhandelingen van de transacties.

echter, omdat je hier in een Alpine forum schrijft, ga ik er van uit dat je mogelijk je zinnen gezet hebt op dit merk.
Alpine is veel meer verkocht in duitsland als in overige landen.

ga je op zoek naar DVD navigatie dan zijn alle types vanaf de 077 serie best goed te gebruiken in ieder land wat Alpine ondersteund, zeker qua software dus,

ga je op zoek naar cdrom navigatie, dan verdiend het wel wat aandacht, omdat er in de NVE-n055 reeks 4 types computers zijn geproduceerd.
onderverdeeld in 2 versies 16bit en 2 versies 32 bit.

de eerste, de 16Bit word op dit moment massaal "gedumpt" omdat deze al langer geen ondersteuning meer heeft van Alpine wbt software,
veel zijn er dus van verkocht , destijds , in duitsland, het gaat hier om de types NVE-n055 ZP en VP.
opzich wel een leuk systeem, maar voldoet absoluut niet meer aan de standaard.
kan je em dus absoluut goedkoop krijgen, en is het voor "huis tuin en keuken gebruik" , dan is ie misschien wel leuk, maar verwacht geen up to date info van de computer,

de tweede, de 32Bit nav computer is een stuk geavanceerder en kan als een zeer stabiel navuigatie syteem, nog steeds erg goed mee.
ook de software is hier geen probleem, deze is nog redelijk recent, ook accessoires zijn volop te krijgen.
je praat hier wel over een systeem wat opgebrouwd is uit hoogwaardige componenten, de nieuwe apparaten waren dan ook ver boven de gemiddelde prijzen van navigatie sytemen.
maargoed kwaliteit heeft een prijs.
we hebben het hier dan over de NVE-n055 PS of PV

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

@ XGAbox

Bedankt voor je posting. Eindelijk begrijp ik eens iets hoe het nou zit met de in mijn ogen tamelijk verwarrende typenummering van de Alpine CD systemen.
Er zijn dus heel wezenlijke verschillen tussen de systemen, goed om te weten :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
MikeyE34
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 mar 2005 19:40

Bericht door MikeyE34 »

XGAbox,

Je postings met betrekking tot de VP en ZP systemen had ik al gelezen.

Wellicht was het handiger geweest als ik dat er eventjes bij had vermeld.

Ik ga dus sowieso voor MINIMAAL een PV of PS.

De VP duikt inmiddels ook al op op marktplaats zag ik.

Ik hoef niet persé een hightech state-of-the-art systeem, maar up to date info is wel wenselijk inderdaad.

Wat ik echter wou weten of er nog verschillen zijn met de Nederlandse systemen.
Kan ik er gewoon een cd met de kaart van NL of Benelux (weet niet hoe ALpine werkt qua kaarten) instoppen en navigeren maar? Of moet er nog wat aangepast cq. omgebouwd worden? En hoe zit het met de taal? Zit namelijk niet te wachten op constant "immer gerade aus" te moeten horen.... :bonk: :mrgreen:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
xgabox
Senior Member
Berichten: 224
Lid geworden op: 15 sep 2003 00:07

Bericht door xgabox »

met de PV of PS kan je gewoon alle cdroms spelen. (met H codering dan he)
alleen de benelux heeft de NL taal. alle overige cdroms hebben minimaal de standaard wereldtalen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
MikeyE34
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 mar 2005 19:40

Bericht door MikeyE34 »

Dus de taal zit op de landenkaart-cd als ik het goed begrijp?

Mijn VDO MS5000 was destijds gewoon Nederlands, ongeacht welk land je erin stopte.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Bij de MS5000 had je een aparte software CD waarop de taal stond. Als je dus de software erop had staan hoorde je gewoon de taal die je geselecteerd had. Dit had dus niks te maken met de landen-CD die erin zat. Zou ook wel vreemd zijn trouwens, want ik denk dat niet iedereen alle Europese talen machtig is ;). Hoe het met de Alpine zit weet ik niet hoor, maar de MS5000 had een aparte software CD met de talen. Ze stonden dus NIET op de landen-CD's.

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Toho_NL schreef:Bij de MS5000 had je een aparte software CD waarop de taal stond. Als je dus de software erop had staan hoorde je gewoon de taal die je geselecteerd had. Dit had dus niks te maken met de landen-CD die erin zat. Zou ook wel vreemd zijn trouwens, want ik denk dat niet iedereen alle Europese talen machtig is ;). Hoe het met de Alpine zit weet ik niet hoor, maar de MS5000 had een aparte software CD met de talen. Ze stonden dus NIET op de landen-CD's.

Groetjes,

Toho_NL.
Voor alle duidelijkheid: Dit is de besturings SW waarop ook de talen staan. Dus de CD is de MO 5070, 5076 enz, en daarop staan ook de talen.

Bij andere systemen kan de taal op de landen CD zitten, en wel in die gevallen waarbij de CD ook de besturings SW bevat. Maar ook daarbij zijn er verschillen tussen de systemen...

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Ja, oke. Dat wist ik. Maar betekent dat dan ook dat er op een CD van bijvoorbeeld Portugal de Portugese taal staat (en dan alleen die taal)? Dat je dus dan ook automatisch begeleiding in een andere taal krijgt? Lijkt mij niet, maar begin nu te twijfelen... Als er een taal op de kaarten-CD staat dan moeten daar dan toch alle talen op staan (om in je eigen taal begeleiding te kunnen hebben)?

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Toho_NL schreef:Ja, oke. Dat wist ik. Maar betekent dat dan ook dat er op een CD van bijvoorbeeld Portugal de Portugese taal staat (en dan alleen die taal)? Dat je dus dan ook automatisch begeleiding in een andere taal krijgt? Lijkt mij niet, maar begin nu te twijfelen... Als er een taal op de kaarten-CD staat dan moeten daar dan toch alle talen op staan (om in je eigen taal begeleiding te kunnen hebben)?

Groetjes,

Toho_NL.
Mij ook niet, maar ja, ik WEET het niet. Oftewel, laat een echte Alpine kenner hier z'n licht maar over laten schijnen, dan weten we het denk ik wél :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Defecte navigatiecomputer X7
    door Jaker » 20 jan 2015 02:15 » in Nissan
    Reacties: 4
    Weergaves: 1012
  • Garmin nüvi 2699 LMT-D: Alleen Nederland/België en Duitsland?
    door keetje49 » 27 nov 2015 19:59 » in Garmin
    Reacties: 2
    Weergaves: 839

Terug naar “Alpine”