Achteruitrijsignaal niet aangesloten

spooky32
Junior Member
Junior Member
Berichten: 38
Lid geworden op: 03 feb 2004 13:03

Achteruitrijsignaal niet aangesloten

Bericht door spooky32 »

Ik moest het achteruitrijsignaal BESLIST NIET aansluiten van mijn alpine setje NVE-N077PS, de reden hiervoor is omdat de afstand groter wordt omdat het verschil van het achteruitrijden dubbel opgaat. Het voordeel hievan is dat je heel veel afwijkt van de juiste positie en hierdoor de computer direkt een wijziging doet met het wijzigen naar het juiste punt. Hierdoor niet een lange tijd naast de weg aan het rijden............ Bij mij werkt het super zo :D :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Spooky,

Ik heb je bijdrage verplaatst naar het Alpine topic, tenslotte gaat jouw reactie daarover :wink:

Overigens is dit een heel merkwaardig verhaal, geheel in tegenspraak met alle andere ervaringen tot nu toe.
Ben je er zeker van dat er in het set-up menu niet iets verkeerd staat, waardoor je computer misleid wordt?

Ik ben verder benieuwd naar ervaringen van anderen op dit punt met de Alpine.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
spooky32
Junior Member
Junior Member
Berichten: 38
Lid geworden op: 03 feb 2004 13:03

achteruitrijsignaal

Bericht door spooky32 »

Hoi JW,

Een goede vriend van mij heeft een caraudiozaak in Assen daarom ben ik redelijk op de hoogte van Alpine. Ik heb de vertegenwoordiger gesproken van Alpine en deze vertelde me dus dat ik hem beslist niet moest aansluiten. En van hem heb ik ook dus dit verhaal, de computer reageerd meteen op de afstand die te groot wordt in samenwerking met de sattelieten past hij deze meteen aan. tevens heb ik de laatste update van de hardware en software er nu op staan en moet echt zeggen ik wil niet anders meer :D :D

Ben ook wel benieuwd naar andere ervaringen van mensen met deze set in de auto :D :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Spooky,

Dit blijft een gek verhaal, want hoe weet jouw computer nou dat je achteruitgereden bent? Alleen dmv de Sat's, en wat gebeurt er dan als 'ie gedurende enige tijd geen sat's ontvangt?
Kan het niet zo zijn dat er een instellingsmogelijkheid is voor de achteruit, high en low, en dat die niet goed staat? Wat staat daarover in de inbouwinstructie?
In de montage instructie kan ik daarover niets vinden, maar wellicht staat dat ergens anders beschreven.

Hopelijk komt er van een andere kant nog wat meer info, ik blijf dit raadselachtig vinden.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
spooky32
Junior Member
Junior Member
Berichten: 38
Lid geworden op: 03 feb 2004 13:03

Bericht door spooky32 »

Hoi JW,

Oke nog 1 keer voor de duidelijkheid, ik heb de achteruitrijkabel NIET aangesloten om de volgende reden. Omdat de computer inderdaad een rijsignaal krijgt en "denkt"dat ie vooruit rijd wijkt je echt positie dus steeds meer af omdat het dubbel op gaat. ( je rijd achteruit en computer denkt vooruit) Maar omdat hij via de satelieten weet waar die werkelijk is zal de computer hem sneller corrigeren omdat de afwijking heel snel te groot wordt. Hierdoor ( als je dus weer vooruit gaat) rij je eigelijk meteen op het scherm weer op de juiste positie omdat de te groote afwijking meteen gecorrigeerd wordt.

Pfff valt niet mee om het zo uit te leggen :roll: :roll: :roll: .............. er is dus niets geen instelling aan te pas gekomen........... en bij mij werkt het super zo :D :D

Inderdaad staat hierover niets in het aansluitschema van Alpine.............. rest mij nog 1 vraag heb jij wel de draad aangesloten en ondervind jij geen problemen hiermee dan? zo ja probeer het zo eens en als alles na behoren functioneerd laat je het toch gewoon zo. Het werkt bij mij goed zo en het scheelt ook nog eens een hoop werk met het installeren van de installatie omdat je nu de draad niet hoeft te leggen naar het achterrijlicht. :P :P

Groetjes Spooky :lol: :lol:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Han
Senior Member
Berichten: 1051
Lid geworden op: 01 sep 2003 18:57

Bericht door Han »

