nOOb vraag over Navteq (Alfa) nav. software

Alles met betrekking tot Alfa Romeo navigatie
Abe
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 sep 2007 12:09

nOOb vraag over Navteq (Alfa) nav. software

Bericht door Abe »

Heren,

Ik ben sinds gisteren in het bezit van het Europa pakket van Navteq. Een hele doos met 11 CD's die me probleemloos door Europa moet begeleiden.

Ik heb (als test) de CD van Zuid Europa in mijn nav. systeem gestopt en een plaats ingevoerd. Deze plaats was prima te vinden, ook de straat was geen probleem. Echter, het plannen van de roiute lukte niet. Op de een of andere manier stopt het systeem daar.

Moet ik een route soms plannen per land? Dus per de CD verwisselen en vandaaruit verder plannen?

Bijvoorbaat excuus voor deze nOOb vraag :D (en mocht deze vraag in een verkeerd draadje staan verplaats em dan maar..)

Hartelijk dank!

Abe

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Welkom nOOb!
Jij hebt nog een relatief oud systeem waarbij op de CD's slechts de landen zelf of, zoals voor Frankrijk, Duitsland en Italië, delen van landen staan. Ook staan op de CD's geen doorgaande wegen van Europa, daar is een aparte CD voor nodig.
Als je nu een punt kiest in een "buitenland" kan de navigatie geen route berekenen omdat er geen gegevens zijn over de wegen die van jouw standplaats naar de grens van dat land bekend zijn.
Meestal lukt het wel door het adres op te slaan en dan de CD met doorgaande wegen van Europa er in te stoppen en dan het addres te lezen en vervolgens een route laten berekenen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
quell
Senior Member
Berichten: 451
Lid geworden op: 10 mei 2007 11:15

Bericht door quell »

Gerritje schreef:Welkom nOOb!
Jij hebt nog een relatief oud systeem waarbij op de CD's slechts de landen zelf of, zoals voor Frankrijk, Duitsland en Italië, delen van landen staan. Ook staan op de CD's geen doorgaande wegen van Europa, daar is een aparte CD voor nodig.
Als je nu een punt kiest in een "buitenland" kan de navigatie geen route berekenen omdat er geen gegevens zijn over de wegen die van jouw standplaats naar de grens van dat land bekend zijn.
Meestal lukt het wel door het adres op te slaan en dan de CD met doorgaande wegen van Europa er in te stoppen en dan het addres te lezen en vervolgens een route laten berekenen.
Nou, niet helemaal. De Alfa NavTeq CD's bevatten per CD ook alle doorgaande wegen en hoofdsteden binnen Europa..., dus kan je wel degelijk een doorgaande route plannen...

Edit: Tenminste, dat geld voor het Connect+ systeem dat in de 147 en de GT zit, ik weet natuurlijk niet welk systeem jij hebt...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Abe
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 sep 2007 12:09

Bericht door Abe »

Dank mannen. Ik weet eerlijk gezegd niet precies wat voor nav. systeem er in mijn Alfa zit (import 147 vanuit Duitsland) een Nav of Nav+. Het enige dat ik met zekerheid kan zeggen is dat het geen kleurenscherm heeft, slechts rood van kleur.

De CD's die ik heb zijn van 2006/2007 (aangeschaft afgaand of het bouwjaar van de auto). Ik heb destijds bij een lokale Alfa garage de BENELUX versie aangeschaft en werkt naar alle tevredenheid.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Met 11 cd's van 2006/2007 zou het een Connect+ systeem kunnen zijn ware het niet dat hij dus een monochroom systeem heeft. En door de gemelde verschijnselen lijkt het mij een Connect systeem met alle beperkingen vandien.[/quote]
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Abe
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 sep 2007 12:09

Bericht door Abe »

Gerritje schreef:Met 11 cd's van 2006/2007 zou het een Connect+ systeem kunnen zijn ware het niet dat hij dus een monochroom systeem heeft. En door de gemelde verschijnselen lijkt het mij een Connect systeem met alle beperkingen vandien.
Beperkingen van dien? Je doelt op je opmerking van eerder vandaag:
Gerritje schreef:Welkom nOOb!
Jij hebt nog een relatief oud systeem waarbij op de CD's slechts de landen zelf of, zoals voor Frankrijk, Duitsland en Italië, delen van landen staan. Ook staan op de CD's geen doorgaande wegen van Europa, daar is een aparte CD voor nodig.
Als je nu een punt kiest in een "buitenland" kan de navigatie geen route berekenen omdat er geen gegevens zijn over de wegen die van jouw standplaats naar de grens van dat land bekend zijn.
Meestal lukt het wel door het adres op te slaan en dan de CD met doorgaande wegen van Europa er in te stoppen en dan het addres te lezen en vervolgens een route laten berekenen.
Dus het adres opzoeken, opslaan en vervolgens de CD met doorgaande wegen de route opnieuw laten berekenen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Als jij het "oude" Connect systeem hebt zul je op je CD's ook een afwijkende teket aantreffen zoals Bijv Duitsland-Noord, Duitsland-Zuid, Italië=Noord etc. Als er doorgaande wegen opstaan staat het ook op de CD.
Met beperkingen bedoel ik dat je dus geen aansluitende dekking hebt van één gebied dmv doorgaande wegen.
Maar vertel eerst eens wat je voor een set CD's hebt en wat er op staat (Fotootje?)
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Abe
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 sep 2007 12:09

