2din nav ZONDER beperking op aantal mp3's

...op proef ivm de vele topics hierover...
RetroMan
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 apr 2013 19:00

2din nav ZONDER beperking op aantal mp3's

Bericht door RetroMan »

Goedendag mede forummers,

Na 3 dagen autoshop-bezoek en vele avonden Googlen weet ik het zo'n beetje niet meer. Dus wellicht tref ik hier de perso(o)n(en) die me raad kunnen geven.

Ik ben op zoek naar een 2DIN navigatie-systeem dat beschikt over TMC en waarop ik een min of meer ongelimiteerd aantal, doch minimaal 4000, mp3's inlusief weergave van de zgn. "cover-art" (bij mij aan de mp3 en niet aan de folder gekoppeld!) kan afspelen. Ik heb eigenhandig mijn CD-collectie gedigitaliseerd en al deze mp3's zijn 320 kbit cbr gecodeerd. Op dit moment staat de muziekcollectie op een 128 gb USB-stick die FAT-32 is geformatteerd. Maar als ik een ander medium (USB harde schijf, iPod classic) zou moeten kopen om mijn wens mogelijk te maken dan zou ik dat zeker overwegen.

Uit cosmetische overwegingen heeft een systeem met een symmetrisch bedieningspaneel de voorkeur, maar een a-symmetrisch systeem dat aan bovenstaande technische eisen voldoet is zeker ook kanshebber.

De Kenwood DNX7210BT kan mijn USB stick wel lezen, maar ik mis simpelweg een aantal mp3's. Het lijkt alsof dit toestel is gelimiteerd in het aantal mp3's dat het kan weergeven. De nieuwere generatie heeft exact hetzelfde probleem. Ik testte de DNX5230DAB en kreeg (en miste) exact dezelfde mp3's als op de DNX7210BT. Nu ben ik er achter gekomen dat al deze toestellen overweg kunnen met een muziek-database. Daarvoor is een programma te downloaden, "Kenwood music editor". Heeft iemand ervaring met dit programma? Kan ik daarmee de limiet van het aantal af te spelen mp3's doorbreken?

Daarnaast ondersteunen alle genoemde Kenwoods de iPod classic. Heeft iemand ervaring met deze combinatie? Op een 160 gb iPod classic kan ik meer dan genoeg mp3's kwijt. Worden deze dan wel allemaal op het Kenwood toestel getoond, ook al zijn het er meer dan enkele duizenden?

De Parrot Asteroid Smart draait op Android. Mijn Android telefoon, de Galaxy S2, kan volgens de documentatie werken met uSD kaarten tot 32 gb, maar werkt desondanks perfect met een kaartje van 64 gb. Dat doet mij vermoeden dat de Parrot Asteroid Smart ook geen problemen zal hebben met de gewenste grote hoeveelheden mp3's, maar: Volgens mij heeft dit toestel geen TMC? Kan iemand dat bevestigen?

Android doet me een uitstapje maken naar wat hier "Chinese meuk" wordt genoemd. Diverse pogingen ten spijt heb ik tot op heden nooit een gebruiker van een dergelijk toestel te spreken gekregen. Voor het doeleind waar ik 'm voor wil gebruiken, retrofitting, ziet het er perfect uit. Maar stelt het technisch iets voor?

De Pioneer AVH-P8400BH bouwt een database van de mp3's op de stick. Dit werkt prima, alle mp3's worden getoond. Maar wat ik ook probeerde, de cover-art werd niet weergegeven. Heeft iemand ervaring met dit, of een ander Pioneer toestel?

De Sony XAV601BT bouwt eveneens een database van de mp3's en toont ze allemaal. Dit gaat veel sneller dan de traag aanvoelende Pioneer en bovendien gaf de Sony probleemloos de cover-art weer. Dit toestel beschikt echter voor zo ver ik weet niet over TMC.

De Clarion NX502E lees de USB-stick en toont alle nummers. Ook lijkt dit toestel de mp3 tags te lezen, want per track worden tags als "album", "title" en "artist" correct weergegeven. Het toestel beschikt over een zoekfunctie. Maar zoeken op een van de tags is onmogelijk; de enige manier waarop een nummer geselecteerd kan worden is door het volgnummer dat door het toestel aan de mp3 is toegekend in de zoekbalk in te tikken. Daarnaast wordt cover-art niet weergegeven. Kent iemand dit probleem?

Met Alpine heb ik geen ervaring op kunnen doen. De ICS-X8 ziet er goed uit, maar wat het toestel technisch kan is mij niet bekend. Heeft iemand ervaringen met dit merk op dit gebied?

Wie o wie kan en wil een bijdrage aan mijn zoektocht leveren? Alle info is welkom!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht

Terug naar “Aankoop advies”