Alpine en Kenwood (Garmin) navigatie

Bart65
Starting Member
Starting Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 20 dec 2009 13:25

Alpine en Kenwood (Garmin) navigatie

Bericht door Bart65 »

Beste mensen,

Is het mogelijk om een Alpine HU te laten werken met een extern navigatiesysteem, bij voorkeur met de losse module van Kenwood KNA-G520?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
emielvanham
Senior Member
Berichten: 470
Lid geworden op: 20 feb 2009 14:13

Re: Alpine en Kenwood (Garmin) navigatie

Bericht door emielvanham »

Bart65 schreef:Beste mensen,

Is het mogelijk om een Alpine HU te laten werken met een extern navigatiesysteem, bij voorkeur met de losse module van Kenwood KNA-G520?
Ja dat kan, echter niet met de kenwood maar met zn evenknie de Garmin GVN53 (de kenwood is hiervan een afgeleide maar heeft geen losse AB) Deze heeft een RGB uitgang die weer op de Alpine HU aangesloten kan worden (pinbezettingen van beide heb ik) vervolgens is de navi bedienbaar via de bijgeleverde Afstandsbediening (geen IR maar RF en dus geen lelijke ontvangst sensoren nodig)

Het is NIET mogelijk om bediensignalen van de Alpine HU te gebruiken om de navi te bedienen (touchscreen bv)

Wat ik alleen niet begrijp is waarom je niet naar de nieuwe Alpine X300 kijkt, ook een Flashnavi ipv de toch suprieure NVE099P DVD computer van Alpine..
[b]Electronic4cars.nl[/b]
VW Passat 3C 2.0TDi Highline Limousine met: Navi, DVD, TV,Rearcam in Logo, Playstation, Laser en Stinger... :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Re: Alpine en Kenwood (Garmin) navigatie

Bericht door Gentry »

emielvanham schreef: Wat ik alleen niet begrijp is waarom je niet naar de nieuwe Alpine X300 kijkt, ook een Flashnavi ipv de toch suprieure NVE099P DVD computer van Alpine..
Bedoel je niet de NVE-M300P navigatiecomputer?
Verder is je verhaal correct
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
emielvanham
Senior Member
Berichten: 470
Lid geworden op: 20 feb 2009 14:13

Re: Alpine en Kenwood (Garmin) navigatie

Bericht door emielvanham »

Gentry schreef:
emielvanham schreef: Wat ik alleen niet begrijp is waarom je niet naar de nieuwe Alpine X300 kijkt, ook een Flashnavi ipv de toch suprieure NVE099P DVD computer van Alpine..
Bedoel je niet de NVE-M300P navigatiecomputer?
Verder is je verhaal correct
Ja sorry was ff in de war haha, M300p is het..

Fijn dat het verder correct is....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bart65
Starting Member
Starting Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 20 dec 2009 13:25

Bericht door Bart65 »

Je schrijft over een suprieure NVE099P DVD computer van Alpine....misschien heb ik het systeem geen kans gegeven hoor, dat kan heel goed. Ik heb het setje nog in bezit, dus wie installeer ik um weer. Maar...wat vindt je er nou zo superieur aan tov andere systemen? En..vindt je het beter werken dan met flashgeheugen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
emielvanham
Senior Member
Berichten: 470
Lid geworden op: 20 feb 2009 14:13

re

Bericht door emielvanham »

De Alpine 099 computer is nog steeds één van de betere navigaties naar mijn mening MITS goed aangesloten, dus met speedpulse, achteruitrijsignaal en een goede vlakke montage van de PC..

Berekenen van routes, herberekenen etc gaat verschrikkelijk snel. De afbeelding in het scherm is erg goed en gedetailleerd niet zoals de flashnavies die enkel "getekende" straten laten zien.

Ook TMC werkt snel en duidelijk (met politiecontroles) maar ook hier geld weer de juiste aansluiting van de antenne aan de PC

Enig nadeel is dat de database dmv DVDrom niet erg vers meer is en de kaartupdates lang op zich laten wachten..

Ik heb dit systeem nu 4 jaar met volle tevredenheid in mn auto en heb al heel wat navigaties meegemaakt door mijn bedrijf.. vandaar mijn mening..
[b]Electronic4cars.nl[/b]
VW Passat 3C 2.0TDi Highline Limousine met: Navi, DVD, TV,Rearcam in Logo, Playstation, Laser en Stinger... :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Re: re

Bericht door JW »

emielvanham schreef:De Alpine 099 computer is nog steeds één van de betere navigaties naar mijn mening MITS goed aangesloten, dus met speedpulse, achteruitrijsignaal en een goede vlakke montage van de PC..

Berekenen van routes, herberekenen etc gaat verschrikkelijk snel. De afbeelding in het scherm is erg goed en gedetailleerd niet zoals de flashnavies die enkel "getekende" straten laten zien.