Bericht door Abe »

Gerritje schreef: Maar vertel eerst eens wat je voor een set CD's hebt en wat er op staat (Fotootje?)
Here you are 8)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Geweldig, dit is precies waar ik het over had.
Je kunt alleen een route naar een plaats op een andere CD laten berekenen dmv de CD "Major Roads." of "Europa". Ik weet niet exact wat bij jou de benaming is.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Abe
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 sep 2007 12:09

Bericht door Abe »

Gerritje schreef:Geweldig, dit is precies waar ik het over had.
Je kunt alleen een route naar een plaats op een andere CD laten berekenen dmv de CD "Major Roads." of "Europa". Ik weet niet exact wat bij jou de benaming is.
Dus resume: ik dien de CD van het land in mijn nav systeem te 'proppen' vervolgens de juiste locatie kiezen, deze opslaan en de landen CD te vervangen door de 'major roads of europa' CD. De gekozen locatie weer inlezen (was immers opgeslagen) en voila ... rijden maar ... ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Zo zou het moeten werken.
Denk er wel om dat afhankelijk van de afstand tot een doorgaande weg, je bij het verlaten voor een sightseeingtour oid je wel de betreffende landen CD moet gaan gebruiken.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Abe
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 sep 2007 12:09

Bericht door Abe »

Ik ga het uitproberen. Hartelijk dank voor je behulpzaamheid tot zover!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Abe
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 sep 2007 12:09

Bericht door Abe »

Abe schreef:Ik ga het uitproberen. Hartelijk dank voor je behulpzaamheid tot zover!
Altijd leuk om jezelf te quoten :wink:

Inmiddels in Zuid Frankrijk aangekomen. Het is inderdaad zo dat je een land-CD ook alleen ín het land zelf kunt gebruiken. Pas toen ik de grens tussen Duitsland en Frankrijk passeerde wilde de CD van Frankrijk de route ook daadwerkelijk uitrekenen. Op zich prima maar niet echt gebruiksvriendelijk. Zeker niet wanneer je meerdere landen doorkruist. In mijn geval heb ik allereerst Mulhouse ingegeven met de Mayor Road CD (wellicht had Lyon ook gekunt) en vanuit daar de eindbestemming via de France CD.

Het is dus even 'gepiel' maar het werkt dus wel. Toch prefereer ik bv mijn Pioneer AVIC systeem (portabel systeem) die ik destijds aangeschaft heb voor navigatie in (huur)auto's als ik op reis ben. Heb deze helaas in de laatste huurauto laten liggen :oops: maar is inmiddels weer onderweg naar NL 8)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • navigatie cd's alfa 166 of opel ncdr
    door ddpcm » 23 mei 2016 12:43 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 0
    Weergaves: 720
  • advies gevraagd: 2 din Nav voor Alfa GT 2004
    door Alfistzmeer » 21 dec 2016 08:54 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 1
    Weergaves: 540
  • Navigatie voor Alfa 159 gezocht - geen cd's!
    door RobbertM72 » 02 jun 2018 00:55 » in Aankoop advies
    Reacties: 1
    Weergaves: 474
  • vraag
    door martijnvanieperen1973 » 30 nov 2015 17:38 » in V.A.G
    Reacties: 6
    Weergaves: 756
  • X801D-U vraag
    door Mathy » 03 apr 2016 01:50 » in Alpine
    Reacties: 1
    Weergaves: 630
  • RNS 510 Firmware vraag
    door patriekje92 » 21 jun 2015 13:12 » in V.A.G
    Reacties: 2
    Weergaves: 1349
  • Nieuw en gelijk een vraag.
    door Wilbert1965 » 01 jul 2014 21:11 » in Peugeot
    Reacties: 0
    Weergaves: 608

Terug naar “Alfa Romeo”