Vraagje over alles in een

...op proef ivm de vele topics hierover...
BokkieAndijk
Starting Member
Starting Member
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 mar 2004 20:47

Vraagje over alles in een

Bericht door BokkieAndijk »

Hoi allemaal. Ik wil het liefste zo'n systeem waarbij het scherm in de radio verdweint en waar navigatie, dvd, radio en tv opzit. Nu is mijn vraag of zo'n "alles in een ding" bestaad en zoja of het tweedehands te koop is. Als er meerdere types aan mijn waarschijnlijk wel erg hoge eisen voldoen wil ik uiteraard weten welk type het beste is. Alvast bedankt voor de info. Vr. gr. Bokkie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JvdMeer
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mar 2005 23:17

Alles in een systeem

Bericht door JvdMeer »

Er is een grote verscheidenheid aan alles in 1 systemen. Pioneer, Kenwood, Alpine etc. In principe maak je eerst een keuze voor de headunit (met dus een inklapbaar scherm) en ingebouwde versterker. Hierbij is het vermogen van de head unit van belang indien je hiermee ook je audio wilt regelen (indien je een losse versterker plaatst is dit minder van belang). De kwaliteit van het scherm is van groot belang (resolutie, contrast en scherpte).

Op de headunit wordt kan een aparte DVD computer worden aangesloten voor de navigatie alsmede een CD/MP3 of DVD speler (audio en video). Er zijn ook systemen, waarbij de NAV DVD moet worden uitgewisseld voordat er een muziek DVD in geplaatst kan worden (da's niet echt handig). Kies ten alle tijde een NAV systeem op basis van DVD. Dit is veel, veel sneller (belangrijk als je toch een afslag mist en het systeem de route herberekend) en je hebt de mogelijkheid om heel Europe op 1 DVD te plaatsen (hoef je geen CD's te wisselen als je naar het buitenland gaat.

Neem ook een systeem waarop een TMC functie zit (hierbij wordt de verkeersinformatie automatisch in de route kaart meegenomen). Vermijd indien mogelijk files, werkt goed (hoewel je niet altijd een alternatieve route hebt als je bijvoorbeeld van Eindhoven naar Amsterdam over de A2 rijdt!

Advies voor een systeem: Alpine 1004R head unit plus NVE-N077PS (of nieuwere versie) NAV DVD computer en CD/MPS wisselaar (€ 3,200,-) Veruit het beste navigatie systeem op de markt op basis van de volgende argumenten:
1) Excellente scherm weergave;
2) Gedeelde schermweergave bij belangrijke knooppunten of splitsingen;
3) Uitstekende voice begeleiding (niet te veel, niet te weining);
4) Prima head unit versterker voor audio;
5) Systeem uit te breiden naar gelang de wensen (CD/MP3 of DVD speler);
6) NAVTEQ data (er zijn twee aanbieders van software Teleatlas en NAVTEQ, waarbij de laatste duidelijk de voorkeur heeft)
7) Schermweergave van (snel)wegen, rivieren, bos is echt erg mooi;

Veel mensen vinden hun eigen systeem erg goed (cognitieve dissonantie), echter ik heb met 7 verschillende NAV systemen gereden en rijd zo'n 60.000 km per jaar, dus mijn argumenten zijn gestaafd op ervaringen.

Nou, veel succes met je keuze!

Met vriendelijke groeten,

Jeroen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • alles wat op mijn Navigon 70/71 gewist
    door Carpman » 10 jul 2021 20:50 » in Navigon
    Reacties: 0
    Weergaves: 397
  • VDO Navigatie DUMP, alles moet weg!
    door patronics » 10 mei 2019 13:00 » in Te Koop Aangeboden
    Reacties: 0
    Weergaves: 626
  • dnx516dabs vraagje
    door didrickydo » 13 aug 2017 15:55 » in Kenwood
    Reacties: 0
    Weergaves: 422
  • DNX5220BT scherm vraagje
    door Rene196544 » 22 okt 2017 13:20 » in Kenwood
    Reacties: 0
    Weergaves: 529
  • vraagje over Nuvi 2598LMT-D
    door hendrik2598 » 07 jun 2014 15:03 » in Garmin
    Reacties: 0
    Weergaves: 629

Terug naar “Aankoop advies”