Ook TMC werkt snel en duidelijk (met politiecontroles) maar ook hier geld weer de juiste aansluiting van de antenne aan de PC

Enig nadeel is dat de database dmv DVDrom niet erg vers meer is en de kaartupdates lang op zich laten wachten..

Ik heb dit systeem nu 4 jaar met volle tevredenheid in mn auto en heb al heel wat navigaties meegemaakt door mijn bedrijf.. vandaar mijn mening..
Dat valt wel mee, lijkt me. De laatste update is NVD-Z005 op 2 DVD’s, uitgebracht in juli 2009.

Verder deel ik je mening, dit is een heel goede navi-computer. Beter imho dan de nieuwe, die niet op de pulse aangesloten kan worden. En dat is altijd een nadeel, hoe je het ook keert of wendt.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
emielvanham
Senior Member
Berichten: 470
Lid geworden op: 20 feb 2009 14:13

Re: re

Bericht door emielvanham »

JW schreef:
emielvanham schreef:De Alpine 099 computer is nog steeds één van de betere navigaties naar mijn mening MITS goed aangesloten, dus met speedpulse, achteruitrijsignaal en een goede vlakke montage van de PC..

Berekenen van routes, herberekenen etc gaat verschrikkelijk snel. De afbeelding in het scherm is erg goed en gedetailleerd niet zoals de flashnavies die enkel "getekende" straten laten zien.

Ook TMC werkt snel en duidelijk (met politiecontroles) maar ook hier geld weer de juiste aansluiting van de antenne aan de PC

Enig nadeel is dat de database dmv DVDrom niet erg vers meer is en de kaartupdates lang op zich laten wachten..

Ik heb dit systeem nu 4 jaar met volle tevredenheid in mn auto en heb al heel wat navigaties meegemaakt door mijn bedrijf.. vandaar mijn mening..
Dat valt wel mee, lijkt me. De laatste update is NVD-Z005 op 2 DVD’s, uitgebracht in juli 2009.

Verder deel ik je mening, dit is een heel goede navi-computer. Beter imho dan de nieuwe, die niet op de pulse aangesloten kan worden. En dat is altijd een nadeel, hoe je het ook keert of wendt.

Groet,
JW
Beste JW,

Ondanks dat de laatste DVD van 2009 is, bevat deze kaartmnateriaal van 2007..vandaar mijn opmerking
[b]Electronic4cars.nl[/b]
VW Passat 3C 2.0TDi Highline Limousine met: Navi, DVD, TV,Rearcam in Logo, Playstation, Laser en Stinger... :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Uit een posting op het Alpine Extranet in Dld heb ik begrepen dat de DB van medio 2008 is.
Kun jij op de DVD zien welke NT DB er precies gebruikt is, is dat dan niet Q2 of Q3/08 ?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
emielvanham
Senior Member
Berichten: 470
Lid geworden op: 20 feb 2009 14:13

re

Bericht door emielvanham »

JW schreef:Uit een posting op het Alpine Extranet in Dld heb ik begrepen dat de DB van medio 2008 is.
Kun jij op de DVD zien welke NT DB er precies gebruikt is, is dat dan niet Q2 of Q3/08 ?

Groet,
JW
Zal eens kijken maar Q2 2008 zeker niet! Komt nog eens bij dat de East DVD heel matig is! In Kroatie kent hij maar enkele plaatsen..

Groet Emiel
[b]Electronic4cars.nl[/b]
VW Passat 3C 2.0TDi Highline Limousine met: Navi, DVD, TV,Rearcam in Logo, Playstation, Laser en Stinger... :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Garmin Etrex Touch 35 ruilen voor Garmin Edge
    door Tomwes321 » 04 apr 2022 19:37 » in Ruilen / Gratis op te halen
    Reacties: 0
    Weergaves: 257
  • Kenwood Mem gir low - navigatie onbruikbaar
    door Bramski » 24 jul 2018 14:33 » in Kenwood
    Reacties: 1
    Weergaves: 551
  • kenwood dnx7260bt navigatie werkt niet
    door vossie32 » 17 apr 2017 13:16 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 864
  • Complete VDO PC5700 + Kenwood DDX-7029 + Kenwood CAW-1000RV
    door gniewold » 05 apr 2015 23:04 » in Te Koop Aangeboden
    Reacties: 0
    Weergaves: 738
  • problemen met garmin 450
    door Kleine » 30 apr 2022 20:22 » in Garmin
    Reacties: 1
    Weergaves: 259
  • garmin 785 truck
    door koekwaus2019 » 22 jun 2019 09:11 » in Garmin
    Reacties: 2
    Weergaves: 506
  • garmin update
    door klinker » 26 mei 2014 20:54 » in Garmin
    Reacties: 1
    Weergaves: 1430

Terug naar “Alpine”