Kenwood DNX9260BT en VW T5

...op proef ivm de vele topics hierover...
Scott
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 jan 2011 23:32

Kenwood DNX9260BT en VW T5

Bericht door Scott »

Beste forumleden,

Een dezer dagen zal ik mijn nieuwe VW T5 GP kunnen begroeten. Deze komt met multifunctioneel stuurwiel en originele radio. Deze radio zal direct plaats moeten maken voor een mooi dubbeldin navigatie systeem.

Nu twijfel ik al geruime tijd tussen twee modellen. De Kenwood DNX-9260BT en de Pioneer AVIC-F20BT.

Hoewel ik de voorkeur geef aan de Kenwood vanwege het afneembare scherm hebben de vele problemen m.b.t. de Kenwood mij aan het denken gezet.

Zijn de softwarematige problemen inmiddels door Kenwood opgelost of is het misschien beter te wachten op de nieuwe modellen?

Over de Pioneer lees ik weinig negatieve berichten maar de diefstal gevoeligheid van deze vaste systemen maken mij niet vrolijk.

Zijn er meerdere forumleden die voor deze keuze gestaan hebben en zo ja kunnen jullie mij hierin adviseren?

Tevens zou ik graag willen weten in hoeverre deze systemen compatibel zijn met de stuurwielbediening.

Alvast hartelijk dank voor jullie moeite!

Greetz.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Re: Kenwood DNX9260BT en VW T5

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Als je de FB9200BT neemt hoef je helemaal nergens rekening mee te houden en helemaal niets extra's aan te schaffen
Deze past in een keer naadloos in jouw T5 incl alle bedineingen en weergave tussen de klokken igv een MFA plus
Deze zijn speciaal aangepast aan VW!

Bovendien is het een systeem dat met puls en gyro omgaat met gegevens van de auto en niet alleen met GPS navigeert zoals de Kenwood
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Scott
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 jan 2011 23:32

Re: Kenwood DNX9260BT en VW T5

Bericht door Scott »

@Gerritje

Hartelijk dank voor je reactie. Het alternatief van Pioneer (F9200BT) heeft niet mijn voorkeur (net zoals de DNX520VBT van Kenwood). Het feit dat ik eventueel wat concessies moet doen ten aanzien van de "volledige" integratie met de T5 neem ik dan maar voor lief.

De Kenwood heeft de voorkeur vanwege het afneembare scherm maar de "problemen" zorgen voor de twijfel.

Is het overigens helemaal niet mogelijk de weergave tussen de klokken te verkrijgen bij niet specifiek voor de VW gemaakte Kenwood en Pioneer modellen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Re: Kenwood DNX9260BT en VW T5

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Die optie alsmede de volledige integratie van de stuurwielbediening is uitsluitend mogelijk met de speciaal voor VW bedoelde modellen.
Ook voor de T5 zal wel zo'n antdiefstalbeveiliging leverbaar zijn zoals voor Touran en Golf.
Dan vervalt dat argument van afneembaar front en hoef je ook niet naar zo'n "teletubbie-scherm" te kijken :wink:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Scott
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 jan 2011 23:32

Re: Kenwood DNX9260BT en VW T5

Bericht door Scott »

@Gerritje

Wederom dank voor je (kritische) kanttekeningen :D .

Struin al geruime tijd op dit forum en lees regelmatig je kritieken met veelal cynische ondertoon :wink: . Is overigens niet negatief bedoeld!!

Kan jij wat duidelijker zijn m.b.t. die antidiefstalbeveiliging en dat teletubbie scherm in het bijzonder?!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Re: Kenwood DNX9260BT en VW T5

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

http://www.huiskes-kokkeler.nl/nieuws/383/RSN-Navi-Lock

En vwb de Kenwood:
Kijk eens een keer naar dat beeld dan begrijp je dat het "teletubbie" wordt genoemd. Het is alsof een kleuter met een dikke viltstift lijntjes heeft getrokken
Dat is anno 2011 toch niet om aan te zien als je het vergelijkt met een willekeurig ander toestel zoals die van Audi, VW, For, Opel, PSA etc
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Scott
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 jan 2011 23:32

Re: Kenwood DNX9260BT en VW T5

Bericht door Scott »

Ik zal nog eens kritisch naar de layout van de Kenwood kijken hoewel ik op voorhand wel enigszins kan inschatten waar je op doelt.

Over smaak valt niet te twisten maar ik moet eerlijk bekennen dat die antidiefstalbeveiliging ook een hoog teletubbie gehalte heeft :wink: .

In ieder geval voor mij geen optie in de T5 (misschien dan toch maar genoegen nemen met die viltstift lijntjes :D ).

In ieder geval dank voor je info!!

Mochten er tevreden DNX9260BT gebruikers "rondrijden" dan verneem ik dat graag.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Complete VDO PC5700 + Kenwood DDX-7029 + Kenwood CAW-1000RV
    door gniewold » 05 apr 2015 23:04 » in Te Koop Aangeboden
    Reacties: 0
    Weergaves: 738
  • Kenwood DNX5160BTS
    door Priyesh » 26 aug 2017 09:41 » in Kenwood
    Reacties: 0
    Weergaves: 475
  • Kenwood DNX 4230BT
    door maaikie666 » 17 okt 2015 17:47 » in Kenwood
    Reacties: 1
    Weergaves: 221
  • Kenwood dnx7230dab mem gir low
    door Mnrtjemichael » 12 mei 2017 22:54 » in Kenwood
    Reacties: 1
    Weergaves: 742
  • Kenwood 7260BT
    door jensV » 09 jul 2014 11:06 » in Kenwood
    Reacties: 2
    Weergaves: 943
  • Kenwood DDX 6027
    door selfishdome » 25 okt 2014 18:53 » in Kenwood
    Reacties: 1
    Weergaves: 631
  • Kenwood DNN 9230DAB
    door mixtuur » 07 jan 2019 00:01 » in My Review
    Reacties: 1
    Weergaves: 845

Terug naar “Aankoop advies”