Hallo Spooky32,

De grap van het achteruit rij signaal is juist dat de computer weet dat je achteruit rijd.
Naar mijn weten gaat de alpine hetzelfde om met het signaal als alle andere.
Het komt er dus op neer dat als de achteruit rij draad aangesloten is dat de computer niet meer van slag af raakt, met andere woorden als je achteruit rijd dan snapt de computer dat en hoeft de computer zichzelf ook niet te corrigeren.
Veel inbouw station zeggen dat het onzin is om het aan te sluiten maar doen het niet omdat het te veel werk is.
Trouwens als het niet aangesloten mag worden zou alpine er toch geen bedrading voor maken ?
Maar wat ik wel met je eens ben is de handrem draad doe die maar aan de massa anders is het systeem niet te gebruiken als je rijd.

Han

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Obiwantje
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 sep 2003 09:48

Bericht door Obiwantje »

Wat een dom verhaal (sorry hoor) ik heb zelf ook de 077 en ik kan je vertellen dat er niets van klopt. Zoals de vorige schrijver al aangeeft is het inderdaad zo dat het achteruitrij-signaal door de Alpine computer prima wordt begrepen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
spooky32
Junior Member
Junior Member
Berichten: 38
Lid geworden op: 03 feb 2004 13:03

niets anders te zeggen?

Bericht door spooky32 »

We zijn hier om ervaringen uit te wisselen en dan zo'n opmerking!!! Nou ja laat jij hem toch lekker aangesloten joh

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Bericht door wmp »

Ach, het is geen ramp als je hem niet aansluit, alleen wanneer je achterruit riijdt en er is een slecht ontvangst danwel een vertraging (korte straat, wolkendek, etc.), zal de computer hooguit denken dat je een andere evenwijdige straat ingereden bent, en dus zeggen dat je bijvoorbeeld rechts moet terwijl dat links moet zijn...

Bij sommige merken moet je hem juist aansluiten, bij andere is dat min of meer optioneel en valt het onder de catagorie 'aan te raden' aansluitingen.
Hier blijkt dus dat het voor dit systeem niet van 'levens'belang is om deze draad aan te sluiten, dus dat weten we dan ook gelijk weer.

Ben het wel eens dat inbouwstations er vaak weinig voor voelen om onder een auto te moeten kruipen of een draad van het achteruitrijlicht naar voren te moeten trekken daarvoor, en dus met allerlei verhalen daarover komen.
Bovenstaande past in die verhalen lijn, maar evengoed kan het ook weer zo zijn dat een Alpine computer (toch al geen misselijk merk) dermate snel is dat een vertraging etc. geen rol speelt.

Ben je er blij mee ?
Ja ?
Lekker laten zo.

Nee ?
Overwegen om het toch aan te sluiten.

Nog geen slechte ervaringen mee ?
Lekker laten zo.

Denk dat het eerste antwoord hier van toepassing is, dus lekker laten zo. :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
spooky32
Junior Member
Junior Member
Berichten: 38
Lid geworden op: 03 feb 2004 13:03

Bericht door spooky32 »

wmp schreef:Ach, het is geen ramp als je hem niet aansluit, alleen wanneer je achterruit riijdt en er is een slecht ontvangst danwel een vertraging (korte straat, wolkendek, etc.), zal de computer hooguit denken dat je een andere evenwijdige straat ingereden bent, en dus zeggen dat je bijvoorbeeld rechts moet terwijl dat links moet zijn...

Bij sommige merken moet je hem juist aansluiten, bij andere is dat min of meer optioneel en valt het onder de catagorie 'aan te raden' aansluitingen.
Hier blijkt dus dat het voor dit systeem niet van 'levens'belang is om deze draad aan te sluiten, dus dat weten we dan ook gelijk weer.

Ben het wel eens dat inbouwstations er vaak weinig voor voelen om onder een auto te moeten kruipen of een draad van het achteruitrijlicht naar voren te moeten trekken daarvoor, en dus met allerlei verhalen daarover komen.
Bovenstaande past in die verhalen lijn, maar evengoed kan het ook weer zo zijn dat een Alpine computer (toch al geen misselijk merk) dermate snel is dat een vertraging etc. geen rol speelt.

Ben je er blij mee ?
Ja ?
Lekker laten zo.

Nee ?
Overwegen om het toch aan te sluiten.

Nog geen slechte ervaringen mee ?
Lekker laten zo.

Denk dat het eerste antwoord hier van toepassing is, dus lekker laten zo. :)
:D :D :D :D :D :D :Yes:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Alpine”