eerste ervaring met INA (petra)

romeo117
Starting Member
Starting Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 mei 2004 11:41

eerste ervaring met INA (petra)

Bericht door romeo117 »

Sinds gisteren ben ik in het (gelukkige) bezit van de INA N333R.
Ik had een Carin van 1998 maar die was erg traaaaaaaag.
Even voor de goede orde, ik rijdt alleen voor mijn plezier en ben dus niet echt afhankelijk van INA.
Ik heb overigens INA omgedoopt tot Petra.

Gisteren eerste rit gemaakt met hulp van Petra en ik moet zeggen, makkelijk invoeren van adres ook toen ik "verkeerd" reed werd het zeer snel gecorrigeerd alleen dat ik van Petra een busbaan op moest vond ik wat minder.
Die busbaan is toch al jaaaaren daar......
Er was mij helaas voor Petra door Alpine een oude DVD bijgeleverd maar zodra de 2004 versie er is krijg ik een belletje en kan ik die ophalen.
Wat ik me nog afvraag, kan je niet op POSTCODE een adres invoeren???Weet iemand dat, ik kan het niet uit de handleiding helan.

Tot zover mijn eerste ervaring met Petra.
Vrijdag weer een eind rijden en kijken of ik dan nog steeds zo tevreden ben.


Romeo117.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18

Bericht door Fantom »

Van harte gefeliciteerd met Petra :lol:

Ik hoop dat je er net zo veel plezier aan zult beleven als ik aan mijn MS5400 en Kenwood set.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Romeo,

Gefeliciteerd, enne..., hou je ons op de hoogte van je wederwaardigheden?

Dat postcode verhaal, stel je daar niet te veel van voor. Dat is dus geen adres invoer, slechts de cijfers zijn mogelijk. De straat moet je dus sowieso nog opgeven.
Of de invoer mogelijk is hangt af van de DB op de DVD, is geen hardware kwestie. Misschien met die nieuwe DVD?

En hoe zit het ook weer, is de DB van TA of van Navteq?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Bij de INA-333R is die van Navteq, dus neem aan dat deze dat ook is.

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
romeo117
Starting Member
Starting Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 mei 2004 11:41

huisnummer?????

Bericht door romeo117 »

Ik heb nu al een paar keer meegemaakt dat Petra geen data heeft als ik een huisnummer wil invoeren.

Voor de rest.......Prima! Systeem.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18

Re: huisnummer?????

Bericht door Fantom »

romeo117 schreef:Ik heb nu al een paar keer meegemaakt dat Petra geen data heeft als ik een huisnummer wil invoeren.

Voor de rest.......Prima! Systeem.
Ik hab datzelfde ook met mijn MS5400. Dat ligt dus aan de informatie op de kaart.
Dus geen beperkingen van het systeem maar van de DB. Hoe dan ook het blijft jammer :cry:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Re: huisnummer?????

Bericht door JW »

romeo117 schreef:Ik heb nu al een paar keer meegemaakt dat Petra geen data heeft als ik een huisnummer wil invoeren.

Voor de rest.......Prima! Systeem.
Overkomt mij ook met enige regelmaat bij mijn Navteq DVD 2004/1 in de MS 5500, dan staan ze gewoon (nog) niet op de DVD. Uiteindelijk is er nog geen 100% dekking met huisnummers, vandaar.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Gewoon melden dat die data er niet op staat en dan wordt het toegevoegd :). Heb ook met het toevoegen van huisnummers goede ervaringen :).

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
romeo117
Starting Member
Starting Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 mei 2004 11:41

Bericht door romeo117 »

Aan wie moet je dat melden?
En wat heb ik eraan of krijg je als beloning een nieuwe DVD????
Is voor nieuwe gebruikers wel leuk natuurlijk.

Ik heb van de week alvast mijn vakantie bestemming opgegeven......volgens mij is er "ergens" iets niet goed hoor.
Ik gaf op van Alkmaar naar Viehhofen (Oostenrijk) en dat is volgens Petra maar 818 kilometer.....

Volgens de gegevens van mijn reisgids is dit vanaf Utrecht 995 kilometer, scheelt dus nogal. :lol:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18

Bericht door Fantom »

romeo117 schreef:Aan wie moet je dat melden?
En wat heb ik eraan of krijg je als beloning een nieuwe DVD????
Is voor nieuwe gebruikers wel leuk natuurlijk.

Ik heb van de week alvast mijn vakantie bestemming opgegeven......volgens mij is er "ergens" iets niet goed hoor.
Ik gaf op van Alkmaar naar Viehhofen (Oostenrijk) en dat is volgens Petra maar 818 kilometer.....

Volgens de gegevens van mijn reisgids is dit vanaf Utrecht 995 kilometer, scheelt dus nogal. :lol:
Dat kan te maken hebben met de route die uitgestippeld is door Petra en door de reisgids.
Het kan best zijn dat er door verschillende wegen te berijden je idd meer dan 100km verschil hebt.

Ik ga dit jaar weer naar zwitserland en ik weet nu al dat ik door duidsland rijdt. Terwijl mijn NAVi me in eerste instantie door frankrijk stuurt. Door frankrijk is korter.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
romeo117
Starting Member
Starting Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 mei 2004 11:41

Bericht door romeo117 »

Alles goed en wel maar ik woon nog eens ruim 80 kilometer vanaf Utrecht.
Dus wordt dan 80 + 995 = 1075 en dat veregeleken met die 818 is verschil van 752 km.
Dat vindt ik wel erg veel.

Maar goed misschien weet Petra wel kortere route, we zien wel.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

romeo117 schreef:Aan wie moet je dat melden?
En wat heb ik eraan of krijg je als beloning een nieuwe DVD????
Je kunt dit melden in het topic van Navteq op dit forum. Navteq zit ook op dit forum en die kunnen de fouten dan verhelpen.

Wat je er aan hebt? Als je een nieuwe DVD koopt is de fout er uit. Als je het niet meldt blijf je de fout houden... Dit lijkt mij op zich al een goede reden om het te melden. Een andere reden kan zijn dat je anderen er ook mee helpt. Anderen hebben in volgende releases ook geen last van het probleem. Je krijgt helaas geen nieuwe DVD. Maar dat is op zich ook wel een beetje logisch, want dan zou een bedrijf als Navteq niet kunnen bestaan (je wilt niet weten wat een inkomstenderving dit oplevert). En een ander bijkomend probleem is dat mensen dan fouten gaan "sparen" om zo iedere keer iets te kunnen melden en weer een nieuwe DVD te krijgen.

Ik hoop dat eea zo duidelijker is geworden. Je kunt de fouten dus melden in het Navteq-forum op dit forum (er staan daar al meer foutmeldingen).

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht

Terug naar “Alpine”