Pulssignaal Alfa 147

Alles met betrekking tot Alfa Romeo navigatie
Alfaman
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 aug 2007 21:12

Pulssignaal Alfa 147

Bericht door Alfaman »

Hallo,

Kunnen de Alfa 147 rijders/kenners mischien zeggen, welke van de twee blauwe stekkers op de zekering kast de bewuste 40-polige stekker is? En hoe weet ik wat pin 7 is. :roll:
Ik heb namelijk een lichtblauwe stekker onder de zekeringen, en een donkerblauwe rechts naast de zekeringen.

Deze vraag is voor mij nogal belangrijk omdat ik overweeg om zelf een Pioneer Avic D3 in te bouwen in m'n 147. Heeft er iemand ervaring met de inbouw van dit of een soortgelijk systeem in een 147? Alle tips en tricks zijn uiteraard heel welkom! :wink: Volgens mij zijn alleen de puls-en achteruitsignaalgevers die eventueel problemen op zouden kunnen leveren, verder lijkt het mij niet moeilijker dan een gewone headunit. :?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
quell
Senior Member
Berichten: 451
Lid geworden op: 10 mei 2007 11:15

Re: puls signaal

Bericht door quell »

Alfaman schreef:Hallo,

Kunnen de Alfa 147 rijders/kenners mischien zeggen, welke van de twee blauwe stekkers op de zekering kast de bewuste 40-polige stekker is? En hoe weet ik wat pin 7 is. :roll:
Ik heb namelijk een lichtblauwe stekker onder de zekeringen, en een donkerblauwe rechts naast de zekeringen.

Deze vraag is voor mij nogal belangrijk omdat ik overweeg om zelf een Pioneer Avic D3 in te bouwen in m'n 147. Heeft er iemand ervaring met de inbouw van dit of een soortgelijk systeem in een 147? Alle tips en tricks zijn uiteraard heel welkom! :wink: Volgens mij zijn alleen de puls-en achteruitsignaalgevers die eventueel problemen op zouden kunnen leveren, verder lijkt het mij niet moeilijker dan een gewone headunit. :?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
Deze moet je hebben:

Plaatje 1

Plaatje 2

Indien je geen connect+ had, zit er in de console nog een horizontale balk tussen de din openingen die je zult moeten verwijderen/wegzagen...
Acteruitrij signaal zit in de linker (bestuurderszijde) dorpel, zwart/wit. Kan je natuurlijk ook aftakken van de achteruitrijlamp...
Signaal voor de instrumentverlichting zal je ook af moeten takken (zit normaal op CAN bus), anders werkt de dag/nacht schakeling niet...
handleidingen kun je vinden op de Pioneer site:
Handleidingen
Zie met name het installation manual...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Alfaman
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 aug 2007 21:12

Bericht door Alfaman »

Is het raadzaam om m'n speedpuls gewoon rechtstreeks op de bewuste kabel te monteren of is een zgn API noodzakelijk?
Als ik hier en daar eens lees, vind ik nogal wat tegenstrijdige berichten, dus 147 rijders deel me je ervaringen a.u.b. :lol:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
borretje25
Average Member
Average Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 01 aug 2006 09:29

Bericht door borretje25 »

Misschien dat je hier wat aan hebt.
Body Computer blauwe stekker (witte gedeelte) positie 7 wit/groen of wit/paars API.
Api monteren voor een goed bruikbaar snelheidsignaal.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Alfaman
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 aug 2007 21:12

Bericht door Alfaman »

Ik heb de daad bij het woord gevoegd, puls signaal rechtstreeks op de bewuste aansluiting gezet, prima signaal ,geen API nodig. Dealer even gebeld, en zij waren zo behulpzaam om mij even mee te delen dat zij ook de aansluiting gewoon rechtstreeks op de kabel zetten, dus zonder API! :wink: Achteruitrijsignaal van achteruitrijlicht geplukt, lichtsignaal van een accesoirekabel geplukt en alles werkt.

Kortom het is echt niet moeilijk om zelf je navigatie aan te sluiten. :lol:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • navigatie cd's alfa 166 of opel ncdr
    door ddpcm » 23 mei 2016 12:43 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 0
    Weergaves: 720
  • advies gevraagd: 2 din Nav voor Alfa GT 2004
    door Alfistzmeer » 21 dec 2016 08:54 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 1
    Weergaves: 540
  • Navigatie voor Alfa 159 gezocht - geen cd's!
    door RobbertM72 » 02 jun 2018 00:55 » in Aankoop advies
    Reacties: 1
    Weergaves: 474

Terug naar “Alfa Romeo”