Advies gevraagd voor onderstaande navigatievragen

...op proef ivm de vele topics hierover...
WA
Starting Member
Starting Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 jun 2006 09:36

Advies gevraagd voor onderstaande navigatievragen

Bericht door WA »

Goedendag,

Ik ben voor m'n werk op zoek naar een systeem dat de volgende dingen kan:
* Vanachter bureau route bepalen
* Tijdens rit route volgen maar ook aanpassen
* Tijdens rit informatie toevoegen aan bepaalde locaties
* Na de rit achter m'n bureau gereden route weer opvragen en toegevoegde informatie aanpassen/verwerken
(dus eigenlijk een mix van een navigatie-systeem en een geo-caching)

Ik ben zelf al wat aan het snuffelen gegaan en kwam o.a. de volgende mogelijkheden tegen:
* Microsoft MapPoint/Streets&Trips - http://www.microsoft.com/mappoint/produ ... fault.mspx
* Een systeem van Garmin danwel Magellan - bijvoorbeeld http://www.gpsshop.nl/product/18964 óf http://www.gpsshop.nl/product/21354
* MobileMap - http://www.mapsolutions.com.au/Products ... Index.html

Mijn vragen:
1) Wat zouden jullie aanbevelen?
2) Wat zijn jullie ervaringen (ik zal deze vraag ook als apart Topic in het forum neerzetten)


Persoonlijke noot: Wat me aanspreek bij de Garmin/Magellan systemen is dat ik er naar mijn idee meer zelf aan kan prutsen. Kwam bijvoorbeeld programma's tegen die digitale foto's aan de route kan knopen (Gartrip; OziExplore; eMapZone e.d.).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bigjay
ex-moderator
ex-moderator
Berichten: 39
Lid geworden op: 16 nov 2005 10:33

Bericht door bigjay »

In vroegere versie's waren de kaarten van Europa niet super bij microsoft produkten. Schijnt tegenwoordig beter te zijn. Voordeel is de goede integratie met andere office produkten.

Garmins en sorotgenoten hebben als voordeel dat ze lekker degelijk zijn en lang doen met een setje batterijen. Meeste hebben ook nog een seriele poort zodat je ze op je laptop kan aansluiten.

Dat spul van mapsolutions bied volgens mij geen routeplan functionalitiet.

Gaat het je om een route planner of meer om een mapping oplossing? Weet je al of je ook je laptop mee gaat nemen in de auto of niet?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Microsoft Autoroute 2006 heb ik zelf ook op mijn laptop geïnstalleerd, samen met een bluetooth GPS-ontvanger. Ik ben hier toch wel tevreden over. Naar welke landen ga je zoal? Dat kan de keuze namelijk nogal beïnvloeden...

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Weet iemand trouwens hoe het zit met Destinator 6? Zit hier ook een PC-applicatie bij waarmee je de kaarten kan bekijken / routes kan plannen die je vervolgens kan exporteren? Of is er gewoonweg een aparte applicatie voor navigatie op de PC? Ik ben namelijk al wel Destinator 6 voor de PDA tegengekomen op het net, maar voor op de PC zie je (nog) weinig / niks.

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
WA
Starting Member
Starting Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 jun 2006 09:36

Bericht door WA »

bigjay schreef:Gaat het je om een route planner of meer om een mapping oplossing? Weet je al of je ook je laptop mee gaat nemen in de auto of niet?
Het gaat om zowel routeplanner als een mapping oplossing.
Laptop mee in de auto is geen probleem. Bestaan daar trouwens oplossingen voor dat de laptop bedienbaar en/of goed zichtbaar is tijdens rit (een soort van laptop steun o.i.d.)??

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
WA
Starting Member
Starting Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 jun 2006 09:36

Bericht door WA »

Toho_NL schreef:Naar welke landen ga je zoal?
Ik blijf alleen in Nederland.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
WA
Starting Member
Starting Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 jun 2006 09:36

Bericht door WA »

Zijn er off-line winkels waar ik e.e.a. kan bezien en/of zelfs uitproberen?? Voor Garmin e.d. ben ik out-door winkels tegengekomen en ook verhuurbedrijven. Maar voor navigatie-systemen (tom-tom e.d.) nog niks tegengekomen ...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Even ten aanzien van Destinator 6: er zit een programma bij, genaamd Destinator Console, waarmee je kaarten op je kaartjes van je PDA o.i.d. kan installeren. In dit programma kan je kaarten selecteren, maar ook zelf maken. Tevens kan je routes ingeven (en deze dus ook exporteren) en kan je zoeken op plaatsnaam, adres, etc.

Dit lijkt mij een goede optie voor jou, mits je dus een PDA ofzo hebt.

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bigjay
ex-moderator
ex-moderator
Berichten: 39
Lid geworden op: 16 nov 2005 10:33

Bericht door bigjay »

WA schreef:
bigjay schreef:Gaat het je om een route planner of meer om een mapping oplossing? Weet je al of je ook je laptop mee gaat nemen in de auto of niet?
Het gaat om zowel routeplanner als een mapping oplossing.
Laptop mee in de auto is geen probleem. Bestaan daar trouwens oplossingen voor dat de laptop bedienbaar en/of goed zichtbaar is tijdens rit (een soort van laptop steun o.i.d.)??
Die steunen zijn er, o.a. de wardriving community maakt er graag gebruik van.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • advies gevraagd: 2 din Nav voor Alfa GT 2004
    door Alfistzmeer » 21 dec 2016 08:54 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 1
    Weergaves: 540

Terug naar “Aankoop advies”